Hei!
Miten bulimiaa hoidetaan? Mihin kannattaa mennä että ongelmani otettaisiin vakavasti? Ja minkä hintaista hoito on? Olen Oulun seudulta, onko muita kohtalontovereita?
Bulimian hoito
3
683
Vastaukset
- deianna
Itse menin terveyskeskukseen ja kerroin ongelmani ja sanoin haluavani lähetteen psykiatriselle (syömishäiriöt hoidetaan siellä)
Ensin tutkittiin laboratoriossa ettei mitään fyysistä sairautta, esim. kilpirauhasen liikatoimintaa ole.
Psykiatrisella hoito on pääasiassa yksilöterapiaa, jossa paneudutaan asioiden syihin ja seurauksiin. Ruokapäiväkirjan pitoa ja minäkuvan tutkiskelua.
Lääkityksenä bulimiaan käytetään serotoniinin takaisinoton estolääkkeitä eli masennuslääkkeitä. Annokset ovat vain suurempia kuin masennusta hoidettaessa- majs
mielestäni en ole kovinkaan masentunut,joten tuota masennuslääkettä hoitomuotona vähän epäilen. olitko siis masentunut? en kyllä ole muutakaan hoitokeinoa kuullut, että kai sitä lääkettä ainakin kannattaa minunkin kokeilla.
olen juuri alottanut hoidot, lääkärillä ja laboratoriossa vasta käynyt. itse kävin siis terkkarilla, joka antoi lähetteen syömishäiriökeskukseen. siellä lääkäri tutki ihan yleiskuntoa, sydämenääniä, verenpaineen, korvat ja nenän, nilkat sekä ihonlaadun :D tuntu vähän huvittavalta. tutkittiin painokäyrää ja selvittelin taustaani, ei muuta :) seuraava etappi oli laboratorio, jossa otettiin sydämenkäyräkuva ja verikokeet, sekä virtsanäyte tutkitaan siellä ja katsotaan ettei ole mitään vajaatoimintoja jne.
tämän jälkeen on tulossa kutsu hammaslääkärille, joka tutkii hampaiden kunnon. seuraava tapaaminen lääkärinkin kanssa on jo sovittu. käydään verikokeen tulokset läpi. tän jälkeen pääsen tietääkseni psykiatrin luokse :) sekä ravintoterapeutille, jonka kanssa seuraamme ruokapäiväkirjaani. on iso joukko auttamassa bulimiasta eroon, mutta lähinnä odotan keskusteluja psykiatrin kanssa. sain jo jopa rauhottavien reseptin puhelimen kautta, sillä ahdistus haittaa keskittymistä koulunkäyntiin.
toivottavasti saat yhtä lämpimän vastaanoton terveyskeskuksessasi =) ammattilaiset ottavat tämän sairauden kyllä tosissaan ja haluavat auttaa irti bulimiasta. eikä siellä tunne yhtään häpeää sairaudestaan, koska siitä puhuminen on ammattilaisille niin normaalia :) - Franu
majs kirjoitti:
mielestäni en ole kovinkaan masentunut,joten tuota masennuslääkettä hoitomuotona vähän epäilen. olitko siis masentunut? en kyllä ole muutakaan hoitokeinoa kuullut, että kai sitä lääkettä ainakin kannattaa minunkin kokeilla.
olen juuri alottanut hoidot, lääkärillä ja laboratoriossa vasta käynyt. itse kävin siis terkkarilla, joka antoi lähetteen syömishäiriökeskukseen. siellä lääkäri tutki ihan yleiskuntoa, sydämenääniä, verenpaineen, korvat ja nenän, nilkat sekä ihonlaadun :D tuntu vähän huvittavalta. tutkittiin painokäyrää ja selvittelin taustaani, ei muuta :) seuraava etappi oli laboratorio, jossa otettiin sydämenkäyräkuva ja verikokeet, sekä virtsanäyte tutkitaan siellä ja katsotaan ettei ole mitään vajaatoimintoja jne.
tämän jälkeen on tulossa kutsu hammaslääkärille, joka tutkii hampaiden kunnon. seuraava tapaaminen lääkärinkin kanssa on jo sovittu. käydään verikokeen tulokset läpi. tän jälkeen pääsen tietääkseni psykiatrin luokse :) sekä ravintoterapeutille, jonka kanssa seuraamme ruokapäiväkirjaani. on iso joukko auttamassa bulimiasta eroon, mutta lähinnä odotan keskusteluja psykiatrin kanssa. sain jo jopa rauhottavien reseptin puhelimen kautta, sillä ahdistus haittaa keskittymistä koulunkäyntiin.
toivottavasti saat yhtä lämpimän vastaanoton terveyskeskuksessasi =) ammattilaiset ottavat tämän sairauden kyllä tosissaan ja haluavat auttaa irti bulimiasta. eikä siellä tunne yhtään häpeää sairaudestaan, koska siitä puhuminen on ammattilaisille niin normaalia :)Käyn nyt psykologilla puhumassa asioistani, mutta vuoden kestäneestä bulimiasta hän ei tiedä. Oon tässä tosissani miettinyt, että hakisin apua ja kertoisin psykologilleni. Mutta meneekö tieto sitten huoltajallekkin, kun olen alle 18?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481538Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 221050
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70769