Aina äänessä - mitä tehdä ?

ji__

Neuvokaapa hyvät ihmiset mitä tehdään kun juhliimme on tulossa ihminen, joka pöytäseurueessa varastaa lähes kaikki puheenvuorot ja paasaa omia ajatuksiaan minuutti tolkulla siten että muut eivät saa juurikaan suunvuoroa.

48

26236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frage

      sille jeesus teippi suun eteen, oliko pakko kutsua

    • kuin että

      joidenkin muidenkin täytyy alkaa puhua aiempaa enemmän. Vähänhän asia on kiinni myös siitä, kuinka suuresta seurueesta on kyse. Äärikeino on tietysti jättää suupaltti kutsumatta...

    • jauhosäkin tarjoaja

      ...pistää sille jauhot suuhun!

      Vai onko se niin tyhmä, ettei äly koskaan tulleensa nolatuksi? Usein nuo suupalteimmat ovat sellaisia.

      Miksi se oikein pitää kutsua?

    • totally.

      Niinq, älkää olko kuulevinanne, puhukaa niinq päälle, ja kattokaa välillä niinq murhaavasti jos se sanoo jotain tosi törkeetä! Ja sanokaa sit että kiinnostaa yht paljon kuin kilo paskaa.. loser!

      • hoitaja

        Samaa asiaa olen miettinyt,mutta en juhlavieraan roolissa vaan työkaverina.Meillä on duunissa yksi nainen,joka katsoo oikeudekseen käyttää kaiken ajan omista asioistaan puhumiseen.Kaikki ruoka-ja kahvitauot me muut kuuntelemme,kun tämä ko. henkilö suu vaahdossa puhuu omasta perhe-elämästään.Hän myöskään ei koskaan kysy,mitä kenellekään muulle kuuluu,ei häntä varmaan kiinnosta.Mutta meidän muiden täytyy kiinnostua hänen asioistaan.Nykyään olen tehnyt niin,etää silloin kun ko.ihminen töissä,en pahemmin taukoja pidä.En nimittäin JAKSA kuunnella!Ehkä näillä ihmisillä on jonkinlainen narsistinen luonnehäiriö.


      • usko että
        hoitaja kirjoitti:

        Samaa asiaa olen miettinyt,mutta en juhlavieraan roolissa vaan työkaverina.Meillä on duunissa yksi nainen,joka katsoo oikeudekseen käyttää kaiken ajan omista asioistaan puhumiseen.Kaikki ruoka-ja kahvitauot me muut kuuntelemme,kun tämä ko. henkilö suu vaahdossa puhuu omasta perhe-elämästään.Hän myöskään ei koskaan kysy,mitä kenellekään muulle kuuluu,ei häntä varmaan kiinnosta.Mutta meidän muiden täytyy kiinnostua hänen asioistaan.Nykyään olen tehnyt niin,etää silloin kun ko.ihminen töissä,en pahemmin taukoja pidä.En nimittäin JAKSA kuunnella!Ehkä näillä ihmisillä on jonkinlainen narsistinen luonnehäiriö.

        ovat narsistisia, koska minä ainakin puhun usein päälle, koska jos en saa heti sanottua mitä on mielessä, en kohta muista sitä. Joskus, kun näkee pitkästä aikaa jonkun on kiva pälpättää, kun on niin iloinen, kun on joku jolle voi jutella. Myös jos on jännittynyt tulee pälpätettyä. Mut eise haittaa saa sitä pälpättääkkin ja mitä sillä on väliä jos jotkut ei siitä tykkääkään.Voihan sitä sanoa toiselle, että ole hiljaa ja kuuntele. Tää mun mielipide.


      • oma työkaveri
        hoitaja kirjoitti:

        Samaa asiaa olen miettinyt,mutta en juhlavieraan roolissa vaan työkaverina.Meillä on duunissa yksi nainen,joka katsoo oikeudekseen käyttää kaiken ajan omista asioistaan puhumiseen.Kaikki ruoka-ja kahvitauot me muut kuuntelemme,kun tämä ko. henkilö suu vaahdossa puhuu omasta perhe-elämästään.Hän myöskään ei koskaan kysy,mitä kenellekään muulle kuuluu,ei häntä varmaan kiinnosta.Mutta meidän muiden täytyy kiinnostua hänen asioistaan.Nykyään olen tehnyt niin,etää silloin kun ko.ihminen töissä,en pahemmin taukoja pidä.En nimittäin JAKSA kuunnella!Ehkä näillä ihmisillä on jonkinlainen narsistinen luonnehäiriö.

        on aivan samanlainen ja se on tosi ärsyttävää. Itse olen jo oppinut olemaan hiljaa ja annan mennä sen jutut toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta vielä löytyy niitäkin jotka yrittävät puhua hänen ollessa paikalla.


    • lexander

      minulla oli kanssa eräs tuttava, joka aina halusi yksin pitää saarnansa. Jos joku alkoi puhumaan, tämä saarnaaja sen katkaisi ja piti oman saarnansa. Sain hieman tilanteen rauhoittumaan, kun hänen saarnansa jälkeen ilmoitin toiselle vieraalle:"Mitä halusitkaan sanoa, ennen kuin toi ... keskeytti puheesi". Ymmärsi, että hänkin voi joskus kuunnella, eikä vain koko ajan kertoa - ja vieläpä typeriä vitsejään.

    • ihmeääni

      Olen saman kokenut ja ymmärrän hyvin mikä sinua odottaa.Yksi tapa tietysti on,että jätät kyseisen henmilön kutsumatta. mutta niin ei voi aina tehdä jos on kyse jonkun vieraan kaverista/omaisesta. Miksi ihmeessä jonkun pitää pilata kutsut ainaisella pälpätyksellä. Kunnon neuvoa tähän on mahdotonta antaa jokaisen pitäisi mennä itseensä ja miettiä onko todellinen tunnelman pilaaja.

    • ei kestä enään

      Mutta entäpä jos sama tyyppi vielä röhönauraisi omille jutuilleen. Tämmöinen kaveri löytyy Nurmijärven Klaukkalasta.

    • liian hiljaiset

      Vielä pahempia ovat ne jotka istuu hiljaa koko ajan kun kyläily kestää!

      • nainen5

        ainakaan. Helpompi olla hiljasen kanssa kuin kuunnella jonkun tyhjänpäiväisiä höpötyksiä kyllästymiseen asti.


      • paha jos
        nainen5 kirjoitti:

        ainakaan. Helpompi olla hiljasen kanssa kuin kuunnella jonkun tyhjänpäiväisiä höpötyksiä kyllästymiseen asti.

        kyläillään ja tuijotellaan typeränä toisiaan hiljaa hiiskumatta.


      • että itse
        paha jos kirjoitti:

        kyläillään ja tuijotellaan typeränä toisiaan hiljaa hiiskumatta.

        kerrot elämästäsi yhtä ja toista, rupattelet kaikenlaista, toinen istuu vain vaiti ja kuuntelee mitä sulla on sanottavaa. Ehkä siksi hän hiljaa istuukin?

        Itse en ainakaan pidä mistään mykästä seuralaisesta. Ehkä se menee ison porukan jatkona, mutt kahdenkesken ollessa aika puutavaa seuraa.


    • ärsyttävää

      Onkohan meillä sama tuttu? Tiedän yhden joka pälättää aina vain omia asioita ja yleensä moneen kertaan kaikki koirankusetusjutukin. Koskaan ei tämä tyyppi kysy, että mitäs sulle kuuluu?

      • xbxbxbxbxxb

        Mun kaveri puhuu hevosjuttuja 2-8 ihmisen seurassa koko illan. Kukaan ei ole kiinnostunut , kaikki kuuntelevat koko illan niitä ja suu meinaa revetä kun nukuttaa.

        Kai näitä on Suomi puolillaan.


    • Miu

      Laita vesilasiin pontikkaa.... niin puhuu vielä enemmän itsestään. Sieltä se kaverin itsesääli löytyy.

    • Terhenneiti

      ... todella ikävä. Tiedän, millaista tuo on, koska yksi sukulaisistani käyttäytyy myös kuvaamallasi tavalla. Kutsumatta jättämistä on tässä ketjussa jo moneen otteeseen ehdotettu, mutta esimerkiksi isoäitiä ei monikaan varmasti kehtaa jättää kutsumatta. Mikäli kyseessä on "vain" kaveri tms. tuttava, lienee syytä miettiä, onko järkevää kutsua häntä. Jos sen sijaan on kysessä jonkinlainen suvun pää (kuten omassa tapauksessani), kutsumatta jättämisestä voi olla erinäisiä seurauksia, esim. juhlien järjestäjän panettelua ja mustamaalaamista muille sukulaisille. Nämä suupaltit kun voivat olla myös melkoisia juoruakkoja/ukkoja.

      Ehdotan, että tämän ongelman kanssa painivat miettivät, kuinka tärkeä kyseinen "saarnaaja" oikeastaan heille on. Onko mieltä ylipäätään ylläpitää suhteita häneen? Jos tilanne on kuitenkin sellainen, ettei kutsumatta jättäminen käy mitenkään päinsä, kannattaa vaikka kierrättää vuoroja perheenjäsenten kesken (mikäli perhettä on) niin, että jokainen vuorollaan kuuntelee kyseisen tyypin vuodatusta. Yhden ihmisen on nimittäin todella rasittavaa istua monta tuntia putkeen kuuntelemassa mitäänsanomatonta höpinää. Omassa perheessäni on myös tehty niin, että suupalttisukulainen on kutsuttu erikseen käymään, jottei hän häiritsisi muiden vieraiden jutustelua. Toki voi myös keskeyttää ja vaikkapa kysyä jonkun toisen vieraan mielipidettä asiasta tai vaihtaa aihetta, mutta tämä ei välttämättä toimi tapauksen ollessa sitkeää laatua.

      Itse pyrin mahdollisimman paljon välttämään kyseisen ihmisen kanssa samoihin tilaisuuksiin joutumista. Tästä on tietysti seurauksena se, ettei minulla ole kovin hyvä maine sukulaisten kesken. Onneksi en jaksa välittää sellaisesta, ja olenkin ottanut tavaksi jättää väliin useimmat juhlatilaisuudet. Joskus kuitenkin joudun pakosta suupalttisukulaistani kestämään, ja silloin on kyllä sietokyky koetuksella. Meni nyt vähän omakohtaiseksi avautumiseksi tämä, mutta toivottavasti oli jotain apua. =)

    • Elaine Kymäläinen

      Siis kysyt joltain toiselta vieraalta, jolla on edes jotenkuten sana hallussa, jotain asiaa selkeästi ja iloisesti ja reippaalla äänellä: Mitä sinä Leena, olet mieltä, tästä meidän pääministerista jne. ja kylmästi(?) siirtelet keskustelua - ja ihan vaan keskeyttämällä tämän suupaltin. Kokemusta on!

      • kunnolla

        HAARUKKA persiisin,niin pitäs jo tajuta,mistä on kyse.
        Senkin olen nähnyt ja auttoi välittömästi.


    • Parannuksen tehnyt suupaltti

      Ikävä kyllä taidan olla juuri tuollainen kaamea pälättäjä, joka aina puhuu muiden puheen päälle.
      Tai olin. En koskaan älynnyt tekeväni niin, sillä kukaan ei koskaan sanonut, että anteeks, oli mun vuoro puhua. Tietenkin sellainen pitäisi älytä ilman muuta, mutta kun jotkut ei vaan älyä ennen kuin asiasta huomautetaan. Vasta kun työporukka kyllästyi minuun ja he alkoivat pitää puoliansa, niin ensi loukkaantumisen jälkeen ymmärsin kyllä heidän olleen oikeassa. Nykyään yritän oikein tosissani hillitä impulssini ja annan toisen puhua loppuun. Kavereita ollaan edelleen eikä kukaan enää kaihda seuraanikaan. Huomasin myös että monet työkavereistäni ovat ihan kiinnostavia ihmisiä. En vain ollut koskaan vaivautunut kuuntelemaan heidän asioitaan.

      • täällä

        Minulla tilanne on täsmälleen sama. Nykyään, huomattuani kuinka pakonomaisesti keskeytän muita, pyrin hillitsemään itseäni ja oikein keskitym siihen, etten keskeytä toisen puhetta omilla kommenteillani. Välillä silti edelleen puhun päälle huomaamattani, mutta nykyään pyrin korjaamaan tilanteen vielä sanomalla, anteeksi taisin keskeyttää ja pyydän keskeytettyä jatkamaan. Minun kohdallani kyse ei todellakaan ole siitä, että en olisi kiinnostunut muiden puheista,vaan siitä, että olen keskustelun tempossa aika nopea ja haluan heti kommentoida mieleeni tulevaa asiaa ja se että pyrin keskeyttämään, on merkki siitä, että todella kuuntelen ja tempaudun keskusteluun hyvinkin intensiivisesti. Jos taas en ollenkaan keskeyttele, se tarkoittaa, etten ollenkaan kuuntele keskustelua. Ehkä koska itse olen tällainen, pidän myös siitä, että toinen reagoi puheeseeni pienillä vlikommenteilla, se tekee keskustelusta elävämpää kuin peräkkäisten monologien pitäminen.

        Haluan puheenvuorollani siis puolustaa meitä loppasuita, ei me pahalla sitä tehdä. Ja kannattaa pitää puolensa keskustelussa, liian pitkää taukoa puheenvuorojen väliin ei kannata jättää, se on taas arkojen keskustelijoiden helmasynti ja silloin puheliaampi ihminen kokee velvollisuudekseen avata keskustelua.


      • tytti

        kun huomasit. Minäkin olen huomannut, että sellaset ihmiset jotka aina pälättää puhuvat yleensä juttuja, jotka eivät ketään kiinnosta.
        Kohteliaisuudella fiksummat kuuntelevat joten siksi pälättäjä ei mitään huomaa.


      • etkä häirikkö
        täällä kirjoitti:

        Minulla tilanne on täsmälleen sama. Nykyään, huomattuani kuinka pakonomaisesti keskeytän muita, pyrin hillitsemään itseäni ja oikein keskitym siihen, etten keskeytä toisen puhetta omilla kommenteillani. Välillä silti edelleen puhun päälle huomaamattani, mutta nykyään pyrin korjaamaan tilanteen vielä sanomalla, anteeksi taisin keskeyttää ja pyydän keskeytettyä jatkamaan. Minun kohdallani kyse ei todellakaan ole siitä, että en olisi kiinnostunut muiden puheista,vaan siitä, että olen keskustelun tempossa aika nopea ja haluan heti kommentoida mieleeni tulevaa asiaa ja se että pyrin keskeyttämään, on merkki siitä, että todella kuuntelen ja tempaudun keskusteluun hyvinkin intensiivisesti. Jos taas en ollenkaan keskeyttele, se tarkoittaa, etten ollenkaan kuuntele keskustelua. Ehkä koska itse olen tällainen, pidän myös siitä, että toinen reagoi puheeseeni pienillä vlikommenteilla, se tekee keskustelusta elävämpää kuin peräkkäisten monologien pitäminen.

        Haluan puheenvuorollani siis puolustaa meitä loppasuita, ei me pahalla sitä tehdä. Ja kannattaa pitää puolensa keskustelussa, liian pitkää taukoa puheenvuorojen väliin ei kannata jättää, se on taas arkojen keskustelijoiden helmasynti ja silloin puheliaampi ihminen kokee velvollisuudekseen avata keskustelua.

        Tuollainen esimerkki olen itsekin ja koen, että keskustelussa kuuluukin olla mukana. Epätervettä on taas monologin pito, sehän on yksipuhelua eikä keskustelua. Keskeyttäminen on erilaista kuin välikommenttien heitto.
        Muuten, aivan kuin olisit alter egoni, sillä niin veit sanat suustani.. outoa.


    • Käytösopas.

      Jätä kutsumatta kokonaan, pistää miettimään kyseisen henkilön...miksi ei mua kutsuttu? Jos yhtään on päässä kunnon ajatusta ihmisellä, tekee itsetutkiskelun siinä paikassa. Vaihtoehto kaksi: Pyytää puheenvuoroa *päläpättäjältä* eiköhän tuo huomaa, että on muitakin niissä juhlissä, joilla olisi sanottavaa.

    • on tuollainen

      Anoppini on juuri tuollainen henkilö, nauttii omasta äänestä, on aina oikeassa, tuomitsee
      ihmiset, jotka eivät edusta hänen arvomaailmaansa, keskeyttää toisten keskustelut,
      puhuu päälle, puhuu ihmisistä ja asioista, joista
      muut eivät tiedä mitään, kerrassaan mainiota, tosin on höynäytettävissä sopivasti provosoimalla... :=)

      • on munkin anoppi

        Kuulostaa ihan mun anopilta! Rouva hölöttää aina omat ja muiden asiat pitkin pitäjiä. Sen verran oon oppinut, että annan hänen höpöttää rauhassa omia juttujaan, toisesta korvasta sisään toisesta ulos. Omista jutuista on parempi olla huutelematta mitään, kohta ne tietäisi kaikki sukulaisetkin. Mutta eipä tuo paljon meidän jutuista tiedäkään, kun ei jaksa juuri puolta minuuttia kauempaa keskittyä kuuntelemaan...


    • hiljentäjä

      kuuluisa amerikkalainen Al Capone toimi seuraavasti

      Jos joku hänen päivällispöydässään pulisi sopimattomia, niin pesäpallomailalla huitaisu sai kyseisen gansterin hiljaiseksi. Varaa sinäkin pitoihisi pesäpallomaila ja ilmoita, että sille löytyy käyttöä kuin Al Caponelle.

      • tuo brutaali

        tapa toimii aina


    • aquilera

      Jari Sarasvuon neuvo telkkarissa: Nousi pystyyn pöydästä ja meni halaamaan ko pulisijaa ja sanoi sille ystävällisesti: Oo niin kiva ja käytä vähän lyhyempiä puheenvuoroja.

      • sepeteus 5

        Älä ihmeessä kutsu Jari Sarasvuota!


      • Mu-ikku
        sepeteus 5 kirjoitti:

        Älä ihmeessä kutsu Jari Sarasvuota!

        Rasnavuo tietää kaiken - onhan hän kaikkitietäväinen!


    • Lento-Jätkä

      kutsu.(varmaan on ylevää kuulutaa,omista juhlista näin keskustelu palstalla)

    • ei paljon tehdä...

      Erittäin läheinen vanhempi ihminen on juuri tuollainen, puhuu kaiket ajat omista tekemisitään, eikä kiinnostu pätkääkään kyselemään, mitä mieltä muut ovat tai mitä muille kuuluu.

      Yksi jos toinenkin on tästä asista sanonut hänelle milloin kauniimmin, milloin rumemmin, mutta paapatusmonologi senkun jatkuu...

      Ei oikein viitsisi lähteä sille tielle, että tunkee sukkia suun täyteen... ;)

      • niinkin kun

        varsinkin vanhemmilla henkilöillä huono kuulo yhdistettynä tähän pälpättämiseen voi neuvomiset mennä ohi korvien.
        Usein kuulovammainen katsoo vielä ettei kuulolaitteita tarvita juuri missään pippaloissa.


    • Saara

      Sellainen suupaltti pitä keskeyttää yhtä törkeästi kuin itsekin tekee ja sanoa, suoraan talon isäntänä tai emäntänä, että haluaa vaikka "jonkin muunkin kommentin asiasta"...sillä isäntäväki johtaa keskustelua yleensä ja saa katkaista keskustelun aiheenkin, ellei miellytä...sanoo vaikka, että "vaihdetaampa nyt aihetta" Riippuu tietysti ihmisistä. Olen elämässä oppinut, että pitää uskaltaa sanoa-vaikkakin huumorilla minä yleensä saatan sanoa suoraankin, että nyt riittää ; )) !! Jos ei vieras tätä tajua, niin olkoon tajuamatta. Talossa talon tavalla.

    • on tällainen

      Loputon papatus täyttää tuvan vaikka kukaan ei lopulta jaksa kuunnella. Jos asiasta hienovaraisesti huomauttaa, hän suuttuu. "Tuutta tänne syömää ja mie en sais puhhuu". Sitten alkaa ottaa sydämestä. Nitroja, nitroja...

      Minulle selvisi, että suvussamme on salaisuus jota varjellaan ja äitini peittää puhetulvallaan asiaa. Hän pelkää, jos jotain nostetaan "käsittelyyn" ja siksi hänen on papatettava koko ajan, ettei mistään ikävästä (siis hänen kannaltaan ikävästä) lapsuudenkokemuksesta vain päästä puhumaan!

      Usein nämä suupaltit peittävät jotain. Joko huomiota itsestään pois tai sitten juuri ikävästä asiasta pois. Kun yksi täyttää koko tilan, ei siinä jää toisille enää suunvuoroa.

    • mitäs valitatte

      jättäkää kutsumatta

    • että se luulee

      velvollisuudekseen olla seuranpitäjä. Oletteko muuten hiljaa ja vaitonaisia, ellei se yks esiinny kuin muidenkin puolesta. Jos muutkin juttelisivat, ehkä toinen huomaisi ettei tarvitse olla ikään kuin äänessä muidenkin vapautumisen puolesta. Entäs sitten kun se tyyppi kuolee? Oletteko sitten onnellisia kun se ei enää tule, vai harmitteletteko te ettei se enää ole jutuillaan viihdyttämässä muita, vaan joudutte olemaan ihan hiljaa, kun kukaan ei keksi mitään mistä höpistä.

    • Hans Hansen

      Juottakaa se pika humalaan. Kyllä te suomalaiset osaatte juoda ja juottaa. Juottakaa se henkilö tukki humalaan, sillä suu hiljenee kun se sammuu!

    • kyllästynyt kuuntelemaan

      ..puhuu myös raivostuttavan paljon ja toisten päälle.Jos joku porukasta aloittaa keskustelun niin ei hän pääse vielä puoleen väliinkään kun tämä jo keskeyttää ja höpisee jotain omiaan päälle. Ja paras on kun yhteistä iltaa istuessamme jonkun puhelin soi ja yrität puhua puhelimessa niin tämä seuraa ja huutaa omia juttujaan sille ketä on siellä toisessa päässä luuria... On siinä meinaan tekemistä kun yrittää kuunnella mitä sillä soittajalla on asiaa...
      Tätä tapahtuu myös usein kun puhumme puhelimessa keskenämme niin tämä samainen tyyppi huutaa lapselleen koko puhelun ajan ja patistaa milloin tekemään mitäkin ja lapsi räyhää takaisin.Suurin osa puhelusta menee heidän riitojaan kuunnellessa. Arvostelee samasta asiasta erästä ystäväänsä kun hän oli joskus heidän puhuessaan erehtynyt tekemään samoin mutta ei huomaa että hän tekee itse samaa joka kerta... raivostuttavaa!! Eipä kauheasti ole mieli tehnyt enää kutsua illanistujaisiin ja soitella. Kyllä sen huomaa jos toinen valittaa ja höpisee vaan omista asioista eikä kuuntele lainkaan mitä toisella on kerrottavana. Ystävyys on mielestäni molemmin puolista keskustelua ja kuuntelua...

    • tukiaisista

      Käyn aina joskustaan maanviljelijäpariskunnalla joka on mökkinaapuri kun tulee asiaa. Tuntitolkulla saa kuunnelle, jos vain viitsii. kuinka kurjaa ja huonot tulot on vilelijöillä. EU haukutaan läpeensä, EU-tarkastajia pelätään kuin rosvoa, mökkitontiltakin pitäisi kaataa kaikki tonttipuut monen metrin päästä rajaa muutoin pinta-alatuet menevät. Oma metsä kasvaa kyllä pellon päällä. Kaupunkilaiset haukutaan loisiksi. Mökkitie kulkee pellonreunassa ja naapuri kaivattaa jyrkkäreunaista ojaa ihan tiehen kiinni niin, että tie on jo kallellaan kun tiepohja valuu ojaan. Jos on vähänkin eri mieltä tulee melkein suoraa ulisevaa huutoa kahdesta suusta. Olenkin heidän kanssaan ollut aina samaa mieltä ihan piruuttani. Kepu on ainoa oikea puolue, Maaseudun Tulevaisuus-lehteen uskotaan kuin raamattuun. Jossain se raja kuitenkin kulkee. Onko muilla samoja kokemuksia ja jos on niin miten mitä neuvotte.

      • Rauno Peräalamäki

        Meillä täällä sama juttu. EU on rosmo ja naapurit ovatteen tiätty Keskusta-aatteelisa. Vaikka Keskusta meidät EU:hun vei. No meitin mielestä se on ihan hyvä juttu. Mutta me olla kallistuttu vihreälle. Me ollaan luomuihmisiä. Kerätään lantakikkareetkin pellolta kun niissä on niitä päästöjä. Viemme ne sitte keräilyasemalle.


      • Aikamoinen maalaistollo

        Ja mitä kaupunkilaiset tekevät...? Ajattelevat taas asioista niin avoimen mustavalkoisesti.


      • mukavaa
        Aikamoinen maalaistollo kirjoitti:

        Ja mitä kaupunkilaiset tekevät...? Ajattelevat taas asioista niin avoimen mustavalkoisesti.

        Suuri osa kaupunkilaisista on 1-2 polven maalaisia, joten he tuntevat kyllä maaseudun olot. Maalle jääneiden sukulaisten olisi vain pitänyt saada tila lahjaksi. Ja usein ovat saaneetkin. Sitten on hankittu traktorit, koneet, autot, rakennettu navetat ja talot myymällä kaupunkiin muuttaneiden sisarusten melkein lahjaksi antamat perintömetsät. Kaikki on kulutettu suuruudenhaaveisiin, tila on nyt pankin velkojen panttina. Jäljellä on vain katkeruus laiskoja kaupunkilaisia kohtaan ja kateus naapureihin, joilla kuvitellaan olevan asiat paremmin.
        Sympatiani on kyllä maalaisten puolella, en vain voi ymmärtää miksi omista virheistä pitää syyttää aina muita.
        Onko tuttua?


      • muuttoa

        vanhaan kotikylääni. Meininki on, että olet meitin puolella tai meitä vastaan. Vihreitä vihataan, koneet laulaa aamusta iltaan(moottorisahasta traktoriin) useimmiten vaan pörinän ilosta. Kaksi vuotta kestin.


    • Tehty monta kertaa

      Yleensä jos mulla on joku vieras, joka puhuu puhumistaan, keskeyttää muiden lauseet sanoakseen omat mielipiteensä, eikä ylipäätään anna suunvuoroa kenellekään, niin ratkaisu on yksinkertainen. Sanon suoraan, että muutkin haluaisivat kertoa kuulumisiaan, joten ketään ei voisi vähempää kiinnostaa se, kun yksi ja sama henkilö paasaa elämänkertaansa tuntien ajan, antamatta kenellekään muulle suunvuoroa.

      Toimii kahdella tapaa: Jos kyseinen henkilö on sitten niin itserakas, ettei kestä tuollaista kuulla, ja loukkaantuu siitä niin paljon, että alkaa esim. mykkäkoulua pitämään, niin siitä vaan. Pääsipähän eroon. Toisella tapaa se sitten vaikuttaa niin, että kyseinen henkilö sitten ottaa hieman itseensä siitä, mutta yrittää kuitenkin parantaa tapansa, ja ottaa muut huomioon jatkossa.

    • uilyuiolöuiopöuiop

      Kutsu. Ei se mikään varsinainen ratkaisu ole olla kutsumatta. Tai on, laiskan ja viitsimättömän ratkaisu.

      Oltuani molemmilla puolilla, pälättäjä ja se jonka päälle puhutaan, kehotan maltillisuuteen: Jos joku katkaisee puheesi ja yrittää johdatella keskustelua sivuraiteille, rupea puhumaan jolle kulle toiselle. Jos haluaa tulla kuulluksi, ja asia on tärkeä, sen vain joutuu sanomaan.

      Joissakin maissa on tapana koko ajan katkaista toisen puhetta, Suomessahan se ei ole tapana. Asiaan voi myös palata myöhemmin jos joku harhautuu sivuraiteille. Myös toisten ihmisten mielipiteen kysyminen on luonteva tapa hiljentää joku.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      109
      2155
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      119
      1666
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1530
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1266
    6. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1175
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      942
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe