Saitteko kodinhoitajaa?

odotusta

Olen kuullut, että kotiin olisi mahdollista saada kunnalta/kaupungilta kodinhoitaja. Onko kenelläkään kokemuksia tämmöisestä?
Koska sellaista aletaan kyselemään ja maksaako sellainen palvelu jotain? Entä kuinka pitkään tämmöistä "palvelua" kestää?

11

2472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -nainen-

      Minun kodinhoitaja tarpeesta on jo kulunut vuosia, mutta vastaan nyt kuitenkin sinulle.

      Kaksoseni syntyivät esikoiseni ollessa 2-vuotias. Ja voit uskoa, että päivät ja osin yötkin olivat työn täyteisiä. Paras yllätys oli tuolloin se, kun eräänä loppukesän aamuna soi puhelin. Ja siellä oli kodinhoitotoimistosta virkailija, joka kyseli seuraavaa.

      He haluaisivat tarjota minulle apua terveiden lasten hoidossa kotonani, koulutus mielessä. Koska heillä oli muutamia nuoria kodinhoitajia, joilla ei ollut lapsenhoidosta kokemusta.

      Näin sain muutamina viikkoina yhdeksi päiväksi kodinhoitajaharjoittelija ruokapalkalla talouteeni, hoitamaan lapsiani. Nämä nuoret hoitivat ainoastaan lapsia, laittoivat heille ruokaa ja olivat lasten kanssa ulkona.

      Itse sain kerrankin pestä rauhassa ikkunoita, pyykkiä ja siivota. Näistä nuorista oli minulle todella suuri apu ja ajattelen heitä usein vieläkin lämmöllä :)

      • odotusta

        Kiva kuulla, että kaupunki saattaa tarjota tuollaista :)
        Täytyypä ruveta kyselemään kun sen aika koittaa...


    • tuplien mami

      Meidän kunta ei kyllä yrittänytkään auttaa millään kodinhoitajilla. Ei kuulemma resurssit riitä. Mutta sain kuitenkin monikkoperheyhdistyksen kautta opiskelijoita, joista oli ainakin arjen pyörityksessä iso apu. Yksinhän heitä ei saanut jättää lasten kanssa, mutta oli kiva kun oli kaksi käsiparia.

    • Tuplis02

      Meillä neuvolantäti ilmeisesti ymmärsi, että väsynyt olen ja hän ehdotti, että meille tulisi lähihoitaja opiskelija tekemään harjoitteluaan. Mulle sopi mainiosti, joten nuori tyttönen tuli viidesti viikossa, viiden viikon ajan meille päiväksi. En uskaltanut heitä yksin jättää, mut suureks avuks oli jokatapauksessa. Kokematon nuori tyttö, eikä ruuanlaittokaan oikeen onnistunut, mutta kuten sanoin mukava oli ja avuksi oli ihan läsnäolollaan.

    • Omin avuin

      Heippa! Kotiavun saannissa on paikkakuntaisia eroja kuntien välillä. Joissain kunnissa saattaa jopa ollakkin, että kaksosperheille jopa tarjotaankin kotiapua, mut täällä meidän kunnasssa kuulema kaikki tarjolla oleva kotiapu menee ainoastaan vanhuksille. Paikkakunnalla on kuitenkin lähihoitajakoulutusta, että voisi kuvitella opiskelijoiden tarvitsevan harjoittelu paikkoja. Omin avuin täällä on pärjätty. Tehty se mikä on keritty, ja muuta ei voi. Neuvolassa kannattaa kuitenkin asia ottaa puheeksi, jos tuntuu tarvitsevan kotiapua.

    • mä 81

      Yksinhuoltaja kun olen..mulle tuli sairaalaa kaksosteni synnyttyä sosiaali työn tekijä kyselemää/tarjoamaa apua.mulla ois ollu apua joka pvä 8.00-16.00 mut en pystyny elämää niin et joka pvä "tuntematon"ihminen oli kotonani,niinpä sitä vähennettii 2-3krt viikossa. ja viel joka pvä joku kodinhoitaja vei 8v tyttöni eskarii ja 5v poikani kerhoo myös hakivat hoidosta.Tänä pvänäkin mulla käy kodinhoitaja 2krt viikossa vaiks kaksoset on jo 1v5kk,toisin kunnalta en saa enää apua.yksityiseltä käyvät..yks koko pvänen ja yks puoli pvänen.mulle tämä ei ainakaa maksa mitää..

      • huh huh huh

        Oliko tuo edellinen viesti totta kirjoitusasuineen päivineen? Vuonna -81 syntynyt yh neljän lapsen kanssa? oletko siis kotona ja tarvitset apua noin vanhojen lasten kanssa?


      • Lumian
        huh huh huh kirjoitti:

        Oliko tuo edellinen viesti totta kirjoitusasuineen päivineen? Vuonna -81 syntynyt yh neljän lapsen kanssa? oletko siis kotona ja tarvitset apua noin vanhojen lasten kanssa?

        Onko sulla sit vai kokemusta 4lapsen yksinhuoltajuudesta?? ja viel et nuorimmat on 1v5kk kaksoset??Voit tulla esim kokeilemaa lapsieni kanssa mitä on vaik kauppaa lähteä tuon katraan kanssa!! Ja tietenki vastaan otan apua jos sitä saan!!En kai mä mikää tyhmä ole..miltäs sinä kyllä vaikutat!!


    • häntäluu synnytyksessä

      ja jouduin vuoteen omaksi alkuun, sain kodinhoitajan. Mutta sen muistan että palvelu oli kallis.

      Eikä kodin hoitaja tehnyt töitä.

      jokainen ripaus olisi pitänyt sieltä sängynpohjalta käskyttää tälle kädettömälle henkilölle.

    • Jessica79

      Eipä irronnut Nokian kaupungilla minkäänlaista apua, vaikka tarvetta todella olisi ollut. Kerran jo lupasivat että jos edes joku sosiaalipuolen ihminen olisi tullut, mutta ei ketään koskaan tullut. Harmittaa kun olisi aiemmin tiennyt, että saadaan kaksoset, emme olisi muuttaneet pois Tampereelta, siellä kuulemma saa apua.

    • Nimetön

      Kaupungissamme ei saa apua. Pitäis olla holisti tai narkkari. Palkkasin siivoojan joka toinen viikko, kallis mutta helpottaa. Mannerheimin amman palkkaan jossain vaiheessa, 5e/h. Itestään on pidettävä huolta, omasta jaksamisesta. Eli avut vaan kehiin, vaikka maksavat. Sukulaisemme ovat kaukana joten ite on pärjättävä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8406
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe