käydä lääkärissä,
E-MCHC 372
p-Krea 102
p-Uraat 481
S-T4-V 10.9
S-TSH 6.7
fp-Gluk 5.6
fp-Kol 3.4
fp-Kol-HDL 1.05
fp-Kol-LDL 1.7
fp-Trigly 1.45
Syön jo thyroksiinia hieman yli 0,1 mg aamuisin, onko syytä lisätä ? Olo on ollut talven huono, väsyttää.......
On myös lipitor 10 mg ilt .
Kertoisko joku, onko näiden tulosten perusteella "syytä huoleen". Käyn kyllä lääkärissäkin, keväällä viimeistään.....
Kertoisko joku
14
1525
Vastaukset
No ehdottomasti annoksen lisäys, näyttää aika huonolta kun molemmat kilppariarvot huonot! TSH:n pitäisi olla alle 2.5 nykyisten suosituksien mukaan... sulla on 6.7!!
- ....
... syytä lisätä lääkitystä - ainakin 1/4 tabulla/pvä näin alkuun (mikä on "hieman yli 0,1 mg"?). TSH:n kuuluis olla ennemmin jotain 1-2. Ei oo mikään ihme, jos noilla arvoilla väsyttää :(.
- Kiitos paljon
Pitää heti maanantaina tilata aika. Iho-ongelmat kuuluu myös kilpparitautiin, lähinnä näkyy käsissä, mutta voisiko jaloissa oleva ihottuma johtua vajaatoiminnasta, olen syksystä lähtien raapinut. On sellaisia punaisia, kutiavia läiskiä, joskus häviävät viikoksi, pariksi, sitten palaavat.
- saattaa
johtua vajaatoiminnasta. Ja todellakin, aivan liian huonot on labra-arvosi, joten lisää lääkettä.
- taitaa olla
saattaa kirjoitti:
johtua vajaatoiminnasta. Ja todellakin, aivan liian huonot on labra-arvosi, joten lisää lääkettä.
melko hyvissä lukemissa, jos oikein ymmärrän ? Syksyllä lääkäri käski ottaa vain puolikkaan lipitoria ja thyroxinia lisää,
niin olen ottanut, 5mg lipitoria ja o,1 thyroxinin lisäksi pienen murusen eli hieman yli 0,1 mg aamuisin,paljonkohan voisi lisätä ? ajattelin alkaa ottaan vähän enemmän ennen lääkäriin menoa.
Saattaa kilpparista johtua talvella tulleet "omituiset, repivät" kaulakivut, ehkä myös nopeasti tulleet 5-6 liikakiloa,
aika näyttää miten käy, - ****
taitaa olla kirjoitti:
melko hyvissä lukemissa, jos oikein ymmärrän ? Syksyllä lääkäri käski ottaa vain puolikkaan lipitoria ja thyroxinia lisää,
niin olen ottanut, 5mg lipitoria ja o,1 thyroxinin lisäksi pienen murusen eli hieman yli 0,1 mg aamuisin,paljonkohan voisi lisätä ? ajattelin alkaa ottaan vähän enemmän ennen lääkäriin menoa.
Saattaa kilpparista johtua talvella tulleet "omituiset, repivät" kaulakivut, ehkä myös nopeasti tulleet 5-6 liikakiloa,
aika näyttää miten käy,Thyroxinia ei saa ottaa aamulla muiden lääkkeiden kanssa koska ne voivat heikentää sen vaikutusta. Äitini otti jotain osteoporoosilääkettä tyroksiinin kanssa ja tsh nousi kymmeneen! jos olet muuttanut lääkkeenottoa eli syönyt jotain lääkettä thyroxinin kanssa ja arvot sinä aikana huonontuneet niin syy voi olla siinä.
**** kirjoitti:
Thyroxinia ei saa ottaa aamulla muiden lääkkeiden kanssa koska ne voivat heikentää sen vaikutusta. Äitini otti jotain osteoporoosilääkettä tyroksiinin kanssa ja tsh nousi kymmeneen! jos olet muuttanut lääkkeenottoa eli syönyt jotain lääkettä thyroxinin kanssa ja arvot sinä aikana huonontuneet niin syy voi olla siinä.
Lipitorissa muuten lukee:
"Ole erityisen varovainen Lipitor-tablettien suhteen
Lipitor ei ehkä sovi sinulle, jos
- sinulla on munuaisvaivoja
- sinulla on kilpirauhasen vajaatoiminta (hypotyreoosi)
- sinulla on ollut toistuvia tai selittämättömiä lihassärkyjä tai -kipuja tai sinulla tai sukulaisellasi on ollut lihasvaivoja
jne."
Jos ottaa tuota 4 tunnin kuluessa tyroksiinista niin takuulla heikentää tehoa. - aamulla,,,
*** kirjoitti:
Lipitorissa muuten lukee:
"Ole erityisen varovainen Lipitor-tablettien suhteen
Lipitor ei ehkä sovi sinulle, jos
- sinulla on munuaisvaivoja
- sinulla on kilpirauhasen vajaatoiminta (hypotyreoosi)
- sinulla on ollut toistuvia tai selittämättömiä lihassärkyjä tai -kipuja tai sinulla tai sukulaisellasi on ollut lihasvaivoja
jne."
Jos ottaa tuota 4 tunnin kuluessa tyroksiinista niin takuulla heikentää tehoa.niinpä, tuohon asiaan täytyy perehtyä enemmän, lääkäri ei yleensä ehdi,
täs on melko huonosti asiat, aamulääkkeet olen ottanut kerralla,
thyroxin
emconcor 5mg
atacand 4 mg
eli verenpainelääke atacand ollut n 4 vuotta, viime syksynä sain tuon emconcorin, kun kesän ahdisti ja sydän "jyskytti", kovaa , ei nopeasti,
lääkäri sanoi johtuvan sydämestä, kuunneltuaan,
iltaisin otan Lipitorin
Lihas ja nivel särkyjä on kyllä kaikenlaisia, eikä tuossa aloituksessani mainitsemat arvot aivan hyviä ole, taitavat viitata munuaisiin ? - sannukka_
aamulla,,, kirjoitti:
niinpä, tuohon asiaan täytyy perehtyä enemmän, lääkäri ei yleensä ehdi,
täs on melko huonosti asiat, aamulääkkeet olen ottanut kerralla,
thyroxin
emconcor 5mg
atacand 4 mg
eli verenpainelääke atacand ollut n 4 vuotta, viime syksynä sain tuon emconcorin, kun kesän ahdisti ja sydän "jyskytti", kovaa , ei nopeasti,
lääkäri sanoi johtuvan sydämestä, kuunneltuaan,
iltaisin otan Lipitorin
Lihas ja nivel särkyjä on kyllä kaikenlaisia, eikä tuossa aloituksessani mainitsemat arvot aivan hyviä ole, taitavat viitata munuaisiin ?Mulle ainakin lääkäri sanonut että thyroxinin kanssa ei mitään muuta lääkettä samalla! Tyhjään mahaan ainakin 10 min ennen aamiaista. Kun oli paljon lääkkeitä, otin thyroxinin jo klo 5 ja pidin sitä yöpöydällä valmiina...
- mitään sanonut
sannukka_ kirjoitti:
Mulle ainakin lääkäri sanonut että thyroxinin kanssa ei mitään muuta lääkettä samalla! Tyhjään mahaan ainakin 10 min ennen aamiaista. Kun oli paljon lääkkeitä, otin thyroxinin jo klo 5 ja pidin sitä yöpöydällä valmiina...
tänään otin thyroxinia lähes 1,5 tbl (0,1),
klo 5
muut klo 7
kauheintahan on kun täytyy herätä ottamaan yksi pilleri, eikä saa samalla juoda aamukahvia, otettuani thyroxinin pidän tunnin tauon syömättä tai juomatta,
aamuvirkku olen, joten pitääkö odottaa tunti, vai saako kahvin hörpätä aiemmin, neuvoja, kiitos, lääkäri ei ehdi antaan.
Minulla saattaa olla sekin kun olen ottanut kaikki lääkkeet kerralla, jospa thyroxin on menettänyt tehoaan. - lääkärini
sannukka_ kirjoitti:
Mulle ainakin lääkäri sanonut että thyroxinin kanssa ei mitään muuta lääkettä samalla! Tyhjään mahaan ainakin 10 min ennen aamiaista. Kun oli paljon lääkkeitä, otin thyroxinin jo klo 5 ja pidin sitä yöpöydällä valmiina...
sanoi, että beetasalpaajan (Tenoblock) saa ottaa samaan aikaan. Emconcorhan on beetasalpaaja.
- .....
mitään sanonut kirjoitti:
tänään otin thyroxinia lähes 1,5 tbl (0,1),
klo 5
muut klo 7
kauheintahan on kun täytyy herätä ottamaan yksi pilleri, eikä saa samalla juoda aamukahvia, otettuani thyroxinin pidän tunnin tauon syömättä tai juomatta,
aamuvirkku olen, joten pitääkö odottaa tunti, vai saako kahvin hörpätä aiemmin, neuvoja, kiitos, lääkäri ei ehdi antaan.
Minulla saattaa olla sekin kun olen ottanut kaikki lääkkeet kerralla, jospa thyroxin on menettänyt tehoaan.... tuntia tarvi välttämättä oottaa - mäkin pyrin väh. 20 minuuttiin. Maitotaloustuotteita ei kannata mahottomasti nautiskella lähitunteina. Sekinhän on nyt selvää parannusta, ettet ota niitä muita lääkkeitä samaan aikaan :).
- itsellekin mieleen
lääkärini kirjoitti:
sanoi, että beetasalpaajan (Tenoblock) saa ottaa samaan aikaan. Emconcorhan on beetasalpaaja.
Aamulla funtsasin just, oireet alkoi paheneen syksyllä sen jälkeen kun aloin syömään emconcoria, eli siihen saakka meni melko hyvin,
en vain uskalla jättää emconcoria pois, huomenna aikaa lääkärille. - lääkärini
itsellekin mieleen kirjoitti:
Aamulla funtsasin just, oireet alkoi paheneen syksyllä sen jälkeen kun aloin syömään emconcoria, eli siihen saakka meni melko hyvin,
en vain uskalla jättää emconcoria pois, huomenna aikaa lääkärille.mitä sinun lääkärisi sanoi lääkkeiden otosta ja vaikutuksista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1453669Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1063473Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi202452Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs42265100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es282103Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa311104Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut171019- 134823
Ei ne päivät ole samanlaisia...
Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah28820Oikea syy siihen
miksi toivon ettei enää törmätä on se, että olen ihan tavattoman ihastunut sinuun. Paljon helpompi itselle kun ei saa pä34734