Olen pannut merkille sitikoiden laadullisen kohentumisen viime vuosina ja voisin olla jopa kiinnostunut citikan ostamisesta, erityisesti kiinnostaa C5 joka mielestäni voisi olla erinomainen ostos hinta / laatusuhteella mitattuna. Huoltojen hinnoista olen kuitenkin kuullut jossain määrin negatiivista palautetta mm. Veho on kuulemma kova rokottamaan, pitääkö paikkansa ja onko teillä arvon citroen kuskit muistikuvia määräaikaishuoltojen hinnoista ja mikä on ko. autotyypin huoltoväli ?
Citikoiden huoltohinnoista
32
11116
Vastaukset
Jos vertaan Mersuun, Volvoon tai Alfa Romeoon, joista varsinkin kahdesta jälkimmäisestä minulla on runsaasti kokemusta, niin Citikan (Xsara Hdi) huoltaminen on ollut lähes naurettavan halpaa noihin edellisiin verrattuna. En nyt tarkalleen muista, mitä huollot ovat maksaneet ja niitä on eri kokoisia ja sisältöisiä, mutta jotain 200 - 400 euroa aina 20 000 kilometrin välein. Volvon huoltohinnat olivat aikoinaan noin kaksinkertaiset ja Mersun ja Alfan kolminkertaiset. En tosin ole huollattanut Veholla, mutta enpä Alfaakaan ole käyttänyt Delta-autossa, jossa huolto olisi ollut nelin-viisinkertainen Riihimäen valtuutettuun Citikka-huoltamoon (Leino&Leino) verrattuna.
- Eepo5
Itsellä C4, mutta ainakin 2.0 kone sama kuin C5:ssa,eli huoltoväli 20 000 km. Perushuolto on ollut Keski-Suomessa 240 €, nyt 60 tkm huollossa vaihdettiin lisäksi tulpat, niin hinta pompsahti 430 euroon. Samalla kyllä vaihdettiin 2kpl parkin- ja 2 kpl ajovalojen polttimoita.
Aiemmin oli pösö samalla moottorilla, huoltohinnat oli noin 20-30% edukkaampia.
Lisäksi huomuoitava, että Pösöä huollettiin 30 tkm välein, joten todelliset huoltokustannukset ovat julmetusti korkeammat.
Siitä en osaa sitten sanoa, mikä osuus huoltohintoihin on sillä, että Mersu huolletaan samassa hallissa... - Kannattaa kysellä hintoja
Jos Veho tuntuu kalliilta, niin hyviä sitikkahuoltoja löytyy paljon muitakin. Omaa C5:stani olen huollattanut näissä muissa liikkeissä, vaikka edelisen Volvon huollattamisen jälkeen Vehon hinnatkin tuntuvat kohtuullisilta.
- citikassa
km Euroa
----- ---
20000 240
40000 240
60000 350
80000 240
100000 600
120000 240
j.n.e. - Takuun
citikassa kirjoitti:
km Euroa
----- ---
20000 240
40000 240
60000 350
80000 240
100000 600
120000 240
j.n.e.pitäisi olla sama kuin Kiassa.Hinnat on samaa luokkaa Ceedin kanssa.
- vuoksi mainittakoon
citikassa kirjoitti:
km Euroa
----- ---
20000 240
40000 240
60000 350
80000 240
100000 600
120000 240
j.n.e.saman PSA- yhtymän toisen merkin Peugeotin huoltohinta ns. vuosihuolto tai 30000 km:n välein suoritettava 2 ltr. bensiinikoneiselle maksaa 175 €.
Kaikki huoltohinnat löytyvät osoitteesta:
http://www.automaa.fi/peugeot/dokumentit/huolto_hinnasto.pdf
Monet asiat ja hinnat näyttävät olevan maahantuojasta kiinni, koska huoltokohteet ovat hyvin pitkälti samat. - mainitussa
Takuun kirjoitti:
pitäisi olla sama kuin Kiassa.Hinnat on samaa luokkaa Ceedin kanssa.
Kiassa huoltoväli on vielä tiuhempi kuten myös Toyotassakin.
- viimeisin huolto 100 000
vuoksi mainittakoon kirjoitti:
saman PSA- yhtymän toisen merkin Peugeotin huoltohinta ns. vuosihuolto tai 30000 km:n välein suoritettava 2 ltr. bensiinikoneiselle maksaa 175 €.
Kaikki huoltohinnat löytyvät osoitteesta:
http://www.automaa.fi/peugeot/dokumentit/huolto_hinnasto.pdf
Monet asiat ja hinnat näyttävät olevan maahantuojasta kiinni, koska huoltokohteet ovat hyvin pitkälti samat.Tampereen veholla maksoi päälle 800 euroa. Ei kyllä sen jälkeen siellä olla käyty.
- tehtiin
viimeisin huolto 100 000 kirjoitti:
Tampereen veholla maksoi päälle 800 euroa. Ei kyllä sen jälkeen siellä olla käyty.
800 euroa kuulostaa kovalta, mitä toimenpiteitä huolto piti sisällään ?
- huolto..
tehtiin kirjoitti:
800 euroa kuulostaa kovalta, mitä toimenpiteitä huolto piti sisällään ?
yritettiin korjata pissapojan vuoto, mutta vaihdettiin vain anturi eikä auttanut.
- blinko
huolto.. kirjoitti:
yritettiin korjata pissapojan vuoto, mutta vaihdettiin vain anturi eikä auttanut.
100 000 huoltoon taitaa kuulua myös hihnan vaihto, joka saattaa ottaa jokusen tunnin asennusaikaa ja maksaahan se hihnakin jotain.
- hihnan
blinko kirjoitti:
100 000 huoltoon taitaa kuulua myös hihnan vaihto, joka saattaa ottaa jokusen tunnin asennusaikaa ja maksaahan se hihnakin jotain.
vaihdon saa 4-500 eurolla vesipumppuineen ja kiristimineen ja minä kun luulin että se oli kallista.
- Elämä on
hihnan kirjoitti:
vaihdon saa 4-500 eurolla vesipumppuineen ja kiristimineen ja minä kun luulin että se oli kallista.
1500 ekua
- tähän mennessä
omassa c5:ssa on Koivuhaan Vehon tekemä ylimääräinen öljynvaihto 189 euroa!
Pari viikkoa sitten H7 vaihto oli oma lamppu mukana) 55 euroa pelkkä työ (10 min.).
Repikää noista ja vielä pikku juttu lähden viemään autoani laakerinvaihtoon tuota pikaa, mutta en Vehoon.- mersut ajaa
Ilmankos mersut ajaa valot pimeinä lähes aina.
Lieneekö Vehon maksut niille vielä isommat? - xxy
mersut ajaa kirjoitti:
Ilmankos mersut ajaa valot pimeinä lähes aina.
Lieneekö Vehon maksut niille vielä isommat?On tosiaan silmiin pistävää johtotähtien valottomuus. Ilmeisesti koppavasti ajatellaan tuo tähden riittävän. Tai ajovalokytkimen käyttö vaatii älyä.
- vielä lisätä
koska kyse oli c5 laadusta.
Facelift 2.0 vm. 2004 n. 50 000km
- kynnyslistat uusiksi
- takaikkunan vastuslanka pimeä - uusi ikkuna
- jakopään stefan vuoto - uusi stefa uusi hihna ja kansi (40000km)
- jäähdytysjärjestelmän vuoto -korjaus 400 euroa
- ovien tiivisteiden teippaus - ei auttanut
- ovien tiivisteiden vaihto- auttoi 2 viikkoa
(natinat katosi, kun sain täältä vinkin teflon öljystä, josta kiitos!) Kertokaa tuo vielä Vehollekin :))
- veden lämpötilamittari elää omaa elämäänsä -tutkittu kahdesti ei vikaa?
Tähän asti riitti Vehon palvelut, jatkan muualla.
- ajovalopesimen suutin tipahtanut jonnekin - pitää ostaa koko systeemi, jotta tulee kuntoon.
- nyt tuo aiemmin mainitsemani laakerinvaihto...
Erittäin mukava auto muuten, mutta...- Tyytyväinen suhari
Taitaa olla tuossa kuitenkin kyse enemmänkin maantaikappaleesta, koska tutkimuksien mukaan nuo C5:set ovat nykyään jo suhteellisen luotettavia. Eikös tuo sinun autosi ollut ensimmäinen facelift-malli jossa on mm. uusi muuttuvalla venttiilinajoituksella varustettu moottori? Voisi luulla, että uuden tekniikan kanssa voi esiintyä alussa lastentauteja. Tuo facelifhän piti sisällään paljon muutakin kuin uudelleen muotoiltua peltiä.
Itselläni on reilun vuoden ikäinen C5 vm-06 ja siitä ei ole löytynyt mitään huomautettavaa. Ei edes alusta kolise töyssyissä josta moni C5:n omistaja on valitellut Citroenin merkkipalstoilla. Toivottavasti saat auton kohtuuhintaan kuntoon, että pääset taas nauttimaan yhdestä markkinoiden mukavimmasta kyydistä. - että siinä
Tyytyväinen suhari kirjoitti:
Taitaa olla tuossa kuitenkin kyse enemmänkin maantaikappaleesta, koska tutkimuksien mukaan nuo C5:set ovat nykyään jo suhteellisen luotettavia. Eikös tuo sinun autosi ollut ensimmäinen facelift-malli jossa on mm. uusi muuttuvalla venttiilinajoituksella varustettu moottori? Voisi luulla, että uuden tekniikan kanssa voi esiintyä alussa lastentauteja. Tuo facelifhän piti sisällään paljon muutakin kuin uudelleen muotoiltua peltiä.
Itselläni on reilun vuoden ikäinen C5 vm-06 ja siitä ei ole löytynyt mitään huomautettavaa. Ei edes alusta kolise töyssyissä josta moni C5:n omistaja on valitellut Citroenin merkkipalstoilla. Toivottavasti saat auton kohtuuhintaan kuntoon, että pääset taas nauttimaan yhdestä markkinoiden mukavimmasta kyydistä.Voit olla oikeassa, että minulle on osunut maanantaiversio, sillä kävin juuri mainitsemieni murheiden lisäksi korjauttamassa etupään laakerit, siis molemmat! Kuluvia osia...
Hieman lohduttaa, että rahat kilahtivat muualle kuin Vehon kirstuun. Sain asiallista palvelua, ja pantiin vielä ilmanputsari paikoilleen, joka keikkui irrallisena Vehon jäljiltä. Eikä laakerit naputa. Jokohan alkais kestää... kun huonompaan kyytiinkään ei viitsis vaihtaa, vieläkään... - kestosta
että siinä kirjoitti:
Voit olla oikeassa, että minulle on osunut maanantaiversio, sillä kävin juuri mainitsemieni murheiden lisäksi korjauttamassa etupään laakerit, siis molemmat! Kuluvia osia...
Hieman lohduttaa, että rahat kilahtivat muualle kuin Vehon kirstuun. Sain asiallista palvelua, ja pantiin vielä ilmanputsari paikoilleen, joka keikkui irrallisena Vehon jäljiltä. Eikä laakerit naputa. Jokohan alkais kestää... kun huonompaan kyytiinkään ei viitsis vaihtaa, vieläkään...Tuttu asentaja kertoi, että nykyautojen keulalla on niin paljon painoa, että laakerit ei enää kestä samoja määriä kuin männävuosina.
Tuosta suuttimesta vielä. Olen kyllä kuullut, että niitä suuttimien muovisia suojaläppiä lentää lepikkoon, mutta en koskaan siitä, että suuttimetkin lähtee? :O
V-liikkeessä en ole koskaan autoani käyttänyt, enkä käytä. - elämä.
että siinä kirjoitti:
Voit olla oikeassa, että minulle on osunut maanantaiversio, sillä kävin juuri mainitsemieni murheiden lisäksi korjauttamassa etupään laakerit, siis molemmat! Kuluvia osia...
Hieman lohduttaa, että rahat kilahtivat muualle kuin Vehon kirstuun. Sain asiallista palvelua, ja pantiin vielä ilmanputsari paikoilleen, joka keikkui irrallisena Vehon jäljiltä. Eikä laakerit naputa. Jokohan alkais kestää... kun huonompaan kyytiinkään ei viitsis vaihtaa, vieläkään...Citroenin kanssa ja näyttää olevan volkkarinkin kanssa.Tosin ei ainakaan vielä ihan noin kallista.
Eivät ole siis saaneet vieläkään PSA konsernissa laatua kuntoon.Laakereiltaanhan ja niveliltään Ranskalaiset on olleet kautta aikain heikkoja ja sama meno jatkuu näemmä.
Top Gearissa oli c3 ajossa ja siinäkin todettiin Ranskalaisten yleisen huolimaton laatu.Toivotaan että autosi jatkossa toimisi paremmin. - laatua, laatua
elämä. kirjoitti:
Citroenin kanssa ja näyttää olevan volkkarinkin kanssa.Tosin ei ainakaan vielä ihan noin kallista.
Eivät ole siis saaneet vieläkään PSA konsernissa laatua kuntoon.Laakereiltaanhan ja niveliltään Ranskalaiset on olleet kautta aikain heikkoja ja sama meno jatkuu näemmä.
Top Gearissa oli c3 ajossa ja siinäkin todettiin Ranskalaisten yleisen huolimaton laatu.Toivotaan että autosi jatkossa toimisi paremmin.Vain esimerkkinä mainitakseni, mitä kertoo VAG:n laadusta surullisen kuuluisat tukivarsiongelmat? Entä Nissanien jarruongelmat? Ongelmia olisi vaikka millä mitalla. Eri asia on, mistä puhutaan ja mihin sävyyn. Japanilaisautojen ongelmia useimmiten vähätellään ja omistajat pistävät nopeasti autonsa kiertoon. Niissähän ei ole vikoja.
- niissäkin
laatua, laatua kirjoitti:
Vain esimerkkinä mainitakseni, mitä kertoo VAG:n laadusta surullisen kuuluisat tukivarsiongelmat? Entä Nissanien jarruongelmat? Ongelmia olisi vaikka millä mitalla. Eri asia on, mistä puhutaan ja mihin sävyyn. Japanilaisautojen ongelmia useimmiten vähätellään ja omistajat pistävät nopeasti autonsa kiertoon. Niissähän ei ole vikoja.
Siis japseissa,tosin vähemmän kuin eurooppalaisissa.Omassa volkkarissa kanssa jatkuvasti jotain pientä ja ensi viikolla näkee onko suurempaakin(vedet haihtuu).
Volkkareissa eikä Audeissa ei tietääkseni enää uudemmissa ole tukivarsiongelmia,mutta aikaisemminhan niitä olikin paljon,samoin kuin Pösöissäkin. - laakereita
elämä. kirjoitti:
Citroenin kanssa ja näyttää olevan volkkarinkin kanssa.Tosin ei ainakaan vielä ihan noin kallista.
Top Gearissa oli c3 ajossa ja siinäkin todettiin Ranskalaisten yleisen huolimaton laatu.Toivotaan että autosi jatkossa toimisi paremmin.VW-autoissakin. Varsinkin vanhemmissa Jetoissa tyypillistä.
- Henkka
Jos pääkaupunkiseudulla haluaa käyttää Citroeninsa huollossa, niin Rekarassa oli erittäin kilpailukykyiset hinnat ainakin Vehoon verrattuna ja palvelu oli hyvää.
- Veholle
Hienoa,
olen tuossa surkutellut sitikkani vikoja ja Vehon hintoja ja palaute onkin ollut asiallista, mikä ei ole kovinkaan yleistä tällä palstalla.
Kerroin aiemmin, että laakerit meni uusiksi. Koska jouduin maksamaan itse, kokemuksesta päätin, että ei ainakaan Veholle.
Kokeilin Vantaa Autokorjaamoa. Paluuta vanhaan hyvään aikaan! Voit keskustella itse korjaajan kanssa mikä mättää (vrt. Vehon tiski). Työn jälki hyvä. Kun remontin jälkeen minulle jäi yksi asia epäselväksi (omaa tyhmyyttä), nostettiin auto ylös ja selvitettiin juttu niin, että minäkin ymmärsin. Samalla kiinnitettiin vielä ilmanpuhdistin paikoilleen, joka oli Vehon jäljiltä jäänyt heilumaan irrallisena. Lasku laakerioperaatiosta oli kohtuullinen. Tiedän nyt mihin vien C5:ni, jos siihen vaikka tulisi jokin vika :) Katselin jo tuossa muita merkkejä, mutta nyt taas tuntuu, että ei kannata.- Citikan tiimoilta
Itse olen käyttänyt Citikkani vuosikausia eräällä pienellä pajalla, jossa on kokemusta merkistä jo vuosikymmenien ajan. En ole koskaan hakenut autoa huollosta fiiliksellä "taas kusetettiin ja laskutettiin tekemättömistä töistä." Aina on ollut asiallista palvelua ja työnlaatu on ollut hyvää.
Olenkin miettinyt, että kuinka paljon hallaa Citikan maineelle tekee huono huolto-organisaatio? - kantaan!
Citikan tiimoilta kirjoitti:
Itse olen käyttänyt Citikkani vuosikausia eräällä pienellä pajalla, jossa on kokemusta merkistä jo vuosikymmenien ajan. En ole koskaan hakenut autoa huollosta fiiliksellä "taas kusetettiin ja laskutettiin tekemättömistä töistä." Aina on ollut asiallista palvelua ja työnlaatu on ollut hyvää.
Olenkin miettinyt, että kuinka paljon hallaa Citikan maineelle tekee huono huolto-organisaatio?Olennainen pointti!
Onhan se kaikille tuttu fiilis, että, kun tietää auton olevan kunnossa korjauksen jälkeen, se muka "kulkee paremmin" ja aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta. Vaan, jos jää epävarma olo työn laadusta (V), niin tuntuu, että auto on romu ja alat katsella aidan toiselle puolelle.
Ja sehän tiedetään, mitä siellä on ;)
- kuvio
Sattuipa näin. Auton takuu loppui puolisen vuotta sitten. Kysyin Veholta (Koivuhaka) meneekö remontti vielä AutoBonin piikkiin. Sanottiin, että ei, koska takuu on loppu. Otti päähän. Vehon hinnat tietäen korjautin muualla. Soitin myöhemmin maahantuojalle, että oli ollut mielestäni kohtuullista, jos he osallistuisivat kustannuksiin. Sanoivat, että auto pitäisi korjauttaa valtuutetulla korjaamolla eli Veholla.
Ja kaiken huíppu on se, että sanoivat, että tapauskohtaisesti vain Veho voi, ei asiakas itse, anoa maahantuojalta korvausta korjauksesta! Hetkinen... Minulle sanottiin Veholta suoraan ettei onnistu. Eli olisi pitänyt kuitenkin korjauttaa heillä vähintään tuplahinnalla ja sitten toivoa, että Veho toimisi edukseni, vaikka jo tiskillä ilmoittivat, että ei mene takuuseen.
Näin viedään pässiä narussa!- narussa
Minä yritin huollattaa v-liikkeessä citikani ilmastoinnin, kun sen huollosta ei ollut mitään tietoa. Tiskin takaa mongerrettiin "ei sitä tarvii huoltaa, jos se ei ole rikki." Vein sitten monimerkkikorjaamolle vehkeen, ilmastoinnin kylmäaineista oli hävinnyt puolet ja kompura kävi kuumana. Huollon jälkeen kottero viileni huomattavasti nopeammin ja ilmastoinnista tullut epämääräinen hajukin hävisi.
Että ei sitä tartte huoltaa, jos se ei ole rikki! - Lisävalofanaatikko
narussa kirjoitti:
Minä yritin huollattaa v-liikkeessä citikani ilmastoinnin, kun sen huollosta ei ollut mitään tietoa. Tiskin takaa mongerrettiin "ei sitä tarvii huoltaa, jos se ei ole rikki." Vein sitten monimerkkikorjaamolle vehkeen, ilmastoinnin kylmäaineista oli hävinnyt puolet ja kompura kävi kuumana. Huollon jälkeen kottero viileni huomattavasti nopeammin ja ilmastoinnista tullut epämääräinen hajukin hävisi.
Että ei sitä tartte huoltaa, jos se ei ole rikki!Veholla on sama meininki jatkunut vuosikymmeniä. Asiakkaan pitää nöyrästi ikäänkuin ansaita luottamuksensa/asemansa "korjaamon poikien" ja "huoltotiskin" miesten silmissä. Sumutus tietämätöntä asiakasta kohtaan on ollut törkeää ja näin ollen omistajasuku onkin rahastanut sievoisesti. Asioihin perehtynyt saa kysymystensä myötä vihat niskaansa ja kehotuksen hoitaa ongelmansa itse. Toimivia osia vaihdetaan niin että entinen otetaan pois, tilalle asennetaan toinen (ehkä käytetty). Lasku on kova, saatu toimiva käytetty osa taas asennetaan edelleen johonkin toiseen autoon ja piiri pyörii...
Tässä ihan vain pari omaa kokemusta aikoinaan ns. "asiantuntevasta ja asiakasystävällisesti palvelevasta mersun prenikoilla/viireillä palkitusta, diplomit seinällä kehyksissä pitävästä, ISO 9000/140000 sertifioidusta merkkihuollosta"
V: vika / T: toimenpide
V: ratti täristi maantievauhdissa, tuntui että vasen eturengas vipatti
T: ohjauksen iskunvaimennin oli vaihdettu ja oikea takapyörä oli tasapainotettu, täristys jatkui edelleen -> itse käytettiin rengashuollossa, jossa havaittiin viallinen (kieroontunut) vasen eturenkaan vanne
V: huollossa autoon vaihdettiin pakoputki, jonka jälkeen kuului kolahduksia -> huoltopäällikkö huusi kiroten että hän on ammattilaisena näitä nähnyt ja pojat on tehneet vuosikausia: jousitus on hajalla ja se pitää uusia.
T: itse havaittiin että pakoputki ei ollut työnnettynä kunnolla kiinni, parin sentin lisätyönnöllä kolina loppui...
V: moottorinjäähdyttimen sähkötuuletin ei toiminut, minkä seurauksena tyhjäkäynnillä lämmöt nousivat nopeasti kiuhumisrajoille
T: uusi puhallin oli asennettu, joka sekään ei toiminut -> pienessä nuhruisessa pajassa "kylän seppä" vaihtoi parin euron lämpöanturin, johan alkoi tuuletin pyöriä!
V: ilmastointilaite ei antanut kylmää -> sanoivat kylmän viileästi että uusi ilmastointilaite maksaa 7.000 euroa!
T: tyrmistyneenä poistuimme Vehosta ja itse käytettiin autoa kylmäkonehuollossa, jossa ilmastoinnin suodatin ja kylmäaineet vaihdettiin sekä juotettiin hapettunut liitos kuntoon -> ilmastointi alkoi pelata kuin unelma, hinta operaatiolle reilu 80 euroa...
V: laturi hajosi, auto piti hinata korjaamoon
T: 95 A:n laturin tilalle oli jostain syystä vaihdettu 55 A:n laturi !!! -> huolimattomasti tehdyn laturin kiinnityksen takia auto kohta jätti taas tielle, koska hihna pomppasi pois -> kaiken lisäksi uusi heikkotehoinen laturi hajosi samassa rytäkässä...
Hyvä Veho, meininki ei kun paranee vuosien mittaan. Kyllä kelpaa omissa julkaisuissa kehua itseään ja haastatteluissa asiakkaat kehuvat reilua palvelua. Reilua varmaan oli Vehon toiminta senkin menestyvän toimitusjohtajan mielestä, jonka 120.000 km ajetusta 2,5 vuotta vanhasta E 270 CDI -mersusta "posahti" kone hajalle. Takuu oli umpeutunut joten arvaatte kuka maksoi vaihtomoottorin... Unohtamatta uskomatonta kykyä saada aikaan naarmuja maalipintaan, tuhruista likaa rattiin (ohjauspyörään) sekä selittämättömiä uusia vikoja, jotka ilmenevät hetikohta merkkihuollossa käynnin jälkeen. Onnea vain kaikille Vehon asiakkaille! - kommentti!
Lisävalofanaatikko kirjoitti:
Veholla on sama meininki jatkunut vuosikymmeniä. Asiakkaan pitää nöyrästi ikäänkuin ansaita luottamuksensa/asemansa "korjaamon poikien" ja "huoltotiskin" miesten silmissä. Sumutus tietämätöntä asiakasta kohtaan on ollut törkeää ja näin ollen omistajasuku onkin rahastanut sievoisesti. Asioihin perehtynyt saa kysymystensä myötä vihat niskaansa ja kehotuksen hoitaa ongelmansa itse. Toimivia osia vaihdetaan niin että entinen otetaan pois, tilalle asennetaan toinen (ehkä käytetty). Lasku on kova, saatu toimiva käytetty osa taas asennetaan edelleen johonkin toiseen autoon ja piiri pyörii...
Tässä ihan vain pari omaa kokemusta aikoinaan ns. "asiantuntevasta ja asiakasystävällisesti palvelevasta mersun prenikoilla/viireillä palkitusta, diplomit seinällä kehyksissä pitävästä, ISO 9000/140000 sertifioidusta merkkihuollosta"
V: vika / T: toimenpide
V: ratti täristi maantievauhdissa, tuntui että vasen eturengas vipatti
T: ohjauksen iskunvaimennin oli vaihdettu ja oikea takapyörä oli tasapainotettu, täristys jatkui edelleen -> itse käytettiin rengashuollossa, jossa havaittiin viallinen (kieroontunut) vasen eturenkaan vanne
V: huollossa autoon vaihdettiin pakoputki, jonka jälkeen kuului kolahduksia -> huoltopäällikkö huusi kiroten että hän on ammattilaisena näitä nähnyt ja pojat on tehneet vuosikausia: jousitus on hajalla ja se pitää uusia.
T: itse havaittiin että pakoputki ei ollut työnnettynä kunnolla kiinni, parin sentin lisätyönnöllä kolina loppui...
V: moottorinjäähdyttimen sähkötuuletin ei toiminut, minkä seurauksena tyhjäkäynnillä lämmöt nousivat nopeasti kiuhumisrajoille
T: uusi puhallin oli asennettu, joka sekään ei toiminut -> pienessä nuhruisessa pajassa "kylän seppä" vaihtoi parin euron lämpöanturin, johan alkoi tuuletin pyöriä!
V: ilmastointilaite ei antanut kylmää -> sanoivat kylmän viileästi että uusi ilmastointilaite maksaa 7.000 euroa!
T: tyrmistyneenä poistuimme Vehosta ja itse käytettiin autoa kylmäkonehuollossa, jossa ilmastoinnin suodatin ja kylmäaineet vaihdettiin sekä juotettiin hapettunut liitos kuntoon -> ilmastointi alkoi pelata kuin unelma, hinta operaatiolle reilu 80 euroa...
V: laturi hajosi, auto piti hinata korjaamoon
T: 95 A:n laturin tilalle oli jostain syystä vaihdettu 55 A:n laturi !!! -> huolimattomasti tehdyn laturin kiinnityksen takia auto kohta jätti taas tielle, koska hihna pomppasi pois -> kaiken lisäksi uusi heikkotehoinen laturi hajosi samassa rytäkässä...
Hyvä Veho, meininki ei kun paranee vuosien mittaan. Kyllä kelpaa omissa julkaisuissa kehua itseään ja haastatteluissa asiakkaat kehuvat reilua palvelua. Reilua varmaan oli Vehon toiminta senkin menestyvän toimitusjohtajan mielestä, jonka 120.000 km ajetusta 2,5 vuotta vanhasta E 270 CDI -mersusta "posahti" kone hajalle. Takuu oli umpeutunut joten arvaatte kuka maksoi vaihtomoottorin... Unohtamatta uskomatonta kykyä saada aikaan naarmuja maalipintaan, tuhruista likaa rattiin (ohjauspyörään) sekä selittämättömiä uusia vikoja, jotka ilmenevät hetikohta merkkihuollossa käynnin jälkeen. Onnea vain kaikille Vehon asiakkaille!Silkkaa asiaa! Tuosta tuli mieleen itsellenikin käynyt maalipinnan naarmuntuminen. Sitikkaan vaihdettiin natisevat ikkunatiivisteet (turhaan), mutta sain kuitenkin kaupan päälle kaksi naarmua kattoon ja viillon keskipalkin muovipintaan. Milläs todistat! Ja tarkkaan tiesin mistä tulivat, kun autoa pesin kuivailin ennen operaatiota kuin äiti pientä lasta.
Jos näitä juttujen lukijoista yksikin vaihtaa korjaamoa, niin ei turhaan näitä rivejä naputella. Lisää asiallista palautetta, sitä varten nämä sivut ovat!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663442Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463272Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1443202- 522698
- 311993
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271890- 481666
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä881579Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k401555- 391370