Piikkisilmä

ällötys

Jos hankin akvaariooni pari piikkisilmää, niin syökö ne niitä pohjahiekassa olevia matoja kun niihin törmäävät?

17

2288

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuo madot

ovat??kuvaile ,ovatko litteitä jos tarkasti katsoo,, jotka luikertelevat ?? sitten ovat laakamatoja ,,platyt ja miekkapyrstöt syövät niitä ,,koska munkin akvas on vähän laakamatoja (laakamadot ovat täysin vaarattomia kaloille ja kasveille)myös labyrinttikalat syövät laakamatoja

• ällötys

Käsittääkseni ne on sukasmatoja

• Suodatinmatto
        ällötys kirjoitti:

No eihän siel pitäisi olla mitään MATOJA.........

• ällötys
        Suodatinmatto kirjoitti:

Yksi miekkapyrstö mulla on mut itseasiassa mun akva taitaa olla vähän liian pieni sillekin (128l), joten olen aikeissa luopua siitä (aiemmin niitä oli pariskunta, joista toisen olen antanut jo pois, mutta eivät mahtuneet samaan paikkaan). Ja platyja en halua, joku esim. kääpiörihmakala pariskunta kiinnostaa enemmän, mutta miten on niiden piikkisilmien laita? Söiskö ne niitä matoja?

• fish KING
        Suodatinmatto kirjoitti:

Käyppä taas aquahoidon sivuilla, sieltä löytyy jutta niistäkin!! 8)

Joka akvassa on jos pohja tukkeutuu helposti tulevat madot esiin, kiertessarvikotilot auttavat kuohkeuttamaan akvaarion hiekkaa, jos käytät hiekkapuhallus hiekkaa.

• fish KING
        ällötys kirjoitti:

Yksi miekkapyrstö mulla on mut itseasiassa mun akva taitaa olla vähän liian pieni sillekin (128l), joten olen aikeissa luopua siitä (aiemmin niitä oli pariskunta, joista toisen olen antanut jo pois, mutta eivät mahtuneet samaan paikkaan). Ja platyja en halua, joku esim. kääpiörihmakala pariskunta kiinnostaa enemmän, mutta miten on niiden piikkisilmien laita? Söiskö ne niitä matoja?

kovan veden kaloja pehmeään kovettamattomaan akva veteen!

• on toine
        ällötys kirjoitti:

asia

• ällötys
        fish KING kirjoitti:

kovan veden kaloja pehmeään kovettamattomaan akva veteen!

Akvaariossani on kuparimonnisia ja olin sitä mieltä että piikkisilmälle kelpaisi sama vesi kuin monnisille, mutta jos eivät kerran syö niin sitten pohdin juttua uudelleen.

• fish KING

... JOTKUT botia suvun nuoliaiset saattavat syödä mutta en ole moisesta koskaan kuullut, meillä botiat syö kyllä kotiloita mutta akvaarion täytyy olla näille kaloille lajista riippuen jo kaksisataa litrainen.

• Suodatinmatto

• fish KING
        Suodatinmatto kirjoitti:

Kyllä on matoja, kävin lukemassa
        http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=95169
        Mutta ei ne taida kuulua sinne kuitenkaan? vai kuuluko kalustoon?

Kaikkee sitä voi akvassa elääkin josta ei tarvitse maksaa centtiäkään...

Tästä jo pitäisi tyhmemmänkin päätellä että akvaario ei ole mikään laboratorio eikä kalat voi elää täysin juomakelpoisessa vedessä IKINÄ.

Jos kalat kuolevat eikä niitä siivoa heti pois tai harrastaa liikaruokintaa ahkerasti voivat nuo sukasmadot yms. öttiäiset vallata akvaarion hetkessä, mitään haittaa niistä ei siis ole mutta voivat herkkäotsaisempia oksettaa.

on tää niin kivaa... 8)

• ällötys
        fish KING kirjoitti:

Kaikkee sitä voi akvassa elääkin josta ei tarvitse maksaa centtiäkään...

Tästä jo pitäisi tyhmemmänkin päätellä että akvaario ei ole mikään laboratorio eikä kalat voi elää täysin juomakelpoisessa vedessä IKINÄ.

Jos kalat kuolevat eikä niitä siivoa heti pois tai harrastaa liikaruokintaa ahkerasti voivat nuo sukasmadot yms. öttiäiset vallata akvaarion hetkessä, mitään haittaa niistä ei siis ole mutta voivat herkkäotsaisempia oksettaa.

on tää niin kivaa... 8)

että akvaarion vesi on riittävän puhdasta silloin kun itse sitä joisit. No, mä en jois kyllä omastani! Olen kyllä sitä mieltä että olen liian herkkahipiäinen, akvani ei ole niiiiiin likainen.

Olen ajatellut kuitenkin hankkia tuonne jotain, kunhan muutan ja näen jääkö vanhat henkiin, toivottavasti. Hiekan saisin kyllä vietyä pesemättäkin, mutta toisaalta tekisi mieli vaihtaa niiden lierojen vuoksi (älkää hermostuko, jooko).
        Nyt siellä siis on
        9 kardinaalitetraa
        2 kääpiönuoliaista
        2 kuparimonnista
        miekkapyrstö ja partis
        akvan koko oli se 128l (ja kovasti tekis isompaa mieli)

Miekkapyrstön ajattelin antaa ystäväni suurempaan (250l) akvaan ja tilalle kääpiörihmakala tai jotain muuta rihmakala pariskuntaa ja pari kuparimonnista lisää. Onko akvassani jo sitten ylikansaa vai osaisitteko suositella sinne jotain? Paria piikkisilmää olin ajatellut.

• fish KING
        ällötys kirjoitti:

että akvaarion vesi on riittävän puhdasta silloin kun itse sitä joisit. No, mä en jois kyllä omastani! Olen kyllä sitä mieltä että olen liian herkkahipiäinen, akvani ei ole niiiiiin likainen.

Olen ajatellut kuitenkin hankkia tuonne jotain, kunhan muutan ja näen jääkö vanhat henkiin, toivottavasti. Hiekan saisin kyllä vietyä pesemättäkin, mutta toisaalta tekisi mieli vaihtaa niiden lierojen vuoksi (älkää hermostuko, jooko).
        Nyt siellä siis on
        9 kardinaalitetraa
        2 kääpiönuoliaista
        2 kuparimonnista
        miekkapyrstö ja partis
        akvan koko oli se 128l (ja kovasti tekis isompaa mieli)

Miekkapyrstön ajattelin antaa ystäväni suurempaan (250l) akvaan ja tilalle kääpiörihmakala tai jotain muuta rihmakala pariskuntaa ja pari kuparimonnista lisää. Onko akvassani jo sitten ylikansaa vai osaisitteko suositella sinne jotain? Paria piikkisilmää olin ajatellut.

Tuonkin väittämän kun saisi lähteineen esiin!

128 akvaasi sopiva kalasto; 26C

kääpiörihma pariskunta (kannattaa ostaa eri kaupoista jos vaikka olisi eri tukkureilta hankittuja)
        15 kardinaalitetraa
        4 kääpiönuoliaista
        5 kuparimonnista
        4 piikkisilmää
        partis

mites se miekkapyrstö sopii kaverisi akvan kalastoon... mitä sillä on siellä?

• fish KING

Surviaisen toukat kyllä kelpaa... tms. muut pikku öttiäiset, hehe.

• Lattanoita vai...? :D Ei syö.

• ällötys

• ällötys kirjoitti:

http://www.ovitz.net/akvaario.html#KYS3
        Lukee kohdassa ongelmia

Tajusin kyllä mitä tarkoitit... :) Pohjan kunnollinen möyhitys varmaan aluksi hyvä idea, jos matosia tuppaa paljon olemaan... Mutta piikkisilmät tietääkseni eivät syö öttömönkiäisiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      306
      7708
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      85
      6019
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      171
      3560
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2037
    5. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      195
      1911
    6. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      1886
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1669
    8. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1494
    9. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1441
    10. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      55
      1422
    Aihe