Parasta Porissa

on erittäin rapean herkullinen Ullan Leipomon kaurajuntta, sekä muutkin saman tekijän kiviarinaleivät. 10 pistettä ja papukaijamerkki satakunnan parhaille leiville. Menestyksekästä jatkoa leipomolle.

45

4216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehdottomasti

on Porin Leivän Hedelmäinen Myslileipä.Ihanaa. Aivan fantastisen hyvää. Kiitos siitä.

• Hepupeppu

Mysli myslinä.

• jonka avulla

pääsee helposti nopeasti pois tästä omahyväisiä omaan napaan tuijottavista ihmisiä täynnä olevasta tuppukylästä, joka on kaiken lisäksi yli 51 vkoa vuodessa toiminnaltaan täysin kuollut.

• osamaksuelämä

Itse olen hieman toistamieltä !

Olen itse ns koti aktiivi ja siten hoidan puutarhaani 51 viikkoa vuodessa.

• kiinteistökauppias
        osamaksuelämä kirjoitti:

Itse olen hieman toistamieltä !

Olen itse ns koti aktiivi ja siten hoidan puutarhaani 51 viikkoa vuodessa.

Jo on sulla elämä !

• parhaimmillaan!

Olen melkein samaa mieltä kanssasi. Itse tosin arvostan Kiviarina polakan kaikkein parhaimmaksi! Täytyy varmaan hakea aamulla Ruokaporista, Suomen parhaasta leipäkaupasta, tuoretta!

• etelän mies

On edelleenkin OHIKULKUTIE. yes!

• että jotta

Kaltaisesi kusipäät saavat painaa Skoda Fabianillaan pysähtymättä ohi kaupungin ...

• itsetuntosi kestä,
        että jotta kirjoitti:

Kaltaisesi kusipäät saavat painaa Skoda Fabianillaan pysähtymättä ohi kaupungin ...

kun joku osuu oikeaan arvioidessaan just nappiin tätä rakasta tuppukyläämme, josta ei todellakaan mitään positiivista voi kertoa.
        Ja sinä kommentteinesi oikein vielä annoit hyvän esimerkin millaisilta me porilaiset muun suomen silmissä oikein näytämme.

• rajan takaa
        itsetuntosi kestä, kirjoitti:

kun joku osuu oikeaan arvioidessaan just nappiin tätä rakasta tuppukyläämme, josta ei todellakaan mitään positiivista voi kertoa.
        Ja sinä kommentteinesi oikein vielä annoit hyvän esimerkin millaisilta me porilaiset muun suomen silmissä oikein näytämme.

suoraan sanottuna suomen p-reikä... useassa eri kaupungissa olen asunut ja kyllä tämä pori on näistä pahin.
        ensinnäkin ihan vaan vierailijoiden silmissä se on niin ruma paikka, romua ja teollisuutta keskellä kaupunkia- missään muualla en ole tavannut vastaavaa... ja sitten tuo liikenne.. ja ihmiset.. kun joskus vielä pois täältä pääsisin.

• mitä haluaa nähdä
        rajan takaa kirjoitti:

suoraan sanottuna suomen p-reikä... useassa eri kaupungissa olen asunut ja kyllä tämä pori on näistä pahin.
        ensinnäkin ihan vaan vierailijoiden silmissä se on niin ruma paikka, romua ja teollisuutta keskellä kaupunkia- missään muualla en ole tavannut vastaavaa... ja sitten tuo liikenne.. ja ihmiset.. kun joskus vielä pois täältä pääsisin.

Kannattaisi keskittyä enemmän positiivisiin asioihin, voisi omastakin elämästä tulla mukavampaa. Porissa on paljon hyvääkin, luontoa keskellä kaupunkia, ihmisille harrastusmahdollisuuksia, tämän kokoiseksi kaupungiksi vetreää ravintolakulttuuria, riittävästi hyvien tuotteiden kauppoja, useimmat ihmisetkin ihan hyväntuulisia. On varmaan asioita mitkä nyppivätkin, mutta missäpä niitä sitten ei olisi?

Riippuu tavasta katsella maailmaa, oma asenne vaikuttaa paljon.

• ravintolakulttuuria ???
        mitä haluaa nähdä kirjoitti:

Kannattaisi keskittyä enemmän positiivisiin asioihin, voisi omastakin elämästä tulla mukavampaa. Porissa on paljon hyvääkin, luontoa keskellä kaupunkia, ihmisille harrastusmahdollisuuksia, tämän kokoiseksi kaupungiksi vetreää ravintolakulttuuria, riittävästi hyvien tuotteiden kauppoja, useimmat ihmisetkin ihan hyväntuulisia. On varmaan asioita mitkä nyppivätkin, mutta missäpä niitä sitten ei olisi?

Riippuu tavasta katsella maailmaa, oma asenne vaikuttaa paljon.

Et ilmeisesti ymmärrä sanaa kulttuuri.
        Porissa ei kulttuurisesti ole mainittavissa yhtään ravintolaan liittyvää asiaan.
        Missä on ravintolalaivat porissa kesäisin,
        eipä ole yhtään mainittavaa.
        Käykää vaikka Turussa tutustumassa mitä tarkoitetaan ravintolakulttuurilla.
        Mitä Porissa on osattu säästää tuleville sukupolville, aivan, EI MITÄÄN !!

Kuten sanoit sitä näkee mitä haluaa nähdä,
        sinun kohdallasi on kyse ettet halua nähdä
        mitä täällä ei ole.

• Ei kannata olla noin kireä
        ravintolakulttuuria ??? kirjoitti:

Porissa ei kulttuurisesti ole mainittavissa yhtään ravintolaan liittyvää asiaan.

mitä täällä ei ole.

Kirjoitinhan tämän kokoiseksi kaupungiksi vetreää ravintolakulttuuria... Kyllä täällä kulinaristit saavat ihan nautittavasti monipuolisia kokemuksia.

Aivan niin, en halua keskittyä päätoimisesti siihen mitä täällä ei ole. Jos tarvitsen jotain muuta, haen sitä jostain muualta. Yksinkertaista. Onko siinä jotain väärää, jos haluaa mieluummin keskittyä siihen mitä on? Elämänasennetta... Jos kaikki aina surisivat sitä mitä heillä ei ole, sen sijaan että nauttisivat siitä mitä heillä on, olisi paljon vähemmän katkeruutta.

• Katkera ???
        Ei kannata olla noin kireä kirjoitti:

Kirjoitinhan tämän kokoiseksi kaupungiksi vetreää ravintolakulttuuria... Kyllä täällä kulinaristit saavat ihan nautittavasti monipuolisia kokemuksia.

Aivan niin, en halua keskittyä päätoimisesti siihen mitä täällä ei ole. Jos tarvitsen jotain muuta, haen sitä jostain muualta. Yksinkertaista. Onko siinä jotain väärää, jos haluaa mieluummin keskittyä siihen mitä on? Elämänasennetta... Jos kaikki aina surisivat sitä mitä heillä ei ole, sen sijaan että nauttisivat siitä mitä heillä on, olisi paljon vähemmän katkeruutta.

Asioita voi myös ajatella realistisesti.
        Unelmointi on unelmointia.

• negatiivisuutta
        Katkera ??? kirjoitti:

Asioita voi myös ajatella realistisesti.
        Unelmointi on unelmointia.

...eikä hyviin asioihin keskittyminen sitä, etteikö olisi tietoinen myös huonoista asioista.

Kysymys on siitä, mihin haluaa elämässään kuluttaa aikansa. Ymmärrän negatiivisiin keskittymisen, jos niille pystyy tekemään jotain. Jos ei, eipä niiden pyörittely päivästä toiseen ainakaan omaa oloa paranna. Realistista eikö totta?

• tarkoittaa
        negatiivisuutta kirjoitti:

...eikä hyviin asioihin keskittyminen sitä, etteikö olisi tietoinen myös huonoista asioista.

Kysymys on siitä, mihin haluaa elämässään kuluttaa aikansa. Ymmärrän negatiivisiin keskittymisen, jos niille pystyy tekemään jotain. Jos ei, eipä niiden pyörittely päivästä toiseen ainakaan omaa oloa paranna. Realistista eikö totta?

tosiasiassa pysymistä,
        en puhunut realismista.

Ja tosiasiahan on ettei
        porissa mitään mainittavaa
        ole.

• ajattelen siis olen
        tarkoittaa kirjoitti:

tosiasiassa pysymistä,
        en puhunut realismista.

Ja tosiasiahan on ettei
        porissa mitään mainittavaa
        ole.

Meillä on tästä asiasta vain hivenen erilainen käsitys. Mutta eipä tuo haitanne, minua ainakaan.

• täällä
        rajan takaa kirjoitti:

kitiset- lähde pois - mikä pidättelee???

• Turussa...
        ravintolakulttuuria ??? kirjoitti:

mitä täällä ei ole.

voitte aivan vapaasti säästää lahot perustuksenne ja paalutella siellä kellareissa lisätukea.

Laho ei ole kulttuuria.

• Briannah
        ajattelen siis olen kirjoitti:

Meillä on tästä asiasta vain hivenen erilainen käsitys. Mutta eipä tuo haitanne, minua ainakaan.

Kyllä on monilla ihan turhaa porua ja itkua ku ei Pori kelpaa. Täältä saapi muuttaa pois, ei tuu kellään ikävä ja saadaan taas yks negatiivinen ruikuttaja mäelle...Turha sitä on täällä paasata kuinka kurjaa on. Oikeella elämän asenteella täällä on kiva asua! Kirjuri on mahtava, puistot on mukavia, keskusta on sopivan kokonen ja siellä on kivoja ravintoloita, yöelämässä riittää valinnanvaraa jne jne . Ai niin ja Yyteri ja tietty nuo tällä palstalla mainitut mainiot leivät nam. Ja kesällä täällä on aivan mahtavasti terasseja. Ja parasta porissa : ISOMÄEN SEISOMAKATSOMO piste :D eikä tarvii kenenkään kommentoida ässien huonoa menestystä tällä kaudella koska osaan lukea sarjataulukkoa mutta pysyn omieni takana oli mikä oli.

• mäkkäri/näkkäri/rules
        itsetuntosi kestä, kirjoitti:

Juu, mieli tekisi kovasti kehua Poria. Hyviä asioitakin on kuten kakko ja kirjuri ja... öö, en keksi muuta. Pori on vaan niin ruma kaupunki. Täytyy hyväksyä se, ettei rakkaat paikat välttämättä näytä miltään niitä tuntemattoman silmissä.

• Aito porilainen

Parasta Porissa on Uudellakoivistolla sijaitseva Annan marenkileipomo.
      Aivan taivaallista markenkia ja ihana, vanhanaikainen putiikki :)

• murusia

Totta puhut ei oo annanmarengin voittanutta! Lisäksi tykkäämme kovasti ullan pakarin aurikopatusta.

• insinööri90

työttömyys sekä rumat rikosluvut.

• Ränni

Parasta Porissa on menneisyys ja surkeinta mustalaisia nöyristelevä nykynuoriso joka on yhtä vetelää kuin toripulunpaska .

• polkjjiijk

Maistakaapa joskus Prisman Sarpin tiskillä myytävää "Aurinkoinen" sekahiivaleipää, juuri uunista tullutta. Siihen yksinkertaisesti jää koukkuun, lisää pitää saada. Eilen illalla meni useampi pala heittäen juuston ja kinkun kanssa, nam....ei ole tyhjää mössöä vaan joukossa on auringonkukan- pellavan- ja kurpitsansiemeniä, antaa töitäkin suolistolle ja ah, niin taivaallisen hyvää.

• murhe!!!

!!!!!!!

• paljoa hyvää näe,

tuohan on silti aivan tosi kun porissa liikkuu, pelkkää murheellista katsottavaa täällä porissa on.
        Mitä kuolleelta kaupungilta voisi odottaakaan.

• kyllä olet leivässä väärässä. 10v sitten oli noormarkun leipomo ja teki paremmat kakot ko ullan pakari. ehkä saa vielä kauppahallista... harmi et meni nurin mutta syy siihen löytyy meistä ostajista. eli fazerin paahtoleipää prismasta halvalla ja bonukset päälle. HYI HITTO!

• En tosin muista Noormarkun leipomon tuotteita, mutta saattaahan niitä todellakin olla vielä kauppahallissa myynnissä, on siellä sen verran vanhaa tavaraa myytävänä, ainakin hajusta päätellen.
        Itse pidän tuoreemmasta leivästä. On Porissa ollut muitakin leipomoita, esim. Holmlundin ja Hietasalon, mutta niitten leivät ja pullat ovat jo muunnettu lannotteiksi. Ja oman äidin leipomaahan ei voita mikään.

• kerrakseen..

Kyllä meitä porilaisia hemmotellaan! Esim Turussa on monta leipomoa, mutta kunnon leipää ei meinaa löytyä millään, on vain niitä väkisin nostatettuja joissa on ilmakuplat sisällä. Onneksi porissa on tällaisia "pieniä" leipomoita, jotka vielä pystyvä tekemään hyviä tuotteita - muistakaa ostaa niitä että toiminta turvataan jatkossakin!

• herkkusuu-u

Suomen parasta, Porissa tehtyä, marenkia saa Annan Marenki Leipomosta, sitä me viedään aina tuliaisiksikin kun mennään muualle kylään. Kaikki tykkää! Resepti kuulemma on joku tosi salainen, ja sitä on pressanlinnaan myöten syöty.

• Pistä paremmaksi

YYTERI!

• eelis

Kalajoen hiekkasärkät

• on....
        eelis kirjoitti:

Kalajoen hiekkasärkät

kaunista???

• parasta NOT!

Ihmeellisen makuista leipää, kaikki leivotut pullatki maistuu samalt, ku ois leipä jos on jotai makeet dädää pääl.

sori, oli pakko antaa risuiki samal :)

Paras leipä on kaurakakko porin leivält, pikkase jotai snellmanni kinkkuu pääl ja kippari savujuustoo ni vot!!

• naapurista

Ihanan jästipäiset totiset yksinkertaset miehet!!

• mies Porista

Meidän naapuri on ainakin kauhee akka, juorukello, valehtelija ja läski*****

• naapurista
        mies Porista kirjoitti:

Meidän naapuri on ainakin kauhee akka, juorukello, valehtelija ja läski*****

En olekaan SE naapuri :)

• kuka keksi rakkauden

Pori on ehkä tunnetuin - pikku kaupunki Suomessa ?

60 / 70 / 80 luvulla oli todella tunnettu paikka ja paljon ns nousukausi asukkaita.

FINNLAYSONIN palon jälkeen - täystyöllisyys alkoi heikkenemään !

Urheilun suur kaupunki !

Mestaruuksia sekä jääkiekossa että jalkapallossa -

jääpalloa sekä pesäpalloa uhontamatta !

• tuo.....

urheilun suurkaupunki o vähä kaukaa haettu?
        ... tai tunnetaanhan porilaiset urheilijat
        kootuista selityksistä (kolkkala,hautala,ym..),
        ovat oivia esimerkkejä.

tunnetuin-pikkukaupunki,,, kyllä, kyllä
        eihän muualla kehtaa sanoo olevansa porist,
        heti kattotaan ai toi niit...

• Vähä Rauma

Miten määrittelet pikkukaupungin ?

PORI on Suomen 10 suurin kaupunki !

• peter best
        Vähä Rauma kirjoitti:

Miten määrittelet pikkukaupungin ?

PORI on Suomen 10 suurin kaupunki !

Parasta porissa on inkkarit

• Iceborn

Väitätkö että FINNLAYSON palo olisi ollut

kuten 1852 Porin palo ?

Aina on Pori selvinnyt, oli nälkää taikka kurjuutta !

• joka topicissa
        peter best kirjoitti:

Parasta porissa on inkkarit

te sitten viittitte mainostaa itseänne

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      402
      2142
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      2009
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      250
      1415
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      82
      1069
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      57
      977
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      948
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      39
      838
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      799
    9. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      75
      770
    10. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      70
      734
    Aihe