Etujousi poikki

antku

Kävin tuossa äsken kaupassa ja rupesin ihmettelemään että mitä ihmeen ujellusta tuolta auton etupäästä oikein kuuluu. Kotona huomasin että vasemmasta etujousesta on suojakumi murtunut ja jousi on poikki alhaalta. Nyt tämä katkennut jousi hankaa renkaaseen.

Täällä päin ei tähän aikaan perjantaista saa kiinni mitään korjaamoa, mutta jotta säilyttäisin yöuneni kysyisin osaako joku arvioida miten kallis remontti on tulossa ja uskaltaako tuolla autolla ajaa nyt lainkaan.

10

27780

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • os..

rengasta rikki, niin voi sillä ajaa. Jousen vaihtaminen on helppoa. Tunnin tai parin työ.

• 55555

nosta tunkilla nosto kohdasta niin että pyörä vapautuu ja kampea se jousen tynkä pois niin voit ajaa niin kauvan kun saat auton huoltoon

• ei maksa kuin

50-70€ kappale ja eteen pitää vaihtaa molemmat jouset ja jos iskarit on jo vanhat =alkuperäiset suosittelisin niitäkin tulee kaikkineen osille noin 300erkkiä hintaa.
      Itse vaihdatin -97 mondeon stw,n kaikki jouset ja iskarit Monroenkaasu tekeleisiin ja töineen ja 4.pyöräsäätöineen kustansi 800 erkkiä.
      Muuttu muuten 110tkm ajettu ihan eri autoksi ja suosittelen tuota temppua muillekkin.
      Vääntele se pätkä pois ja ajele rauhassa, itse huomasin moisen jousen katkeamisen vasta kun vaihdoin renkaita keväällä ja oli kumminkin parinsentin päässä renkaasta ja ajelin sillä muutaman päivän vähän varovaisemmin.

• antku

Kaipa minä ensi yön nukutuksi saan, koitan huomenna vääntää sen jousenpätkän sieltä pois ja rupean ensi viikolla selvittämään asian korjaamista. Kiitos rauhoittavista vinkeistä.

• kokemus!

Mulla katkesi jousi edestä.Vaihdatin tarvikeosat, jonka jälkeen rupesi ruksumaan. Taas pajalle, vaihdettiin jousen yläpään tukilaakeri, vaikka siinä ei pitänyt olla mitään vikaa. Kohta sitten sama juttu toiselle etupuolelle. joka kerta purettiin koko rengaskompleksi ja dollarit vaan viuhui(sataset).
        Ainakin mulla ¨*tutti viedä autoa edestakasin korjaamolle samasta asiasta. Mielestäni etupää ei ole alkuperäisen veronen vieläkään.Et silleen.

Jos vaihdatat jouset, pyydä tarkistamaan ne laakerit.Mullakin -01 auto, eikä niitä "YLEENSÄ" pitänyt ton ikäsiin autoihin vaihdella.

• eli..

kapeneva osa alhaalta poikki. yläosa rojahtaa läpi ja rikkoo lisää paikkoja.

remontti 280€ ei-merkkiliikkeesä.

• väärinpäin
        kokemus! kirjoitti:

Mulla katkesi jousi edestä.Vaihdatin tarvikeosat, jonka jälkeen rupesi ruksumaan. Taas pajalle, vaihdettiin jousen yläpään tukilaakeri, vaikka siinä ei pitänyt olla mitään vikaa. Kohta sitten sama juttu toiselle etupuolelle. joka kerta purettiin koko rengaskompleksi ja dollarit vaan viuhui(sataset).
        Ainakin mulla ¨*tutti viedä autoa edestakasin korjaamolle samasta asiasta. Mielestäni etupää ei ole alkuperäisen veronen vieläkään.Et silleen.

Jos vaihdatat jouset, pyydä tarkistamaan ne laakerit.Mullakin -01 auto, eikä niitä "YLEENSÄ" pitänyt ton ikäsiin autoihin vaihdella.

Asentamaan 180*astetta väärin ja silloin ei meinaan kestä mikään.
        Tätä epäilen olisi ilmennyt jo ensimmäisellä kerralla laakereidenvälys.
        On olemassa "asentajia ja masentajia"

• peteeee
        kokemus! kirjoitti:

tuo joustintuen yläpään laakeri kannattaa tosiaan kilsoista riippuen vaihtaa samalla kun vaihtaa jousen ja iskarin, menee käytännössä samoilla töillä. Itsellä tuo unohtui aikoinaan katkenneita etujousia uusiessa, iskarit pistin toki samalla vaihtoon.

Hieman takellellen ohjaus keskittää, epäilen juuri noita laakereita tästä..

• antku

Siitä autostahan olikin molemmat etujouset poikki! Käytin sen tänään korjaamolla ja äijät siinä jousia vaihtaessaan huomasivat että toinenkin etujousi oli poikki, itse en tätä huomannut kun tämä katkennut kohta oli siellä jousen yläpäässä. Ihan hyvä että olivat siellä korjaamolla varautuneet molemmat etujouset vaihtamaan. Kaikki aina hajoo samaan aikaan!

• Nimetön

Mondeosta toinen etujousi näkyvästi rikki töröttömässä sentin päässä renkaan kyljestä. Eipä tuo mitään haitannut, vähän vaan hirvitti. Pajalla kun sitten vaihdettiin, huomasivat että toinenkin on poikki :( Rauhallisessa ajossa tuota ei huomannut ollenkaan.

Oliskohan jossain kohtaa jäänyt tien hidastetöyssy huomaamatta?

Ei onneksi hirveän kallis vaihtaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      35
      2730
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      12
      2527
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      37
      2248
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      16
      1836
    5. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      49
      1504
    6. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      35
      1478
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1443
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      24
      1341
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      24
      1118
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      18