runo hukassa

leijona64

Hei!
Muistaisiko joku miten se rakkausruno menee alkoi jotenkin näin Rakkaus on lempeä rakkaus on pitkämielinen jne. Kaveri menossa naimisiin ja haluaisin antaa taulun lahjaksi jossa olisi tämä runo, joten hyvät immeiset auttakaa minua. Kiitos!

11

5235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----------

      Rakkaus on kärsivällinen,
      rakkaus on lempeä,
      rakkaus ei kadehdi,
      ei kersku,
      ei pöyhkeile,
      ei käyttäydy sopimattomasti,
      ei etsi omaa etuaan,
      ei katkeroidu,
      ei muistele kärsimäänsä pahaa,
      ei iloitse vääryydestä,
      vaan iloitsee totuuden voittaessa.
      Kaiken se kestää,
      kaikessa uskoo,
      kaikessa toivoo,
      kaiken se kärsii.
      Rakkaus ei koskaan häviä.

      • leijona64

        Hei!
        Kiitos sinulle myös tuosta runosta. Mukavaa kevättä!


    • runo ensinkään.

      Sehän on raamatusta.

      • kirveli

        Onko se "korkea veisu" vai onko se Paavalin kirjeistä korinttolaisille. Minä ateistina en niin kovin hyvin raamattua tunne mutta sieltä se kuitenkin on


      • Anonyymi
        kirveli kirjoitti:

        Onko se "korkea veisu" vai onko se Paavalin kirjeistä korinttolaisille. Minä ateistina en niin kovin hyvin raamattua tunne mutta sieltä se kuitenkin on

        Raamatusta 1. kirje korinttolaisille 13:1-13


    • Neuvoja.

      jollei sananlaskuista niin sitten muualta, mutta Raamatussa se kuitenkin varmasti on.

    • WideView

      Etsiskelit rakkauden sanoja "Rakkaus on lempeä.." Sait jo apua etsintääsi aiemmin illalla, niin että tiedät sanojen löytyvän Raamatusta ja vaikka olisitkin jo häälahjasi selvittänyt, niin tässä kuitenkin kyseinen Sanan paikka kokonaisuudessaan luku- ja jaetietoineen ja lisäksi muutakin. -Apua kun kerta pyysit:)

      "Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali. Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään. Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi." 1. Kor. 13: 1-3

      "Rakkaus on kärsivällinen,
      rakkaus on lempeä.
      Rakkaus ei kadehdi,
      ei kersku, ei pöyhkeile,
      ei käyttäydy sopimattomasti,
      ei etsi omaa etuaan,
      ei katkeroidu,
      ei muistele kärsimäänsä pahaa,
      ei iloitse vääryydestä
      vaan iloitsee totuuden voittaessa.
      Kaiken se kestää,
      kaikessa uskoo,
      kaikessa toivoo,
      kaiken se kärsii." 1. Kor. 13: 4-7

      "Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi. Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista, mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa. Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen. Nyt katselemme vielä kuin kuvastimesta, kuin arvoitusta, mutta silloin näemme kasvoista kasvoihin. Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee. Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus." 1. Kor. 13: 8-13

      -Paavali kuvaili kirjeessään korinttilaisille Rakkauden olemusta, Jumalassa ilmenevää pyyteetöntä, Jumalallista agape-rakkautta. Jakeita näkyy yleisesti huoneentauluissa kotien seinillä. Vajavaiselle ihmiselle kyseiset sanat ovat kyllä hyvä muistutus, mutta ne voivat herättää myös epäonnistumisen tunnetta, jopa ahdistusta varsinkin, kun sanat ymmärretään ainoastaan maallisen rakkauden esikuvaksi. Oli miten oli, kirje on valtavan kaunis.



      Korkeaa Veisua, eli uudemmalta nimeltään Laulujen laulua, lainataan myös usein hääpareille. Vaikka Laulujen laulu nähdäänkin kristinuskossa uskovaisen suhteena seurakuntaan, tai Kristuksen ja seurakunnan välisenä suhteena; tai vielä lähemmin - uskovan ja Kristuksen välisenä suhteena - niin kuitenkin se on huikean kaunista luettavaa ja lainattavaa kenelle tahansa vakaumuksesta riippumatta, aivan kuten 1. Kor. 13. Esimerkkinä Laulujen laulusta eräs paljon hääpareille lainattu kohta:

      "Paina minut sinetiksi sydäntäsi vasten,
      pane sinetiksi ranteesi nauhaan.
      Rakkaus on väkevä kuin kuolema,
      kiivas ja kyltymätön kuin tuonela.
      Sen hehku on tulen hehkua,
      sen liekki on Herran liekki.

      Suuret vedet eivät voi sitä sammuttaa,
      virran tulva ei vie sitä mukanaan.
      Jos joku tarjoaisi talot ja tavarat
      rakkauden hinnaksi,
      hän saisi vain toisten pilkan." Laul.l. 8: 6-7

      Onnistunutta juhlaa ja kestävää rakkauden paloa hääparille:)

      • ----------

        Tuskin missään muualla rakkautta kuvataan niin vaikuttavasti kuin Raamatun Korkeassa Veisuussa eli Laulujen laulussa.

        Tämä on luvusta 7(6-13):

        Kuinka kaunis olet,kuinka suloinen,
        sinä rakkaus riemuinesi!
        Sinun vartesi on kuin palmupuu,
        ja sinun rintasi kuin rypäleet.
        Minä ajattelin: nousen palmupuuhun,
        tartun sen oksiin;
        olkoot silloin rintasi niinkuin viinirypäleet
        ja henkesi tuoksu kuin omenain tuoksu.
        Ja olkoon suusi kuin jalo viini.
        Viini joka helposti valahtaa rakkaaseeni
        ja kostuttaa nukkuvien huulet!
        Minä olen rakkaani oma,
        ja minuun on hänen halunsa.

        "Tule, rakkaani, lähtekäämme maalle,
        kyliin yöpykäämme.
        Käykäämme varhain viinitarhoihin
        katsomaan, joko viiniköynnös versoo
        ja ummut aukeavat,
        joko kukkivat granaattipuut.
        Siellä annan sinulle rakkauteni.
        Lemmenmarjat tuoksuavat,
        ja oviemme edessä kasvavat
        kaikkinaiset kalliit hedelmät,
        uudet ja vanhat;
        sinulle, rakkani olen ne säästänyt:"


      • leijona64

        Heissan!
        Tuhannet kiitokset runosta tai mikä se nyt kenenkin mielestä on sitä juuri kaipasin. Nyt voin tehdä taulun kaverille. Kiitos vielä kerran oikein mukavaa ja aurinkoista kevättä!


      • WideView
        leijona64 kirjoitti:

        Heissan!
        Tuhannet kiitokset runosta tai mikä se nyt kenenkin mielestä on sitä juuri kaipasin. Nyt voin tehdä taulun kaverille. Kiitos vielä kerran oikein mukavaa ja aurinkoista kevättä!

        Sanoistasi "Kiitos vielä kerran", syntyi pieni runo:

        vielä kerran
        täällä kiitetään

        elopellolta rukoukset
        kun niitetään

        vaikka elämä välillä
        rankkaa kurjaakin on

        silti kerran täällä
        vielä kiitetään

        -Mukavaa ja aurinkoista kevättä sinullekin:) Siunausta projektiisi:)


    • Anonyymi

      "Suuret vedet eivät voi sitä sammuttaa,
      virran tulva ei vie sitä mukanaan."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      456
      3326
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      436
      3115
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2849
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2202
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2050
    6. 182
      1420
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1347
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1226
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      81
      1200
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1050
    Aihe