Ja pelko oli suuri...

Vielä Kokkolassakin, sanotaan Rosvo Roope laulussa.
Sama pätee kaikkea nisäkkäiden psyykeä eheyttävää toimintaa kohtaan.
Erikoisesti, jos se poikkeaa useita piiruja Raamatussa ilmoitetuista medoteista.

Fundamentaalisesti suuntautuneet kiihkouskovaiset varoittelevat ihmisia mm. Reikistä.
Sama pelottelu koskee hypnoosi-ilmiötäkin.

Näiltä ihmisiltä jää huomaamatta, että he itse toimivat suggeroituina.
Nämä suggestiot on istutettu usein lapsuudessa.

Maailmankatsomuksen avartuessa hyvän koulujärjestelmämme ansiosta useimmat ihmiset
oppivat erottamaan ns. jyvät akanoista.

Hyvän ja pahan erottaminen on kautta historian on onnistunut mainiosti monilta luonnonkansoiltakin.
Vieläpä ilman tarkoitushakuista taivas-helvetti johdatteluakin.

4

532

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaasalainen.

      Valitettavasti monet luulevat hypnoosia joksikin selvänäkijä humpuukiksi. Helluntailaisille hypnoosi on hirveä kauhistus, ne kun luulevat hypnoosin olevan saatanasta.

    • siis olen

      Eikös reikistä varottele enemmän niin sanotut tiedeuskovaiset? Usko on vahva sana jopa hypnoosissa, ei sitä ole syytä vähätellä. Väärä usko voi viedä maineen.

      • epäilen

        Epäilen tokko reikistä voisi mitään haittaa olla. Sehän on pelkkää koskettelua. Huuhaan pelkääminen on vähän sama kuin joulupukkia tai jumalaa pelkäisi. Miksi muuten tällä törmää reikiin? Onko se sitä hypnoosia?


      • capt. cöpenick
        epäilen kirjoitti:

        Epäilen tokko reikistä voisi mitään haittaa olla. Sehän on pelkkää koskettelua. Huuhaan pelkääminen on vähän sama kuin joulupukkia tai jumalaa pelkäisi. Miksi muuten tällä törmää reikiin? Onko se sitä hypnoosia?

        Eri menetelmiä tykkänään. Kaikki henkisen kasvun liittyvät menetelmät ovat fundiksien mielestä
        vähintään pelsebuupista. Syy?
        Joku Paavali tai Pietari ei mainitse näitä.

        Vielä alkuseurakunnan aikoina ihmiset avoimesti paransivat toistensa vaivoja.
        Kirkkohan ei tälläista kauan katsellut: Vain Jumala voi parantaa; julistuksellaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1070
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      948
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      807
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      86
      723
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      617
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      36
      526
    8. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      47
      516
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      515
    10. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    Aihe