a-allergiset ravintolassa

siran

Ruoka-allergiset huomio!

Tämä on aineistopyyntö. Valmistelen ehdottoman epäkaupallista pro graduani Joensuun yliopistossa. Tutkin ruoka-allergisten ravintolan ja ruoan valintaan liittyviä kokemuksia. Tämä tilanne on tuttu myös meidän perheessämme, jossa on kaksi eri allergioiden kanssa taiteilevaa lasta.

Kertokaa siis kokemuksianne ravintoloista, huoltiksilta, baareista.

Voitte kertoa kokemuksistanne vapaasti tai vastata seuraaviin kysymyksiin. Minua kuitenkin kiinnostaa erityisesti valintatilanne, jossa ette etukäteen tunne ravintolaa.

Millaisen paikan valitsitte ja miksi? Oliko ravintolassa jotakin, mihin kiinnititte erityistä huomiota aikaisempien kokemustenne perusteella? Miten valitsitte ruoat? Oliko valintanne mielestänne onnistunut? Millaisena koitte ravintolan henkilökunnan ruoka-allergioihin liittyvän ammattitietämyksen tai asenteen? Mitä ruoka-allergiastanne kysyttiin ja miten kuvailitte sitä? Oliko ravintola mielestänne varautunut ruoka-allergisiin asiakkaisiin? Olivatko ruoka-allergiat jotenkin esillä ravintolassa tai sen mainonnassa?

Mainitkaa myös allergisten henkilöiden ikä, allergiaa aiheuttavat ruoka-aineet sekä kuinka kauan olette tienneet allergiasta.

Käsittelen kaikki kertomukset itse, luottamuksellisesti. Voitte palauttaa kertomuksenne sähköpostiosoitteella: [email protected] mielellään 12.3.2007 mennessä.

Voitte tietenkin vastata myös tällä palstalla!

Vastauksista ikikiitollinen
Sirkku Ranta

1

333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siran

kävi pieni kämmi tuon otsiko kanssa, ruoka-allergisten kokemuksia siis tavoittelen!
      sama sirkku ranta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2503
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      180
      1748
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1598
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1583
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      1005
    6. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      958
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      891
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      61
      856
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      188
      854
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      818
    Aihe