mauritius tammikuu 08

Nimetön

Meitä on varmasti monia joita kiinnostavat kommentit Mauritiuksesta. Sinä joka olet saanut käydä siellä paratiisissa, kerro kokemuksistasi meille odottaville. Kerro huonojakin kokemuksia.
Minua kiinnostaa esim. miten gsm verkko toimi ja oliko sinulla käytössä gprs yhteys, miten se toimi. Mieheni haluaa tietää onko suihkuvesi suolaista ;) ? No, olisihan se kivaa jos se ei olisi suolaista, kun on kokemusta safarilta ja hotellissa suihkuvesi oli vain suolaista. Onko paljon "hyttysiä"? Itse olen ajatellut hotelli le canonnieriä, joku hääpari oli myös tästä hotellista kiinnostunut. itse haluamme todella rauhallisen ihana paikan, emme discoja yms. Autoa ei taida uskaltaa ottaa kun liikenne on vasemmanpuoleinen, vai mitä olette mieltä?

10

8256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pipa

      Gsm verkko toimii ja suihkuvesi ei ole suolaista. Tammikuu on vielä sadekuukausia,
      olimme maaliskuussa, ja silloin edeltävällä viikolla oli ollut vielä rankkoja sateita.
      Chikungunya-kuumetta levittäviä hyttysiä oli viime vuonna saarella siinä määrin, että Suomessakin KTL raportoi asiasta.
      Itse majoituimme Le sakoa nimiseen bungalow hotelliin, mökkimme oli aivan meren rannalla. Koralliriutta suojaa rantaa, joten aallokkoa ei ole ja snorklaaminen onnistui aivan pihasta
      lähtien. Väki on siellä hiukan "tympeää",siis
      palvelukulttuuri ei ole mitenkään erinomaista.
      Lisäksi pientä huijauksen makua tulee helposti.
      Olimme omatoimimatkalla, ensi pari yötä Pariisissa, sieltä 10 h myöhässä olleella Air Mauritiuksella perille.
      Hinta 10 vrk lomalta oli lentoineen 1400e/hlö.
      Taksin vuokrasimme muutamaksi päiväksi, tai itse asiassa sen järjesti agentti,joka hoiti majoituksemme. Kävimme kaikki päänähtävyydet, jättilumpeet, hiekka,jonka värit eivät sekoitu, kilpikonnaeläinpuiston ym.
      Jollain tavoin paikka ei kuitenkaan ole niin sytyttävä ja sydämellinen, kuin idän kulttuurit esimerkiksi ovat.
      Kerralla tuli nähtyä, meillä ei ole mitään aikomusta lähteä sinne enää.
      Ensi viikolla suuntaan Koh Lantalle....

    • hyvä paikka

      Olimme tammikuussa 07 pari viikkoa Trou d'Eau Dousessa, hotelli Silver Beachissa. Vettä satoi kerran pari minuuttia koko aikana. Hyttysiä ei ollut kun saaren etlä-osassa, krokotiilipuistossa. Taksilla kannattaa liikkua, koska se on halpaa. Koko päivä 1600 rupiaa. Hotellin portieeri hoitaa taksin ja ilmoittaa hinnan etukäteen. Palvelu oli ainakin tässä hotellissa mahtavaa, vaikka hotelli ei mitään huipputasoa ollutkaan. Ruokien ja juomien hinnat olivat kohtuulliset. Olut vähän yli euron.
      Retket kannattaa myös tehdä taksilla koska tiet on kapeita ja taksikuskit osaavat samat asiat kun opastetuilla retkillä. Respassa sai vaihdettua valuuttaa 10€ = 400 rupiaa. Lentokentällä on vähän parempi kurssi. Hyvä paikka, menemme uudestaan.

      • rokotukset

        Olemme menossa marraskuun alussa 2007 kyseiseen hotelliin. Löysin ruotsalaisen rokotussivuston, jossa suositellaan kurkkumätärokotusta Mauritiukselle. Mitä rokotuksia otitte ennen matkaa?

        Valitsimme tälle matkalle all inclusive- vaihtoehdon. Millaiset pöperöt hotellissa on?
        Onko tietoa miten all inclusive tässä hotellissa toimii?
        Kiitos vastauksista.


      • hulinaa

        Onko kyseinen kylä vilkas ja paljonko Silver Beach-hotellista on sinne matkaa?
        Mistä löytyvät ne merkkiliikeostospaikat joista olen kuullut? Hugo Boss jne. Ovatko edullisia paikkoja?
        Ovatko matkalta ostamanne vaatteet olleet hyvänlaatuisia?
        Voinko luottaa siihen, että paikan päältä löytyy mukavia lomavaatteita?
        Kiitos tiedoista etukäteen.


      • Silver Beach
        rokotukset kirjoitti:

        Olemme menossa marraskuun alussa 2007 kyseiseen hotelliin. Löysin ruotsalaisen rokotussivuston, jossa suositellaan kurkkumätärokotusta Mauritiukselle. Mitä rokotuksia otitte ennen matkaa?

        Valitsimme tälle matkalle all inclusive- vaihtoehdon. Millaiset pöperöt hotellissa on?
        Onko tietoa miten all inclusive tässä hotellissa toimii?
        Kiitos vastauksista.

        Rokotuksia ei otettu mitään. All inclusive toimi hienosti, ruoat oli tosi mahtavat ja tarjoilu toimi kunnolla, nimittäin tarjoilijoita on riittävästi. Baarissa joutuu kuittaamaan juomat. Tarjoilijat tuovat juomat jopa rannalle perässä.
        Respasta voi vaihtaa valuuttaa 1 € = 40 rupiaa.
        Respasta voi muutenkin tiedustella retkiä ja taksikyytejä . Taksit odottavat valmiina tien toisella puolella portsari vain vinkkaa ja ilmoittaa hinnan riippuu mihin on menossa.
        Elektroniikka on kallista.


      • Taksilla pääsee
        hulinaa kirjoitti:

        Onko kyseinen kylä vilkas ja paljonko Silver Beach-hotellista on sinne matkaa?
        Mistä löytyvät ne merkkiliikeostospaikat joista olen kuullut? Hugo Boss jne. Ovatko edullisia paikkoja?
        Ovatko matkalta ostamanne vaatteet olleet hyvänlaatuisia?
        Voinko luottaa siihen, että paikan päältä löytyy mukavia lomavaatteita?
        Kiitos tiedoista etukäteen.

        Hotellin ulkopuolella ei ole oikein mitään.
        Vaatteita löytyy Flagista jonne matka taksilla
        kestää noin 15 min. ja maksaa 500 rupiaa. Taksi odottaa samaan hintaan vaikka 3 tuntia. Enemmän liikkeitä löytyy Port Louisista, missä löytyy jo
        valikoimaa joka lähtöön. Paluumatkalla taksit poikkeavat yleensä hotellin lähellä olevaan tehtaanmyymälään mutta siinä hintataso ei ole mikään huippu halpa.Lomavaatteita et ainakaan hotellin läheltä löydä.


    • Kaks viikkoa oltiin omatoimisesti paikalla.
      Ekaviikko Le Palmiste hotellissa luoteiskolkassa.
      Pikkuinen yksityinen hotelli jossa oli muiden asukkaiden kanssa oikein hulvattumiakin iltoja allasbaarilla joka on auki niinkauan kuin joku ostaa jotain. Muuten ihan siisti ja uudehko hotelli ainoo mikä ei ollut jees oli ruoka tai kait sekin meni mutt ei uponnut enään seittämäntenä iltana.
      Taksilla kannattaa liikkua ja me ainakin sovittiin heti ekana päivänä meille kuski joka hoiti kyydit koko kaks viikkoa, ja kannattaa valita sellanen joka osaa lontoota (kaikki ei osaa).
      Rahaa mun mielestä kannataa vaihtaa Grand Bein pikkusista vaihtopisteista mielummin isoja määriä kerralla silloin hinta paranee esim. 500e ja parhaa kurssin tietää tietenkin taxikuski.
      Eurotkin kelpasivat joissain kaupoissa mutt silloin kurssi huononee.
      Ajan työkseni autoa, koskaan en lähtisi minkäänlaisella kulkuneuvolla yrittämään selvitä hengissä Mauritiuksella on se senverran erikoista, varsinkin joku Lauantai päivät. huh huh.
      Vaatteita kannataa ostaa Sunnuntaisin koska monessa liikkeessä (jotka on auki) on tarjouksia esim. osta kolme maksa kaks. Taxikuski tietää liikkeet. Housut lähetetään tehtaalle kaupasta ja lyhennetään sopiviksi ja toimitetaan hotlaan.
      Siellä ei ole lumppukauppiaita tyyliin kanaria, vaan kaupat myyvät laadukasta tavaraa sopuhintaan.
      Basaarikin löytyi muttei siellä mitään meille ollut.
      Päivällä kannattaa syödä hummeria, jättikatkarapuja yms. paikallisia meren juttuja ne on tod. hyviä vain kärpäset on kiusana. Moskiittoja on paikoittain jopa paljon, iltasin pitkäthousut ja sukat punttien päälle, vaikka olis kuinka tuskasen kuuma.
      Jos haluaa mennä kalalle niin heti ekana päivänä varaan venettä suoraan Grand Bein satamasta, siell oli parhaat veneet ja miehistö puhui hyvin lontoota, oltiin myös Flik Flakissa kalassa mutt se oli pettymys. Puolipäivää riittää kalastusta ja mielummin aamuvuoro.
      Toinen viikko oltiin hotelli La Gasuarinassa joka on maailmanlaajuisen ketjun hotla. Ruoka oli lähes taivaallista (ihan kuin olisin itse tehnyt) ja palvelu pelasi tod. hyvin. mutta baari meni kiinni klo24. ja siin ei ollut mitään mahdollisuutta jäädä heiluun baariin.
      Jos joku moittii ettei ole saanut palvelua niin ihmettelen et missä he on ollut, jokapaikassa oli mielestäni vähintäänkin hyvää palvelua.
      Muistakaa kun tulette takaisinpäin, ostokset jotka on tehty Mauritiuksen tax freessä täytyy nykysääntöjen mukaan laittaa Pariisissa koneen ruumaan, ei saa olla käsimatkatavaroissa.
      Jos jäi askarruttaan joku niin vastaan kyll jos osaan.

      • Tammikuussa 07

        Eli ollaan nyt menossa Mauritiukselle 29.1.08 ja olen kovasti yrittänyt etsiä tietoa säästä siellä tammikuussa? Ei löydy oikein mistään tietoa...Eli onko siellä pilvistä/sateista? Jotkut kertoo että on ja jotkut kertoo että ei ole?
        Kertokaa jos olette siellä tähän vuodenaikaan olleet...


      • ***
        Tammikuussa 07 kirjoitti:

        Eli ollaan nyt menossa Mauritiukselle 29.1.08 ja olen kovasti yrittänyt etsiä tietoa säästä siellä tammikuussa? Ei löydy oikein mistään tietoa...Eli onko siellä pilvistä/sateista? Jotkut kertoo että on ja jotkut kertoo että ei ole?
        Kertokaa jos olette siellä tähän vuodenaikaan olleet...

        Mahtaako tästä linkistä olla sulle apua:
        http://www.info-mauritius.com/english/Mauritius-climate.htm


    • mauritiukselta

      Oltiin pari viikkoa Hiltonissa saaren länsirannalla, flic-en-flac:n kylän läheisyydessä. Hotelli oli ihan ok, parhainta antia hyvä ruoka, ranta, ilmaiset vesiurheilut sekä yleinen siisteys ja laatu.

      Mauritiuksella ei ole hienojen hotellialueiden ulkopuolella mitenkään älyttömästi nähtävää, pakolliset eläinpuistot, vesiputoukset, kraaterit sun muut eivät ole kovin erikoisia, ja oikeastaan suurin osa saaresta on aika rumaa, koska sokeriruokoa kasvaa joka paikassa. Vuokrasimme auton viikoksi, mielestäni siellä uskaltaa ajella ihan hyvin, kunhan ensin tottuu vasemmanpuoleiseen liikenteeseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      448
      2185
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      223
      1946
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1552
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1303
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1271
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      146
      1247
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      40
      1114
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      64
      1045
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1034
    Aihe