Kissa allerginen kissaomistajan luo kylään?

2 kisun omistaja

Hei,
Haluaisin kutsua poikaystäväni kylään meille, mutta hän on erittäin kissa allerginen, ja minä omistan 2 maatiaiskissaa.
Onko mitenkään mahdollista että poikakaverini voisi tulla meille ilman että hän saisi allergisia oireita?
Jos siivoaisin asuntoa viikottain, ja pitäisin kissat poissa omasta huoneestani ja yrittäisin pitää sen mahdolliseman siistinä kissoistani?

Tuleeko yleensä kissa allergiselle kuinka nopeasti oireita?

9

2848

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnistuu.

      Riippuu tietysti siitä, kuinka pahasti allerginen hän on. Siskollani on kissa ja olen allerginen. Kun menen kylään, silmiä alkaa kutittaa ja alan aivastella jo muutamassa minuutissa ja pari tuntia maksimissaan pystyn siskon luona olemaan. Kerran yritin antihistamiinien voimalla yöpyä hänen asunnossaan, mutta sain niin pahat oireet (vaikka oli siivottu ja kissat pidettiin toisessa huoneessa) että piti kesken illan lähteä hotelliin yöksi.

      Toivottavasti poikaystäväsi ei ole näin allerginen kuin minä. Jos hän saa vain hieman oireita, tuo saattaisi onnistua, mutta jos on ihan kunnolla allerginen en suosittele edes kokeilemaan, tai ainakin pitää olla varayöpymissuunnitelma jos hän ei pystykään nukkumaan luonasi.

    • ja anna

      poikaystävällesi Zyrteciä tai jotain muuta allergian estolääkettä. Näin minä teen, kun meille tulee allergisia vieraita. Sekä vanhin poikani, että vävyni ovat kissa-allergisia, mutta ovat hyvin kyenneet olemaan meillä muutaman tunnin, vaikka meilläkin on ollut kaksi kissaa. Nyt on enää yksi, kun toinen kuoli.

    • myoös 2 kisun omistaja

      Hei!itse olen myös kissa allerginen ja silti minulla on kaksi kissaa. Allergiani on lievä ja oireet ovat kausittaisia. Suosittelisin poikaystävällesi allergian estolääkettä mutta jos hän on kovasti allerginen niin luulen että ei pillerit auta.

    • empun äippä

      Hei!

      Kissa-allergiaahan aiheuttaa käsittääkseni pääasiassa kissan hilse elikkäs pöly. Mitä enemmän asunnossa on pintoja ja kankaita joiden sisään "pölyä" pääsee, sitä enemmän allergisoiva asunto on. Käytännössä se olisi hyvä jos pinnat olisi sellasia joita voisi pyyhkiä kostealla pyyhkeellä joka vie pölyn mukanaan. Siis esim nahkasohva on parempi kuin kangaspäällysteinen jne. Imurointi ennen kissa-allergisen vierailua voi pahentaa allergiaoireita, sillä imuri levittää pölyä myös ilmaan. Tässäkin siis lattian moppaus varmaan parempi vaihtoehto.

      Olen myös kuullut, että jos kissaa itseään huuhtoo vedellä kerran viikossa se vähentää hilseen määrää turkissa, mutta tämä vain jos kissa ei pistä pahasti vastaan ;)

      Eli ylimääräset kankaat (viltit, sisustustyynyt, matot jne) pois, pintojen pyyhkiminen kostealla ja mahdollinen kissan pesu voisi auttaa. Ja tietenkin olisi parempi jos kissaa ei päästäisi makuuhuoneeseen.

      Tällaisia neuvoja löysin aikoinani netistä, joten niitä tarttee testata ennenkun niihin luottaa. Tosin jos henkilö on pahasti allerginen kissoille niin siihen ei auta antihistamiinit tai ylenmääräinen siivouskaan, valitettavasti. Mutta kokeile tätä, vaikka sitten sisustamisen kustannuksella, ja onnea.

      • täällä kissa-allerginen myö...

        Hei!
        Sulla on hankala paikka, kun kissat tärkeitä, mutta haluaisit poikakamun kylään..Jos on kovin allerginen, niin en oikein usko että onnistuu. itse olin eilen kyläilemässä ystävällä, jolla yksi kissa, ja hetken istuttuani jo alkoi nenä ja silmät vuotaa ja tänäänkin vielä kamala tunne kuin kurkussa olisi karvoja.olen muidenkin allergikkojen kuullut samaa sanovan..en sitten tiedä auttaisiko allergialääkkeet, mutta toistuvasti vierailu vain saattaa pahentaa allergiaa tai puhkaista myöhemmin astman..näin kävi äidilleni muunmuassa..


      • antihistamiineja
        täällä kissa-allerginen myö... kirjoitti:

        Hei!
        Sulla on hankala paikka, kun kissat tärkeitä, mutta haluaisit poikakamun kylään..Jos on kovin allerginen, niin en oikein usko että onnistuu. itse olin eilen kyläilemässä ystävällä, jolla yksi kissa, ja hetken istuttuani jo alkoi nenä ja silmät vuotaa ja tänäänkin vielä kamala tunne kuin kurkussa olisi karvoja.olen muidenkin allergikkojen kuullut samaa sanovan..en sitten tiedä auttaisiko allergialääkkeet, mutta toistuvasti vierailu vain saattaa pahentaa allergiaa tai puhkaista myöhemmin astman..näin kävi äidilleni muunmuassa..

        Anna poikakaverillesi liuska antihistamiineja, ja käske aloittaa jo vaikka viikkoa ennen vierailua. Paikanpäällä otettu tabu on jo myöhässä.


      • hyviä tuloksia.
        täällä kissa-allerginen myö... kirjoitti:

        Hei!
        Sulla on hankala paikka, kun kissat tärkeitä, mutta haluaisit poikakamun kylään..Jos on kovin allerginen, niin en oikein usko että onnistuu. itse olin eilen kyläilemässä ystävällä, jolla yksi kissa, ja hetken istuttuani jo alkoi nenä ja silmät vuotaa ja tänäänkin vielä kamala tunne kuin kurkussa olisi karvoja.olen muidenkin allergikkojen kuullut samaa sanovan..en sitten tiedä auttaisiko allergialääkkeet, mutta toistuvasti vierailu vain saattaa pahentaa allergiaa tai puhkaista myöhemmin astman..näin kävi äidilleni muunmuassa..

        ja paraneminen 10-15 vuodeksi- koko loppu iäksi.

        Mutta se maksaa 2000e siis kolmen vuoden aikana, jonka hoito kestää.

        Mutta ehdottomasti paras hoitomuoto, siinä annetaan pistoksina allergeenia ihon alle.


      • tepsa82
        hyviä tuloksia. kirjoitti:

        ja paraneminen 10-15 vuodeksi- koko loppu iäksi.

        Mutta se maksaa 2000e siis kolmen vuoden aikana, jonka hoito kestää.

        Mutta ehdottomasti paras hoitomuoto, siinä annetaan pistoksina allergeenia ihon alle.

        Missähän tämmönen siedätyshoito on mahdollista? Itelläni on lieviä eläinallergioita ja haluaisin niistä eroon. Eikä tuo parin tonnin hinta kolmelta vuodelta kuulosta kovinkaan pahalta, tekee 55 euroa kuussa. :)


      • siitepölyallergioihin
        tepsa82 kirjoitti:

        Missähän tämmönen siedätyshoito on mahdollista? Itelläni on lieviä eläinallergioita ja haluaisin niistä eroon. Eikä tuo parin tonnin hinta kolmelta vuodelta kuulosta kovinkaan pahalta, tekee 55 euroa kuussa. :)

        Olen ymmärtänyt, ettei siedätyshoitoa anneta eläinallergioihin muuta kuin poikkeustapauksissa. Tämmöisiä tapauksia on esim. jos työn puolesta joutuu olemaan koirien kanssa tekemisissä (poliisit) tai allergia on niin paha, että oireita tulee jo lemmikkien omistajien vaatteista tai julkisissa kulkuneuvoissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      218
      1852
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      67
      1689
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      68
      1485
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1162
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1080
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1055
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1046
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      2
      970
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      940
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      871
    Aihe