Pesettekö kaikki vauvanvaatteet ennen käyttöä? Olen ostanut uusia ja saanut käytettyjä, pestyjä vaatteita ja mietin laittasinko ne pesuun. Ainakin ihoa vasten tulevat bodyt yms. vosi pestä. Mutta toisaalta tuntuu hassulta pestä puhtaita vatteita.
vauvanvaatteiden pesu?
10
2851
Vastaukset
- huhtimamma
ehdottomasti pesen. omat, miehen, esikoisen sekä tulevan vauvan. oli uutta tai vanhaa.
- Milla.M
uusissa on tehdaspölyä ym., ja käytetty on aina käytetty.
- en pese
mutta vaavin uude vaatteet kyllä..juuri edellä mainitun tehdaspölyn takia..ja käytetytkin pesen..ihan varmuuden vuoksi vaikka siskoltani sain kaikki vanhat vaatteet..
- pesen
Uusissa vaatteissa on vaikka mitä kemikaaleja, joita ei pidä joutua vauvan herkälle ja ohuelle iholle.
Lisäksi pesen vauvan vaatteet erikseen, ja aina hajustamattomalla pesuaineella, ilman huuhteluainetta.
Sitä paitsi äitiyspakkauksessakin lukee, että vaatteet tulee pestä ennen käyttöä.- meppe
On niitäkin jotka ei pese.
Pienen painostuksen alla pesin bodyt ja ihan pienimmät vaatteet, mutta muut jätin pesemättä. Niin ja peti vaatteet pesin myös.
Kyllä siinä alku vaiheessa huomaa jos iho on herkkä ja kun meillä nyt ei ihan herkkiä olla niin en ole pessyt nyttemminkään.
Jokainen tyylillään. Kerran kyllä pesin yhdet housut kun haisivat ihan kemikaaleille.
- Omppu
Kaikki pestään!!
- MaalisXXLmamma76
Juu on tullut pestyä ihan kaikki.. Uudet vanhat ja petivaatteetkin..
Mutta kuinkas on silityksen kanssa?? Oletteko silittäneet kaikki vaatteet ja petivaatteet?? Mulle anoppi ja omaäiti kovana käskivät silittämään, että loputkin pöpöt kuolee..
Ensin aattelin, että en tod.. Sitten iski illalla tekemisen puute ja tuli silitettyä kaikki mahdollinen.. Ovatpahan nätimmän näköisiäkin :D - Milla.M
MaalisXXLmamma76 kirjoitti:
Mutta kuinkas on silityksen kanssa?? Oletteko silittäneet kaikki vaatteet ja petivaatteet?? Mulle anoppi ja omaäiti kovana käskivät silittämään, että loputkin pöpöt kuolee..
Ensin aattelin, että en tod.. Sitten iski illalla tekemisen puute ja tuli silitettyä kaikki mahdollinen.. Ovatpahan nätimmän näköisiäkin :Den ole kuunaan silittänyt vaatteita - enkä silitä. Poikkeus on juhlavaatteet. Jos vielä tässä silittämään alkaisi, niin pyykkivuoren alle voisi hautautua lopullisesti, pesussakin on jo näin viiden hengen taloudessa tarpeeksi hommaa :)
- koneen pyörimään
MaalisXXLmamma76 kirjoitti:
Ensin aattelin, että en tod.. Sitten iski illalla tekemisen puute ja tuli silitettyä kaikki mahdollinen.. Ovatpahan nätimmän näköisiäkin :Dviime viikolla. Ihan kokonainen yksi koneellinen tuli kaikista tulokkaan vaatteista! Paitsi tietty ulkohaalari ja mitä näitä muita 40 asteessa pestäviä sitten tulee erikseen. Mutta eipä niitä sitten silittää saakaan.
Mutta että silittämään, pöpöjen tappamiseksi??? Mitä ihmettä? Mulla on alan koulutus enkä koskaan ole kuullut vielä tommosta selitystä! Kyllä 60 asteessa pesu nykyisillä pesuaineilla, herkänkin ihon, tappaa suurimman osan kaikista vaatteissa asuvista loisista. Sitten jos haluat lähes desinfiointitason tulosta, laita esim. valkoiset lakanat 90 asteeseen.
Ainoaksi selitykseksi silittämiselle olen kuullut, että ovat sitten pehmeämpiä pienen ihoa vasten, nämä silitetyt vaatteet. Mutta ainakin kuivausrumpukäsittelyn jälkeen tuntuisi pehmeys riittävän. - neljän mutsi kohta
koneen pyörimään kirjoitti:
viime viikolla. Ihan kokonainen yksi koneellinen tuli kaikista tulokkaan vaatteista! Paitsi tietty ulkohaalari ja mitä näitä muita 40 asteessa pestäviä sitten tulee erikseen. Mutta eipä niitä sitten silittää saakaan.
Mutta että silittämään, pöpöjen tappamiseksi??? Mitä ihmettä? Mulla on alan koulutus enkä koskaan ole kuullut vielä tommosta selitystä! Kyllä 60 asteessa pesu nykyisillä pesuaineilla, herkänkin ihon, tappaa suurimman osan kaikista vaatteissa asuvista loisista. Sitten jos haluat lähes desinfiointitason tulosta, laita esim. valkoiset lakanat 90 asteeseen.
Ainoaksi selitykseksi silittämiselle olen kuullut, että ovat sitten pehmeämpiä pienen ihoa vasten, nämä silitetyt vaatteet. Mutta ainakin kuivausrumpukäsittelyn jälkeen tuntuisi pehmeys riittävän.Nykyiset pesukoneet ovat tosiaan niin tehokkaita että kunhan tarpeeksi kuumassa pesee niin sen puoleen riittää niiden pöpöjen(??) tappaminen. Mutta koska vauvanvaatteisiin ei suositella huuhteluaineen käytttöä, on pehmeyden kannalta kivampi kun silittää. Aika karheita muuten ovat.. Nyt minullakin kuivausrumpu, joten se ehkä tosiaan riittänee. pitääpi kokeilla.
Kun sain ekan muksun niin hänen valkoiset vaatteet pesin monta kuukautta vanhan ajan tyyliin eli emalisessa pesuvadissa hellalla keitin vaatteet pesuaineessa..ja huuhtelemisessa oli kova homma! =) hullun hommaa=) vaikka täytyy sanoa, että vauvanvaatteet pysyivät kuin uutena pidempään; olivat VITIvalkoisia ja onhan se tosi, että konepesu kuluttaa toki eri tavalla. Mutta en tosiaankaan enää moista hommaa tekis=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006494
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303883törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283280Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3781783- 331408
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471033Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11986Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11910- 42879