Hei vaan! Minulla on 1vuotias tyttökani. Haluaisimme saada poikasia. Ajattelimme viedä tyttökanimme jonnekkin hoitokotiin. Jossa tyttökaniamme hoidettaisiin ja päästettäisiin parittelemaan poikakanin kanssa. Ja me saisimme poikaset. Tiedän kyllä että se maksaa mutta meillä ei ole raha asioista puutetta. Eli voitteko kertoa joku kanien hoitokoti. Kertokaa Osoite? Missäpäin suomea sijaitsee? Ja olisi hyvä tietää puhelin numerokin. Kiitos todella paljon jotka kertovat niistä kanin hoitokodeista!
Poikasia?
3
384
Vastaukset
Minkä rotuinen kani on kyseessä? Puput.netistä löytyy keskustelu "jalostusuros haussa" http://puput.net/keskustelu/index.php/topic,56159.0.html joten jos rotukanista on kyse ja poikasten teettäjä tietää mitä on tekemässä, niin tuolta voi kysellä urosta. Olethan itse jo teini-iän ohittanut vastuuntuntoinen ihminen ja valmis pitämään vaikka 12 poikasta jos eivät mene kaupaksi? Olethan tietoinen, että Suomi pursuaa ajattelemattomien ihmisten tehtailemia poikasia, joille voisit mieluummin antaa kodin sen sijaan, että niitä tehtäisiin tänne vielä lisää? Hoitokodeista en itse ole kuullut, joissa tuommoista tehdään. Viisaammat neuvokoon! Ei siis millään pahalla jos tiedät mihin olet ryhtymässä, olisi vain hyvä jos kaikki söpöistä poikasista haaveilevat miettisivät, että niitä söpöjä poikasia on Suomi jo täynnä. Kaikki eivät koskaan löydä kotia ja osa päätyy pikkulasten leikkikaluiksi. Nämä pikkulapset sitten tehtailevat naapurin Kaisan söpön pupun kanssa vähän lisää pikkupupuja ja kierre on valmis. Älä siis ota henkilökohtaisesti, tämä yleisesti kaikille poikastehtailijoille.
- k.a.n.i
Kiitos mielenkiintoisesta vastauksesta. Olen miettinyt kanin poikasten hankkimista jo pitkään. Tiedän kyllä mitä teen. Kanimme on kääpiöluppakorva kani.
- pupu1
No ei kait noita hoitokoteja tuohon tarkoitukseen ole.Olen kyllä sitä mieltä,että kannattaisi harkita ensin sitä poikasten teettoa,eikä extemporee lähteä teettämään.Kotona on meillä monta kania ja yksi poikue kasvamassa,mutta poikueen tekoa kyllä ensin mietittiin.Itse olen jo kypsässä aikuis iässä,joten tiedän kyllä mitä kirjoitan.Kyllä se pennutus menee nyt niin,että naaraan omistajana sinun on etsittävä uros.Joskus on suomen kaniyhdistyksen sivuilla kasvattajilla maininta onko heidän uroksensa käytettävissä ulkopuoliseen jalostukseen.Siihenkin sitten vaikuttaa onko sinulla rotu kani ja paperit,jos yhdistyksen kasvattaja sivuilta urosta etsit.Jos olet alaikäinen,niin silloin vanhemmat ottavat yhteyttä siihen henkilöön jolta urosta haluat kysyä.Harkitse oikein tarkkaan,astutusta.En suosittele harkitsematonta astutusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531449- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231208- 1401034
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602