järjestää kahvitilaisuuden lähtöni kunniaksi,jossa esimieheni pitää puheen ja ojentaa kukat ja luultavasti lahjan. Jännitän hirveästi ja tuskin kuulen edes puhetta.Jotain pitäisi minunkin sanoa puheen loputtua. Olisin kiitollinen jos saisin ehdotuksia siitä mitä voisin sanoa, vain pari lausetta.
jään eläkkeelle
11
17936
Vastaukset
- Anna*
Pari vuotta sitten oli myös minun viimeinen työpäiväni. Kieltäydyin ehdottomasti virallisesta tilaisuudesta ja niin meillä oli mukava rento tilaisuus työpaikan ulkopuolella.
Minulla oli ollut työpöytäni edessä seinällä vuosia pieniä runonpätkä "matkasta Ithakaan". Löydät netistä kertomuksen.
Tein siitä kuvallisen pienen kortin ja jaoin kaikille työkavereilleni ja samalla muistelin työhistoriaani yhdellä tai kahdella sanalla.
Toisaalta päivä on sinun ja viimeinen, voit vapaasti ilmaista itseäsi --viimeinkin! Mutta ehkä kannattaa ne pari lausetta miettiä valmiiksi. Kannattaa kuunnella tarkasti myös esimiehesi sanat. Voit kenties saada niistä viime hetken aiheen kommentoida. Toivottavasti hänellä on ihan oikeaa sanottavaa.
Onnittelen sinua, pääset vapaaksi! - Kaino U
Rakkaat ystävät.
Kun me tänä päivänä luomme katseemme taaksepäin... Kun läsnäolijat sitten luovat katseensa taaksepäin, niin silloin voi karata tiehesi koko tilaisuudesta. - näin on
Hyvä ja mieleinen työpaikka tämä on minulle ollut. Elämänkokemussalkkuni on nyt monin verroin rikkaampi ja pulleampi kuin tullessani taloon. Sydämellinen kiitos ilahduttavasta puheesta, kukista, lahjasta/lahjoista ( työnantajan nimi) ja kaikille muille minua muistaneille. Tästä on hyvä siirtyä vapaalle.
- aatu e..
Tuo on kaikki hienosti sanottu.
Seuraavassa vielä muutama ajatus.
Eläkeaika avaa epäilemättä uusia mahdollisuuksia ja haasteita, ja uutta sisältöä.
Vaikka poistun, niin palaan muistoissani varmaan lukuisia kertoja menneisiin vuosien ja vuosikymmeniin, tämän työpaikan lämpimään ilmapiiriin ja rehteihin työtovereihin, joiden kanssa olen voinut jakaa väliin iloja ja huoliakin.
Elämä kuitenkin jatkuu ja tapaamme varmasti vielä. Toivotan teille onnea ja menestystä niin jokapäiväisessä ahertamisessa kuin elämässä yleensäkin. - kyllikkient
aatu e.. kirjoitti:
Tuo on kaikki hienosti sanottu.
Seuraavassa vielä muutama ajatus.
Eläkeaika avaa epäilemättä uusia mahdollisuuksia ja haasteita, ja uutta sisältöä.
Vaikka poistun, niin palaan muistoissani varmaan lukuisia kertoja menneisiin vuosien ja vuosikymmeniin, tämän työpaikan lämpimään ilmapiiriin ja rehteihin työtovereihin, joiden kanssa olen voinut jakaa väliin iloja ja huoliakin.
Elämä kuitenkin jatkuu ja tapaamme varmasti vielä. Toivotan teille onnea ja menestystä niin jokapäiväisessä ahertamisessa kuin elämässä yleensäkin.Tässä minun mietteet jäädessäni töistä pois:Siinä hän istui silmät veessä,miettien sitä mikä on eessä.Kaukana aika kun oli nuori,edessä elämän ehtoopuoli.Työt piti jättää nuoremmille,mielessä haikeus vaan minkäpäs sille.Täytyy vain uskoa elämään uuteen,vapaiden päivien mahdollisuuteen.Kullervoniittyjen kesäöitten taikaan,nuotiokahvien hillasoiden aikaan.Lastenlapsille aikaa myös riittää,kas sitä mitä kylvää sitä myös niittää.
- ennen
Tällaista oli meilläkin ennen, mutta nyt. Tuli sellainen esimies, joka myrkytti työpaikan ilmapiiriin niin totaalisesti, että lähes jokainen eläkkeelle lähtenyt on painanut oven kiinni ja sanonut hyvästi, ilman mitään tilaisuuksia.
- Siilimuorikka3
Nii, mitäpä tuota teskentelyjä ja fraaseja jää kuuntelemaan jos aiemminkaan ei ole tullut aidosti kuulluksi.
- Jätkä#
Voit kiitellä lähimpiä työtovereitasi yhteistyöstä, mahdollisesta tuen saamisesta kiperässä tilanteessa tms. Kerro esimerkki. On hyvä tiputella nimiä, ja jotta kukaan ei tuntisi itseään unohdetuksi, niin voit kiitellä kaikkia muita yhteisesti. Voit sanoa jotakin kaunista työnatajaasi, jos se on ollut kiitoksen arvoinen. Jos ei, niin et sano siitä mitään.
Muutaman lauseen puhe riittää. Jos liikutut, niin hyvä vain. Silloin ei kukaan odotata mitään hienoja sanakäänteitä. Liikutus kertoo paljon enemmän.
Siinä kaikki. Spontaani puhe on parempi kuin valmisteltu. Aiheita voi kirjata ylös, jottei unohda niitä, mutta muistilappua ei pidä näyttää. Jos jotakin unohtuu, niin kuka sen tietää? - Kuitenkin: Mieti etukäteen, miten lopetat. Puheen sopiva lopttaminen on vaikeinta. Jos olet luonteeltasi puhelias, niin varsinkin silloin pitää miettiä lopetus.
Jos taas olet ujo ja tunnet itsesi huonoksi esiintyjäksi, niin unohda semmoinen siksi hetkeksi. Kysymys on sinun kunniaksesi järjestetystä juhlasta, eikä sinulta odoteta liikoja. Tilanne tuo sanat suuhun.
Minä olen kömpelö esiintyjä, mutta lyhyt puheeni meni mielestäni oikein hyvin. - lyhyestä virsi kaunis
Kiitän teitä yhteisistä työvuosista ja toivon teille kaikille onnea ja menestystä niin yksityis- kuin työelämässä.
- Eläkkeelle
Korhonen! Sinä olet minulle edelleen 100€ velkaa. Sinä se et koskaan oppinut elämään palkallasi vaikka taatusti tienaat useamman satasen enemmän kuin minä. Esimiehiä minulla on ollut useita, tämä viimeinen oli paskoista esimiehistä kaikkein paskin! Koittakaahan pärjätä nyt kun minun mukana lähtee hurjasti osaaminen pois talosta. Jonkun täytyy nyt nousta rivistä ja täyttää nämä saappaat. Nyt alkaa vapaa elämä, tuskin ikävöin tänne. Johan tätä on nähtykin. Nyt leimaan kellokortin viimeistä kertaa, enkä enää koskaan pyydä pekkasia keneltäkään! Painakaahan duunia pojat! Minä lähden NYT! Adjöööö!
- Normaalit-niiaukset
Ajattelin lähes samaa. Miksi ei voisi loppukaneettiinsa lisätä ja täydentää myös negatiivisia puolia. Pelkkä kiitostelu ja jeesustelu on niin teennäistä, että valveutuneita vituttaa. Puheenvuoron on oltava tasapuolinen.
Myös hautajaisissa olisi asiat päivitettävä nykyaikaan. "Eihän tämä Lahtinen ollut mikään kruununjalokivi, hyvä jos musta hiili, hiomaton timantti sanan varsinaisessa merkityksessä. Kukapa häntä hiomaan olisi alkanut kun eukkokin tajusi lähteä paremmille apajille. Olihan hänessä hyviäkin piirteitä mutta huonoja hieman liikaakin. Onnekseen hän ei joutunut tekemisiin virkavallan kanssa kovinkaan usein, taisi selvitä pelkillä sakoilla. Sitä viinaa olisi pitänyt juoda vähemmän ja ei se ainainen nort steitin tupruttelu tehnyt hyvää terveydelle, se Lahtisen sauvakävelykin, se oli pelkkää silmänlumetta. Pubin edestähän sen sauvat löytyi sangen usein. Mutta Lahtisessa oli hyvää se, että hän kuului kirkkoon loppuun saakka ja saa nyt viralliset maahan panijaiset"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1303026- 2232961
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791896Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va771539Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2381403- 481138
- 991031
- 113950
- 48880
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6863