muutetaanko ruotsiin:)

sanskuli

hejsan:) oon 19(viel tänä vuonna 20wee)tyttö turun seutuvilta.olen haaveillu jo tosi pitkään ruotsiin muutosta(ainakin joksikin aikaa). etsiskelen kohtalontovereita, joitten kans jakaa juttuja ja ehkäpä mäki saisin sen pikkiriikkisen palasen rohkeutta vaan ottaa ja lähteä. olis myös kiva kuulla juttuja sellasilta ihmisiltä jotka jo asuu tai on asunu ruotsissa:)
laita tänne viestiä jos kiinnostaa... vaihetaan sitte s-postit:)

23

1915

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Typertynyt

      Opettele ensin kirjoittamaan ja sitten vasta harkitse ulkomaille menoa. Lauseet aloitetaan isolla kirjaimella ja pisteen jälkeen jätetään sanaväli. Jäikö peruskoulu pahastikin kesken?

      • ***

        no kylläpäs jollakin on huono päivä...:/ voi harmi! on se sitte kumma et tollaset ihmiset pilaa kaikki keskustelupalstat tollasilla ihan typerillä ja asiattomilla kommenteillaan.. mitä väliä sillä on kirjottaako joku vähä huonoa suomea, kunhan asia tulee esille. kyl mä ymmärrän et tänne on helppo kirjotella kaikenlaista kun ei omalla nimellään tarvitse kirjotella..mut surullista! ei voi muuta sanoa...


    • Ruotsiin ?

      Heippa sansku! Olen itsekin suunnitellut muuttoa Ruotsiin, minulla on siellä muutama ystävä ja tuttu ja olen pitänyt Ruotsia aina kakkosvaihtoehtona Norjaan muuton kanssa. Olen 53-vuotias herrasmies Pohjois-Suomesta, ei omaa perhettä ja talouspuoli on kaikin puolin kunnossa. Etsisinkin mieluusti elämänkumppania tulevaisuutta ajatelleen, olen päässyt hiljattain sairaseläkkeelle ja olen elänyt jo vähän pidempään yksin. Jos olet kiinnostunut niin vaihdetaan ihmeessä sähköposteja!

      t. Markku

      • Ja heti!

        Ihan totta! Minä muutin jo muutamia vuosia sitten ja en ole katunut sekuntiakaan. Jos haluatte, voin antaa tietoa ja en osaa sanoa onko niistä haittaa vai hyötyä. Asnun Suur-Tukholman alueella ja teen myös kirjoitusvirheitä, mutta niitä ei täällä Ruotsissa lasketa. Välkommen!


      • sansku
        Ja heti! kirjoitti:

        Ihan totta! Minä muutin jo muutamia vuosia sitten ja en ole katunut sekuntiakaan. Jos haluatte, voin antaa tietoa ja en osaa sanoa onko niistä haittaa vai hyötyä. Asnun Suur-Tukholman alueella ja teen myös kirjoitusvirheitä, mutta niitä ei täällä Ruotsissa lasketa. Välkommen!

        moipsan...:)
        no luulen ittekki et mulla on vaikeinta se ite päätös et nytpä mä lähen.. ja ko ajattelen liikaa et mitä tänne jää. mut en usko et katuisin myöskää. töitä varmana löytyis mun alalta..ja paikkojakin tiedossa. enemmä mietityttää asioiden hoito ja käytännön arki siella ruotsissa... hmmm....


      • alan..
        Ja heti! kirjoitti:

        Ihan totta! Minä muutin jo muutamia vuosia sitten ja en ole katunut sekuntiakaan. Jos haluatte, voin antaa tietoa ja en osaa sanoa onko niistä haittaa vai hyötyä. Asnun Suur-Tukholman alueella ja teen myös kirjoitusvirheitä, mutta niitä ei täällä Ruotsissa lasketa. Välkommen!

        Minkä alan hommissa olet? Oliko töitä helppo löytää?


      • miksi ruotsi
        sansku kirjoitti:

        moipsan...:)
        no luulen ittekki et mulla on vaikeinta se ite päätös et nytpä mä lähen.. ja ko ajattelen liikaa et mitä tänne jää. mut en usko et katuisin myöskää. töitä varmana löytyis mun alalta..ja paikkojakin tiedossa. enemmä mietityttää asioiden hoito ja käytännön arki siella ruotsissa... hmmm....

        Miksi vaihtaa huonompaan? vai meneekö turussa nykyään noin huonosti. Kattele kotimaasta joku toinen paikka tai muuta johonkin kansainvälisaeen paikkaan, ei Ruotsiin. Ruotsi on erittäin ikävä luokkayhteiskunta, paljon rikollisuutta, ei selvää omaa identiteettiä (matkivat amerikkaa kaikessa). Ruotsi on todellakin pohjoismaista se viimesin johon minä muutaisin. Ruotsissa on todella jotain pahasti vialla, luulevat olevansa joku suurvalta vaikka oikeesti maailmalla ei merkkaa mitään


      • vääriä luuloja sinulla
        miksi ruotsi kirjoitti:

        Miksi vaihtaa huonompaan? vai meneekö turussa nykyään noin huonosti. Kattele kotimaasta joku toinen paikka tai muuta johonkin kansainvälisaeen paikkaan, ei Ruotsiin. Ruotsi on erittäin ikävä luokkayhteiskunta, paljon rikollisuutta, ei selvää omaa identiteettiä (matkivat amerikkaa kaikessa). Ruotsi on todellakin pohjoismaista se viimesin johon minä muutaisin. Ruotsissa on todella jotain pahasti vialla, luulevat olevansa joku suurvalta vaikka oikeesti maailmalla ei merkkaa mitään

        Tuleppas sinäkin muutamaksi vuodeksi Tukholmaan niin sitten voit puhua jotain.


      • olis
        vääriä luuloja sinulla kirjoitti:

        Tuleppas sinäkin muutamaksi vuodeksi Tukholmaan niin sitten voit puhua jotain.

        kuin heittäis helmiä sioille jos tollasten Ruotsin parjaajien antais sinne muuttaa.


      • sulla
        vääriä luuloja sinulla kirjoitti:

        Tuleppas sinäkin muutamaksi vuodeksi Tukholmaan niin sitten voit puhua jotain.

        Faktaa on se, että Suomi on lintukoto tuohon järjestäytyneen rikollisuuden pesäpaikkaan verrattnua.


    • haaveena ensin

      Ahvenanmaan maaseutu,sitten siitä tulikin ehkä vähän Ruotsi, sitten siitä tulikin USA.

      Olen päättänyt että 12 vuoden päästä asun USA:n itä-rannikolla.

      • mieee

        Minä lähdin muutama vuosi sitten viikon varoitusajalla Tukholmaan töihin. Lähtö tuli niin yllättäen, etten kerinnyt liikaa miettimään tai jännittämään. Vasta matkalla aloin miettiä, että mihin olin itseni sotkenut, koska koko kaupunki oli aivan vieras enkä tuntenut Tukholmasta ketään. Mutta nopeasti sitä tutustuu ihmisiin ja ruotsin kielenkin opin melko nopeasti. Kertaakaan en ole katonut Ruotsiin lähtöä. Tukholma on yksinkertaisesti maailman ihanin kaupunki! Suosittelen ehdottomasti!


      • siitä jos
        mieee kirjoitti:

        Minä lähdin muutama vuosi sitten viikon varoitusajalla Tukholmaan töihin. Lähtö tuli niin yllättäen, etten kerinnyt liikaa miettimään tai jännittämään. Vasta matkalla aloin miettiä, että mihin olin itseni sotkenut, koska koko kaupunki oli aivan vieras enkä tuntenut Tukholmasta ketään. Mutta nopeasti sitä tutustuu ihmisiin ja ruotsin kielenkin opin melko nopeasti. Kertaakaan en ole katonut Ruotsiin lähtöä. Tukholma on yksinkertaisesti maailman ihanin kaupunki! Suosittelen ehdottomasti!

        minä tekisin saman kuin sinä ja muuttaisin vain 12v päästä USA:han (olen silloin 30v).

        Kysyn sinulta koska sinulla on ulkomaille muutosta kokemusta ja tiedät mitkä asiat voivat mennä pieleen?


    • laivaan
    • juumää

      muutin hiljattain ruotsiin, parikymppinen olen. Ruotsalaiset on kyllä mielettömän ihania, suvaitsevaisia ja ystävällisiä ihmisiä. Ei ole kaduttanut !

      • sanskuli

        moooi..:) lähitkö töitten perässä, vai hankitko töitä vasta sieltä? miten arki lähti rullaamaan?:)


      • aika show
        sanskuli kirjoitti:

        moooi..:) lähitkö töitten perässä, vai hankitko töitä vasta sieltä? miten arki lähti rullaamaan?:)

        Hyvät ihmiset, Tukholma ei ole Ruotsi. Tukholma on hieno kaupunki, ja siellä riittää tekemistä.
        Jos muutatte johki muualle, varautukaa siihen, että "elämä" on kurjempaa.
        Itse asun tällä hetkellä Dalslandissa, lähellä "fucking" Åmålia. Veroprosentti on 35, siis kaikilla tuloista riippumatta. Ei ole poliisia joka paikkakunnalla, ei terveydenhuoltoa, ei ole ku pakolaisia ja siirtolaisia joka paikka täynnänsä. Sähkölaitos kynii hirveää ylihintaa, laajakaistat on monopoli-Telian ikeen alla, sosiaalihuolto toimii kaikille ulkomaalaisille PAITSI suomalaisille...
        Kaupoista saa vain perussafkaa, jotain "hienompaa" varten pitää mennä johonkin isoon kaupunkiin kuten Göteborg, Tukholma tai Malmö.
        Tiet on hyvässä kunnossa, mutta liittymärampeissa ei ole valoja, mikä on aika jännää syksyisin ja talvisin...
        Mitähän muuta??? No, Tukholmaan muuttaisin itsekin takaisin, mutta työt pitävät vielä täällä...


    • Carita

      Mie oon tässä muutaman vuoden suunnitellu Tukholmaan muuttoa (esim. ensi kesäksi)... Olisi vaan kiva jos olis joku kaveri! Oon siis 18-vuotias tyttö Jyväskylästä.

    • Valdemarrr

      Hei!

      Olen tammikuussa muuttamassa Tukholmaan opiskelemaan ja tekemään töitä. Olen 22 vuotias jätkä, hieman jännittää jo lähtö!

      • sanskuli

        äh... *kateellinen*
        no ei muutakun erittäin kivaa reissua sinnepäin.. ota kaik irti tukholmasta:)


    • Valdemarr

      Miten sinun muuttosuunnitelmat edistyy? =)

      Oon ite kanssa Turusta, näköjään kova hinku turkulaisilla lammen toiselle puolelle ;)

      • sanskuli

        haha..voi olla voi olla..:) hmm.. no aika jäis o täl hetkel. sain vakkari duunin täält näi..jote pikkase tulee ainaki siirtyyn.. ei sitä koskaa tie... viimeistään eläkeiäs sitte jollei ennemmi..:)


      • Valdemarr
        sanskuli kirjoitti:

        haha..voi olla voi olla..:) hmm.. no aika jäis o täl hetkel. sain vakkari duunin täält näi..jote pikkase tulee ainaki siirtyyn.. ei sitä koskaa tie... viimeistään eläkeiäs sitte jollei ennemmi..:)

        Stockikses on pilvinpimein hyviä, vapaita työpaikkoja. Sinne vaan edustamaan Suomea ... samalla lautalla! :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1872
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1387
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1238
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      65
      1138
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      984
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      969
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe