Laitoin joitain kukkien siemeniä jo kasvamaan. Laitoin niitten päälle muovin kosteuden säilyttämiseksi eilen aamupäivällä ja huomasin illalla että purkkeihin oli tullut hometta vaikka ne muovit oli vaan "heitetty" purkkien päälle eli ilmanvaihdon piti olla hyvä. Mun istutuksiin tulee aina hometta eikä ne siemenet sitten idä kunnolla.
Onko kenelläkään mitään keinoa tiedossa miten vois välttyä homeelta? Otin nyt ne muovit pois ja ajattelin muistaa kastella niitä joka päivä. Multa on hyvää kekkilän taimimultaa.
Hometta
istutuksessa
3
498
Vastaukset
- arvannutkin
että on kekkilää. Koita jotain muuta multaa.
- viime
vuonna samoja kokemuksia, kyseisestä mullasta, enkä kokeile enää.Melkein kaiken sai laittaa uudestaan kasvamaan.Muulloin olen yli 20v kasvattanut tavallisessa lannoitetussa turvepaali turpeessa ja todennut sen parhaaksi.
- terhi
Minulla on myös kekkilän taimimullasta huonoja kokemuksia. Siinä ei meinaa siement itää ja jos itää, niin sitten homehtuu. Muuten kyllä olen ollut kekkilän multiin tyytyväinen, mutta taimikasvatukseen valitsen kyllä jonkun muun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893288
- 623047
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332530- 802323
- 802313
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361923- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201653Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311499