Niin... aijon hankkia luppakorvan ja olen surkea keksimään nimiä niin voisitteko siinä auttaa:) Kiits!
Nimiehdoituksia luppikselle!
16
692
Vastaukset
- :-D
nakke,lupu,hupu,
tupu,elvis, elviira,töpö,nöpö, höpö,vilma,väinö,liisi,
lissu,vakke,vikke,sipi,
sepi,sulo,poju.. kyllä nimiä löytyy:)- kanipööö
Kirjastosta löytyy nimikirjoja. Kannattaa lainata... ;)
- Mustikkan ja Mintun omistaja
kanipööö kirjoitti:
Kirjastosta löytyy nimikirjoja. Kannattaa lainata... ;)
Hei!
Minulla olisi ennemminkin valinnan vaikeutta, kun maailmassa on niin paljon nimiä :)
Mutta meillä kanien nimet (ja myös kissojen) menee aikapaljon mausteiden (pippuri ym.), kasvien (Minttu, Melissa ym.), kukkien (nuppu, kanerva) ja hedelmien/marjojen (Mustikka ym.) mukaan :)
Meillä ei siis ole kuin kaksi kania, mutta kissa poikueille saa nimiä miettiä ihan tosissaan :)Siis täällä vipeltää 2 pientä kääpiökania, Minttu ja Mustikka!
Otat nyt vaan jonkun kukkakirjan esiin ja rupeat selailemaan :)
Kyllä niitä nimiä löytyy! ;) - pippuri
Mustikkan ja Mintun omistaja kirjoitti:
Hei!
Minulla olisi ennemminkin valinnan vaikeutta, kun maailmassa on niin paljon nimiä :)
Mutta meillä kanien nimet (ja myös kissojen) menee aikapaljon mausteiden (pippuri ym.), kasvien (Minttu, Melissa ym.), kukkien (nuppu, kanerva) ja hedelmien/marjojen (Mustikka ym.) mukaan :)
Meillä ei siis ole kuin kaksi kania, mutta kissa poikueille saa nimiä miettiä ihan tosissaan :)Siis täällä vipeltää 2 pientä kääpiökania, Minttu ja Mustikka!
Otat nyt vaan jonkun kukkakirjan esiin ja rupeat selailemaan :)
Kyllä niitä nimiä löytyy! ;)onko se tyttö vai poika? meijän kanin ( se on poika) nimi on MASI. se sopii sille. oli myös muita ehotuksia, esim. kasperi, hemuli,(kyljys!), rumpali, nipsu.... Ensin sen piti olla tyttö, ja nimiä ehotettiin esim. spinelli, peppi..
- Iiris_
mun entisen kanin nimi oli Väiski!
eli Väiskiä ehdottaisin..:>
- nimeä etukäteen
Yleensä hyvä ja ennen kaikkea osuva nimi löytyy kun opit tuntemaan kaniasi. Ei nimeä kannata antaa etukäteen vaan sitten kun kani on jo sinulla ja näet hieman minkä luontoinen/näköinen se on. Nimi tulee jossain vaiheessa melkeinpä kuin itsestään.
- Mustikan ja Mintun omistaja
Unohtui kanssa sanoa, että älä väkinäisesti sitä nimeä koita keksiä :) Meijän kaikille eläimille noi nimet on tullut vasta vähänajan kuluttua. Riippuen minkälainen on luonne, ulkonäkö, tavat ym.
Hyvä vinkki. Kanin ulkonäön ja luonteen perusteella on paljon helpompaa keksiä sopiva nimi kuin hatusta vetämällä. Toiselle kanilleni keksin nimen etukäteen (Kirsikankukka), mutta meille tullessaan nimi vaihdettiin Möllöksi. Ranskanlupallemme jälkimmäinen vain sopi paremmin ;)
- niminimi
hande-83 kirjoitti:
Hyvä vinkki. Kanin ulkonäön ja luonteen perusteella on paljon helpompaa keksiä sopiva nimi kuin hatusta vetämällä. Toiselle kanilleni keksin nimen etukäteen (Kirsikankukka), mutta meille tullessaan nimi vaihdettiin Möllöksi. Ranskanlupallemme jälkimmäinen vain sopi paremmin ;)
Melkoinen ongelma tuo nimijuttu. Oli ja on edelleen myös minulle. Mutta kun totuus on se että rakkaalla lapsella on monta nimeä, niin että tilanteen mukaan... Ja tälläiselle pikkuiselle niitä näin aluksi riittää,Kanikani, Papana, Piilosilla, Rapsutus, Tuholainen jne. Jos ei mielessä ole jotain todella mieleistä nimeä niin kyllä se ilmestyy ihan itsestään tutustumisen myötä.
- jepujepujuujuu
Jos se on tyttö niin vaikka Melissa, Marissa tai Hermiina. Pojille voisi olla; Väinö, Daniel, Hermanni.
Jotkut sanoivat, että pitää eka tutustuu siihen tai siis eka pitää oppia tuntemaan se jne. Entäs jos sitä ei vielä senkään jälkeen keksi? Ja kiva sitä kutsua koko ajan vain "pupuksi" ym. :D
ps. kaikista tv -sarjoista voi keksiä nimiä. ;D- hermeliini, Herkules
Joo mä aijonkin tehdä nuy niin että keksin kanille nimen (tyttökanille) ja jos ei sovi niin vaihan :) :) kiitos ehdoituksista. Ja erikois kiitos sille joka sano että kukista ja mausteista saa hyviä nimiehdoituksia sitä taijan kokeilla :):)
- ym..............
hermeliini, Herkules kirjoitti:
Joo mä aijonkin tehdä nuy niin että keksin kanille nimen (tyttökanille) ja jos ei sovi niin vaihan :) :) kiitos ehdoituksista. Ja erikois kiitos sille joka sano että kukista ja mausteista saa hyviä nimiehdoituksia sitä taijan kokeilla :):)
Misteli,Manteli, Hunaja,Kaneli, Pippuri Toffee,Lakritsi,Jasmiini,Neilikka,Santeli,Taateli,Rusina,Karkki,Tikari,Pähkinä,.....onhan näitä
On vain just sillon vaikeeta löytää sopivaa,kun pupu on sinä edessä,ja pitäis nimi saaha. - miksi pupulle pitää antaa
ym.............. kirjoitti:
Misteli,Manteli, Hunaja,Kaneli, Pippuri Toffee,Lakritsi,Jasmiini,Neilikka,Santeli,Taateli,Rusina,Karkki,Tikari,Pähkinä,.....onhan näitä
On vain just sillon vaikeeta löytää sopivaa,kun pupu on sinä edessä,ja pitäis nimi saaha.noin imeliä nimiä?? Tämä on vaan mun mielipide, mutta en IKIMAAILMASSA antaisi mitään noin "lässyä" ja ennenkaikkea tylsää nimeä. Ilmeisesti olet vielä nuori? Silloin ymmärrän paremmin.
- Nimetön
miksi pupulle pitää antaa kirjoitti:
noin imeliä nimiä?? Tämä on vaan mun mielipide, mutta en IKIMAAILMASSA antaisi mitään noin "lässyä" ja ennenkaikkea tylsää nimeä. Ilmeisesti olet vielä nuori? Silloin ymmärrän paremmin.
Meillä on kanit Tuisku ja Harry, kummatkin poikia, vaikka Tuiskua luullaan tytöksi. Tuisku sai nimensä värinsä mukaan ja Harry tulee Harry Potterista :D
- Puppe.
Tuolla sivulla on kanien nimiä! ----->
http://www.angelfire.com/folk/kanikani/kanikulttuuri/nimpparikalenteri/indeksi.html - hohoo
Simo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448139Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432171Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262072- 951698
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811637- 251116
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071071Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53995
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28860