Kangas- ja tarramerkkien liotusongelmia?

aloittelijatumpelo

Minulla on ongelmana tarrapostimerkkien irrotus kirjeestä. Jotkut täällä kommentoivat, että lähtevät helposti. Miten esim. automaattilipukkeet saa nätisti irti esim. sudet tai metsäkauriit? Itse olen jopa joutunut tarramassaa raaputtamaan pois. Entäs se kangaspintainen pääskyset-merkki muutama vuosi sitten, sehän jopa kärsii kuvapuolelta liotuksessa tai vastaavasti kangasmuumimerkki? Sitten en millään ole saanut yleismerkeistä sitä pientä syreeniä irrotettua pois, paperi on ihan ohutta liotuksen jälkeen. Olen pitänyt nämä nyt kaikki tähän mennessä leikkeinä, mutta kuinka nuo saa nätisti irti tarvittaessa?

5

1685

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghgjlkö

kannattaa jättää liottamatta. Ne eivät ko toimenpidettä kestä. Älä myöskään liota ns. omakuvamerkkejä (=pääskyset kuuluvat niihin). Muiden tarramerkkien liotuksen pitäisi olla helppoa.

• Anonyymi

USAn ja Ruotsin postimerkit ovat selkaisia, ettei niiden liima irtoa liottamalla. Olen joutunut jättämään ko. maiden merkkejä liottamatta kun tiedän ettei se onnistu. Suomalaiset merkit on suht helppo liottaa, paitsi se jossa on kaksi sormusta, siitä jää vain ohut lipare jäljelle. Tiedän että on sellaista ainetta, joilla liiman poistoa voi koettaa, mutta tässä lähellä ei ole post.merkkiliikettä josta sitä voisi kysyä, enkä osaa netistä tilata.

• Anonyymi

Mitä on kangasmerkit?

• Anonyymi

Ainakin muumimerkki LAPE n:o 1706

• Anonyymi

Suomalaiset postimerkit on aika helppo liottaa, mutta uusia Usa,:n ja Ruotsin merkkejä olen jättänyt liottamatta, kun tiedän etteivät irtoa. Jotain ainetta kuulemma on jolla niitä voisi liottaa, mutta täällä ei ole mitään liikettä josta kysyä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      94
      7396
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      172
      3741
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3269
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      242
      2444
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      48
      2135
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      41
      1998
    7. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      47
      1879
    8. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      26
      1868
    9. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1768
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1763
    Aihe