Minulla on ongelmana tarrapostimerkkien irrotus kirjeestä. Jotkut täällä kommentoivat, että lähtevät helposti. Miten esim. automaattilipukkeet saa nätisti irti esim. sudet tai metsäkauriit? Itse olen jopa joutunut tarramassaa raaputtamaan pois. Entäs se kangaspintainen pääskyset-merkki muutama vuosi sitten, sehän jopa kärsii kuvapuolelta liotuksessa tai vastaavasti kangasmuumimerkki? Sitten en millään ole saanut yleismerkeistä sitä pientä syreeniä irrotettua pois, paperi on ihan ohutta liotuksen jälkeen. Olen pitänyt nämä nyt kaikki tähän mennessä leikkeinä, mutta kuinka nuo saa nätisti irti tarvittaessa?
Kangas- ja tarramerkkien liotusongelmia?
5
1646
Vastaukset
- ghgjlkö
kannattaa jättää liottamatta. Ne eivät ko toimenpidettä kestä. Älä myöskään liota ns. omakuvamerkkejä (=pääskyset kuuluvat niihin). Muiden tarramerkkien liotuksen pitäisi olla helppoa.
- Anonyymi
USAn ja Ruotsin postimerkit ovat selkaisia, ettei niiden liima irtoa liottamalla. Olen joutunut jättämään ko. maiden merkkejä liottamatta kun tiedän ettei se onnistu. Suomalaiset merkit on suht helppo liottaa, paitsi se jossa on kaksi sormusta, siitä jää vain ohut lipare jäljelle. Tiedän että on sellaista ainetta, joilla liiman poistoa voi koettaa, mutta tässä lähellä ei ole post.merkkiliikettä josta sitä voisi kysyä, enkä osaa netistä tilata.
- Anonyymi
Mitä on kangasmerkit?
- Anonyymi
Ainakin muumimerkki LAPE n:o 1706
- Anonyymi
Suomalaiset postimerkit on aika helppo liottaa, mutta uusia Usa,:n ja Ruotsin merkkejä olen jättänyt liottamatta, kun tiedän etteivät irtoa. Jotain ainetta kuulemma on jolla niitä voisi liottaa, mutta täällä ei ole mitään liikettä josta kysyä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1317789- 555798
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa803283Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72923Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101678Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2091620Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3321335Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351182Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931169Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321071