Kangas- ja tarramerkkien liotusongelmia?

aloittelijatumpelo

Minulla on ongelmana tarrapostimerkkien irrotus kirjeestä. Jotkut täällä kommentoivat, että lähtevät helposti. Miten esim. automaattilipukkeet saa nätisti irti esim. sudet tai metsäkauriit? Itse olen jopa joutunut tarramassaa raaputtamaan pois. Entäs se kangaspintainen pääskyset-merkki muutama vuosi sitten, sehän jopa kärsii kuvapuolelta liotuksessa tai vastaavasti kangasmuumimerkki? Sitten en millään ole saanut yleismerkeistä sitä pientä syreeniä irrotettua pois, paperi on ihan ohutta liotuksen jälkeen. Olen pitänyt nämä nyt kaikki tähän mennessä leikkeinä, mutta kuinka nuo saa nätisti irti tarvittaessa?

5

1450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghgjlkö

      kannattaa jättää liottamatta. Ne eivät ko toimenpidettä kestä. Älä myöskään liota ns. omakuvamerkkejä (=pääskyset kuuluvat niihin). Muiden tarramerkkien liotuksen pitäisi olla helppoa.

    • Anonyymi

      USAn ja Ruotsin postimerkit ovat selkaisia, ettei niiden liima irtoa liottamalla. Olen joutunut jättämään ko. maiden merkkejä liottamatta kun tiedän ettei se onnistu. Suomalaiset merkit on suht helppo liottaa, paitsi se jossa on kaksi sormusta, siitä jää vain ohut lipare jäljelle. Tiedän että on sellaista ainetta, joilla liiman poistoa voi koettaa, mutta tässä lähellä ei ole post.merkkiliikettä josta sitä voisi kysyä, enkä osaa netistä tilata.

    • Anonyymi

      Mitä on kangasmerkit?

      • Anonyymi

        Ainakin muumimerkki LAPE n:o 1706


    • Anonyymi

      Suomalaiset postimerkit on aika helppo liottaa, mutta uusia Usa,:n ja Ruotsin merkkejä olen jättänyt liottamatta, kun tiedän etteivät irtoa. Jotain ainetta kuulemma on jolla niitä voisi liottaa, mutta täällä ei ole mitään liikettä josta kysyä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe