Minulla on ongelmana tarrapostimerkkien irrotus kirjeestä. Jotkut täällä kommentoivat, että lähtevät helposti. Miten esim. automaattilipukkeet saa nätisti irti esim. sudet tai metsäkauriit? Itse olen jopa joutunut tarramassaa raaputtamaan pois. Entäs se kangaspintainen pääskyset-merkki muutama vuosi sitten, sehän jopa kärsii kuvapuolelta liotuksessa tai vastaavasti kangasmuumimerkki? Sitten en millään ole saanut yleismerkeistä sitä pientä syreeniä irrotettua pois, paperi on ihan ohutta liotuksen jälkeen. Olen pitänyt nämä nyt kaikki tähän mennessä leikkeinä, mutta kuinka nuo saa nätisti irti tarvittaessa?
Kangas- ja tarramerkkien liotusongelmia?
5
1947
Vastaukset
- ghgjlkö
kannattaa jättää liottamatta. Ne eivät ko toimenpidettä kestä. Älä myöskään liota ns. omakuvamerkkejä (=pääskyset kuuluvat niihin). Muiden tarramerkkien liotuksen pitäisi olla helppoa.
- Anonyymi
USAn ja Ruotsin postimerkit ovat selkaisia, ettei niiden liima irtoa liottamalla. Olen joutunut jättämään ko. maiden merkkejä liottamatta kun tiedän ettei se onnistu. Suomalaiset merkit on suht helppo liottaa, paitsi se jossa on kaksi sormusta, siitä jää vain ohut lipare jäljelle. Tiedän että on sellaista ainetta, joilla liiman poistoa voi koettaa, mutta tässä lähellä ei ole post.merkkiliikettä josta sitä voisi kysyä, enkä osaa netistä tilata.
- Anonyymi
Mitä on kangasmerkit?
- Anonyymi
Ainakin muumimerkki LAPE n:o 1706
- Anonyymi
Suomalaiset postimerkit on aika helppo liottaa, mutta uusia Usa,:n ja Ruotsin merkkejä olen jättänyt liottamatta, kun tiedän etteivät irtoa. Jotain ainetta kuulemma on jolla niitä voisi liottaa, mutta täällä ei ole mitään liikettä josta kysyä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El1506801MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny635913Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.884549NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun1004466Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja1614290Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?
Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.941670- 4021566
- 821379
HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a301355Onko kaivattusi muuttunut sinä aikana
Kun olet hänet tuntenut? Jos, mihin suuntaan? Mistä epäilet muuttumisen johtuneen?411141