Oon ostamassa uutta kulkupeliä ja ajattelin edellämainittuja bensamersuja. Kuinka vahvoja on mersun bensakoneet ja onko kulutuksissa suuria eroja 260E ja 300E mallien välillä. Eräs mersuasentaja sanoi että 260E syö vähemmän kuin 230E? Kertokaa kokemuksia kyseisistä autoista.
Mb 260E vai 300E
7
1357
Vastaukset
- mitä_väliä
Siis usiako meinasit katsoa? Eikös noi oo ennemminkin vanhoja, jos kirjain on mallimerkinän jäljessä:)
Mutta asiaan: on Mersun bensakoneet vahvoja, tosin noissa malleissa oli nokka-akseli se 'heikko kohta'. Eli siitä voiteluista täytyy pitää huoli, ettei aja ihan surkeimmilla mahollisilla öljyillä ja etenkin automaatilla muistaa kaupungissa ajella kolmosella, ei D:llä. Kuluupi muuten nokka nopiaan.
Kulutuseroista en osaa sanoa näiden kesken mitn, 300E vie sekalaisessa kuivalla alta kympin ja liukkaalla reilu ykstoista, automaatilla varustettuna.
Sinänsä kyllä uskottava tuo asentajan kommentti, koska kyseessä on kuitenkin sama massa, mutta eri tehot koneissa. Eli se, minkä isompi kone voittaa väännössä, se saattaa myös voittaa kulutuksessa. Tiedä tuosta sitten... huonoja eivät ole nuokaan vaihtoehdot.- 500E - E500
Ainakin 500E:stä tuli vuonna 1993 E500 siis W124 koppa. En sitten muista malleista tiedä.
Kymmenen vuotta samalla mersulla 300 sel automaatilla olen ajanut ja aina D:llä, että enpä sitten tiedä tuosta kolmosella kaupungissa ajosta. Kaupungissa ajelen kuitenkin melko paljon. Nokkaa ei ole vaihdettu ja yli 350 000 ajettu. Että sellasta. - mitä_väliä
500E - E500 kirjoitti:
Ainakin 500E:stä tuli vuonna 1993 E500 siis W124 koppa. En sitten muista malleista tiedä.
Kymmenen vuotta samalla mersulla 300 sel automaatilla olen ajanut ja aina D:llä, että enpä sitten tiedä tuosta kolmosella kaupungissa ajosta. Kaupungissa ajelen kuitenkin melko paljon. Nokkaa ei ole vaihdettu ja yli 350 000 ajettu. Että sellasta.Kiitos täsmennyksestä:) Ja kiitos myös luottamuksen valamisesta nokan kestävyyteen, itsellä hitusen alle 250tkm taulussa, joten voinen olettaa hyvillä mielin nokan vielä kestävän:)
Tässä asiassa olen uskonut useammasta lähteestä kuultuun lausuntoon, mutta eihän se todellakaan tarkoita, että käytännössä KAIKKI nokka-akselit menisivät alta aikayksikön vaihtoon:) - Kaapo
mitä_väliä kirjoitti:
Kiitos täsmennyksestä:) Ja kiitos myös luottamuksen valamisesta nokan kestävyyteen, itsellä hitusen alle 250tkm taulussa, joten voinen olettaa hyvillä mielin nokan vielä kestävän:)
Tässä asiassa olen uskonut useammasta lähteestä kuultuun lausuntoon, mutta eihän se todellakaan tarkoita, että käytännössä KAIKKI nokka-akselit menisivät alta aikayksikön vaihtoon:)Nokkien kuluminen on ihmeen yksilöllistä. Omassa kiesissä keppi on vaihdettu jo 200 tkm kohdilla, vaikka auto on huollettu hyvin ja ajokin on ollut matkapainoitteista vähällä huudatuksella(jos sillä nyt on merkitystä). Nokan materiaalia piti parannettaman 88-malleihin, mutta siitä huolimatta uusintoja on tullut uudemmissakin yksilöissä.
Mutta '90-luvun puolella uusitut akselit ovat kovempaa seosta, joten niiden pitäisi kestää sitten koneen loppuikä. Näin asian esitti Vehon mies.
Toisaalta kaverin 300-koneessa nokka meni yli 600 tkm samoilla eväillä - vaikka auto oli sitä vuosikertaa, että se oli varustettu "vanhemman sarjan" pehmeämmällä nokalla. Ota nyt näistä selvää....
- Arska
Toin aika uutena 90-luvun alussa manuaalilaatikkoisen 260E:n. Oikein kiva auto ja kulutuksessa pääsin joskus alle 9:n kin. Sitä ei tullut tosin tarkoin seurattua koskaan. Kiva auto ja riittävän tehokas.
Negatiivista sanottavaa oli sen verran että välitykset oli Suomen oloihin ja nopeuksiin huonot. Tuntu siltä että 80-100 km/h oli 5-vaihteelle liian vähän. Vasta 120 alkoi olla mukavan tuntuista vitosella. Autobahnilla oli loistava ajettava noin pikkuautoksi.
Ajelin myös samanikäisellä 230E:llä ja siinä tuntui välitykset olevan kohdallaan Suomenkin nopeuksiin. Nyt ostaisin sellaisen jos näiden välillä pitäis valita.
300E vääntää tietenkin hieman enemmän matalailla kierroksilla kuin 260E mutta en usko että oikeastaan juurikaan vaikuttaa se tehonlisäys. Tympeää vaihtaa 4-5 välillä koko ajan.
Auotmaatista en tietenkään tiedä mitään muuta kuin että erilaiset on sen välitykset. Voipi 260 olla ihan kelvollinen siinä. Suomeen sitä 260 mallia on uutena vähän tuotu.
Kuitenkin Mesen 6-kone on muhkea laite, saispa Suomessa ajella lujempaa.
Tikku 230E oli loistava Suomen oloihin. - ...
...
- blackmagictiger
tyylikkäitä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643315Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433127- 432508
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1112406- 311933
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851435- 391300
- 821169