Ovatko Jaguarin omistajat hölmöjä vai kädettömiä, vaiko kenties molempia?

S-Type vm.2000

tai sitten rahaa on ihan jumalattomasti ;O)
Maksatte 1000€ Inchape Motorsille alatukivarsien vaihdosta tai 700€ etujarrulevyjen ja palojen vaihdosta?

Käypä hinta ensimmäiselle max 500€, jos joutuu teettämään, autoharrastaja vaihtaa itse 2 tunnissa molemmat. Jarrulevyt maksavat 35€/kpl ja jarrupalat saman verran, vaihto vielä simppelimpi. Siis tämä kaikki S-Typeen....

Olisiko kysyntää palvelulle, jossa moiset triviaalihommat ja öljynvaihdot tehtäisiin siistissä korjaamossa, jossa voisi lueskella kahvikupposen ääressä Jaguar Enthusiast- lehtiä nahkasohvalla sillä aikaa kun asentaja vaihtaa osat valkoiset hansikkaat kädessä?

34

15863

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiuas

      Kyselee moisia. Eli siis vastaus: Jaguarin omistajat ovat hölmöjä & kädettömiä.

      • Jagen omistaja

        Luulen että Jaguarin omistajat teettävät auton huollot, hampaiden paikkaukset, hiusten leikkuut ja usein ruoan valmistuksenkin muilla.

        Kaikkea ei ole järkevää tehdä itse. Tai sitten tietenkin on jos ei ole varaa teettää ammattilaisilla.

        Inchcape on sikakallis, se tiedetään.


      • S-type vm.2000
        Jagen omistaja kirjoitti:

        Luulen että Jaguarin omistajat teettävät auton huollot, hampaiden paikkaukset, hiusten leikkuut ja usein ruoan valmistuksenkin muilla.

        Kaikkea ei ole järkevää tehdä itse. Tai sitten tietenkin on jos ei ole varaa teettää ammattilaisilla.

        Inchcape on sikakallis, se tiedetään.

        hammasremonttinsa itse, ruoan laitto on mukavaa eikä jarruremonttiin tarvitse kovinkaan kummoista ammattitaitoa, ekonomien ja fil.kandien kannattaa teettää kaikki nuo muilla.

        Asian pointti ei ollutkaan se, vaan se, että oli rahaa tai ei, suurinta typeryyttä on heittää sitä ikkunasta ulos.


      • -XJS-
        S-type vm.2000 kirjoitti:

        hammasremonttinsa itse, ruoan laitto on mukavaa eikä jarruremonttiin tarvitse kovinkaan kummoista ammattitaitoa, ekonomien ja fil.kandien kannattaa teettää kaikki nuo muilla.

        Asian pointti ei ollutkaan se, vaan se, että oli rahaa tai ei, suurinta typeryyttä on heittää sitä ikkunasta ulos.

        ...sinulla ei ilmeisesti ole tarpeeksi rahaa?


      • S-type vm.2000
        -XJS- kirjoitti:

        ...sinulla ei ilmeisesti ole tarpeeksi rahaa?

        ostin kuitenkin autoni uutena ilman rahoitusta, 72k€ maksoi. Silti teetän huoltoni pikkukorjaamolla, joka työllistää pari asentajaa ja tilaan osani englannista suoraan korjaamolle. Osan hommista teen itse, osa harrastusta. Niin, enkä ole vielä vaihtanut sitä uuteen, hmmm, varmaan rahaa ei siis ole. Sinäkään et nähnyt metsää puilta, oletettavasti ekonomi tai fil.kandi.


    • kohta lähtee

      Onhan tuo uskomaton tuo "englantilainen laatuauto".
      Englannissa vaan tuo laadun kestävyyden käsite on ihan oma lukunsa.
      Nuo etujarruremontit on liiankin jokavuotista hommaa noissa jageissa, turhan paljon tehostusta etujarruilla, olisko suunnitteluvika.
      Käsijarru on ihan hyvä ellei sähköohjaus jumiudu päälle, kallista hinausautokyytiä Espooseen!!!
      Painavassa pelissä puslat on kovilla, niveliä menee joskus. Niin, vielä nuo maksulliset puhelut merkkiliikeeseen......
      Kyläsepällä kannattaa teettää kaikki jos vaan huolivat.

      • Jagseri

        Käsijarru on ihan hyvä ellei sähköohjaus jumiudu päälle, kallista hinausautokyytiä Espooseen!!!


        Varaa jaguariin muttei kaskoon :( Taitaa kuulua pikkuhiljaa jokaiseen vakuutukseen hinausauto vakuutus..


    • sanalasku

      sanoo: kaikki parturit ovat huoria mutta kaikki huorat eivät ole partureita.

      Yleensä jaggella ajavia ei kiinnosta mikään muu kuin, että kärry kulkee. Ja heille 1000€ on pikkuraha.

      • liikkeenharjoittaja

        ei me tyhmiä olla. me osataan tehdä rahaa senverran paljon että ei tarvitse miettiä päätä puhki että mistä saisi minkäkin jutun halvimmalla. me eletään ja nautitaan elämän pikku asioista. ps. tietäisiköhän joku täällä paljonkohan mahtaa maksaa Cesna 173 e mallisen lentokoneen 500 tunnin määräaikais huolto? tai eihän sillä nyt niin väliä....


      • isottelijat
        liikkeenharjoittaja kirjoitti:

        ei me tyhmiä olla. me osataan tehdä rahaa senverran paljon että ei tarvitse miettiä päätä puhki että mistä saisi minkäkin jutun halvimmalla. me eletään ja nautitaan elämän pikku asioista. ps. tietäisiköhän joku täällä paljonkohan mahtaa maksaa Cesna 173 e mallisen lentokoneen 500 tunnin määräaikais huolto? tai eihän sillä nyt niin väliä....

        Jaguar on auto muiden autojen joukossa, teen omat
        Jaguarhuoltoni yksityisellä pienellä korjaamolla ja säästän tuhansia euroja. Varaosat hankin Englannista sekä suomalaisilta varaosafirmoilta.
        On suorastaan tyhmää maksaa liikaa.Omistan Jaguar
        s-typen, enkä näe siinä mitään erikoishohtoa. Hyvä kulkuneuvo kauppareissuille.Olen elämäni aikana ajanut kymmeniä eri merkkisiä autoja Ladasta-Jaguariin. Tällä hetkellä Jaguar sopii hyvin eläkeläisvaarille.


      • Jaguar
        isottelijat kirjoitti:

        Jaguar on auto muiden autojen joukossa, teen omat
        Jaguarhuoltoni yksityisellä pienellä korjaamolla ja säästän tuhansia euroja. Varaosat hankin Englannista sekä suomalaisilta varaosafirmoilta.
        On suorastaan tyhmää maksaa liikaa.Omistan Jaguar
        s-typen, enkä näe siinä mitään erikoishohtoa. Hyvä kulkuneuvo kauppareissuille.Olen elämäni aikana ajanut kymmeniä eri merkkisiä autoja Ladasta-Jaguariin. Tällä hetkellä Jaguar sopii hyvin eläkeläisvaarille.

        Olen kanssasi samaa mieltä. Juuri nykyiseen elämäntilanteeseen Jaguar sopii mitä parhaiten !
        Eikä se kuuluu muille - näkyy korkeintaan.


      • Oscar Hotel
        liikkeenharjoittaja kirjoitti:

        ei me tyhmiä olla. me osataan tehdä rahaa senverran paljon että ei tarvitse miettiä päätä puhki että mistä saisi minkäkin jutun halvimmalla. me eletään ja nautitaan elämän pikku asioista. ps. tietäisiköhän joku täällä paljonkohan mahtaa maksaa Cesna 173 e mallisen lentokoneen 500 tunnin määräaikais huolto? tai eihän sillä nyt niin väliä....

        Minä voin kertoa sinulle "Cesnasi" huollon hinnan! Se ei kuule maksa mitään! Niissä muovimalleissa kun riittää pelkkä pölyjen pyyhintä. Toki se on hyvä aika-ajoin tehdä, mutta jos noin uutterasti olet sitä Rewelliäsi lennättänyt, niin tuskimpa siihen pahemmin pölyä on päässyt kertymään.

        Cessna kirjoitetaan kahdella ässällä ja 173-mallia ei ole suomessa ainuttakaan. Eikä paljon muuallakaan.

        Ainoa liike, mitä harjoitat, taitaa tapahtua polkupyörällä!


      • pöljiä
        Oscar Hotel kirjoitti:

        Minä voin kertoa sinulle "Cesnasi" huollon hinnan! Se ei kuule maksa mitään! Niissä muovimalleissa kun riittää pelkkä pölyjen pyyhintä. Toki se on hyvä aika-ajoin tehdä, mutta jos noin uutterasti olet sitä Rewelliäsi lennättänyt, niin tuskimpa siihen pahemmin pölyä on päässyt kertymään.

        Cessna kirjoitetaan kahdella ässällä ja 173-mallia ei ole suomessa ainuttakaan. Eikä paljon muuallakaan.

        Ainoa liike, mitä harjoitat, taitaa tapahtua polkupyörällä!

        jos päässä heittää, ei voi muut kuin valittaa.
        Olet sekopää. Suosittelen hoitoa.


      • Kaukoparantaja
        pöljiä kirjoitti:

        jos päässä heittää, ei voi muut kuin valittaa.
        Olet sekopää. Suosittelen hoitoa.

        Eipä tuo proknoosi hyvältä näytä sinunkaan kohdallasi. Valitettavasti mitkään hoidot eivä auta tautiisi. Valitan. Hyppää mereen. Se auttaa.


      • liikkeenharj
        Kaukoparantaja kirjoitti:

        Eipä tuo proknoosi hyvältä näytä sinunkaan kohdallasi. Valitettavasti mitkään hoidot eivä auta tautiisi. Valitan. Hyppää mereen. Se auttaa.

        aina sitä ei muista vehkeitten tyyppejä kun sinnepäin. täytyy tästedes puhua vaan lentsikasta,autosta,veneestä jne. että toisille ei tule sitä mielipahaa. pääsiäisenä ois muutes tärkotus lähteä merille, veneellä jonka nimi on Bayliner ....jotakin. joko ootte laskenu botskit veteen?


    • Tulpanvaihto

      Inchape Motorsilla maksoi 400 euroa 4 sytytystulppaa vaihdettuna Land Roveriin. Piti mennä kuluttaja-asiamiehen kautta ennenkuin antoivat periksi. Kun ei oltu edes pyydetty vaihtamaan. Huijareita ovat...

      • tulpat Jaguar S-typeen

        maksavat nettiosoitteesta www.britishparts.co.uk
        maksoivat 6,82€ kpl. Land Doverille samaa luokkaa.
        On tyhmää maksaa liikaa Inchape palvelusta. Heillä on huoltomyynnissä ongelma, lähettivät kyselyn huoltopalveluistaan. Eikä ihme, koska huolto ja varaosahinnoissa sikahinnat. Kiitos internetin, meitä ei jymäytetä.


      • Jaguar S-type 2001
        tulpat Jaguar S-typeen kirjoitti:

        maksavat nettiosoitteesta www.britishparts.co.uk
        maksoivat 6,82€ kpl. Land Doverille samaa luokkaa.
        On tyhmää maksaa liikaa Inchape palvelusta. Heillä on huoltomyynnissä ongelma, lähettivät kyselyn huoltopalveluistaan. Eikä ihme, koska huolto ja varaosahinnoissa sikahinnat. Kiitos internetin, meitä ei jymäytetä.

        Hei,


        Kiitos linkistä. Jotta autokohtaisesti löytäisi sujuvammin oikean osan rikkonaisen tilalle niin olisi syytä saada jonkinlainen varaosakirja Jaguar S-typeen. Nimiöinti varsinkin englanniksi on vierasta.

        Mistä S-type varaosakirjaa kannattaisi etsiä?


      • IIX-007

        Onko muita Jaguar-merkkiliikeitä kuin "Inchcape"?


    • Kädetön ja hölmökin

      Omistin taannoin S-typen kaikki huollot maksoi kaikkineen vain 300 eroa.
      Alatukivarsikin hajosi, ajoin pahaan kuoppaan ja alkoi naukumaan. nivelen ympäröivä suojus rikkoontui kun koheloin, noh melkoisella hevosvoimapakkauksella.
      Säätivät autoa merkkihuollossa ajotapani mukaiseksi, Lisäsivät alakierrosvääntöä, se helpotti kaupunkiajoa ja laski kulutusta merkittävästi eli siis litroissa aivan järjettömästi. Mooottoritiellä ässä olisi mennyt reippaasti 200, mutta 160 yleensä riitti Volvoille ja muille muovipuslaperseille, joista ajo-ominaisuudet loppuu 150kmh jälkeen Jaakkohan vasta alkaa 180 jälkeen elämään.
      Perkales, lipsahti kehumisen puolelle. Jaggella on jo muistaakseni 80 luvulla ainakin ollut omat tietokonepohjaiset huolto ohjelmat, ainakin 80 luvun XJ40
      kertoi jo vikansa ite.

      MITTEE NYRKKIPAJAT SANNOO SIIHEN.

      • jaggehyrisi

        ....viime viikolla Saksassa Jaguar Diesel.
        Oli autovuokraamon auto.
        Vapaa rajoitus motarilla.

        MB CDI pakettiauto meni alamäessä 170.....
        Sitten Jagge lähti alta pois.
        250km/h hetkessä ja diesel.
        Kyl on Jaggekuskit hölmöjä, minä muiden mukana!!!!!
        Taas naurun aihetta ilkkujille!!!
        Huolto ei maksanut mitään.......


      • heh hah hoh

        "Säätivät autoa merkkihuollossa ajotapani mukaiseksi"

        Paljonko tämä "säätö" maksoi? Ettei vaan olisi niin että möivät kalliin ilmansuodattimien ja tulppien vaihdon? Jotka ennen säätöä kurassa (suod.) ja karstassa (tulpat)?


    • Jaguar herra

      Jaggen diesel todella kulkee, pienimpänä 211 hv versionakin, todella hyvin ja kulutus kohtuullinen. Huolto on kerran vuodessa ja maksaa n. 400 €. Minusta kohtuullista ja takuu 3 vuotta ilman kilometri rajoitusta.
      3 vuotta on järkevä vaihtoväli ja väliraha pienempi, kuin niin sanotuilla laatumerkeillä.
      Ehkä tee se itse ja säästä miesten merkki on ennemmin Toyota. Jaguar taas on herrapeli, jonka kyyti on äänetöntä ja sillä ajaa kaveri joka ei tee itse jarruremontteja, vaan takaa työpaikan Toyota miehelle.

    • Jaquar Leidi

      Samaa mieltä täysin Jaguar herran kanssa :D
      Terv Jaguar Leidi.

      • toinen Jaguar Herra

        Itsekin teetän Jaguariini huollot, koska en katso sitä omaksi hommakseni. Kyllä Suomesta laadukasta Jaguar merkkihuoltoakin löytyy. Hinta on hieman korkeampi kuin nyrkkipajoilla, mutta laadukasta jälkeä on tullut.

        Sen ajan kun voisin käyttää ähisemällä auton rutiinihuoltojen kimpussa voin esim. olla töissä tienaamassa rahat siihen huoltoon ja tekemällä juttua jota itse osaan parhaiten.

        Ja autoharrastustani on nimenomaan se laadukkaasta kyydistä nauttiminen, ei näpit rasvassa tallissa lymyäminen. Mutta jokainen tyylillään.


    • Jaguar=Jaguar

      Jaguar on autojen aatelia.
      Niitä voi huoltaa monella tavalla ja hinnalla.
      Öljynvaihtohuolto uudelle 385eur.
      Onko järkevää?
      Takuu säilyy ainakin mutta missä muualla sen voisi tehdä?
      Jossain 35eur ajaako saman asian?

      • opåpopop

        Eikös nykyään valtuuttettu korjaamo kuin korjaamo saa tehdä huollot?
        Meinaan vaan kun olen huollaattanut mitsua ainoastaan nyrkkipajalla ja takuu tuntuu silti olevan voimassa..

        perushuollon hinnassa nyrkkipajan ja mitsun välillä 140€ hintaeroa.


    • tyhmäkyssäri

      Se on kallista sille jolla ei ole varaa..

    • JokaiselleJotakin

      Ei ole Jagge tehty datsunkuskin lompakolle. Hyvä niin.

    • kaikella ne köyhät..

      vaivaa pientä päätään.

    • Marsupilates

      Syyllistyn; hölmöähän se on ostaa kallis auto kun halvallakin pääsisi. Kädetönkin olen, vaikka osaankin vaihtaa renkaat itse. Ehkä. En ole vielä kokeillut.

      Ihmeellistä valitusta taas.

      • X350 XJR 400hv

        Näin. Kaiken maailman Toytota-kuskit purkaa pahaa oloaan täällä. Toisaalta ymmärrän. Kun itsellä alla on X350 korin XJR, en voi kuin salaa sääliä köyhempää kansanosaa.

        Mistä kaikesta jääkään mies (tai nainen) elämässän paitsi, kun ei pääse koskaan edes kokeilemaan kunnollisia autoja - saati sitten nauttimaan omistamisen ihanasta tunteesta.


    • MenkääMETROLLA!

      Jaguar on VAAN auto... on teillä ongelmat! Juu ja omistan JAGUAR merkkisen vessan. No on se parempi kun yksikään wv, opel, rellu...

    • Jaguar S-type V8

      Itsellä ollut jenkkejä, europelejä, ruosteisia mersuja...
      Jaguar on auto. Istut nahkaistuimilla, kattoluukku auki ja nautit elämästä.
      Ja NAUTIT elämästä!!
      Kun suomalaiset vielä oppisivat, ettei kukaan voi teitä pakottaa ajamaan niillä VOIVOI autoilla, eli volvoilla ja volkkareilla.
      Ja te jotka murehditte muiden huolloista maksamia hintoja, mitä sitten??
      Ja jos tietokonetta osaa käyttää, osat ja huollot onnistuu halvemalla kuin niissä teidän peruslaatikoissa.
      Nauttikaa ja ostakaa rohkeasti persoonallinen auto, kerran tekin vain elätte.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      334
      3310
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      226
      2053
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1642
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1467
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1346
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      286
      1257
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      82
      1088
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1081
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      83
      1043
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      149
      915
    Aihe