Kauanko kestää

Näkkäri

Multa otettiin verikokeet reilu viikko sitten, etsitään reumatekijää ym. Kauanko kestää että vastaukset tulee (en muista mitä lekuri sano) en viittis roikkuu turhaan luurissa kun ei meinaa lääkärin puhelinaikana päästä läpi...
Ja onko nää tyypillisiä reumaoireita: Polvia on kolottanut eri tilanteissa jo vuosia, viime kesänä sain sitkeän jännetupentulehduksen oikeeseen ranteeseen joka vaivaa ajoittain vieläkin, oikea lonkka on estänyt reippaan kävelyn kohta pari kuukautta (ei pysty ojentamaan jalkaa kunnolla taakse) polvia särkee varsinkin levossa, päkiät kipuilevat välillä (lyhytaikaisesti) ja tänä aamuna heräsin inhottavaan kipuun olkapäässä, jumissa ja särkee vieläkin.

8

3876

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mínna

Muista sitten se, että kaikilta ei löydy reumatekijää mutta silti voi olla reuma!

• reuma

Muistaakseni 2-3 viikkoa kestää odotella tulosta.
      Jos sinulla kivut siirtyilee nivelestä toiseen,turpoaa,tulehtuu ja jäykistyy ja crp tai senkka on korkealla,niin saattaa vaan tauti olla.

• KataR

Moi!

Mä kävin keväällä verikokeessa reuman oireideni kanssa ja testin tulosksen saaminen kesti hieman yli viikon. ku kävin tiistaina sain tulokset seuraavan viikon keskiviikkona. Koita jaksaa! toivottavasti tulos olisi alle 25. Mulla oli sitä luokkaa ja lääkäri sanoi, et tarkkailuun ja puolen vuoden päästä uudestaan verikokeeseen. alle 20 tulos on hyvä ja reumaa tuskin on!
      Oireet ovat samat kuin minulla.. olen jatkuvasti kipeänä, lonkat on kipeenä ja kontalleen polvien varaan ei voi mennä. Jokapaikka naksuu ja paukkuu ja saunan jälkeen ei pysty kunnolla olemaan, ku reuma ei tykkää kuumasta tai muusta rasittavan asiasta, kuten tanssiminen kävely yms. Toivottavasti helpottaa!

• Sari

Moi!
        Mulla on viime kesänä todettu selkärankareuma eikä mulla kuitenkaan ole veressä reumatekijää. Joskus joku on kertonut, että joillakin terveillä ihmisillä saattaa olla reumatekijä vaikkei reumaa olekkaan ja sitten toisinpäin niin kuin minulla.
        Jos sulla ei sitä löydy, niin älä kuitenkaan jätä asiaa siihen vaan vaadi lisää tutkimuksia! Lääkärit (valitettavasti) joskus vähättelevät nivelkipuja. Mulla kesti 2 1/2 vuotta ennen kuin selvis, että mulla onkin selkärankareuma. Sitä pidettiin aluksi moniniveltulehduksena.
        Tsemppiä sinulle!

• minna

Minä ainakin saunon kolme kertaa viikossa enkä ole ainakaan haivainnut että haittaisi. Toisilla ei tule mitään oireita toiset eivät pääse liikkeelle saunan jälkeen. Joten älkää laittako että reuma ei tykkää siitä tai tuosta. Se on niin yksilöllistä. Ja sitä paitsi liikunta tekee hyvää minun polvilleni. Jos olen paikoillani enkä liiku mihinkään niin kyllä ovat sitten niin turvonneet. Kannattaa harrastaa pyöräilyä. Se on parasta nivelten kannalta ainakin jalkojen.

• Näkkäri

Voi että. Ei näkynyt verikokeissa mitään... paitsi joku tulehdusarvo oli ihan pikkasen koholla. Olen onnistunut pudottamaan painoani jo yli 10 kiloa ja kipuilu on siirtynyt yläkroppaan. Lääkäri totesi että "katsotaan syksyyn" AAAARGH! Eikö se tajua ettei näiden kipujen kanssa jaksa! Polvissa ei ole ollut leposärkyä ainakaan kuukauteen (luulin että se meni ohi) mutta tänään taas alkoi. Olkapäät on ihan kummalliset, lonkka paukkuu ja nyt vielä selkäkin kipeytyy. ja miten hitossa voi olla kantapääkin kipeä?

• leuka

Voihan toki kantapääkin olla kipeä.Kaikista "hauskinta" taisi olla,kun leukanivelet jumi.Haukottelepa siinä sitten.
        Tsemppiä sinulle,aina joskus tulee rauhallisempia jaksoja,jotta jaksaa.Pommitahan vaan niitä lääkäreitäs.Yleensä kaikille jotain lievitystä löytyy.

• Tyyne

saada mahdollisimman nopeesti lähete reumasairaalaan,siellä osataan hommat(ainakin mun kohdalla).Terv.kesk.lääkäri sanoi mulle että toi on normaalia nuorilla,ajoittainen nivelkipu.Mutsi sitten kävi kovistelemassa lääkäriä kun hänellä myös reuma ja pääsin kahden kuukauden päästä reumalle.Siellä diagnosoitiin nivelreuma heti,vaikka ei reumatekijää veressä.
        Voi kestää vuosia ennenkuin reumatekijä näkyy veressä,äidilläni kesti 8v. ja itselläni 5v.
        Älä lannistu!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3270
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1650
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1503
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1409
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1344
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1276
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1208
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      942
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      862
    Aihe