Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kirkkaita matoja

kaarina

eilen vaihdoin akvasta vettä ja jostain pusikosta tuli esiin (ihan n puolen sentin ehkä alle) kokoisia kirkkaita matoja. Onkohan piikkisilmien poikasia? Mulla on akvassa ollu 3 piikkisilmää, mutta siirsin isompaan akvaan ne. Akvassa on lisäksi kardinaalitetroja ja miekkis ja taisto.

7

448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RRR

      piikkikset ovat sellasia ns "säkäkutijoita"
      Mutta on muutamat saaneet ne kutemaan seura akvassakin...

      Seuraile ny niitä jonkin aikaa rupeeko tulemaan mitään tuntomerkkejä piikkiksistä.

      Tai täälläkin oli joku jolla oli piikkikset kutenu niin se vois kertoo minkä näkösiä ne on ihan pienenä..

      Mulla on reilu kymmenkunta piikkistä mutta eivät ole vaan ruvennu viä kutu hommiin-

      Yksi niistä löyty tänään ulkosuodattimesta ku siivoilin heh mahto olla hieman ankeet oltavat.

      • kaarina

        joo pitää seurata, mut ne tuli esille jostain hiekasta tai puskasta, niin niitä ei oikeen nää. Pitääkö niitä ruokkia erikoisesti?


      • RRR
        kaarina kirjoitti:

        joo pitää seurata, mut ne tuli esille jostain hiekasta tai puskasta, niin niitä ei oikeen nää. Pitääkö niitä ruokkia erikoisesti?

        Piikkikset laskee mätimunansa vedenpinnalla ja munat tarttuvat pintakasvien juuristoon.

        Sieltä sitten lähtevät kun kehittyvät ;OD

        Ne on sitten jo varmaankin lähteneet sieltä tutkimusmatkalle ja etsimään sapuskaa tai jotain....

        Kun ruokit muita kalojasi niin eiköhän sieltä jää niille syötävää??
        Ja jos sulla on muita pohjakaloja niiden ruuat maistuvat niille(pohjatabut,rakeet,pelletit jne..)


    • Rihma

      Tulimpa huomanneeksi, mitä ihmettä miekkapyrstö tekee taiston ja kardinaalien kanssa samassa altaassa?
      Sehän vaatii kovempaa vettä kuin muu porukka. ;)
      Lahjoittaisin sen parempaan paikkaan.

      Minkä kokoinen se allas muutes onkaan?

      • kaarina

        otappas huomioon että kovan veden kaloja voidaan kasvattaa pehmeässä vedessä. Mulla on toisessa akvassa kans platyja pehmeässä veessä kun ovat syntyneet pehmeeseen veteen..


      • RRR
        kaarina kirjoitti:

        otappas huomioon että kovan veden kaloja voidaan kasvattaa pehmeässä vedessä. Mulla on toisessa akvassa kans platyja pehmeässä veessä kun ovat syntyneet pehmeeseen veteen..

        Mutta jos ne on aikojen alussa tarkoitettu elämään kovassa vedessä niin mitenkäs sitä nyt sitten voidaan niitten elinoloja vaan muuttaa noin yhtäkkiä???

        Vai meneekö se niin että jos otat esim.meressä asuvia fisuja normaaliveteen ja ne jostain kumman syystä sinne kutisivat ja niitä alettaisiin siellä kasvattamaan niin menestyisivät koska tottuu???

        Miksi se on niin kova paikka aina teille joilla on kovan veden kaloja pehmeässä vedessä muuttaa niiden vesioloja??

        Itse oon ottanut just sen takia vaan pehmeänveden kaloja koska jää pois sen veden kovettaminen jne.....

        Mutta kyllä sen sitten aika näyttää tuon kuinka ne tottuu kun rupee kalat oireileen ;OD


      • fish KING
        RRR kirjoitti:

        Mutta jos ne on aikojen alussa tarkoitettu elämään kovassa vedessä niin mitenkäs sitä nyt sitten voidaan niitten elinoloja vaan muuttaa noin yhtäkkiä???

        Vai meneekö se niin että jos otat esim.meressä asuvia fisuja normaaliveteen ja ne jostain kumman syystä sinne kutisivat ja niitä alettaisiin siellä kasvattamaan niin menestyisivät koska tottuu???

        Miksi se on niin kova paikka aina teille joilla on kovan veden kaloja pehmeässä vedessä muuttaa niiden vesioloja??

        Itse oon ottanut just sen takia vaan pehmeänveden kaloja koska jää pois sen veden kovettaminen jne.....

        Mutta kyllä sen sitten aika näyttää tuon kuinka ne tottuu kun rupee kalat oireileen ;OD

        Niin paljon on täälläkin keskusteltu vääristyneistä ja kiertyneistä rangoista ja oudoista/äkillisistä kala kuolemista. Kyllä kalan kuuluu elää sille määritelty elin kaari sille tarkoitetussa olosuhteissa.

        Ei ihminen pysty leikkimään Jumalaa ja vain yht äkkiä muuttamaan evoluution suuntaa, kun kala lemmikkinä hankitaan koti akvaarioon ja se on tottunut oisen laisiin vesi oloihin kuin mitä normaali juomavetemme tarjoaa on sille järjestettävä sellaiset olot missä sen on paras elää.

        On valitettavaa että akvakauppiaat eivät välitä paskan vertaa siitä mitä asiakkailleen myyvät mutta siksi juurikin hänen olisikin otettava ensin selvää siitä minkälaiset olosuhteet kukin laji vaatii ja pitää niitä yllä lemmikkinsä parhaaksi akvaariossaan, keinot kuitenkin ovat melko helppoja toteuttaa.

        JOS ET LEMMIKISTÄSI VÄLITÄ, OIKEASTI, ÄLÄ HANKI SELLAISIA VAIN VÄLIAIKAISEKSI KORISTEEKSI.
        OTTAAKO KO. HENKILÖ KENTIES KOIRANKIN VAIN SIKSI ETTÄ VOI PITÄÄ SITÄ HÄKISSÄ JA RUOKKIA JÄTTEILLÄ MITÄ OMASTA PÖYDÄSTÄ JÄÄ... TUSKIMPA, TOIVOTTAVASTI EI.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      40
      1237
    Aihe