VATSATAUTI LIIKKEELLÄ??

auh

mitä TÄÄ nyt sitten on? just olen toipunut flunssakierteestä ja äsken alkoi kuvotus, hetikohta aivan järkyttävä vatsakipu...ja sen jälkeen istuinkin varttitunnin pöntöllä,ihan vesiripulia. Ilmeisesti joku vatsatauti pyörii vai?
tää vatsakipu ja toi ripuli on ihan järkyttävää. Voi ziizus sentään, viimeksi ollut tällaista kun kakarana.

9

2380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sua,

vatsatauti aikuisen (?) ihmisen kovin kokemus, jopa niin kova, että pitää siitä avautua täällä palstalla? Mitä jos joku sitten sanookin, että jossakin päin "vatsatautia liikkeellä" (Suomi on iso maa), se voi tarkoittaa että kärsit siitä, tai et kärsi siitä. Uusavutonta porukkaa olette.

• just näin

ja aina täällä löytyy joku jolla on joku ihme tarve päästä vittuilemaan kaikille.
        Lukutaito on myös eduksi ennenkuin vastaa jonkun viestiin, sanottiinko tuossa aloittajan viestissä että "vatsatauti aikuisen ihmisen kovin kokemus".....? ei mun mielestä..
        Tämähän on nimeenomaan keskustelupalsta missä ihmiset voi mm. JAKAA kokemuksiaan, tuskin kukaan kuvittelee tämän olevan lääkäripalsta missä saa oikeita diagnooseja tai varmoja vastauksia oikeastaan mihinkään. Lukuunottamatta näkö-palstan silmälääkärin nicillä kirjoittavaa lääkäriä, me olemme ihan tavallisia pulliaisia.

• hirveetä...

mäkin toivuin just kurkkukivusta kun eilen alko tulla huono olo ja oon ihan vesiripulilla.en nukkunut yöllä silmällistäkään kun piti juosta vessassa. en ole oksentanut vaikka meinasinkin pari kertaa mutta eipä sieltä muuta voisi tulla kun vettä vaan. olen juonut paljon vettä ja mehua hieman. en voi nukkua koska selkäni on myös tosi kipeä ja ei tule uni silmään. toivon todella että menisi nopeasti ohi. mullakin viimeks ihan pienenä oli vatsatauti.

• menee ohi

nyt on kamalasti vatsatautia liikkeellä. juokaa paljon nestettä, suoloja pitäisi saada ja sokeria myös eli jotakin suolakeksiä ja vaikka mehua sen, minkä menee alas. kyllä se aikanaan loppuu. maitohappobakteerit auttavat myös. missä päin asutte? pahiten taitaa jyllätä nyt etelä-suomessa.

• kamalaa...
        menee ohi kirjoitti:

nyt on kamalasti vatsatautia liikkeellä. juokaa paljon nestettä, suoloja pitäisi saada ja sokeria myös eli jotakin suolakeksiä ja vaikka mehua sen, minkä menee alas. kyllä se aikanaan loppuu. maitohappobakteerit auttavat myös. missä päin asutte? pahiten taitaa jyllätä nyt etelä-suomessa.

joo mä asun hesassa.oon juonu jo mustikkakeittoa,mehua ja vettä. joudun ottamaan särkylääkettä kun on vähän kuumetta. 37,5 ja selkä on jostain syystä kipeä. eiköhän tämä tästä mene ohi.

• äiti40v..
        menee ohi kirjoitti:

nyt noro-virus riehuu ympäri suomea,meillä jopa työpaikalla osasto kiinni sentakia.
        osmosalia apteekista,suolat ja kivennäiset tasapainoon,sokerista mehua,jaffaa.
        jotkut oksentaa tosi paljon,toiset vaan ripuloi jopa niin ettei vessaan kerkiä.
        kyllä tämä tauti voitetaan,kohta kesä onneksi!

• simpsukka
        äiti40v.. kirjoitti:

nyt noro-virus riehuu ympäri suomea,meillä jopa työpaikalla osasto kiinni sentakia.
        osmosalia apteekista,suolat ja kivennäiset tasapainoon,sokerista mehua,jaffaa.
        jotkut oksentaa tosi paljon,toiset vaan ripuloi jopa niin ettei vessaan kerkiä.
        kyllä tämä tauti voitetaan,kohta kesä onneksi!

mullakin alko eilen mahatauti.todella huono olo.oksennus meinas lentää,mutta onneks ei.vatsa ihan krampissa ja sekasin.painoo tippunu pari kiloo vuorokaudessa.meilläkin työpaikalla riehuu vatsatauti. toivois vaan että menis jo ohi.heikottaa niin pirusti.kyllä etelässä on paljon ollu mahatautia viimesen puolen vuoden aikana. ite sairastan nyt jo toista kertaa puolen vuoden sisällä.todella harvoin tulen nimittäin mahatautiin.mistä sekin sitten johtuu että nykyään tulee paljon enemmän viruksia..

• miiiii
        simpsukka kirjoitti:

mullakin alko eilen mahatauti.todella huono olo.oksennus meinas lentää,mutta onneks ei.vatsa ihan krampissa ja sekasin.painoo tippunu pari kiloo vuorokaudessa.meilläkin työpaikalla riehuu vatsatauti. toivois vaan että menis jo ohi.heikottaa niin pirusti.kyllä etelässä on paljon ollu mahatautia viimesen puolen vuoden aikana. ite sairastan nyt jo toista kertaa puolen vuoden sisällä.todella harvoin tulen nimittäin mahatautiin.mistä sekin sitten johtuu että nykyään tulee paljon enemmän viruksia..

mulla tuli eilen tuo.. nyt vähän lämpöö ollu ja hirveen väsyny ja huimaava olo. eilen oksensin 3x mut sen jälkeen ollu vaan huono olo...

• Anonyymi

Nyt syyskuun 1.päivä v . 2024 ensin kurkkukipu ja siitä 5.päivänä alko vatsakipu yöllä ja siitä sitten ripuli, lämpöäkin oli 37.8, lämpöily laski seuraavana päivänä, mut ripuli jatkuu. Eli kaksiko tautia vai samaa tautia, vai jostain ruoasta. Juu, laitoin siksi kommentin, ku taitaa olla taas ajankohtaista nää taudit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      318
      7464
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2156
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1827
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1372
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1241
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1220
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1151
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe