Moikkelis... perin vanhemmiltani heidän häälahjaksi saamansa arabian astiaston.. eli vuosimallia 1965 suunnillee tuo astiasto sitten on...
Nimeä en vaa tiedä.. enkä löydä netistä yhtää kuvaa edes siitä.
astiastoon kuuluu tietysti lautasia... kastikekulhoa.. kannua.. tarjoiluvateja erikokoja sekä pari erikokoista tarjoiluastiaa kannella ja korvilla.
astiat ovat. valkeaa posliinia, jossa on kukkia
pun, ja oranssinen isompikukka ja pieniä sin. kukkia kumpussa.. tarjoiluvadissa esim. kukat ovat että isompi kimppu kukkia keskellä ja kummassakin päässä pieni kuvio... onko netissä mitään mistä näitä voisi katsella.
vanha arabian astiasto
13
6800
Vastaukset
- Juke
Kuvia Arabian lautasista ym. löytyy esim:
http://www.arabianmuseo.fi/web/museumarabia.nsf/pagesbyid/32666F09E8639579C2256F5C004B88F5?OpenDocument
http://www.vaarinvarasto.com/
http://www.wanhatarabia-astiat.fi/- Rituliii
mutta noista mistään ei löydy tuota sarjaa mikä minulla on =(
samoin katselin kun minulla kahviastiasto sin. lautaset ja kupit valk. ja niissä sin. iso kukka.. niitäkään ei löydy mistää. =) mutta pitää yrittää jatkaa etsintää. - Juke
Rituliii kirjoitti:
mutta noista mistään ei löydy tuota sarjaa mikä minulla on =(
samoin katselin kun minulla kahviastiasto sin. lautaset ja kupit valk. ja niissä sin. iso kukka.. niitäkään ei löydy mistää. =) mutta pitää yrittää jatkaa etsintää.jos ei löydy kun Arabian astiasto malleja on varmasti satoja.
- Rituliii
Juke kirjoitti:
jos ei löydy kun Arabian astiasto malleja on varmasti satoja.
olen laittanut moneen antiikkiliikkeeseen kuvan astioista. mutta heilläkin on myynnissä mutta ei nimeä tuolle... voi rähmä =) mistähän sitä vielä ettisi... jos joku haluaa että laitan kuvan mailiin niin heitelkää osoitetta niin kuvan laitan =)
- Allialli
Rituliii kirjoitti:
olen laittanut moneen antiikkiliikkeeseen kuvan astioista. mutta heilläkin on myynnissä mutta ei nimeä tuolle... voi rähmä =) mistähän sitä vielä ettisi... jos joku haluaa että laitan kuvan mailiin niin heitelkää osoitetta niin kuvan laitan =)
Kuulostaa Rositalta.
Sitä on vaikea löytää netistä kuvia, mutta ainakin vaarin varastolla oli Rositaa myyniissä. Katso sieltä. - Katja
Allialli kirjoitti:
Kuulostaa Rositalta.
Sitä on vaikea löytää netistä kuvia, mutta ainakin vaarin varastolla oli Rositaa myyniissä. Katso sieltä.arabian ruokailu astiasto jonka nimeä en tiedä. Astiasto ei ole täydellinen. Lautasia on paljon ja kannellisia kulhoja on joitakin.
Olisiko lisää kellään linkkejä mistä voisi etsiä. - Rituliii
Allialli kirjoitti:
Kuulostaa Rositalta.
Sitä on vaikea löytää netistä kuvia, mutta ainakin vaarin varastolla oli Rositaa myyniissä. Katso sieltä.Rosita astiasta kyse.. löysin kuvan krookila.fi sivulta.. mutta tuota kyseistä en löydä.. kuha keksin miten saisin kuvan näytille niin laitan =)
- Katja
Tässä on muuan kuva omasta astiastosta.
http://home-and-garden.webshots.com/photo/2309506190058867100ABDGQr?vhost=home-and-garden
Onko kellään tietoa mikä astiasto tämä on.
Tarjoilu lautasissa ja kulhoissa on pohjassa leiman lisäksi painatus "A.S", Nimikirjaimet kenties??- tarkoittaa
Tuo AS siellä pohjassa tarkoittaa astiastoan mallia. Nimea en tuolle tiedä, mutta uskon että arvokas on... ja ainkin tosi nätti!
- Rituliii
Laitoin irc-galleriaan kuvia astiastosta.. siellä ny tarjoiluvati ja syvä lautanen esillä. jos vaik joku tietäs kuvan perusteella mikä olisi kyseessä =)
http://irc-galleria.net/view.php?nick=nanaliini&image_id=58284118- 00800
sieltä vois löytyä apua ... oletko kokeillut? melkoisia asiantuntijoita!
- Asterillo
Käyhän tutustumassa sivuun www.laatutavara.com. Siellä on Arabian koristekirjasto, jossa on yli tuhat eri koristemallia. Voi hakea myös pikahaulla jos on jonkinlaista käsitystä valmistusvuodesta. On muutenkin erinomaiset sivut, joihin kehotan kaikkia antiikista ja design-lasista kiinnostuneita kipin kapin tutustumaan. Itselleni se on osoittautunut melkoiseksi tietopankiksi tässä uudessa kiehtovassa harrastuksessani ja sen hakutoiminnotkin pelaa yllättävän hyvin.
- MILKA.helga
Asterillo kirjoitti:
Käyhän tutustumassa sivuun www.laatutavara.com. Siellä on Arabian koristekirjasto, jossa on yli tuhat eri koristemallia. Voi hakea myös pikahaulla jos on jonkinlaista käsitystä valmistusvuodesta. On muutenkin erinomaiset sivut, joihin kehotan kaikkia antiikista ja design-lasista kiinnostuneita kipin kapin tutustumaan. Itselleni se on osoittautunut melkoiseksi tietopankiksi tässä uudessa kiehtovassa harrastuksessani ja sen hakutoiminnotkin pelaa yllättävän hyvin.
Minulla olisi tälläisiä kuppeja, epäilen vahvasti olevan Arabiaa.Valkoiset kupit joissa sinisiä "puolikuita" . Haluaisin tietää mitä kuppeja ne ovat...Mistä löytyy esim jonkinlainen tunnistus palvelu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452505Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 98888
- 66868
- 53851
- 46839
- 60822