Kuusi vuotta sitten päätin lopettaa tupakanpolton, jota olin harrastanut siinä 40 v.
Olin jo skarpannut ehkä jo parikin vuotta ja muistuttanut itsellni, että tupakka on epäterveellistä ja kallista, mutta en ollut saanut tehneeksi päätöstä, vaikka vuosituhatkin vaihtui.
Uutenavuotena tehdyt lupaukset eivät tahdo onnistua. Siksi en yrittänytkään silloin.
Mutta sitten eräänä päivänä stumppasin savukkeeni ja sanoin. Tämä oli viimeinen.
Siitä on 6 vuotta.
Viime yönä näin unta, että polttelin kaikessa rauhassa ja ihmettelin, kuinka ihanalta tupakka maistui näin monen vuoden jälkeen.
Oli kuitenkin mukava herätä ja huomata, että se oli sentään unta vain.
Kyllä on sitkeässä ihmisen riippuvuus. Onkohan se jotain salariippuvaisuutta, josta ei pääse irti koskaan?
Miten lopettaminen kolleegoilla on onnistunut?
Tupakkilakko
4
438
Vastaukset
Lopetin joskus 1970-luvun alkupuolella.
Siihen mennessä olin polttanut yli 20 vuotta.
Monta kertaa näin unia, että kaivelin rintataskusta tupakkaa ja sytytin palamaan. Tupakka putosi rinnuksille ja poltti. Siihen yleensä heräsin ja kerran olin raapaissut rintaani ison kirvelevän naarmun.
Muutaman vuoden niitä unia näin, mutta siitä ne sitten harvenivat ja loppuivat.Lopetin v. 86. 30-vuotisen sauhuttelun jälkeen katsoin osaavani ja haitat koin ylisuuriksi.
Lopetetin kerralla. Sisäistä maanjäristystä kesti voimakkaana n. 3kk. Vieroitusoireet vähenivät vähitellen.- lopettanut
Lopetin elokuussa 1995, kertaheitolla. Apuna oli nikotiinilaastari mitä käytin kolme kuukautta. Pahin oli keskittyminen töissä, ajatukset eivät tuntuneet pysyvän kasassa ensimmäisen kuukauden jälkeen. Unissani tupakoin useita vuosia, enää niitä unia ei ole ollut.
- lakosta on
tupakinpoltto pitää lopettaa kokonaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs491314- 1601125
- 611007
- 8812
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli185812Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää27776- 11769
Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä51761- 346738
Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti79698