elikkäs kulkuneunona mazda v6 vm92.onnistuuko turbottaa vae unohanko koko touhun?tietämätön ku oon ni mites v mallin myllyyn ahdin pannaan??takotan et vain toiselta pakosatsilta vai pitäskö saada liitettyy kumpasellekki??tietoo kestäskö motti??ahdin ehdotuksii??KIITOS ASIALLISISTA VASTAUKSISTA:)ja ei ois tarkotus saada mitään kauheita tehonlisäyksiä...mut vaikka 50hp:D
maksalaatikkoon
15
2863
Vastaukset
- HCS Cars
Terve. turbotuksesta eli jos sylinterilohko on sulla alumiinia niin ei käy.. jos ruostmatonta terästä ei käy...mutta muussa tapauksessa kyllä...suosittelen (kokemuksen perusteella) ostamaan lohkobetonia,eli ei siis mitään normaali betonia..ja tekemään ns."valupellin"lohkon ympärille syynä paine ja siitä johtuva rasitus..valu on helppohomma eikä tuota ongelmia ellet vala starttiakin:). öljyn keräys säiliölle tarvii tehä letkuliitin öljynsuodattimeen eli ei paljoa häviä jos menee pari kertaa vituiksi. ja pakosarja tietysti..olen ahtanut Ford proben jossa on pääpiirteittäin samanlainen kone kuin mazdassakin. ei tuo kauheasti ongelmia mutta tekemistä kuitenkin riittää.
- urmas
Nii mistäs syystä ei alumiinilohkoon rakennettua moottoria voi ahtaa?
Ja mistähän keksit ruostumattomasta teräksestä tehdyn lohko? Voi elämä!
Vai että ihan valupelti ja lohkon ympärille betonia? Olishan se varsin erilainen toteutus, ei vaan mitään järkeä. Ja ihan kokemuksesta kerrot!
Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: On hankala saada katsastettua -92 (=vähäpäästöinen) autoa jälkiasennus ahtimella. - nytten...
urmas kirjoitti:
Nii mistäs syystä ei alumiinilohkoon rakennettua moottoria voi ahtaa?
Ja mistähän keksit ruostumattomasta teräksestä tehdyn lohko? Voi elämä!
Vai että ihan valupelti ja lohkon ympärille betonia? Olishan se varsin erilainen toteutus, ei vaan mitään järkeä. Ja ihan kokemuksesta kerrot!
Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: On hankala saada katsastettua -92 (=vähäpäästöinen) autoa jälkiasennus ahtimella.naureta kun esim kiihdytys autoissa on käytetty Betonia moottorissa.. Nimittäin sen vesikanavat valetaan umpeen ja tällöin ei tarvitse pelätä lohkon halkeilua ynä muita kovasta paineesta syntyviä vikoja... tätä ei tietnkään voi käyttää siviili autoissa kun nehän lämpöleikkais..
ja ruostumattomia lohkoja on muistaakseni crx:ssä kun ne on kromi lohkoja ja muistaakseni kromi ei oikein ruostu....=) - urmas
nytten... kirjoitti:
naureta kun esim kiihdytys autoissa on käytetty Betonia moottorissa.. Nimittäin sen vesikanavat valetaan umpeen ja tällöin ei tarvitse pelätä lohkon halkeilua ynä muita kovasta paineesta syntyviä vikoja... tätä ei tietnkään voi käyttää siviili autoissa kun nehän lämpöleikkais..
ja ruostumattomia lohkoja on muistaakseni crx:ssä kun ne on kromi lohkoja ja muistaakseni kromi ei oikein ruostu....=)Kyllä on tiedossa, että vesikanaviin betonia valamalla saadaan lohkoa vahvistettua. Ja sitä käytetään myös korkeampi viritteisissä katu-autoissa toisinaan.
HCS car:in ohje vaan oli, että lohkon ulkopuolelle pitäis valaa betonia. Sillä ei paljon syliteriputkia silloin tueta. - en hokannut
urmas kirjoitti:
Kyllä on tiedossa, että vesikanaviin betonia valamalla saadaan lohkoa vahvistettua. Ja sitä käytetään myös korkeampi viritteisissä katu-autoissa toisinaan.
HCS car:in ohje vaan oli, että lohkon ulkopuolelle pitäis valaa betonia. Sillä ei paljon syliteriputkia silloin tueta.en lukenut tarpeeksi hyvin..
- HCS Cars
Terve. turbotuksesta eli jos sylinterilohko on sulla alumiinia niin ei käy.. jos ruostmatonta terästä ei käy...mutta muussa tapauksessa kyllä...suosittelen (kokemuksen perusteella) ostamaan lohkobetonia,eli ei siis mitään normaali betonia..ja tekemään ns."valupellin"lohkon ympärille syynä paine ja siitä johtuva rasitus..valu on helppohomma eikä tuota ongelmia ellet vala starttiakin:). öljyn keräys säiliölle tarvii tehä letkuliitin öljynsuodattimeen eli ei paljoa häviä jos menee pari kertaa vituiksi. ja pakosarja tietysti..olen ahtanut Ford proben jossa on pääpiirteittäin samanlainen kone kuin mazdassakin. ei tuo kauheasti ongelmia mutta tekemistä kuitenkin riittää.Terveisin..Marko
- huuhu
kylläpä on vaikeeta etten jaksanu edes loppuun asti lukea,
tollaset helvetin kalliit ikuisuusprojektit kannattaa unohtaa ja ostaa alkuperäinen turboauto. - RTT-tuning
puhut kyllä aivan järjettömiä. miksei samantien
koko lohko ja pakosarja betonista. jos tekeminen
on niin "ongelmatonta". - kone...
No onhan se totta, koska koko auto perustuu mazdan GD- pohjalevyyn ja koneet on mazdan 2.2 litraisia, mutta miksi pitää ahtaa tuota vaparia kun kyseistä autoa on saanut samalla koneella turboversiona?!
- juupas
kone... kirjoitti:
No onhan se totta, koska koko auto perustuu mazdan GD- pohjalevyyn ja koneet on mazdan 2.2 litraisia, mutta miksi pitää ahtaa tuota vaparia kun kyseistä autoa on saanut samalla koneella turboversiona?!
koneen tilavuus on 2.5l v6!!2.2 ainakin muistaakseni
on neloskone.....
- kasi
V-koneeseen kannattaa asentaa ilman muuta IHI:n alipaineturbo. Saa käyttövoimansa molemmilta pakosarjoilta erikseen ja minimoi paineet imusarjasta. On yksinkertainen ja toimintavarma. Tehovaikutus 25-30%.
- vähäpäästöinen
Jos on ni kannattaa unohtaa toi ahtaminen.
- mut
eipäs haittaa....katsastasin nyt,turboo peliin seuraavaan katsastukseen asti:)laitonhan siitä tulis mut en kyl itse pitäs mitenkään vakavana rikoksena...:D
- kirjoittaja
moi!tekeekös niillä "ahtimilla"mitkä ottaa käyttövoimansa vaikka laturin hihnasta (moniura) vit......??ois vaan tosi helppo asentaa semmonen....
- termostaatti
Miks pitää änkeä turboa tollaseen kärryyn? Eikö tuo moottori riitä ihan vaparinakin? Tietysti jos on rahaa leikkiä, niin mikäs siinä. Ja olishan sillä turbolla vähän cooli arvoakin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis4377489Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse2116390Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai946166Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j2085662Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r384522Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi914378Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli34115Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s363663Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1163600Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan673588