maksalaatikkoon

turbo!!!!

elikkäs kulkuneunona mazda v6 vm92.onnistuuko turbottaa vae unohanko koko touhun?tietämätön ku oon ni mites v mallin myllyyn ahdin pannaan??takotan et vain toiselta pakosatsilta vai pitäskö saada liitettyy kumpasellekki??tietoo kestäskö motti??ahdin ehdotuksii??KIITOS ASIALLISISTA VASTAUKSISTA:)ja ei ois tarkotus saada mitään kauheita tehonlisäyksiä...mut vaikka 50hp:D

15

2855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HCS Cars

      Terve. turbotuksesta eli jos sylinterilohko on sulla alumiinia niin ei käy.. jos ruostmatonta terästä ei käy...mutta muussa tapauksessa kyllä...suosittelen (kokemuksen perusteella) ostamaan lohkobetonia,eli ei siis mitään normaali betonia..ja tekemään ns."valupellin"lohkon ympärille syynä paine ja siitä johtuva rasitus..valu on helppohomma eikä tuota ongelmia ellet vala starttiakin:). öljyn keräys säiliölle tarvii tehä letkuliitin öljynsuodattimeen eli ei paljoa häviä jos menee pari kertaa vituiksi. ja pakosarja tietysti..olen ahtanut Ford proben jossa on pääpiirteittäin samanlainen kone kuin mazdassakin. ei tuo kauheasti ongelmia mutta tekemistä kuitenkin riittää.

      • urmas

        Nii mistäs syystä ei alumiinilohkoon rakennettua moottoria voi ahtaa?
        Ja mistähän keksit ruostumattomasta teräksestä tehdyn lohko? Voi elämä!
        Vai että ihan valupelti ja lohkon ympärille betonia? Olishan se varsin erilainen toteutus, ei vaan mitään järkeä. Ja ihan kokemuksesta kerrot!

        Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: On hankala saada katsastettua -92 (=vähäpäästöinen) autoa jälkiasennus ahtimella.


      • nytten...
        urmas kirjoitti:

        Nii mistäs syystä ei alumiinilohkoon rakennettua moottoria voi ahtaa?
        Ja mistähän keksit ruostumattomasta teräksestä tehdyn lohko? Voi elämä!
        Vai että ihan valupelti ja lohkon ympärille betonia? Olishan se varsin erilainen toteutus, ei vaan mitään järkeä. Ja ihan kokemuksesta kerrot!

        Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: On hankala saada katsastettua -92 (=vähäpäästöinen) autoa jälkiasennus ahtimella.

        naureta kun esim kiihdytys autoissa on käytetty Betonia moottorissa.. Nimittäin sen vesikanavat valetaan umpeen ja tällöin ei tarvitse pelätä lohkon halkeilua ynä muita kovasta paineesta syntyviä vikoja... tätä ei tietnkään voi käyttää siviili autoissa kun nehän lämpöleikkais..
        ja ruostumattomia lohkoja on muistaakseni crx:ssä kun ne on kromi lohkoja ja muistaakseni kromi ei oikein ruostu....=)


      • urmas
        nytten... kirjoitti:

        naureta kun esim kiihdytys autoissa on käytetty Betonia moottorissa.. Nimittäin sen vesikanavat valetaan umpeen ja tällöin ei tarvitse pelätä lohkon halkeilua ynä muita kovasta paineesta syntyviä vikoja... tätä ei tietnkään voi käyttää siviili autoissa kun nehän lämpöleikkais..
        ja ruostumattomia lohkoja on muistaakseni crx:ssä kun ne on kromi lohkoja ja muistaakseni kromi ei oikein ruostu....=)

        Kyllä on tiedossa, että vesikanaviin betonia valamalla saadaan lohkoa vahvistettua. Ja sitä käytetään myös korkeampi viritteisissä katu-autoissa toisinaan.
        HCS car:in ohje vaan oli, että lohkon ulkopuolelle pitäis valaa betonia. Sillä ei paljon syliteriputkia silloin tueta.


      • en hokannut
        urmas kirjoitti:

        Kyllä on tiedossa, että vesikanaviin betonia valamalla saadaan lohkoa vahvistettua. Ja sitä käytetään myös korkeampi viritteisissä katu-autoissa toisinaan.
        HCS car:in ohje vaan oli, että lohkon ulkopuolelle pitäis valaa betonia. Sillä ei paljon syliteriputkia silloin tueta.

        en lukenut tarpeeksi hyvin..


    • HCS Cars

      Terve. turbotuksesta eli jos sylinterilohko on sulla alumiinia niin ei käy.. jos ruostmatonta terästä ei käy...mutta muussa tapauksessa kyllä...suosittelen (kokemuksen perusteella) ostamaan lohkobetonia,eli ei siis mitään normaali betonia..ja tekemään ns."valupellin"lohkon ympärille syynä paine ja siitä johtuva rasitus..valu on helppohomma eikä tuota ongelmia ellet vala starttiakin:). öljyn keräys säiliölle tarvii tehä letkuliitin öljynsuodattimeen eli ei paljoa häviä jos menee pari kertaa vituiksi. ja pakosarja tietysti..olen ahtanut Ford proben jossa on pääpiirteittäin samanlainen kone kuin mazdassakin. ei tuo kauheasti ongelmia mutta tekemistä kuitenkin riittää.Terveisin..Marko

      • huuhu

        kylläpä on vaikeeta etten jaksanu edes loppuun asti lukea,
        tollaset helvetin kalliit ikuisuusprojektit kannattaa unohtaa ja ostaa alkuperäinen turboauto.


      • RTT-tuning

        puhut kyllä aivan järjettömiä. miksei samantien
        koko lohko ja pakosarja betonista. jos tekeminen
        on niin "ongelmatonta".


      • kone...

        No onhan se totta, koska koko auto perustuu mazdan GD- pohjalevyyn ja koneet on mazdan 2.2 litraisia, mutta miksi pitää ahtaa tuota vaparia kun kyseistä autoa on saanut samalla koneella turboversiona?!


      • juupas
        kone... kirjoitti:

        No onhan se totta, koska koko auto perustuu mazdan GD- pohjalevyyn ja koneet on mazdan 2.2 litraisia, mutta miksi pitää ahtaa tuota vaparia kun kyseistä autoa on saanut samalla koneella turboversiona?!

        koneen tilavuus on 2.5l v6!!2.2 ainakin muistaakseni
        on neloskone.....


    • kasi

      V-koneeseen kannattaa asentaa ilman muuta IHI:n alipaineturbo. Saa käyttövoimansa molemmilta pakosarjoilta erikseen ja minimoi paineet imusarjasta. On yksinkertainen ja toimintavarma. Tehovaikutus 25-30%.

    • vähäpäästöinen

      Jos on ni kannattaa unohtaa toi ahtaminen.

      • mut

        eipäs haittaa....katsastasin nyt,turboo peliin seuraavaan katsastukseen asti:)laitonhan siitä tulis mut en kyl itse pitäs mitenkään vakavana rikoksena...:D


    • kirjoittaja

      moi!tekeekös niillä "ahtimilla"mitkä ottaa käyttövoimansa vaikka laturin hihnasta (moniura) vit......??ois vaan tosi helppo asentaa semmonen....

      • termostaatti

        Miks pitää änkeä turboa tollaseen kärryyn? Eikö tuo moottori riitä ihan vaparinakin? Tietysti jos on rahaa leikkiä, niin mikäs siinä. Ja olishan sillä turbolla vähän cooli arvoakin...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3315
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3137
    3. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2518
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      2468
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1933
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1830
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1445
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1310
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82
      1169
    Aihe