Kuntoutustuesta?

Hugo.

Itse tässä olen olen tämän vuoden alun jauhautunut byrokratian rattaissa ja vakuutusyhtiön käytäntö on aivan outo. Kuntourahani evättiin, koska ei ollut kuulemma tarpeeksi opintosuorituksia ja silti sitä käskettiin hakemaan ja tekemään lisäselvityksiä ja valittamaan, että saisin sen. Juuri äsken juttelin vakuutusvirkailijan kanssa ja kysyin, että miksi kuntoutusraha päätös oli kielteinen, vaikka kaikki lääkärit oli yhtämieltä kansssani, niin syy oli, että omalääkäri on potilaan puolella ja vakuutusyhtiössä on lääkäri, joka tietää asian puoluettomasta ja osaa ratkaista asian. Eikö ole jotain kummaa? Ko. lääkäri ei ole koskaan nähnyt minua ja hänellä ei varmasti ole mitään tietoa sairaudestani muuten kuin omien lääkärinlausuntojen perusteella, sillä he ovat alansa huippuja, siis Suomessa.

Pakko kirota tässä. VOI ISO VITTU! Kaiken kuntoutusrahan hakemmisen aikana en ole täysipainoisesti kerennyt opiskella ja odotin kuin kuuta nousevaa, että saisin myönteisen päätöksen. Kun sain kielteisen, niin valitin siitä ja virkailija sanoi sen menevän valtiovarainministeriöön, mutta sanoikin väärin ja se oli mennyt ko. vakuutuslaitoksen valituselimeen ja tietäen ne henkilöt, en varmasti olisi edes valittanut asiasta sinne.

Koska en ole sairas, en saa nyt sairaspäivärahaa, koska opiskelen en saa työttömyyskorvaus ja koska olen maksanut nostamalla luottoa, niin sosiaalitoimisto ei maksa mitään. On jo kolmas kuukausi, että rahaa ei tule mistään ja alkaa tämä raivostuttamaan, vaikka oikeasti myös myös naurattaa. Haukuin tuossa vakuutusyhtiön virkailijan ja siitä se ei oikein tykännyt, mutta mielestäni asiasta haukuin sillä, hän vaatii minua nyt taasen täyttämään uuden lomakkeen, jotta voi hakea kuntoutustukea... Huom. Kuntoutustuki on kuulemma eriasia kuin kuntoutusraha. Moni saattaa mennä tässä sekaisin, sen verran samanlaisilta nimikkeet kuulostaa.

Maksoin kuntoutusrahahakemukseen velkarahalla lääkärintodistuksista 2 kk sitten 300 euroa ja nyt pitää taasen toimittaa uudet lääkärinlausunnot, vaikka lääkärit eivät voi niitä muuttaaa, kun tilanne ei ole miksikään muuttunut. Lisäksi vakuutuslaitos sanoi, että voin hakea ja antoi neuvon, että todennäköisesti tulen saamaan kuntoutustukea eli määräaikaista työkyvyttömyyseläkettä, mutta koska olen vaan mennyt parempaan suuntaa, niin on tämä hieman outoa tai sitten minulta on sairastuntemus kadonnut ja en tiedä olevani vakavasti sairas ja kykenemätön opiskelemaan.

Alku oli, että täytin asiallisesti vuoden alussa Kelan lomakkeen, joka oli muodoltaa kutakuinkin samanlainen kuin vakuutusyhtiön lomake, tämä ei kelvannut vaan jouduin toimittamaan uuden erikseen tämän kyseisen vakuutusyhtiön lomakkeen. Nyt joudun taasen täyttämään uuden lomakkeen ja toimittamaan 300 euron edestä vähintään uusia lääkärinlausuntoja samoilta lääkäreiltä, jotka eivät voi lisätä mitään todistuksiinsa. Asiallisesti he ovat kaiken jo sanoneet ja en helvetti oikeasti voi tällaista voi hyväksyä ja ei kyllä lääkärinikään hyväksynyt. Pistetäänkö lääkäreitäkin halvalla nyt? Jos lääkärinlausunto, joka omalääkärini ei osaa antaa vakuutusyhtiön mielestä objektiivista lausuntoa ja niiden lausunto on kuulemma vain lähinnä minun sanelema, kun olen hänen potilas, niin tämä helvettiä. Vakuutusyhtiön lääkäri on kuulemma se erikoisasiantuntija, joka pystyy päättämään papereista (ilman, että on minua nähnyt), että en ole kuntoutusrahaan oikeutettu.

Ilmoitan, jos nyt kuitenkin tulen saamaan edes tuon kuntoutustuen ja olen varma, että tämä asia menee ylimpään valitusasteeseen, joten Pärre olehan kuulolla, jos saan kielteisen päätöksen taas. Saan lakimiesliitosta lakimiehen ja rahaa minulla on onneksi prosessiin varattuna jo 10 000 euroa, tämä on jo periaatteellinen kysymys. Ymmärrän oikein hyvin, että Pärrekin pitää kiinni periaatteesta, mutta itselläni tämä on myös siinä mielesä periaatteellinen, että näen kokemuksen kautta, että miten tämä oikeussysteemi toimii ja näyttää, että EI SE TOIMI kuin satunnaisesti ja yskii todella pahasti tämä "hyvin"pahoinvointivaltio.

Ehkä hieman helpotti vuodattaa ja auttakakaa tai kommentoikaa, jos vain suinkin kykenette. Lakimiehenä en hae oikeutta vielä omalla kädellä ja eihän siitä mitään tulisikaan. Saatanan byrokraatit, menköön kursseille tai jotain, että osaisivat tehdä oikeat päätökset=minun etujen mukaiset:).

Röyh, olen puhunut. Nyt lähen sitten Neurolle parin tunnin unen jälkeen, on se kumma, että miten aina jännittää tuo neurologillakäynti ja vie yöunet. Ehkä se nyt vain hyvä, että en ole ainakaan hyvävointisen näköinen.

62

3692

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuin entinen

määräaikainen työkyvyttömyyseläke, kuntoutusraha taas aivan eri asia.
      Saadakseen kuntoutustukea, pitää ensin olla KELA:n maksamalla pv-rahalla 300 vrk:tta, ja jos työkyvyttömyys/sairasloma jatkuu, sitten anotaan kuntoutustukea.
      Kumpaa sinä oikein alunperin hait? Jos et kerran ole sairas, niin eihän sinulle kuulukaan kuntoutustukea maksaa....kuntoutusraha, se sitten onkin jo asia erikseen.
      Montako lääkärinlausuntoa hommasit? 300 euroa niihin, aikamoinen summa, siinä sitten lienee enemmän kuin yksi lausunto, vai?

Aivan turhaan muuten haukut ketään käsittelijää, ei se ole käsittelijän vika......

Siis et kerinnyt siksi opiskella kun aikasi meni kuntoutusrahan hakemiseen? Viestisi yhdestä kohdasta saa sellaisen kuvan...Äkkiäkös nuo paperit täyttää.

Etkö ole aiemmin tiennyt, että niin vakuutuslaitosten kuin KELA:nkin asiantuntijalääkärit eivät ensinnäkään ole edes sen alan erikoislääkäreitä (esim. mielenterv.asioista saattaa päättää ortopedi jne.) ja ainahan päätös tehdään näkemättä asiakasta, niin se vain menee...

10 000 euroa sinulla kuitenkin on laittaa mahdollisiin oikeusprosesseihin? Kannattaakohan se? Ymmärrä toki että kyse on periaatteesta, mutta...

Ja jos kuntoutusTUKIpäätös hylätään, kannattaa AINA laittaa kokonaan UUSI hakemus, EI tehdä valitusta.

Tsemppiä!

T.vm-65 eläkeläinen, pysyvällä sellaisella oleva

• Hugo.

Joo, tiedän, että kuntoutustuki on määräaikainen työkyvyttömyyseläke, mutta mistä olet kuullut, että pitää olla sairaspäivärahalla 300 päivää, että sellaisen saisi? Virkailija sanoi kyllä, että voin heti hakea, ilman sairauspäivärahoja.

Äkkiäkös nuo lomakkeet täyttää? Olen aivan toista mieltä, että ne täyttää äkkiä, niissä kysytään niin uskomattomima asioita ja ulkomailla työskentelyä yms. Lisäksi minulta vaadittiin vapaamuotoinen lisäselvitys, jota tein ja viilasin 2 viikkoa ja ei se ollut eka kerta ja kun tentti on samaan aikaan, niin kyllä siinä vaan niin käy, että tentti jää tekemättä, kun tekee rahoitushakemusta.

Periaatteellinen kysymys tämä on ja laitat kyllä mielestäni asiallisia kommentteja, mutta käsittääkseni et ole nyt aivan kuitenkaan perillä, että miten asiat voi mennä päin persettäkin.

Pakko lienee etsiä tuo lakikohta, jossa sanotaan, että 300 sairauspäivää vaaditaan, että voi hakea tai saada kuntoutusrahaa. Virkailija on antanut jo kolme kertaa neuvon, että sitä ei tarvita, joten ehkä tässä on hieman neuvoton... tosin oletan, että sinä olet nyt väärässä.

Joo, kyllä laitan 10 000 euroa oikeusprosessiin ja vaikka enemmänkin, sen verran olen vittuuntunut noihin ristiriitaisiin neuvoihin ja tänään lääkäri sanoi, että ei kirjoita lääkärinlausuntoa hakemukseeni, mutta silti veloitti siitä jo etukäteen. Eikö ole aika metka lääkäri? Noh totuuden nimissä, hän sanoi, että ei voi kirjoittaa ja minä sanoin, että kirjoita nyt vaan ja kirjoita sellainen, kun sanelen, että saan tarvittavan rahoituksen. Siihen hän ei jostain syystä suostunut:) Ei kuulemma ala sanelupolitiikkaani noudattamaan.

Tämän päivän jälkeen olen siis taasen 250 euroa köyhempi taksimatkat lääkäriin. Oli tietenkin imartelevaa, että lääkäri sanoi, että olen selkeästi liian terve saadakseni mitään etuutta, mutta vitut se tietää mitään arkielämästäni, minä vaan tsemppaan itseni välillä hyvään kuntoon ja oikeasti olin aivan puhki kahden tunnin jälkeen vastaanotolla ja kinastelua se oli ja keskustelu oli sellaista, että lääkäri sanoi, että ei ymmärrä minua ja minun täytyy sanoa, että yritin selittää asian hänelle ja jos ei kerta ymmärrä, niin voi voi. Itse en ymmärtänyt, että miksi hän ei minua ymmärtänyt. Se tuli selväksi, että olen niin hyvävointisen näköinen, että ei osaa kirjoittaa mitään puoltavaa lausuntoa. Olisi pitänyt mennä sinne ilman lääkitystä, että olisi ollut toista mieltä.

Miksi kannattaa laittaa aina kokonaan uusi hakemus, eikä valittaa, voisitko perustella? Tämähän tarkoittaa, että joutuisin aina uuteen hakemukseen taas hankkimaan lääkärinlausunnot, joita ei makseta kuntoutustuen hakijalle eli 300 euroa meni joka kerta hakemuksessa. Sen tiedän, että aina voi hakea uudestaan, mutta saako valittamalla paremman tuloksen kuin hakemalla aina uudestaan, enpä tiedä. Perusteluja tuohon käytäntöön haluaisin kuulla.

Nyt ei ole kyse Kelan etuudesta, vaan tavallisen työnantajan, jolla omat lomakkeet.

Lääkärinlausunnon sain 2 kerran jälkeen ja toisen sain yhden. Kertakäynti oli 110 euroa ja todistus maksoi 60 euroa. Tuolla toisella lääkärillä oli käynnit 80 euroa ja todistuksista ei veloittanut. Pikaisen laskutoimituksen jälkeen tuosta tulee 110 60 160=320 euroa, johon ajanhukka ja päänsärky lisäksi ja etenkin taksit 30 euroa. Ei ole halpaa, joten ehkä pitäisi alkaa lukemaan lääkäriksi.

Jos mielenterveysasioista päättää ortopedi, niin Kelalla on kyllä pieni toiminallinen häiriö organisaatiossa. Tuota en ole tiennyt ja en nyt oikeasti talonpoikaisjärjellä jaksaisi tuota uskoakaan. Toivottavasti kuitenkin tuo jalkahoitaja kysyy edes neurologilta, jos päättää asioista. Jos ei, niin ehkä koko Kela olisi hyvä räjäyttää organisorisesti ja pistää pakettiin tai järjestää räjäytyksen jälkeen täysin uudelleen, josta päättäisi kaltaiseni järkevä mies.

Periaate on periaate ja ei sen tarvitse kannattaa, koska se saattaa tuoda yhteiskunnallista hyvää muille. Lääkärinikin kanssa juuri puhuin, että ei kannata, mutta sanoin, että on niin paljon ihmisiä, jotka eivät saa etuuksia tai tajua edes hakea, että homma on parempi nyt tutkia perinjuurin. Jos systeemi on mätä, niin mätä kohta pitää poistaa ja korvata uudella.

Aivan turhaan syytän käsittelijää? En suinkaan syytä, koska hän on antanut niin paljon virheellistä informaatiota, että se täyttää jo virkarikoksen tunnusmerkin, tosin koska tieto on annettu puhelimessa, niin ei voi näyttää ja sen tiedän tarkkaan, että puhelimessa virkailijat antavat tietoja mennnen tullen tarkistamatta ja jos kysyy pahan kysymyksen sähköpostitse, tajuavat jättää vastaamatta, ettei jää kirjallista todistetta väärästä neuvosta. TOSIN virkarikos on myös jättää vastaamatta asialliseen sähköpostiin.

Sanot, että aivan turhaan haukun käsittelijää, ei se ole käsittelijän vika... mistä tiedät, että ei ole, voisitko edes tietää, että se ei ole käsittelijän vika?

Tentit todellakin on tietyllä ajalla ja jos joutuu keskittymään rahoituksen hankintaan, niin valitettavati ei kerkeä tenttiin lukea... en ole samaa mieltä, että äkkiäkös nuo hakemukset täyttää. Ta voihan ne täyttää äkkiä, mutta se on sitten eriasia, että miten ne on täytetty. Juosten kustun mukaan lukien?

• hieman...
        Hugo. kirjoitti:

Joo, tiedän, että kuntoutustuki on määräaikainen työkyvyttömyyseläke, mutta mistä olet kuullut, että pitää olla sairaspäivärahalla 300 päivää, että sellaisen saisi? Virkailija sanoi kyllä, että voin heti hakea, ilman sairauspäivärahoja.

Äkkiäkös nuo lomakkeet täyttää? Olen aivan toista mieltä, että ne täyttää äkkiä, niissä kysytään niin uskomattomima asioita ja ulkomailla työskentelyä yms. Lisäksi minulta vaadittiin vapaamuotoinen lisäselvitys, jota tein ja viilasin 2 viikkoa ja ei se ollut eka kerta ja kun tentti on samaan aikaan, niin kyllä siinä vaan niin käy, että tentti jää tekemättä, kun tekee rahoitushakemusta.

Periaatteellinen kysymys tämä on ja laitat kyllä mielestäni asiallisia kommentteja, mutta käsittääkseni et ole nyt aivan kuitenkaan perillä, että miten asiat voi mennä päin persettäkin.

Pakko lienee etsiä tuo lakikohta, jossa sanotaan, että 300 sairauspäivää vaaditaan, että voi hakea tai saada kuntoutusrahaa. Virkailija on antanut jo kolme kertaa neuvon, että sitä ei tarvita, joten ehkä tässä on hieman neuvoton... tosin oletan, että sinä olet nyt väärässä.

Joo, kyllä laitan 10 000 euroa oikeusprosessiin ja vaikka enemmänkin, sen verran olen vittuuntunut noihin ristiriitaisiin neuvoihin ja tänään lääkäri sanoi, että ei kirjoita lääkärinlausuntoa hakemukseeni, mutta silti veloitti siitä jo etukäteen. Eikö ole aika metka lääkäri? Noh totuuden nimissä, hän sanoi, että ei voi kirjoittaa ja minä sanoin, että kirjoita nyt vaan ja kirjoita sellainen, kun sanelen, että saan tarvittavan rahoituksen. Siihen hän ei jostain syystä suostunut:) Ei kuulemma ala sanelupolitiikkaani noudattamaan.

Tämän päivän jälkeen olen siis taasen 250 euroa köyhempi taksimatkat lääkäriin. Oli tietenkin imartelevaa, että lääkäri sanoi, että olen selkeästi liian terve saadakseni mitään etuutta, mutta vitut se tietää mitään arkielämästäni, minä vaan tsemppaan itseni välillä hyvään kuntoon ja oikeasti olin aivan puhki kahden tunnin jälkeen vastaanotolla ja kinastelua se oli ja keskustelu oli sellaista, että lääkäri sanoi, että ei ymmärrä minua ja minun täytyy sanoa, että yritin selittää asian hänelle ja jos ei kerta ymmärrä, niin voi voi. Itse en ymmärtänyt, että miksi hän ei minua ymmärtänyt. Se tuli selväksi, että olen niin hyvävointisen näköinen, että ei osaa kirjoittaa mitään puoltavaa lausuntoa. Olisi pitänyt mennä sinne ilman lääkitystä, että olisi ollut toista mieltä.

Miksi kannattaa laittaa aina kokonaan uusi hakemus, eikä valittaa, voisitko perustella? Tämähän tarkoittaa, että joutuisin aina uuteen hakemukseen taas hankkimaan lääkärinlausunnot, joita ei makseta kuntoutustuen hakijalle eli 300 euroa meni joka kerta hakemuksessa. Sen tiedän, että aina voi hakea uudestaan, mutta saako valittamalla paremman tuloksen kuin hakemalla aina uudestaan, enpä tiedä. Perusteluja tuohon käytäntöön haluaisin kuulla.

Nyt ei ole kyse Kelan etuudesta, vaan tavallisen työnantajan, jolla omat lomakkeet.

Lääkärinlausunnon sain 2 kerran jälkeen ja toisen sain yhden. Kertakäynti oli 110 euroa ja todistus maksoi 60 euroa. Tuolla toisella lääkärillä oli käynnit 80 euroa ja todistuksista ei veloittanut. Pikaisen laskutoimituksen jälkeen tuosta tulee 110 60 160=320 euroa, johon ajanhukka ja päänsärky lisäksi ja etenkin taksit 30 euroa. Ei ole halpaa, joten ehkä pitäisi alkaa lukemaan lääkäriksi.

Jos mielenterveysasioista päättää ortopedi, niin Kelalla on kyllä pieni toiminallinen häiriö organisaatiossa. Tuota en ole tiennyt ja en nyt oikeasti talonpoikaisjärjellä jaksaisi tuota uskoakaan. Toivottavasti kuitenkin tuo jalkahoitaja kysyy edes neurologilta, jos päättää asioista. Jos ei, niin ehkä koko Kela olisi hyvä räjäyttää organisorisesti ja pistää pakettiin tai järjestää räjäytyksen jälkeen täysin uudelleen, josta päättäisi kaltaiseni järkevä mies.

Periaate on periaate ja ei sen tarvitse kannattaa, koska se saattaa tuoda yhteiskunnallista hyvää muille. Lääkärinikin kanssa juuri puhuin, että ei kannata, mutta sanoin, että on niin paljon ihmisiä, jotka eivät saa etuuksia tai tajua edes hakea, että homma on parempi nyt tutkia perinjuurin. Jos systeemi on mätä, niin mätä kohta pitää poistaa ja korvata uudella.

Aivan turhaan syytän käsittelijää? En suinkaan syytä, koska hän on antanut niin paljon virheellistä informaatiota, että se täyttää jo virkarikoksen tunnusmerkin, tosin koska tieto on annettu puhelimessa, niin ei voi näyttää ja sen tiedän tarkkaan, että puhelimessa virkailijat antavat tietoja mennnen tullen tarkistamatta ja jos kysyy pahan kysymyksen sähköpostitse, tajuavat jättää vastaamatta, ettei jää kirjallista todistetta väärästä neuvosta. TOSIN virkarikos on myös jättää vastaamatta asialliseen sähköpostiin.

Sanot, että aivan turhaan haukun käsittelijää, ei se ole käsittelijän vika... mistä tiedät, että ei ole, voisitko edes tietää, että se ei ole käsittelijän vika?

Tentit todellakin on tietyllä ajalla ja jos joutuu keskittymään rahoituksen hankintaan, niin valitettavati ei kerkeä tenttiin lukea... en ole samaa mieltä, että äkkiäkös nuo hakemukset täyttää. Ta voihan ne täyttää äkkiä, mutta se on sitten eriasia, että miten ne on täytetty. Juosten kustun mukaan lukien?

Taidat taas sekoittaa kuntoutusrahan ja kuntoutustuen.
        Kuntoutusraha on aktiiviseen kuntoutukseen osallistuville myönnettävä päiväraha. Jos et osallistu, sitä ei makseta.
        Kuntoutustuki on sama kuin määräaikainen työkyvyttömyyseläke, ja vaatii kuntoutussuunnitelman, mutta se voi olla ihan minkälainen vaan eikä rahan saaminen riipu siitä noudatatko sitä vai et.

Hakemuksen täyttämiseen on minulla mennyt viitisen minuuttia. Ei siihen tarvitse mitään esseetä laatia, muutamalla lauseella kerrot pääongelmat. Tärkeintä lienee se, missä kohtaa B1-lausunnossa ruksi on Johtopäätösten alla: joko "Pidän tutkittavaa työkykyisenä", "...kykenemättömänä tekemään tavallista työtään..." vai "En ota kantaa työkykyyn". Tarvitset vain yhden lausunnon.

Tänä vuonna Kelalta ei lähetetty minulle hakemusta lainkaan, vaan kuntoutustuki myönnettiin B1-lausunnon perusteella... Muutos hakutavassa?

• sauvatar
        Hugo. kirjoitti:

minäkin =)))
        Eli ensin ollaan 300pv sairauspäivärahoilla
        jonka jälkeen todetaan,
        että työkyvyttömyys jatkuu ja sitten maksutapa siirtyy kuntoustueksi.

En usko, että saat Kuntoutustukea =((((

• ..................
        sauvatar kirjoitti:

minäkin =)))
        jonka jälkeen todetaan,

sinulla menevät nyt sekaisin kaksi eri asiaa, kuntoutustuki ja kuntoutusraha!! Ja ennen kuin kuntoutusTUKEA edes voi hakea, on pitänyt saada KELA:lta se 300 pv:n sair.pv.korvaus, näin se asia nyt yksinkertaisuudessaan on! Oli sitten kyse mistä hakuinstanssista hyvänsä.
        Kuntoutustuki, se onkin sitten taas aivan eri asia..
        En edelleenkään saanut oikein selville, että kumpaa olet hakemassa...kuntousrahaa kaiketi jos et nyt ole työkyvyttön, eli sairaslomalainen.

Hyvää kevään alkua, toivon mukaan asiat selviävät pikaisesti.

Niin, siitä valittamisesta ja uuden hakemuksen laittamisesta. Se koskee ainakin kuntoutustukea (ja tässä mainitsemassani esim.tap. tapauksessa nimenomaan sitä), eli on aivan turha samalla hakemuksella valittaa, kannattaa laittaa uusi hakemus, uusin lääk.lausunnoin! Ja uudella hakemuksella!

• Hugo.
        hieman... kirjoitti:

Kuntoutusraha on aktiiviseen kuntoutukseen osallistuville myönnettävä päiväraha. Jos et osallistu, sitä ei makseta.
        Kuntoutustuki on sama kuin määräaikainen työkyvyttömyyseläke, ja vaatii kuntoutussuunnitelman, mutta se voi olla ihan minkälainen vaan eikä rahan saaminen riipu siitä noudatatko sitä vai et.

Hakemuksen täyttämiseen on minulla mennyt viitisen minuuttia. Ei siihen tarvitse mitään esseetä laatia, muutamalla lauseella kerrot pääongelmat. Tärkeintä lienee se, missä kohtaa B1-lausunnossa ruksi on Johtopäätösten alla: joko "Pidän tutkittavaa työkykyisenä", "...kykenemättömänä tekemään tavallista työtään..." vai "En ota kantaa työkykyyn". Tarvitset vain yhden lausunnon.

Tänä vuonna Kelalta ei lähetetty minulle hakemusta lainkaan, vaan kuntoutustuki myönnettiin B1-lausunnon perusteella... Muutos hakutavassa?

En tiedä, että milloin olisin erehtynyt kuntoutusrahasta ja kuntoutustuesta. Tapauksemme varmaan erilaisia, sillä olen todellakin joutunut tekemään kuntoutusrahaan hirvittävästi työtä, että sen saan. Se on siis tulevalla ajalla laskettu työkyvyttömyyseläke 33% korotus aktiivisesta työharjoitelusta tai siis tapauksessani opiskelusta. Tämä siis minulla loppui. Kiitos vain selkeyttämisestäsi, mutta käsittääkseni puhuin aivan oikeasta asiasta, että ehkä asia ei ole itsellesi niin selkeä tai asia on niin selvä sinulle, että et näe erilaisia tapauksia ja voi kuvitella, että tapukset ovat erilaisia.

Kuntoutustuki on todellakin määräaikainen työkyvyttömyyseläke ja se vaatii lausunnon. En ole saanut mitään lupausta, että sen saisin ja tiedän, että ainakaan työkyvyttömyyseläkkeitä ei myönnetä kaikille tarvitsevillekaan.

En tiedä, että mihin perustat selkeän kantasi ja missä täytät 5 minuutissa hakemuksen, tehokkuutesi on ihailtavaa, sllä onhan T-lomake jo pelkästään 4 sivuinen ja siihen lääkärinlausunnon hommaaminen ei ole aivan helppoa, koska he ovat niin kiireisiä ja laittavat näköjään tutkimuksiin.

Lääkärini vastaus siis oli, että ei voi laatia lääkärinlausuntoa, koska ei tiedä, että mitä kirjoittaa ja pisti lähetteen tutkimuksiin Kuopioon ja ne on vasta kuukauden päästä. Perkele sanon minä siihen, koska ei minulla ole aikaa lähteä opiskeluiltani Kuopioon saati lähteä tarkkailtavaksi. Pakko kai kuitenkin nöyrtyä tai sitten en.

Olet oikeassa, että puhun laveasti ja monesti oli viranomaisille ainakin selkeämpää, että kirjoittaisin vain yhden virkkeen tyylin "Haen kuntoutustukea". Siihen lisäisin B-todistuksen, johon lääkäri ruksannut kohdan, suosittaa kuntoutustuen myöntämistä.

Tämä olisi ideaalitilanne, jos täten sitten myös kuntoutustuen saisi. Ei tulisi turhaa höpinää asioista, joita ei toinen voi edes tajuta ja rahat tulisi tilille kuin Manulle illallinen tai aamiainen.

Kiiti vinkistä, mikä se sitten olikaan. Selkeästi sinulla on jotain asiantuntemusta, mutta millaista? Oletko töissä eläkevakuutusyhtiössä, jossa he ovat mielestäni sellaisten asoiden kanssa tekemisissä, joista he eivät osaa oikeaa päätöstä tehdä ja lanseeramasi tekniikka, että tekee hakemuksen vain 5 minuutissa turhia höpinöitä välttäen voisi olla tuloksellisempaa.

Siis haluan tietää, että millä pohjalla olet noin vakuuttavan oloinen asiasta. Hieman kyllä tuntuu, että olet vähän sarkastinen asiassa... tyyliin, minä poika teen 23 tuntia töitä vuorokaudessa ja tarvitsen vain yksi tuntia unta yössä.

• Hugo.
        hieman... kirjoitti:

En tiedä, että sekoitatko nyt sitten vellit ja puurot sen takia, että ajattelet, että haen kuntoutustukea Kelalta. Olin töissä ja entisen työnantajani vakuutuslaitos on tässä asiassa ainoastaan päättävä elin, ei Kela tähän mielestäni kuulu mitenkään. Ei edes Kelan lomakkeet kelpaa näennäisesta samankaltaisuudesta huolimatta tälle vakuutuslaitokselle. Sitä olen jo kokeillut, koska nimikkeet niissä on kyllä samat.

• että...
        Hugo. kirjoitti:

En tiedä, että milloin olisin erehtynyt kuntoutusrahasta ja kuntoutustuesta. Tapauksemme varmaan erilaisia, sillä olen todellakin joutunut tekemään kuntoutusrahaan hirvittävästi työtä, että sen saan. Se on siis tulevalla ajalla laskettu työkyvyttömyyseläke 33% korotus aktiivisesta työharjoitelusta tai siis tapauksessani opiskelusta. Tämä siis minulla loppui. Kiitos vain selkeyttämisestäsi, mutta käsittääkseni puhuin aivan oikeasta asiasta, että ehkä asia ei ole itsellesi niin selkeä tai asia on niin selvä sinulle, että et näe erilaisia tapauksia ja voi kuvitella, että tapukset ovat erilaisia.

Kuntoutustuki on todellakin määräaikainen työkyvyttömyyseläke ja se vaatii lausunnon. En ole saanut mitään lupausta, että sen saisin ja tiedän, että ainakaan työkyvyttömyyseläkkeitä ei myönnetä kaikille tarvitsevillekaan.

En tiedä, että mihin perustat selkeän kantasi ja missä täytät 5 minuutissa hakemuksen, tehokkuutesi on ihailtavaa, sllä onhan T-lomake jo pelkästään 4 sivuinen ja siihen lääkärinlausunnon hommaaminen ei ole aivan helppoa, koska he ovat niin kiireisiä ja laittavat näköjään tutkimuksiin.

Lääkärini vastaus siis oli, että ei voi laatia lääkärinlausuntoa, koska ei tiedä, että mitä kirjoittaa ja pisti lähetteen tutkimuksiin Kuopioon ja ne on vasta kuukauden päästä. Perkele sanon minä siihen, koska ei minulla ole aikaa lähteä opiskeluiltani Kuopioon saati lähteä tarkkailtavaksi. Pakko kai kuitenkin nöyrtyä tai sitten en.

Olet oikeassa, että puhun laveasti ja monesti oli viranomaisille ainakin selkeämpää, että kirjoittaisin vain yhden virkkeen tyylin "Haen kuntoutustukea". Siihen lisäisin B-todistuksen, johon lääkäri ruksannut kohdan, suosittaa kuntoutustuen myöntämistä.

Tämä olisi ideaalitilanne, jos täten sitten myös kuntoutustuen saisi. Ei tulisi turhaa höpinää asioista, joita ei toinen voi edes tajuta ja rahat tulisi tilille kuin Manulle illallinen tai aamiainen.

Kiiti vinkistä, mikä se sitten olikaan. Selkeästi sinulla on jotain asiantuntemusta, mutta millaista? Oletko töissä eläkevakuutusyhtiössä, jossa he ovat mielestäni sellaisten asoiden kanssa tekemisissä, joista he eivät osaa oikeaa päätöstä tehdä ja lanseeramasi tekniikka, että tekee hakemuksen vain 5 minuutissa turhia höpinöitä välttäen voisi olla tuloksellisempaa.

Siis haluan tietää, että millä pohjalla olet noin vakuuttavan oloinen asiasta. Hieman kyllä tuntuu, että olet vähän sarkastinen asiassa... tyyliin, minä poika teen 23 tuntia töitä vuorokaudessa ja tarvitsen vain yksi tuntia unta yössä.

SINUN pitää selkeyttää asioita. Vaikutat niin sekavalta, että ihmettelen miten ollenkaan pystyt opiskelemaan tai tekemään töitä.

• Hugo.
        että... kirjoitti:

SINUN pitää selkeyttää asioita. Vaikutat niin sekavalta, että ihmettelen miten ollenkaan pystyt opiskelemaan tai tekemään töitä.

Voihan asia olla noinkin, mutta mielestäni sinä et ymmärrä, että asiat voi olla monimutkaisia ja monimutkaiset asiat selkeästikin selitettynä ovat sinulle sekavia.

• Hugo.
        sauvatar kirjoitti:

minäkin =)))
        jonka jälkeen todetaan,

No kuitenkin asiani valmistelija sanoi, että saisin kuntoutustukea papereiden täyttämisen jälkeen kahdessa viikossa. Ei ne 300 sairaspäivää "paperilla" edellyttäneet ja sitä itsekin hieman ihmettelin, mutta ehkä he ottavat tilanteen de facto eli tosiasiallisesti ja katsovat, että olen ollut sairas jo ne 300 päivää, koska en ole saanut opintoja suoritetuksi tarpeeksi ja myöntävät kuntoutustuen sen takia.

Itselleni tämä olisi se järkevä logiikka, koska kuitenkin pyysivät hakemaan kuntoutustukea.

*Aina mielissään, kun joku sanoo, että en jotain saa, sillä yleensä silloin saan:)*.

• Hugo.
        .................. kirjoitti:

sinulla menevät nyt sekaisin kaksi eri asiaa, kuntoutustuki ja kuntoutusraha!! Ja ennen kuin kuntoutusTUKEA edes voi hakea, on pitänyt saada KELA:lta se 300 pv:n sair.pv.korvaus, näin se asia nyt yksinkertaisuudessaan on! Oli sitten kyse mistä hakuinstanssista hyvänsä.
        Kuntoutustuki, se onkin sitten taas aivan eri asia..
        En edelleenkään saanut oikein selville, että kumpaa olet hakemassa...kuntousrahaa kaiketi jos et nyt ole työkyvyttön, eli sairaslomalainen.

Hyvää kevään alkua, toivon mukaan asiat selviävät pikaisesti.

Niin, siitä valittamisesta ja uuden hakemuksen laittamisesta. Se koskee ainakin kuntoutustukea (ja tässä mainitsemassani esim.tap. tapauksessa nimenomaan sitä), eli on aivan turha samalla hakemuksella valittaa, kannattaa laittaa uusi hakemus, uusin lääk.lausunnoin! Ja uudella hakemuksella!

No jaah, ole sitten tuota mieltä, katsotaan, että miten käy. Jos kertoisit, että miltä pohjalta asioita esität noin varmasti, niin uskoisin paremmin, nyt tuntuu, että olet sairaanhoitaja, joka luulee tietävänsä, mutta ei tiedä.

*Kaipaa Pärren päteviä lausuntoja, joissa on todella järkeä ja kokemusta, että maailma ei aivan yksinkertainen edes kuntoutusrahassa ja kuntoutustuessa ja tiedän todella varmasti, että kumpi on kumpikin, ei vaan näytä menevän perille nyt, vaikka selitän sen niin hyvin kuin osaan:/, harmmi, ehkä minun kirjoittamistyylissä on vikaa*.

• sauvatar
        Hugo. kirjoitti:

No kuitenkin asiani valmistelija sanoi, että saisin kuntoutustukea papereiden täyttämisen jälkeen kahdessa viikossa. Ei ne 300 sairaspäivää "paperilla" edellyttäneet ja sitä itsekin hieman ihmettelin, mutta ehkä he ottavat tilanteen de facto eli tosiasiallisesti ja katsovat, että olen ollut sairas jo ne 300 päivää, koska en ole saanut opintoja suoritetuksi tarpeeksi ja myöntävät kuntoutustuen sen takia.

Itselleni tämä olisi se järkevä logiikka, koska kuitenkin pyysivät hakemaan kuntoutustukea.

*Aina mielissään, kun joku sanoo, että en jotain saa, sillä yleensä silloin saan:)*.

Parempi tietenkin, kun saat ne rahat
        ja onneksi en ole käsittelijä enkä
        päättäjä sillä muutenhan kaikille
        myöntäisin tarvitsemansa rahat.

Luitko Kelan sivuilta mitä ne
        sanoo tuosta Kuntoutustuen myöntämisestä ?

Sehän on järkevä logiikka,
        että katsovat sun olleen sairas,
        kun et ole opinnoissa pysynyt mukana.
        ( Mitä hittoa oot tehnyt ? )

Oon samaa mieltä ettei niitä papereita
        täytetä hetkessä mulla meni kotona
        pari päivää,
        kun piti muistella milloin olen ollut äitiyslomalla vai oliko se
        vanhempainlomalla ym...
        Sitten oli neurologin luona käynti ja
        ennen kuin sieltä tuli B-lausunto meni
        se 2-3vk.
        Ei kukaan 4sivuista hakemusta tee 5min !

Tsemppiä Hugo ja pidän todella peukut
        ja varpaat pystyssä, että rahasi saat =)

• Hugo.
        sauvatar kirjoitti:

Parempi tietenkin, kun saat ne rahat
        ja onneksi en ole käsittelijä enkä
        päättäjä sillä muutenhan kaikille
        myöntäisin tarvitsemansa rahat.

Luitko Kelan sivuilta mitä ne
        sanoo tuosta Kuntoutustuen myöntämisestä ?

Sehän on järkevä logiikka,
        että katsovat sun olleen sairas,
        kun et ole opinnoissa pysynyt mukana.
        ( Mitä hittoa oot tehnyt ? )

Oon samaa mieltä ettei niitä papereita
        täytetä hetkessä mulla meni kotona
        pari päivää,
        kun piti muistella milloin olen ollut äitiyslomalla vai oliko se
        vanhempainlomalla ym...
        Sitten oli neurologin luona käynti ja
        ennen kuin sieltä tuli B-lausunto meni
        se 2-3vk.
        Ei kukaan 4sivuista hakemusta tee 5min !

Tsemppiä Hugo ja pidän todella peukut
        ja varpaat pystyssä, että rahasi saat =)

Joo, joku provoilija tuo on ja epäilen, että Jussi asialla. Jäljet johtavat sylttytehtaalle ja Jussi täyttää hakemuksen 5 minuutissa, ei sitä täytetä mielestänikään, tietokoneen avaamiseenkin menee enemmän aikaa tai ko. henkilöllä on olta automaattisesti täyttyvä lomake, joita ei ainakaan Kelalla ole, vaan niitä tietoja ei voi tallentaa sinne ja ne on tulostettava erikseen, jos tietokoneella täyttää.

Siis Sauvatar, kyseessä ei ole nyt ole Kelan asia, joten en katso Kelan sivuille. Sen katsoin, että vakuutusyhtiöllä on kyllä velvollisuus ilmoittaa Kelalle asiasta, mutta sitä en tiedä, että millaisessa yhteistyösssä he ovat. Luultavasti Kela juuri sotkee kaiken:).

• sauvatar
        Hugo. kirjoitti:

Joo, joku provoilija tuo on ja epäilen, että Jussi asialla. Jäljet johtavat sylttytehtaalle ja Jussi täyttää hakemuksen 5 minuutissa, ei sitä täytetä mielestänikään, tietokoneen avaamiseenkin menee enemmän aikaa tai ko. henkilöllä on olta automaattisesti täyttyvä lomake, joita ei ainakaan Kelalla ole, vaan niitä tietoja ei voi tallentaa sinne ja ne on tulostettava erikseen, jos tietokoneella täyttää.

Siis Sauvatar, kyseessä ei ole nyt ole Kelan asia, joten en katso Kelan sivuille. Sen katsoin, että vakuutusyhtiöllä on kyllä velvollisuus ilmoittaa Kelalle asiasta, mutta sitä en tiedä, että millaisessa yhteistyösssä he ovat. Luultavasti Kela juuri sotkee kaiken:).

Enpä enempää sano !

Mun asioitani Kela ei ole sotkenut vaan
        on hoitanut ne tähän asti hyvin.
        Toki olen joutunut päätöksiä odottamaan
        niin ovat kyllä kaikki muutkin joutuneet,
        joten kituuttaa olen saanut minäkin.
        ( kituutan vieläkin ).

"Ota nyt hemmetti mies se rikas nainen
        niin lähtee ne raha huolet =)))"

• Hugo.
        sauvatar kirjoitti:

Enpä enempää sano !

( kituutan vieläkin ).

Rikkaus on jossain muualla kuin maallisessa mammonassa ja en murehdi rahahuolia, oikeastaan tämä on haasteellista.

• Hugo.
        sauvatar kirjoitti:

Enpä enempää sano !

( kituutan vieläkin ).

Vai että rikas vaimo pitäisi etsiä? Mitäs minä sillä? Kyllä se vaan niin on, että omat asiat pitää saada ensin kuntoon, että kukaan minua kestää ja en ala ihmissuhdeasioilla sotkemaan elämääni. Vaimot, jopa avovaimot ovat ryyppäääviä tupakanpolttajia tai nalkuttavia typeryksiä:).

Ne jotka eivät ole jo naimisissa tai varattu ovat noita ja näin se menee. Eilen kyllä kosin yhtä naista ja se suostui, pakko oli perua kosinta äkkiä ja sen jälkeen se ei enää vastannut puhelimeen:). Oon minäkin tökerö, mutta en taida oikein vakavasti enää ottaa noita naisten ja miesten välisiä seksisuhteita.

• sauvatar
        Hugo. kirjoitti:

Rikkaus on jossain muualla kuin maallisessa mammonassa ja en murehdi rahahuolia, oikeastaan tämä on haasteellista.

Sehän oli tsoukki =)
        Kyllä se on kumma miten vähällä tulee
        loppujen lopuksi toimeen,
        kun on pakko tulla.
        Tiedätkö muuten ruoka-avut kirkolta
        sieltä saa hyvää ruokaa ja ilmaiseksi.
        Kukaan ei kysy ketä olet ja mistä olet.
        Itse saat ottaa mitä annetaan ja leipää
        niin paljon kuin tarvitset.
        Oon joskus hakenut, kun on ollut pakko.

Toisaalta siinäkin on se epäkohta,
        kun kaikille tulee saman verran,
        kun mielestä ne joilla on iso perhe
        kuuluisi saada enemmän kuin yksinäiset
        ihmiset.

• sauvatar
        Hugo. kirjoitti:

Vai että rikas vaimo pitäisi etsiä? Mitäs minä sillä? Kyllä se vaan niin on, että omat asiat pitää saada ensin kuntoon, että kukaan minua kestää ja en ala ihmissuhdeasioilla sotkemaan elämääni. Vaimot, jopa avovaimot ovat ryyppäääviä tupakanpolttajia tai nalkuttavia typeryksiä:).

Ne jotka eivät ole jo naimisissa tai varattu ovat noita ja näin se menee. Eilen kyllä kosin yhtä naista ja se suostui, pakko oli perua kosinta äkkiä ja sen jälkeen se ei enää vastannut puhelimeen:). Oon minäkin tökerö, mutta en taida oikein vakavasti enää ottaa noita naisten ja miesten välisiä seksisuhteita.

ala-arvostat, joten koitahan ensin saada
        sinut itsesi kanssa niin ehkä sitten
        joskus on sen naisen vuoro.

Itse olen naimisissa enkä tupakoi,
        en juo, enkä nalkuta !
        Älä yleistä !
        Kaikki naiset ei ole niin v.....a kuin
        sun kohdalle on sattunut ja mistä ihmeestä
        sä noita naisia löydät ?
        Olisi sun jo aika vaihtaa kuvioita jos muunlaisia ei löydy.

• Hugo.

Hienosti sotkit asioita. Periaatteessa kyllä joissaain asioissa olit oikeassa, mutta lopullisesti olit lähes kaikessa väärässä. Tapauksia on niin paljon, että yleispäteviä sääntöjä ei noin vain voi antaa näköjään.

Sanottakoon, että ei Sinulla varmaan ollut edes mahdollisuuksia antaa oikeita neuvoja.

• aina, sainpa kerran kuulla että perussairauteni olikin, kas kummaa unettomuus, vaikka Kela-kortissa minulla on jo Kelan hyväksymät sekä 101 ja 111-koodit (Aivolohkon vajaatoiminta sekä epilepsia). Valitettavasti et ole ainoa jonka päätökset ovat masentaneet. Ei muuta kuin uusia hakemuksia sisään, jospa sieltä vahingossa tuliskin asiallinen päätös.

Paska juttu

• ..ea..

mitään kuntoutustukia/kuntoutusrahoja myönnetä, se on 100%:n varma asia!

• Hugo.

Tosin siis nyt ei ole kyse Kelasta. Oisikin ja se nyt ei osaa mitään, se on todellakin moneen kertaa todettu ja siellä pitää todelakin hakea samaa etuutta vaan uudestaan, niin sitkeydellä saa oikean päätöksen.

Nuo kooditkin todellakin oli aivan ihme juttu. Itsekin oli kerran niiden kanssa vaikeuksissa, kun Kelakortissa väärä koodi ja en saanut lääkkeitä ja piti varata lääkärinaika todistusta varten. Byrokratia haisee Kelassa niin pitkälle, että Huuhtanen kun eroaa, niin juhlin todella.

Huuhtaselle voisi virittää ansan, että tarjoaa lahjomaa ja sitten syyttää sitä virkarikoksesta, niin saisi sen pois pallilta. Ennekin se on ottanut lahjuksia vastaan, mutta hänet vapautettiin Savonlinnan ilmaismatkoista... ON VÄÄRIN!

• Hugo.
        ..ea.. kirjoitti:

Jos ei myönnetä, niin sehän oli suuri vääryys. Unettomuudesta kärsivä on varmati avuntarpeessa ja kuntoutus on varmasti yksi muoto auttaa häntä. Voisin itse kuvitella, että mitä tapahtuisi, jos ei saa unta 3 viikkoon, eiköhän siinä olet vähintään elävä kuollut tai kuollut ja todellakin kuntoutuksen tarpeessa. Unettomuutta on niin monta eriastetta.

• ..ea.. kirjoitti:

Ollut kysekkään, oli kyse työpaikan järjestämästä
        5-6 pv. ASLAK-kuntoutuksesta, ihmettelen vieläkin mistä nuo Kelassa olivat tuon unettomuuden repäisseet,
        kun edes heille toimittamissani lääkärintodistuksissa ei sitä mainittu.

• jollei itkettäisi kirjoituksesi.

Tervetuloa taistelemaan ja varmallakin saat kokea sen mihin vak.yhtiö/kela kykenee.

Ikävää silti, että omista asioista joutuu tappelemaan kasvotonta henkilöä vastaan.

Oli sitten kyseessä kuntoutustuki tai kuntoutusraha, niin ei sillä nimellä ole merkitystä koska aina "syytön" on se jolla on toteennäytön paikka.

Kelassa/vak.yhtiössä on yksi henkilö joka ilmeisesti arvalla vetelee hatusta.

Päätöksen tullessa on siellä aina merkintä siitä, että jos ole tyytymätön päätökseen, niin valita.

Sen verran mitä itse olen tämän reilun kuuden vuoden aikana vierestä seurannut toisten tappelua, niin ekaksi mieleen tulee todellakin tuo hatusta veto aamuisin.

Käy lukemassa tuossa aikaisemmin antamaani linkkiä kaverin blogiin, jos vaikka löytäisit jotakin mistä olisi apua.

Toinen vaihtoehto olisi perussuomalaisten ääniharavaksi eduskuntaan ja sieltä nopeasti eläkkeelle.

Tunnet varmaan henkilötietolain 523/99 ja 26§, jos sitä kautta saisit apua.

• Hugo.

Toinen vaihtoehto olisi perussuomalaisten ääniharavaksi eduskuntaan ja sieltä nopeasti eläkkeelle.

• Pitkästä aikaa
        Hugo. kirjoitti:

En ole jaksanut kirjoittaa enää, se kouristelija, päähänpotkittu 9 epilääkettä syötetty, aivot tuhottu, Uusi yl liäkär siel sanoi. Vaan kas kummaa, eipä kahteen kertaan anottu kuntoutustuki ole mennyt läpi, koska en ole vielä vetänyt itseäni h.....n. Tsempataa. Nyt tuli uus telkku. Kiire. Vastaan jos kommentoitte kun ehdin . se p-

• Hugo. kirjoitti:

Suo Sinulle oikeuden kerran
        vuodessa saada ilmatteeksi
        kaikki Sinua koskevat asiakirjat
        ja pyyntö on tehtävä 28§ mukaan
        kirjallisesti sekä paperit
        on toimitettava viipymättä.

Ongelmani ei ole ollut tuossa,
        vaan siinä että en saa oikeudessa
        esitettyjä lääkärinlausuntoja
        tapaturmalain sen ja sen pykälän
        mukaan, koska ne ovat salaisia.

Nyt vak.yhtiöt yrittävät vielä saada
        lakia läpi, että ne asiakirjat
        julistettaisiin salaisiksi aina
        100 vuotta henkilön kuoleman
        jälkeen.

Linkki kaverin ei siis minun
        blogiin löytyy galleriastani
        otsikolla "asia pitoista".

Sieltä löytyy sitten parempi selvitys
        tuohon tapaturmalakiin.

• P--
        Pärre kirjoitti:

jälkeen.

tuohon tapaturmalakiin.

Kokemusta parin viikon sisällä. Soitin potilasvahinkoon, että olen lähettänyt sinne papereitani. No, samalla kerroin että , mitä pyöritystä ja vääriä diagnoseja ja lääkkeitä minulle on syötetty. Sanoin myöskin, että tämä on se ongelma- hyvä veli systeemi lääkäreiden yhteisössä. Älä syö minua, etten minä syö sinua. Tämä puhelimessa ollut työntekijä sanoi minulle, että niinhän se on. TÄMÄ ON SE HYVÄ PALJASTUS POTILASVAHINGON TYÖNTEKIJÄLTÄ; ETTÄ MYÖS SIELLÄ TIEDETÄÄN TÄMÄN ASIAN OLEMASSAOLO. Minun tilanteessani ylilääkäri ei kirjoittanut ollenkaan diagnoosia 2,5 vuoden hoitamattomuuden jälkeen, koska se olsi ilmoittanut heidän ja erityisesti hänen, vastuullisessa asemassa olevan lääkärin vakavan virheen. Lääkärit saavat tehdä virheitä, missään muussa ammatissa ei saa tehdä virheitä joutumatta vastuuseen. Kyse on kuitenkin ihmishengestä. Pitäisi saada laki joka samaistaa hoitovirheet pahoinpitelyyn ja kuolemantuottamukseen.Lääkkeiden väärät määräykset tuhoavat potilaan hermostoa ja maksaa ja munuaisia ja sydäntä. Tätä kautta koko ihmistä. Ruumiinavauksessa pitäisi aina selvittää, mitä myrkkyjä ihminen on joutunut ottamaan. JOS potilas ei suostu ottamaan niitä, hänet voidaan jättää hoitamatta ja esim. joutuu jättämään työpaikkansa, kun ei suostu yhteistyöhön lääkärin kanssa. Korutont on kertomaa, mutta joka sana on tosi.

• P-- kirjoitti:

Kokemusta parin viikon sisällä. Soitin potilasvahinkoon, että olen lähettänyt sinne papereitani. No, samalla kerroin että , mitä pyöritystä ja vääriä diagnoseja ja lääkkeitä minulle on syötetty. Sanoin myöskin, että tämä on se ongelma- hyvä veli systeemi lääkäreiden yhteisössä. Älä syö minua, etten minä syö sinua. Tämä puhelimessa ollut työntekijä sanoi minulle, että niinhän se on. TÄMÄ ON SE HYVÄ PALJASTUS POTILASVAHINGON TYÖNTEKIJÄLTÄ; ETTÄ MYÖS SIELLÄ TIEDETÄÄN TÄMÄN ASIAN OLEMASSAOLO. Minun tilanteessani ylilääkäri ei kirjoittanut ollenkaan diagnoosia 2,5 vuoden hoitamattomuuden jälkeen, koska se olsi ilmoittanut heidän ja erityisesti hänen, vastuullisessa asemassa olevan lääkärin vakavan virheen. Lääkärit saavat tehdä virheitä, missään muussa ammatissa ei saa tehdä virheitä joutumatta vastuuseen. Kyse on kuitenkin ihmishengestä. Pitäisi saada laki joka samaistaa hoitovirheet pahoinpitelyyn ja kuolemantuottamukseen.Lääkkeiden väärät määräykset tuhoavat potilaan hermostoa ja maksaa ja munuaisia ja sydäntä. Tätä kautta koko ihmistä. Ruumiinavauksessa pitäisi aina selvittää, mitä myrkkyjä ihminen on joutunut ottamaan. JOS potilas ei suostu ottamaan niitä, hänet voidaan jättää hoitamatta ja esim. joutuu jättämään työpaikkansa, kun ei suostu yhteistyöhön lääkärin kanssa. Korutont on kertomaa, mutta joka sana on tosi.

epäile.

Tiesitkö sen, että vakuutusyhtiöt
        yrittävät saada läpi lakia, että
        vak.lääkärin ei tarvitsisi
        noudattaa lääkärinvalaa.

Tai sitä, että vak.lääkärin
        pitäisi saada potilaskansiot
        sairaaloista ilman hoitavan
        lääkärin lausuntoa.

• Hugo.
        Pitkästä aikaa kirjoitti:

En ole jaksanut kirjoittaa enää, se kouristelija, päähänpotkittu 9 epilääkettä syötetty, aivot tuhottu, Uusi yl liäkär siel sanoi. Vaan kas kummaa, eipä kahteen kertaan anottu kuntoutustuki ole mennyt läpi, koska en ole vielä vetänyt itseäni h.....n. Tsempataa. Nyt tuli uus telkku. Kiire. Vastaan jos kommentoitte kun ehdin . se p-

Kiva kuulla Sinusta,vointeja ja jutellaan tosta, ehkä voin jotenkin auttaa. Kirjoituksesi oli aika "väsyneen" oloinen. Kaikki ok? Vastaa, kun jaksat.

Jos itse saan kaksi kertaa hylyn kuntoutustuestakin, niin jo harkitsen vakavasti nyrkkien käyttöä oikeuksien ajamiseen. Tosin virkamiehet ei kunnioita, kun kansanedustajien nyrkkejä, joten tyydyn kohtalooni, jos noin käy.

Hyvinvointiyhteiskuntamme on hyvin Kafkamainen varmasti monnelle.

• Hugo.
        Pärre kirjoitti:

jälkeen.

tuohon tapaturmalakiin.

Ei kai he sentään ole pyytäneet vastinetta lääkärinlausunnosta ja eivät anna sitä luettavaksi? Sellainen olisi jo kaiken naurettavuuden huippu, mutta enpä ihmettele enää mitään. Lääkärinlausunnoissa on varmati juuri se, että ainakin joissakin asioissa katsotaan, että ne voivat vahingoittaa ko. henkilön terveyttä, jos ne on julkisia. En kyllä oikein tajua, että miksi nuo sitten on salaisia. Todennäköisesti syy on yksinkertainen eli lakipositisvinen. Jos erityislaillla on säädetty salaiseksi, niin henkilötietolaki syrjäytyy ja ei saa asiakirjoja. Se, että onko laissa järjen hiventä ei ole enää harkittavissa vaan lakia noudatetaan vaan sen taia, että laissa lukee niin. Haetaanpa tällaisilla laeilla oikeutta!

Kuten luennoilla sanotaan, että julkisuus on selkeä pääsääntö, niin poikkeukset on rapauttaneet sen niin, että salaisuudesta on tullut oikeasti se pääsääntö. Ketä on syyttäminen? Kansanedustajia lienee, koska he säätävät laita ja hallitusta... tosin eihän kansanedustajat paljoakaan tajua, jos vaikka Tanja Karpela on päättämässä asioista ja asiantuntijat ne päättää hyväveliverkoston kautta.

Yleensä professorit ovat lainvalmistelussa mukana ja hallitus kuuntelee heitä silmät pyöreinä ja eivät osaa hahmottaa kokonaisuutta.

Niin, noudatetaan lakia, joka on väärä, koska se vaan sattuu olemaan laki vailla järkeä. Totuushan ei ole lain pätevyyden edellytys, vaan pelkästään se, että se on säädetty laillisessa järjestyksessä.

• p--
        Hugo. kirjoitti:

Kiva kuulla Sinusta,vointeja ja jutellaan tosta, ehkä voin jotenkin auttaa. Kirjoituksesi oli aika "väsyneen" oloinen. Kaikki ok? Vastaa, kun jaksat.

Jos itse saan kaksi kertaa hylyn kuntoutustuestakin, niin jo harkitsen vakavasti nyrkkien käyttöä oikeuksien ajamiseen. Tosin virkamiehet ei kunnioita, kun kansanedustajien nyrkkejä, joten tyydyn kohtalooni, jos noin käy.

Hyvinvointiyhteiskuntamme on hyvin Kafkamainen varmasti monnelle.

Missä Sinun lippu on.
        Itse en sitä vieläkään osaa laittaa.
        No mitäs siitä.
        Olen tohon alas vähän kirjoittanut kohtiin.
        Katsos, en minä sitä tekiskään, mutta kuuleppas, tämä yhteiskunnan terveydenhuoltorattaisto tekee sen vähin erin hivuttamalla. Vähiin ne mehut menee, tällä väärillä diagnooseilla. Kiva kuitenkin että toinen neuro kertoo että ei olis saanut niin hoitaa ja lääkitä, vaan arvaas onko kirjoittanut sitäkään paperille. Tiedät että ei.

• Hugo. kirjoitti:

"Virkailija lupasi lähettää minulle
        kaiken aineiston vakuutusyhtiöstä".

Saitko myös kopiot siitä lääkärikansiosta?

Lääkärikansio on sellainen, missä asiaasi
        hoitava vakuutusvirkailija käy viestintää
        vakuutuslääkärin kanssa asiastasi.

Tuota kansiota ei yleensä lähetetä ja
        ko. kansiosta saa paremmin selville
        vakuutusyhtiön kannan.

Sieltä löytyy perusteet siihen miksi
        joku anomuksesi hylätään tai hyväksytään.

Tässä mallia asiakirjapyyntöön:

Asiakirja pyyntö

Hakija:_________________________________________

Vahinkotunnus: (tähän kirjoitat Sinulle annetun tunnuksen)

Viitaten Henkilötietolaki 523/99 26§ joka suo minulle oikeuden saada kopion kaikista minua koskevista asiakirjoista sisältäen mm. röntgen, magneetti ym. kuvista ja niihin liittyvistä materiaaleista ilmaiseksi.

Koska anomukseni on tehty 28§ mukaan kirjallisesti, niin asiakirjakopiot pitää toimittaa minulle viivytyksettä.

Lisäksi haluan todistuksen siitä, että olen saanut kaikista hallussanne olevista
        asiakirjoista kopiot.

Tämä asiakirja on kirjoitettu kahtena kappaleena, joista toinen jää hakijalle
        vastaanottajan allekirjoituksella ja leimalla varustettuna.

Paikka ja päivämäärä:____________________________________________

Allekirjoitus: __________________________________________________

Vastaanottajan allekirjoitus ja leimaus:

• Hugo.
        Pärre kirjoitti:

"Virkailija lupasi lähettää minulle
        kaiken aineiston vakuutusyhtiöstä".

Saitko myös kopiot siitä lääkärikansiosta?

Lääkärikansio on sellainen, missä asiaasi
        hoitava vakuutusvirkailija käy viestintää
        vakuutuslääkärin kanssa asiastasi.

Tuota kansiota ei yleensä lähetetä ja
        ko. kansiosta saa paremmin selville
        vakuutusyhtiön kannan.

Sieltä löytyy perusteet siihen miksi
        joku anomuksesi hylätään tai hyväksytään.

Tässä mallia asiakirjapyyntöön:

Asiakirja pyyntö

Hakija:_________________________________________

Vahinkotunnus: (tähän kirjoitat Sinulle annetun tunnuksen)

Viitaten Henkilötietolaki 523/99 26§ joka suo minulle oikeuden saada kopion kaikista minua koskevista asiakirjoista sisältäen mm. röntgen, magneetti ym. kuvista ja niihin liittyvistä materiaaleista ilmaiseksi.

Koska anomukseni on tehty 28§ mukaan kirjallisesti, niin asiakirjakopiot pitää toimittaa minulle viivytyksettä.

Lisäksi haluan todistuksen siitä, että olen saanut kaikista hallussanne olevista
        asiakirjoista kopiot.

Tämä asiakirja on kirjoitettu kahtena kappaleena, joista toinen jää hakijalle
        vastaanottajan allekirjoituksella ja leimalla varustettuna.

Paikka ja päivämäärä:____________________________________________

Allekirjoitus: __________________________________________________

Vastaanottajan allekirjoitus ja leimaus:

Olen oikeasti hyvää pataa sen virkailijan kanssa, mutta tilanne kärjistyi, kun en saanut kuntoutusrahaa. Kai hän olisi mielellään myöntänyt kuntoutusrahan, jos olisin täyttänyt edellytykset opintomenestyksen suhteen, mutta taisin keskittyä syyslukukauden ja hieman muitakin liikaa muuttoon ja sosiaaliseen elämään, joten tentit ei sitten mennyt läpi.

Näin hän lupasi puhelimessa, että saan kaikki paperit, että voin setviä asiaani, koska olen todellakin muutoissa hukannut paperini, enkä aina ole edes ottanut kopiota, mitä olen lähettänyt.

Minulla on suuri syy luottaa, että hän lähettää paperit, koska hän on entinen työkaverini. Harmi entisiä hyviä työkavereita alkaa kovistelemaan, jos siihen tarve.

Vielä en siis ole saanut mitään, joten en tiedä tulenko saamaan lääkärinlausunnot, mutta puhelimessa sain kyllä kaiken selvityksen, että mitä lääkäri oli kirjoittanut ja hän oli päätösrekisteriin, joka on koneella kirjoittanut "Kuntoutusrahaa ei voi myöntää, koska suorituksia ei ole kertynyt tarpeeksi. Suosittelen, että hakee kuntoutustukea ja sen myöntämisen edellytyksen on". Mielestäni tuo ei kyllä nyt ole sitten kovin lääketieteellinen lausunto asiastani, joten se ei nyt anna paljoa osviittaa siihen, että tulenko saamaan mitään selvityksiä, että miten he tulkitsivat sairauteni. Voi hyvinkin olla, että olivat samaa mieltä kaikkien lääkäreideni kanssa, mutta kohdallasi kuntoutusraha jouduttiin lopettamaan, koska opintosuoritusotteella ei näkynyt tarpeeksi suorituksia. Yritin selittää, että ne ei näy, koska on vireillä ja tenttejä minulta puuttuu muuta, mutta asiallisesti he eivät voineet joustaa, mistä kinasin pitkään, vaikka ei heillä rahasta pitäisi olla puutetta ja olen motivoitunut opiskeluun ja varmasti voin joskus antaa työpanokseni yhteiskunnalle ja purkaa mm Kelan byrokraattiset systeemit. Mielummin koko Kelan.

Kiitoksia Pärre tuosta kaavakkeestasi, mutta koska olen sinutellut aina tätä virkailijaa ja puhunut kaikesta muustakin kuin vain eläkeasiasta, niin noin muodollisen kirjeen lähettäminen tässä vaiheessa on ehkä turhaa. Jos homma ei ala luistamaan, niin pakko tehdä kaikki muodollisesti ja hoitaa tapaus lakien mukaan. Katsoin viimeyönä lakeja ja ei ole ihme, että jos virkailijatkin ovat ihmeissään kuntoutusasioissa ja unohtavat maksaa osia siitä, ellei asiakas ole tarkka. Yläkäsite vakuutus-->kuntoutus--> kuntoutusraha ja kuntoutustuki. Jos joku vielä väittää, että en tiedä kuntoutusrahan ja kuntoutustuen eroa, niin voi selittää, että mitä ne on, sillä olen itse kyllä vakuutusyhtiöiden kanssa tekemisissä, jotka töissä niissä. Jopa yksi parhaista kavereistani on töissä vakuutusyhtiössä, joten ei minun tietopuolessa ja tiedonsaamisessa pitäisi olla ongelmia. Mahdotonta ei ole, että kysyisin asiasta proffaltani ja heistä ainakin joku on ollut asiantuntijana näitä lakeja sorvattaessa. Valitettavasti lait ei tule aina siihen muotoon, kuin asiantuntijat haluavat ja se vääristyy mm. vakuutusyhtiön sisäisten tulkintojen takia. Sen tiedän, että vakuutusyhtiössä on tiukasti salattuja tulkintapalavereja, joista ei asiakkaille tiedoteta, mutta onneksi edes tiedän sellaisen olemassaolon.

Kerron sulle Pärre sitten, että sainko lääkärintodistuksia. Asiamme eroaa siinä, että vielä en ole laittanut oikeusprosessia varsinaisesti vireille, sillä hallinto-oikeus on seuraava instanssi, jos sinne mielenkiinnosta menen. Sen jälkeen onkin sitten ne ulkomaalaiset tuomioistuimet, mutta ehkä asiassani ei ole kuitenkaan kysymys ihmisoikeudesta, tosin kyllähän noista autojen verotuksestakin valitetaan ja ihmisoikeudet on nyt oikea muoti-ilmiö ai aiheesta! Siis myös sosiaaliset ihmisoikeudet tarkoittaen TSS-sopimusta.

Nyt kun luen kirjoitukseni loppuun Pärre, niin taisit tarkoittaa sen toiselle, mutta eipä mitään, tässä taasen hieman asian vierestä, jos ei asiaan oikein pääse käsiksi:). Systemaattimuus jää taas ketjusta puuttumaan ja taidan kyllä itse tätä sotkea:).

• Hugo. kirjoitti:

Olen oikeasti hyvää pataa sen virkailijan kanssa, mutta tilanne kärjistyi, kun en saanut kuntoutusrahaa. Kai hän olisi mielellään myöntänyt kuntoutusrahan, jos olisin täyttänyt edellytykset opintomenestyksen suhteen, mutta taisin keskittyä syyslukukauden ja hieman muitakin liikaa muuttoon ja sosiaaliseen elämään, joten tentit ei sitten mennyt läpi.

Näin hän lupasi puhelimessa, että saan kaikki paperit, että voin setviä asiaani, koska olen todellakin muutoissa hukannut paperini, enkä aina ole edes ottanut kopiota, mitä olen lähettänyt.

Minulla on suuri syy luottaa, että hän lähettää paperit, koska hän on entinen työkaverini. Harmi entisiä hyviä työkavereita alkaa kovistelemaan, jos siihen tarve.

Vielä en siis ole saanut mitään, joten en tiedä tulenko saamaan lääkärinlausunnot, mutta puhelimessa sain kyllä kaiken selvityksen, että mitä lääkäri oli kirjoittanut ja hän oli päätösrekisteriin, joka on koneella kirjoittanut "Kuntoutusrahaa ei voi myöntää, koska suorituksia ei ole kertynyt tarpeeksi. Suosittelen, että hakee kuntoutustukea ja sen myöntämisen edellytyksen on". Mielestäni tuo ei kyllä nyt ole sitten kovin lääketieteellinen lausunto asiastani, joten se ei nyt anna paljoa osviittaa siihen, että tulenko saamaan mitään selvityksiä, että miten he tulkitsivat sairauteni. Voi hyvinkin olla, että olivat samaa mieltä kaikkien lääkäreideni kanssa, mutta kohdallasi kuntoutusraha jouduttiin lopettamaan, koska opintosuoritusotteella ei näkynyt tarpeeksi suorituksia. Yritin selittää, että ne ei näy, koska on vireillä ja tenttejä minulta puuttuu muuta, mutta asiallisesti he eivät voineet joustaa, mistä kinasin pitkään, vaikka ei heillä rahasta pitäisi olla puutetta ja olen motivoitunut opiskeluun ja varmasti voin joskus antaa työpanokseni yhteiskunnalle ja purkaa mm Kelan byrokraattiset systeemit. Mielummin koko Kelan.

Kiitoksia Pärre tuosta kaavakkeestasi, mutta koska olen sinutellut aina tätä virkailijaa ja puhunut kaikesta muustakin kuin vain eläkeasiasta, niin noin muodollisen kirjeen lähettäminen tässä vaiheessa on ehkä turhaa. Jos homma ei ala luistamaan, niin pakko tehdä kaikki muodollisesti ja hoitaa tapaus lakien mukaan. Katsoin viimeyönä lakeja ja ei ole ihme, että jos virkailijatkin ovat ihmeissään kuntoutusasioissa ja unohtavat maksaa osia siitä, ellei asiakas ole tarkka. Yläkäsite vakuutus-->kuntoutus--> kuntoutusraha ja kuntoutustuki. Jos joku vielä väittää, että en tiedä kuntoutusrahan ja kuntoutustuen eroa, niin voi selittää, että mitä ne on, sillä olen itse kyllä vakuutusyhtiöiden kanssa tekemisissä, jotka töissä niissä. Jopa yksi parhaista kavereistani on töissä vakuutusyhtiössä, joten ei minun tietopuolessa ja tiedonsaamisessa pitäisi olla ongelmia. Mahdotonta ei ole, että kysyisin asiasta proffaltani ja heistä ainakin joku on ollut asiantuntijana näitä lakeja sorvattaessa. Valitettavasti lait ei tule aina siihen muotoon, kuin asiantuntijat haluavat ja se vääristyy mm. vakuutusyhtiön sisäisten tulkintojen takia. Sen tiedän, että vakuutusyhtiössä on tiukasti salattuja tulkintapalavereja, joista ei asiakkaille tiedoteta, mutta onneksi edes tiedän sellaisen olemassaolon.

Kerron sulle Pärre sitten, että sainko lääkärintodistuksia. Asiamme eroaa siinä, että vielä en ole laittanut oikeusprosessia varsinaisesti vireille, sillä hallinto-oikeus on seuraava instanssi, jos sinne mielenkiinnosta menen. Sen jälkeen onkin sitten ne ulkomaalaiset tuomioistuimet, mutta ehkä asiassani ei ole kuitenkaan kysymys ihmisoikeudesta, tosin kyllähän noista autojen verotuksestakin valitetaan ja ihmisoikeudet on nyt oikea muoti-ilmiö ai aiheesta! Siis myös sosiaaliset ihmisoikeudet tarkoittaen TSS-sopimusta.

Nyt kun luen kirjoitukseni loppuun Pärre, niin taisit tarkoittaa sen toiselle, mutta eipä mitään, tässä taasen hieman asian vierestä, jos ei asiaan oikein pääse käsiksi:). Systemaattimuus jää taas ketjusta puuttumaan ja taidan kyllä itse tätä sotkea:).

Molemmat viestini oli tarkoitettu
        Sinulle avuksi oikeuksiesi
        vaatimiseen vak.yhtiöltä tai
        edes kunnon perustelua hylylle.

• Hugo.
        Pärre kirjoitti:

Molemmat viestini oli tarkoitettu
        Sinulle avuksi oikeuksiesi
        vaatimiseen vak.yhtiöltä tai
        edes kunnon perustelua hylylle.

Menin varmaan sekaisin sitten tuosta, kun sanoit, että "tähän kirjoitat sinulle annetun tunnuksen". Minulla ei käsittääkseni ole mitään tunnusta, en tiedä sitten mitä tarkoitit, ehkä tarkoitat diaarinumeroa?

Kiitoksia ja älä nyt huulia alaspäin laita, jos yrität neuvoa ja minä en käsittänyt oikein. Todella kaunis päivä oli ja toivottavasti olitte kaikki ulkona. Itse kävin shoppailemassa ja parturissa ja kahvilla. Kamala, että parturiin voi mennä rahaa ja meinasin tukehtua sen Tatjanan kaapuun, kun leikka Hiusateljeessa 40 min! Pois lähdin 89 euroa köyhempänä, Skypeen ostin sankaluurit, jotta puhelinlaskut katoaa, ne maksoi vain 8,90!

*Alan lukemaan tenttiin ja kiitoksia Pärre neuvoista!* Alku oli minulle tarpeellista, mutta jotenkin sitten aloin lopusta ajattelemaan, että ehkä viesti ei ollut minulle tarkoitettu. Muutenhan siihen vastasinkin. Kiittäen nöyrästi ja taistelu jatkukoon.

Tosin nyt vetäydyn lukemaan oikeusteorian tenttiin jälleen kerran, ehkä saan sieltä vielä hullumpia ajatuksia päähäni.

• Hugo.
        p-- kirjoitti:

Missä Sinun lippu on.
        Itse en sitä vieläkään osaa laittaa.
        No mitäs siitä.
        Olen tohon alas vähän kirjoittanut kohtiin.
        Katsos, en minä sitä tekiskään, mutta kuuleppas, tämä yhteiskunnan terveydenhuoltorattaisto tekee sen vähin erin hivuttamalla. Vähiin ne mehut menee, tällä väärillä diagnooseilla. Kiva kuitenkin että toinen neuro kertoo että ei olis saanut niin hoitaa ja lääkitä, vaan arvaas onko kirjoittanut sitäkään paperille. Tiedät että ei.

Nyt en tajunnut kyllä, että mihin viittaat. Mistä lipusta puhut?, kun kysyt, että missä lippuni on, vaikka kysymyksessäsi ei olekaan kysymysmerkkiä, oletan, että se oli kysymys. Ehkä tarkoitat, että "lippu" on se jota pitää pitää korkealla.

Joo, mieliala korkealle kuin suinkin! Ei tässä jäädä tuleen makaamaan, mutta välillä jalo joutilaisuus tekee hyvää.

• sauvatar
        Hugo. kirjoitti:

Nyt en tajunnut kyllä, että mihin viittaat. Mistä lipusta puhut?, kun kysyt, että missä lippuni on, vaikka kysymyksessäsi ei olekaan kysymysmerkkiä, oletan, että se oli kysymys. Ehkä tarkoitat, että "lippu" on se jota pitää pitää korkealla.

Joo, mieliala korkealle kuin suinkin! Ei tässä jäädä tuleen makaamaan, mutta välillä jalo joutilaisuus tekee hyvää.

toi merkki, kun ollaan kirjautuneena
        sisään eli rekisteri"lippu".
        Oletan että sitä hän tarkoitti.

• werty1

Opintotuki katkaistu useasti koska ei kertynyt tarpeeksi opintoviikkoja. Opiskeluni venynyt koska välillä oli tosi rankkoja kohtauskausia. Oli mukavaa kun joutui lähettämään opintotukilautakunnalle neurologin lausunnon. Lähetin vielä tk:sta epikriisejä, että näkivät kuinka usein minua kärrättiin sinne piipaa- autolla.

Näissä näkyi myös luonnollisesti lääkärille kertomani psyko- sosiaalinen statukseni. Potilaalla ahdistavaa kohtauspelkoa, sosiaalisten tilanteiden pelkoa jne. Nyt en ole saanut neljään kuukauteen centin jeniä taikka edes entisiä zlotyja.

Koska jouduin jättämään hoitsun työt epin ja vuorotyön sopimattomuuden takia olen saanut välillä olla jopa kolme päivää töissä. Päivän keikkoja on ollut useampia. Jaa. Enhän minä perskules sitten olekaan joutunut täysin luopumaan hoitsun hommista. Kylläpä itsetunto kohosi!

• Hugo.

Juuri tuon takia yritän hakea vielä kuntoutustukea, enkä opintotukea ja taidan valittaa kuntoutusrahasta, kuhan saan sen perkeleen päätöksen kirjallisena. Sitä he muhivat, vaikka kuinka pyydän sitä.

Tarinasi ei kerro, että miten opintotukilautakunta suhtautu selitykseesi opintojen viivästymisestä aiheellisilla perusteilla. Käsittääkseni he eivät ole yhtä ankaria ja päästävät jatkamaan opintoja, kunhan jaksaa toimittaa selvitykset, että miksi suorituksia ei ole karttunut. Tuo paperityö kuitenkin kuluttaa hermoja ja aikaa, että opintotuki on huonompi vaihtoehto, etenkin kun se ainakin kohdallani on vielä huomattavasti pienempi.

Saa nähdä saako tässä mistään rahaa, mutta ainakin olen juossut jokapäivä virastoissa hakemassa selvityksiä tai viemässä selvityksiä.

Ei tässä ole mitään järkeä ja kannatan koko sosiaalijärjestelmän alasajoa, jotta voisi luoda jotain uutta puhtaalta pöydältä.

• niin, p--

samoin, minua on piipaat kuskannut joka paikkaan. Nyt sitten kakolaan, kun eivät muuta keksi, tämän väärien diagnoosien ja lääkkeiden aiheuttamaan tilanteeseen, eli olen sama p--, joka olen kertonut mielipiteitäni.
        Näin, olemme koulutettuja, ja meidän koulutusta kun lääkärit eivät arvosta. Ihmisen arvostus kun heillä on tittelistä kiinni. Meille on koulutettu, että ei ole ensimmäisen eikä toisen luokan kansalaisia. Lääkäreillä on kuitenkin mahdollisuus kenenkään kritisoimatta kohdella ihmisiä kuinka haluavat. Minutkin yksityispotilaana hoidettiin ja nyt julkisessa pyöritetään rattaissa. Voimia sinulle ja kaikille muille. Menen kohta arvauskeskukseen.

• p---
        niin, p-- kirjoitti:

samoin, minua on piipaat kuskannut joka paikkaan. Nyt sitten kakolaan, kun eivät muuta keksi, tämän väärien diagnoosien ja lääkkeiden aiheuttamaan tilanteeseen, eli olen sama p--, joka olen kertonut mielipiteitäni.
        Näin, olemme koulutettuja, ja meidän koulutusta kun lääkärit eivät arvosta. Ihmisen arvostus kun heillä on tittelistä kiinni. Meille on koulutettu, että ei ole ensimmäisen eikä toisen luokan kansalaisia. Lääkäreillä on kuitenkin mahdollisuus kenenkään kritisoimatta kohdella ihmisiä kuinka haluavat. Minutkin yksityispotilaana hoidettiin ja nyt julkisessa pyöritetään rattaissa. Voimia sinulle ja kaikille muille. Menen kohta arvauskeskukseen.

Kun kritisoin hoitoani, hoitamattomuuttani lääkäri suuttui, vaikka mieheni oli mukana. Pyysin tuekseni. Sanoessani lauseestaan, josta olen aikaisemmin kirjoittanut, että minulle ei olisi saanut antaa ollenkaan epilepsia lääkkeitä, hän nyt mieheni ollessa mukana, kielsi sanoneensa niin. Hän suuttui ja sanoi, että nyt tämä keskustelu on loppu. Sanoin hyvä niin. Lääkkeitä ei enää ole, ne on loppu. Meidän potilaiden täytyy kestää väärät hoidot ja kun kritisoi, lääkäri ottaa nokkinsa. Ylilääkäri sellainen. Sanoessani, että kannattaa miettiä miten potilaille keskustelee,että ei anna vielä huonompaa kuvaa hoidosta. Hän suuttui. Kuulema 9 eri lääkettä ja se yksi, jolle olin jo ollut allerginen oli tarkoituksenmukaista antaa.Tähän loppui minun lääkäreitä ja pappeja kunnioittava ajatus. Viimeinen pisara. Sanoin, että seuraavan kerran otan nauhurin mukaan.

• sauvatar
        p--- kirjoitti:

Kun kritisoin hoitoani, hoitamattomuuttani lääkäri suuttui, vaikka mieheni oli mukana. Pyysin tuekseni. Sanoessani lauseestaan, josta olen aikaisemmin kirjoittanut, että minulle ei olisi saanut antaa ollenkaan epilepsia lääkkeitä, hän nyt mieheni ollessa mukana, kielsi sanoneensa niin. Hän suuttui ja sanoi, että nyt tämä keskustelu on loppu. Sanoin hyvä niin. Lääkkeitä ei enää ole, ne on loppu. Meidän potilaiden täytyy kestää väärät hoidot ja kun kritisoi, lääkäri ottaa nokkinsa. Ylilääkäri sellainen. Sanoessani, että kannattaa miettiä miten potilaille keskustelee,että ei anna vielä huonompaa kuvaa hoidosta. Hän suuttui. Kuulema 9 eri lääkettä ja se yksi, jolle olin jo ollut allerginen oli tarkoituksenmukaista antaa.Tähän loppui minun lääkäreitä ja pappeja kunnioittava ajatus. Viimeinen pisara. Sanoin, että seuraavan kerran otan nauhurin mukaan.

sen nauhurin ottamista mukaan vaikka
        sitä ei siten lain mukaan hyväksytä
        jos on salaa nauhoitettu.
        Mut on niin monesti lääkärit pettänyt
        joten toisaalta on helpostus etten ole
        ainoa ja toisaalta ikävää etten ole
        se ainoa turhien lupauksien ja väärien
        lääkkeiden koekaniini.

Tsemppiä ja pärjäile !

• sauvatar

Sanot kirjoituksessasi, että et ole tarpeeksi terve
      joten mene töihin vapaa aikanasi
      kuten muutkin terveet.
      Itse tein myös opiskelu aikoina ilta
      ja viikonloppu töitä jotta rahat riittää.

Topinen vaihtoehto jota en suinkaan
      suosittele on se epärehellisyys.
      Oletkin sairaampi kuin todellisuudessa
      olet ja kohtailet usein ???

• Hugo.

Opiskelut pitäisi ensin saattaa päätökseen ja ne on niin loppusuoralla, että sinne aion sinnitellä. Tietenkin on hyvä, että jossain vaiheessa hakee töitä jo ennenkuin valmistuu ja olenhan jotain pientä yksityistä hommaa saanut.

Epärehellisyys ei todellakaan kannata, mutta töiden teko kannattaa. Valheella on sitäpaitsi niin lyhyet jäljet ja silleen ei kyllä mielestäni aja omaa etuaa. Eihän sitä edes muista, että mitä totuuttakaan on puhunut:).

*Ilman totuutta ei ole voimaa. Valheellisen olotilan ylläpitäminen vie aivan liikaa energiaa*.

Eriasia on sitten, että mikä on totta kenenkin mielestä ja siitä on ihmisillä monesti erimielipide.

kuten muutkin terveet.

• sauvatar
        Hugo. kirjoitti:

Opiskelut pitäisi ensin saattaa päätökseen ja ne on niin loppusuoralla, että sinne aion sinnitellä. Tietenkin on hyvä, että jossain vaiheessa hakee töitä jo ennenkuin valmistuu ja olenhan jotain pientä yksityistä hommaa saanut.

Epärehellisyys ei todellakaan kannata, mutta töiden teko kannattaa. Valheella on sitäpaitsi niin lyhyet jäljet ja silleen ei kyllä mielestäni aja omaa etuaa. Eihän sitä edes muista, että mitä totuuttakaan on puhunut:).

*Ilman totuutta ei ole voimaa. Valheellisen olotilan ylläpitäminen vie aivan liikaa energiaa*.

Eriasia on sitten, että mikä on totta kenenkin mielestä ja siitä on ihmisillä monesti erimielipide.

kuten muutkin terveet.

Älä anna periksi äläkä masennu,
        vaikka en yhtään ihmettelisi jos
        tuossa tilanteessa masentuu.
        Huomasin virheeni, kun olin
        kirjoitukseni jo lähettänyt,
        onneksi olet tarkkana =)
        Samaa mieltä olen valehtelusta,
        kunhan sen siihen heitin.
        En tiedä mitään keinoa millä auttaa
        tai mitään tahoa josta saisi apua.
        Onhan kyllä fattalla se harkinnan
        varainen sosiaaliapu,
        mutta et taida sitäkään saada ?

"Hakiksen torille lippis käteen ja
        soittaa kitaraa".

• käsittelijät

Vaikka olisi kolmen eri lääkärin puollot kuntoutustukieläkkeeseen, hylkäävät kuntoutustukieläkkeet. Jos vain jokin elin kehossa toimii, pitää sillä pystyä jotain työtä tekemään. Polla kun on ongelmana, ei sekään rasita kelan päättäjiä, kun se ei ole niiden oma!!Kuten sanottu, nnämä päättävät lääkärit, pitäisi vaihtaa säännöllisin väliajoin, koska ne turtuvat ja asiat ovat vain paperi ja raskasta kääntää sivua, ressukat!!! Leipääntyminen kun kuuluu tämän päivän vakituisiin lääkäreihin ja nämä lääkärit kun tekevät välillä niitä lääkärinkin hommia, joten ne ovat niin rasittuneita RESSUKAT. Armahdan niitä vähän, sen verran, kun en saa mistään rahaa, niin voisivat toisen työn palkan postittaa minulle, että lapseni saisi ruokaa.

• neiti kesäheinä

Sikäli kun tähän aikaan ymmärsin oikeen niin opiskelet. Jos näin on niin tottakai saat kuntoutustukee jos syitä löytyy tarpeeksi.
      Ite hain justiinsa ja päätös oli myönteinen. Kuntoutustuen tarkotushan on auttaa työhönpaluussa tai sinne pääsemisessä!!
      Varaat vaan kelan tädille ajan ja otat paprut mukaan...ja lyyti kirjoittaa.

Tsemppiä! Jostain pitää joskus tapella... Mut toivottavasti saat nyt jotain jostain, vaikka rahoista päätellen ei heti pissi koirat kintuille vaikka tuetta jäisit...

• sauvatar

jonotusaika 3kk ?

• Hugo.

Luin jo ilolla kirjoituksesi alun, kunnes sitten aloit puhumaan Kelan myöntämästä kuntoutustuesta. Tässä on nyt siis kyseessä vakuutuslaitos tai siis eläkelaitos ja heillä kai omat lomakkeet, vaikka kun täytin sen lomakkeen, niin yllätys, yllätys, se ohjautui Kelan lomakkeisiin. Ihmeiden aika ei ole ohi, kun eläkelaitoksen virkailija nimenomaan sanoi, että lomakkeen pitää olla heidän sivuiltaa ja Kelan lomake ei kelpaa!

*Jännää jauhautua byrokraattien rattaissa aivan kokemus mielessä*. Tämä oikeasti on aivan perseestä, taidan heittää hakematta koko tuen, kun alkaa vituttaa niin paljon ja haastan nuo pikkunilkkivirkamiehet oikeuteen väärien neuvojen antamisesta. Heillä sentää on velvollisuus antaa vain oikeita neuvoja. Jos eivät tiedä, niin olisivat hiljaa tai menisivät lakaisemaan katuja.

• PEIKKO.
        Hugo. kirjoitti:

Luin jo ilolla kirjoituksesi alun, kunnes sitten aloit puhumaan Kelan myöntämästä kuntoutustuesta. Tässä on nyt siis kyseessä vakuutuslaitos tai siis eläkelaitos ja heillä kai omat lomakkeet, vaikka kun täytin sen lomakkeen, niin yllätys, yllätys, se ohjautui Kelan lomakkeisiin. Ihmeiden aika ei ole ohi, kun eläkelaitoksen virkailija nimenomaan sanoi, että lomakkeen pitää olla heidän sivuiltaa ja Kelan lomake ei kelpaa!

*Jännää jauhautua byrokraattien rattaissa aivan kokemus mielessä*. Tämä oikeasti on aivan perseestä, taidan heittää hakematta koko tuen, kun alkaa vituttaa niin paljon ja haastan nuo pikkunilkkivirkamiehet oikeuteen väärien neuvojen antamisesta. Heillä sentää on velvollisuus antaa vain oikeita neuvoja. Jos eivät tiedä, niin olisivat hiljaa tai menisivät lakaisemaan katuja.

jos kaikki epätietoiset näppäilevät tuota Googlea ja pistävät haut, niin kuntoutusraha-sanalle, että myös kuntoutustuelle! Sieltä löytyy täydellisesti kaikki mitä tarvitsee tietää. Ainakin kannattaa ottaa selvää ensin oikeuksistaan vaikkapa juuri tän netin kautta ja alkaa sitten "tapella" eri lakisääteisten tahojen kesken.

Mä luulen myös, että sillä on melko paljon merkitystä missä päin Suomea asuu; miten asiat hoituvat mm. Kelassa. Ja merkitystä on myös sillä miten "vakava-asteinen" sairaus on. Epilepsiaakin on niin turkasen montaa muotoa-ja vakavuusastetta. Paljon riippuu myös siitä millainen oma lääkäri, neurologi on; Miten omistautunut oman potilaansa tilanteeseen. Pelkkä byrokratia ei aina riitä siihen, miten nopeasti/hitaasti asiat hoituvat. Omalla lääkärillä on siihen suuri osuus. itse käyn TYKS:n neurologilla ja neurologini jopa lähetti itse puolestani tarvittavat lääkärinlausunnot suoraan Kelaan. Olen käynyt nuo kaikki prosessit läpi ja se vei kaikenkaikkiaan liki 5 vuotta, mutta suurena tukena koko tällä "matkalla" oli oma lääkärini. Kävin läpi kaikki mahdolliset tutkimukset. Piuhat ja porat hurisivat loppuvaiheessa päässä ja kun todettiin, ettei kohtausteni vuoksi minusta ole edes autonikkunanpesijäksi minulle myönnettiin täysimääräinen työkyvyttömyyseläke. Vai pitäisikö sanoa, että jouduin ko. eläkkeelle:)

Turha on haukkua ja kirota virkailijoita. Eivät hekään välttämättä osaa antaa yksiselitteistä vastausta kaikkeen..... Aivan kuten ei neurologikaan osaa välttämättä diagnosoida kaulan alapuolella olevia sairauksia, vaikka lääkäri onkin. Oma-aloitteisuus on vieläkin valttia, mutta miten sen hoitaa onkin jo eri asia:)

Eniten mua v...aaa se, miksi eräille mm. eduskunnassa ja ex-pornotähdille myönnetään täysimääräinen työkyvyttömyyseläke suoraan. luulisi ainakin, että ns. "polvivammainen" voi kouluttautua monen monituisiin ammatteihin.

• Hugo.
        PEIKKO. kirjoitti:

jos kaikki epätietoiset näppäilevät tuota Googlea ja pistävät haut, niin kuntoutusraha-sanalle, että myös kuntoutustuelle! Sieltä löytyy täydellisesti kaikki mitä tarvitsee tietää. Ainakin kannattaa ottaa selvää ensin oikeuksistaan vaikkapa juuri tän netin kautta ja alkaa sitten "tapella" eri lakisääteisten tahojen kesken.

Mä luulen myös, että sillä on melko paljon merkitystä missä päin Suomea asuu; miten asiat hoituvat mm. Kelassa. Ja merkitystä on myös sillä miten "vakava-asteinen" sairaus on. Epilepsiaakin on niin turkasen montaa muotoa-ja vakavuusastetta. Paljon riippuu myös siitä millainen oma lääkäri, neurologi on; Miten omistautunut oman potilaansa tilanteeseen. Pelkkä byrokratia ei aina riitä siihen, miten nopeasti/hitaasti asiat hoituvat. Omalla lääkärillä on siihen suuri osuus. itse käyn TYKS:n neurologilla ja neurologini jopa lähetti itse puolestani tarvittavat lääkärinlausunnot suoraan Kelaan. Olen käynyt nuo kaikki prosessit läpi ja se vei kaikenkaikkiaan liki 5 vuotta, mutta suurena tukena koko tällä "matkalla" oli oma lääkärini. Kävin läpi kaikki mahdolliset tutkimukset. Piuhat ja porat hurisivat loppuvaiheessa päässä ja kun todettiin, ettei kohtausteni vuoksi minusta ole edes autonikkunanpesijäksi minulle myönnettiin täysimääräinen työkyvyttömyyseläke. Vai pitäisikö sanoa, että jouduin ko. eläkkeelle:)

Turha on haukkua ja kirota virkailijoita. Eivät hekään välttämättä osaa antaa yksiselitteistä vastausta kaikkeen..... Aivan kuten ei neurologikaan osaa välttämättä diagnosoida kaulan alapuolella olevia sairauksia, vaikka lääkäri onkin. Oma-aloitteisuus on vieläkin valttia, mutta miten sen hoitaa onkin jo eri asia:)

Eniten mua v...aaa se, miksi eräille mm. eduskunnassa ja ex-pornotähdille myönnetään täysimääräinen työkyvyttömyyseläke suoraan. luulisi ainakin, että ns. "polvivammainen" voi kouluttautua monen monituisiin ammatteihin.

Olen käynyt nuo kaikki prosessit läpi ja se vei kaikenkaikkiaan liki 5 vuotta, mutta suurena tukena koko tällä "matkalla" oli oma lääkärini.

• Hugo.
        PEIKKO. kirjoitti:

Niin, varmasti viiden vuoden hakemisen jälkeen jokainen on kypsää kauraa eläkkeelle. Jos siitä ei sairastu, niin pitäisi olla mielestäni vajaaälyinen.

Käsittääkseni yhteiskunnalle oli parasta, että ko. henkilöt saivat eläkkeen ja eihän pornotähden uraa voi jatkaa, jos ei pysty kivuiltaa toimimaan rakastajana. Käsittääkseni hän ei kyllä saanut eläkettä helposti, jos sen on nyt saanut.

Tuosta toisesta ei voi niin hirvesti sanoa mitään. Eniten minua pännii, että Sirkka Hämäläinen nostaa varhennettua eläkettä valtiolta Suomesta ja lisäks EKP:stä sai hirvittävää palkkaa ja nyt hänet valittiii oopperan hallitukseen! Voi vittu! En voi minkäänlaista sympatiaa tuntea niin kylmää naista kohtaa, joka ajaa täysin omia etujaa, vaikka monen mielestä on varmasti on pätevä. Jakaisi nyt edes avustusta epilepsialiitolle, koska sillä ainakin sitä rahaa riittää.

Kuten Ansku sanoi, on varmasti parempi, että ei kirjoittele palstalle mitään, sillä mitä vähemmän ajattelee epilepsiaa, sitä paremmin voi. Turha tästä numeroa tehdä.

Googlella ei kyllä löydä todellakaan yksiselitteistä vastaus kuntoutustuki ongelmaan, ei varmasti! Siellä kuntoutustuesta puhutaan, vaikka kyseessä olisi vaikka mikä. Voin testa, yleensäkin sinne kirjautuu painovirheet ja jos vaikka hakee sanalla vatto jotain, niin varmaan löytää vitusta ja vatusta paljon tietoa, mutta ei vatosta.

Huomenna tentti ja en jaksa kirjoittaa enää. Paniikki aivan hirveä, unimatti tulee aina vain aikaisemmin.

Epilepsioita on todellakin paljon erilaisia ja siksi epilepsiaa sairastavista ei saa oikein otetta, kun he ovat niin heterogeeninen ryhmä.

Toinen neurologini ei suostunut käsittääkseni kirjoittamaan minulle B-todistusta, koska olen niin terve. Outoa oli, että laskutti kuitenkin siitä. Kirjoitti varmaan sitten kannaltani epäedullisen, vaikka mikäs siinä, jos hänen mielestään olen terve pukki, niin sitten vaan pukkina lampaiden sekaan.

Mie en tiiä nyt mitään, kun luen nyt vaan Ranskan oikeusjärjestelmästä ja se on oikeasti mielenkiintoista, kun vertaa sitä englannin systeemiin ja Usan... kun yritän muistella, että mitä jäi mieleen Ranskan oikeusjärjestelmästä, niin se Code civil:).

• Hugo.
        PEIKKO. kirjoitti:

Löytyihän sitä disinformaatiota, mutta oli yllättävän vaikeaa.

Haku oli siis sanalla vatto ja tulos oli tämä, että se vei kauniin alastoman naisen sivuille, jossa kinkyjuttuja.

• PEIKKO.
        Hugo. kirjoitti:

Olen käynyt nuo kaikki prosessit läpi ja se vei kaikenkaikkiaan liki 5 vuotta, mutta suurena tukena koko tällä "matkalla" oli oma lääkärini.

.. 5 vuoden aikana tehtiin lääketieteellisesti kaikki mahdollinen! Siinä sivussa hain tukia ja sain niitä myös. Sain hoitotukea... tai mieheni, koska ilman hänen apuaan en pärjäisi. Eli oon kyllä käynyt lähinnä lääketieteellisesti kaikki mahdolliset tutkimukset ja hoidot myös .. "pään poraus". Mutta toki elämää on eletty samaan aikaan muutenkin. Silloin koen kyllä olevani onnekas, koska olen saanut käydä läpi kaiken mahdollisen. Enpähän enää voi jossitella, että "Entäs jos...."

• netta

silloin kun minä olin ollut vuoden sairaslomalla ja lääkäri kirjoitti lisää sairaslomaa ,kyllä minun piti viedä b-todistus kelalle .jossa tein henkilökohtaisen anomuksen valmiille lomakepohjallejonka kela toimitti Ilmarisen työeläkeyhtiölle,joka alkoi maksaa n.kk päästä kuntoutustukea,

• Hugo.

Ehkä se Kela on sitten sotkeentunut pahanpäiväisesti tähän kuntoutustukeen, kuten kyllä moneen muuhunkin sotkien asiat.

Yritin muuten täyttää tuossa lomaketta ja voi perse, että sen täyttäminen oli sieltä syvältä. Kysyvät ummet ja lammet siinä ja en itse pidä niitä kaikkia kysymyksiä olennaisina (kiroaa kaikki lomakesuunnittelijat).

Jooh, jos seuraava päätös on sitten, että en saa kuntotustukea, kun en ole sairaspäivärahoilla ollut, niin jee jee. Eläkevakuutuksen ystävällinen virkailija kyllä sanoi, että sen saan ilmankin, ehkä ei pitäisi mainostaa, jos ei nyt mene aivan lain kirjaimen mukaan ja olen etuoikeutettu. Nyt kyllä on alkanut vaivaamaan, että haluanko olla määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä, koska mielestäni se leimaa. Olen hankala varmaan, mutta täytyy sanoa, että paremmin voin, kun en ajattele koko asiaa ja nautin kauniista kevät säästä ja naisista, jotka tänään oli siiryneet minihameisiin.

• Hugo.

Kaikesta virheellisistä neuvoistanne huolimatta saan kuntoutustukea välittömästi kuntoutusrahan jälkeen. Välttämättä ei edes B-toistukset olisi olleet tarpeen, mutta parempi papereita liian paljon kuin vähän.

Yhteenveto: Yllättynyt, että kerrankin järkeä viranomaisissa ja ei tarvitse kökkiä 300 paperilla sairaana, koska kuntoutusraha on jo ollut alla. Älkää kysykö mistä laista tämä, ei sitä laista näe.

• p---
        Hugo. kirjoitti:

Kaikesta virheellisistä neuvoistanne huolimatta saan kuntoutustukea välittömästi kuntoutusrahan jälkeen. Välttämättä ei edes B-toistukset olisi olleet tarpeen, mutta parempi papereita liian paljon kuin vähän.

Yhteenveto: Yllättynyt, että kerrankin järkeä viranomaisissa ja ei tarvitse kökkiä 300 paperilla sairaana, koska kuntoutusraha on jo ollut alla. Älkää kysykö mistä laista tämä, ei sitä laista näe.

Niin, minun kokemus on nyt sama. Takautuvasti, 300 sairaspäivärahaa muuttuu kuntoutustukeen. En ymmärrä, miten tämä kaikki on mahdollista. Se mitä kelasta sanotaan ja papereita papereiden perään muuttuu. No, laitan kädet ristiin ja tämä kuntoutustuki ei minua paranna, eikä poista mitään sairaaloiden kansioista. Kauheinta on, että oma tyttäreni kärsii tästä kaikesta. Hänenkin jaksaminen loppui eilen.

• sauvatar
        Hugo. kirjoitti:

Älä nyt noin jyrkästi meitä neuvojia
        tuomitse.
        Jokainen neuvoo omien kokemustensa
        kautta ja Kelan esitteessäkin
        sanotaan aivan selvästi,
        että ensin täytyy olla alla 300pv sairauspäivälomaa jne....

Annetaan siis tämän aiheen olla
        ja nauti oikeudestasi rahaasi =))

• Hugo.
        sauvatar kirjoitti:

Älä nyt noin jyrkästi meitä neuvojia
        tuomitse.
        Jokainen neuvoo omien kokemustensa
        kautta ja Kelan esitteessäkin
        sanotaan aivan selvästi,
        että ensin täytyy olla alla 300pv sairauspäivälomaa jne....

Annetaan siis tämän aiheen olla
        ja nauti oikeudestasi rahaasi =))

Jos yritän sanoa, että kyse ei Kelan kuntoutustuesta, niin ei kukaan sitä ymmärrä. Niin ja tuosta lopullisesta ratkaisusta sen verran, että ei ole vielä mustaa valkoisella siitä, mutta luotan taas viranomaiseen ja jätin paperit heidän haltuun. Pyyhkiköön niillä vaikka perseensä, kuhan saan rahaa eikä tarvitse koskaan asiaan enää palata:D.

Nyt lähen ryyppäämään! On kevät ja naisia varmaan odottaa kadulla ja kujilla poimijaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      212
      7460
    2. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      57
      2912
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

Vähän luulen että on..
      Ikävä
      190
      2327
    4. Mitä tämä on

Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1733
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      159
      1694
    6. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      20
      1386
    7. Olen valmis

Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      74
      1240
    8. Nyt on konstit vähänä.

Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      38
      1173
    9. Hyvää yötä kaivatulleni

En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      27
      1155
    10. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      50
      1029
    Aihe