mistä hyvät ikkunat?

Nimetön

Olen suunnittelemassa ikkunaremonttia. Pyysin tarjouksen Puusepänliike T Peuralalta(Lavia). Onko kellään kokemuksia ko. ikkunoista? Hinnaltaan ne ovat halvempia kuin esim Karvian ikkunat, mutta tarjoukset sisällöltään vastasivat toisiaan.

17

6358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vertaillut

      Peurala tekee ihan laadukasta ikkunaa. Jos valitset noista, niin turha maksaa Karvia-lisää. Peurala on pieni valmistaja ja laadunvarmistus ainakin pelaa. Ihan ok tuotteita siis.

    • rulaa

      Mulla on Karvian 175-karmiset kolmilasiset ikkunat valmiiksi maalatut valkoisiksi ja sälekaihtimet ynnä hyttysverkot mukana. oli helpot asentaa, myös puolitoistametrinen pyöreä, suosittelen.

      • murheita

        Karvian kanssa touhutessa oli jatkuvia murheita...kun sieltä ei ikkunoita saanut ajallaan, eikä osanneet ilmoittaa milloin valmistuvat..

        ... mutta jotenkin kestin parin kuukauden viime vuotisen viivästymisen, jota ei mitenkään selitetty koin minä...

        aika moisia kuluja tuli, joita ei mitätön viivästymiskorvaus jelpannut...

        Että EN TODELLAKAAN SUOSITTELE !!!


      • vastuunottajaa
        murheita kirjoitti:

        Karvian kanssa touhutessa oli jatkuvia murheita...kun sieltä ei ikkunoita saanut ajallaan, eikä osanneet ilmoittaa milloin valmistuvat..

        ... mutta jotenkin kestin parin kuukauden viime vuotisen viivästymisen, jota ei mitenkään selitetty koin minä...

        aika moisia kuluja tuli, joita ei mitätön viivästymiskorvaus jelpannut...

        Että EN TODELLAKAAN SUOSITTELE !!!

        ei murheille tuntunut löytyvän. Asioita siirrellään henkilöltä toiselle,eikä kukaan ota niitä oikeasti käsittelyyn. Paljon ylimääräistä
        vaivaa ennenkuin ikkunat olivat paikallaan.


    • pienikin

      Ei nämä Karvian niin ihmeellistä laatua ole. Myöhäsä olivat paljon, eikä jälkikään ihan moitteetonta ole.

    • pikku dilemma

      Väität hakevasi hyviä ikkunoita, mutta kyselet ikkunoista, jotka ovat halvempia kuin suunnilleen markkinoiden halvin tuote...

      Kyllä ikkunoissa pätee sama hinnan ja laadun suhde kuin missä tahansa muussa tuotteessa.

      • mahdollisuudet

        Tuossa pienessä valmistajassa ei voi todeta, että halpaa ja hyvää ei ole. Pienellä valmistajalla jää pois monta ison yrityksen raskaan organisaation kulua ja mahdollisesti myös väliporrasta. Samoin laadunvarmistus on pinellä huippuluokkaa.

        Ikkunateollisuudessa ei oikein päde ajatus, että hinta tuo laatua. Sen verran kirjavaa on tuo meininki.


      • mieltä
        mahdollisuudet kirjoitti:

        Tuossa pienessä valmistajassa ei voi todeta, että halpaa ja hyvää ei ole. Pienellä valmistajalla jää pois monta ison yrityksen raskaan organisaation kulua ja mahdollisesti myös väliporrasta. Samoin laadunvarmistus on pinellä huippuluokkaa.

        Ikkunateollisuudessa ei oikein päde ajatus, että hinta tuo laatua. Sen verran kirjavaa on tuo meininki.

        Pienikin yritys voi tehdä laadukasta tuotetta kilpailukykyiseen hintaan. Suuren ongelmat ovat siinä, että asiakkaan maksamaa hyvää on jakamassa iso ja raskas organisaatio.


    • laadukas

      Tuttavallani on kyseisen yrityksen ikkunat ja väittäisin niitä ainakin Skaalan ikkunoita paremmiksi. Tai ainakin nämä minun Skaalat ovat viimeistelyltään huonommat.

    • yrityksellä

      on etteivät pysty toimittamaan muutakuin perusikkunoita.

      • merkitys

        Perusikkuna riittää toiselle. Fenestran ulkoa alumiinipintaiset lasit on aivan hyvät. Aikataulu piti, samoin mitoitukset kohdallaan. Siellä on monta mahdollisuutta valita. On myös puukarmeja, sisään- ja ulos aukeavia, peseytyviä jne. Ötökkäverkot saa ym. Asennus oli nopea toimitus. 7 tuntia 14 ikkunaa. Meillä laitettiin keskellä talvea. Ollaan tyytyväisiä.


    • hyvä maalaus

      Katsoin maalauksia ja totesin Karvian maalauksen hyväksi.

    • Kehuja satelee

      Puusepänliike Peuralasta saa muuten ikkunat vakiomitoin tai omilla mitoillasi! Liikkeellä muuten hyvät kotisivut www.peuralaikkunat.fi Itse olen tosi tyyväinen tuolta ostamiini ikkunoihin, pojat tekivät jopa pyörän ikkunan mun pirttiini ja näyttää tosi hyvältä! Tänä kesänä hommaan sieltä vielä uudet ovet.

    • Harvoin laatua

      Kyllä ikkunoita ostaessa pitäisi tietää jotain muutakin kuin hinta.
      Kalliit hankinnat kannattaa miettiä tarkkaan ja hankkia hieman ulkopuolista tietoa.
      Ennen hankintoja katso netistä: Hyvän ikkunan laatuvaatimukset.

    • Onko laatueroja

      Valmistaako puuseppä ikkunat ja ovet valikoidusta puuaineksesta.
      Liimaako nykypäivän puuseppä karmi ja pokaliitoksia?
      Asentaako puuseppä elastisia pinta eli rakomassoja, poka / lasi, karmikappaleiden liitos-saumojen päälle (suojaksi)?
      Tiivistääkö puuseppä ikkunat ja ovet kuten ikkunateollisuus tai suoritetaanko tiivistys ympäristöministeriön suosittelemalla tavalla, Korjaustieto.fi?

    • ABC_

      Itsellä noin 6 vuotta ollut Peuralan ikkunat alumiinisella ulko-osalla paikoillaan eikä mitään moitittavaa. Silloin kävin jotain toistakin valmistajaa katsomassa, siellä karmit oli silmittömän veltot ruuvikiinnityksellä. Peuralan karmit oli sormiliitoksella tehdyt ja erittäin tukevat. Auttoi ainakin näin ensikertalaista asennuvaiheessa.

    • hyvempihyvä

      Ikkunanvalmistajasta riippumatta todella vähäisiä ovat niiden valmistus- ja laatuerot. Etenkin kerrostaloissa huolto ja korjaustoimet ovat edessä hyvinkin lyhyen ajan kuluessa. Kaikissa valmisikkunoissa on ikkunatiivisteet ja mahdolliset liitosmassaukset uusittava 10-15 vuoden välein. Ostajan kannattaa hankkia aina halvimmat ikkunat ja suorittaa itse liitoskohtien pintamassaukset. Lasin U-arvoa on aivan turha miettiä, koska lasin merkitys rakennuksen vuotuiseen lämmityskustannuksiin on vain muutamia prosentteja. Valoaukon liitosrakenteiden ilmavuodot ne aiheuttavat todella suuret lämmityskustannukset, estävät ilmanvaihdon toimimasta suunnitlmien mukaa, pilaa sisäilman laatua ja heikentää asumismukavuutta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3387
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      92
      3120
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2328
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1549
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe