Runo vanhenemisesta

mie65

Olen tulossa vanhaksi....
Herra, tiedät paremmin kuin minä, että olen tulossa vanhaksi. Suojele minua tulemasta liian puheliaaksi ja ajattelemasta, että minun on sanottava painava sanani joka asiassa ja joka tilaisuudessa.

Vapauta minut halustani järjestellä kaikkien muiden asioita. Tee minusta ajatteleva ihminen - ei ärtyisä eikä ylemmyydentuntoinen. Ottaen huomioon viisauteni laajan varaston on tosi sääli olla sitä käyttämättä, mutta tiedäthän, että haluan kuitenkin säilyttää muutaman ystävän itselläni loppuun saakka.

Pidä mieleni vapaana loputtomien yksityiskohtien kertaamisesta ja anna minulle siivet, joilla voin lentää suoraan asian ytimeen.

Sinetöi huuleni vaikenemaan kaikista kivuistani ja vaivoistani, jotka ovat lisääntymässä ja joista puhuminen on sitä mielyttävämpää mitä pidemmälle vuodet vierivät.

Pyydän sen sijaan itselleni tarpeeksi voimaa kuunnella muiden vaivoja ja kestävyyttä ymmärtää heitä kärsivällisin mielin.

Pidä minut suhteellisen lempeänä. En halua olla mikään pyhimys, sillä muutamien sellaisten kanssa on hyvin vaikea elää. Mutta hapan vanha ihminen on paholaisen suurimpia töitä.

Auto minua saamaan elämästäni irti kaikki mahdollinen hauskuus. Ympärillämme on paljon hauskoja asioita, enkä haluaisi menettää ainoatakaan niistä.

3

1312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MARISIJA 54

TÄNNE MINÄ SYNNYIN
      POHJOISEEN,
      KAARISILLAN KUPEESEEN

AAMULLA MENNÄÄN OSTAAN KALJAA,
      KOKO RAHALLA

KERTSI:
      POLVET JO HAJOS, JA KELKALLA MENNÄÄN
      TÄÄ ON ROLLAATTORI ROCK
      ROLLAATTORI ROCK
      TÄÄ ON ROLLAATTORI ROCK
      ROLLAATTORI ROCK

KULMAN RISTEYKSESSÄ NÄIN
      TUTUN TYYPIN,

KYSYIN ETTÄ VIPPAATKO VIITOSEN

KERTSI:
      TÄÄ ON ROLLAATTORI ROCK
      ROLLAATTORI ROCK
      TÄÄ ON ROLLAATTORI ROCK
      ROLLAATTORI ROCK

NO EIHÄN SILLÄ OLLUT
      MUUTA ANTAA,

KUIN LÄMMINTÄ KÄTTÄ VAIN

NO EIHÄN SILLÄ OLLUT
      MUUTA ANTAA,

KUIN LÄMMINTÄ KÄTTÄ VAIN

KERTSI:
      TÄÄ ON ROLLAATTORI ROCK
      ROLLAATTORI ROCK
      TÄÄ ON ROLLAATTORI ROCK
      ROLLAATTORI ROCK

SIITÄ SITTEN LÄHETTIIN
      AIKALISÄÄN,

HÄLLE KALJAT TARJOSIN

SIITÄ SITTEN LÄHETTIIN
      AIKALISÄÄN,

HÄLLE KALJAT TARJOSIN

KERTSI:
      TÄÄ ON ROLLAATTORI ROCK
      ROLLAATTORI ROCK
      TÄÄ ON ROLLAATTORI ROCK
      ROLLAATTORI ROCK

• muori

Ikääntyminen: Koska ikääntymiselle ei kukaan voi mitään, kannattaa siihen suhtautua mielummin huumorilla kuin ilmiötä väkisin vastustellen. Vuosien karttuminen näkyy ulkonäössä, asenteissa ja käytöksessä, joista on hyvä viljellä huumoria ainakin itsensä kustannuksella.
      Vanhanakin voi olla ylpeä ulkonäöstään, kun muistaa, että kauneus on vain valokatkaisijan päässä. Kuorsaamisenkin voi nähdä positiivisena: se on merkki siitä, että on yhä elossa. Ajatustenkaan karkailu ei ikäihmisiä pelota, kunhan ne tulevat joskus takaisin.
      Eikä ikääntyminen tarkoita seksistä luopumista. Monelle seksi maistuisi useamminkin - jos ei esileikki veisi kaikkia voimia. Kahdesti yössä pitää silti saada - käydä vessassa.

• on osin

tuttu jo parin vuosikymmenen takaa...lienee minullakin tallessa jossain arkistoissa, mutta sen otsikko taisi olla Nunnan rukous.
      Lopusta muistan, että mainittiin ystävien tärkeydestä, koska ne ovat parasta maailmassa ja yksin oleva ihminen ei ole onnellinen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      461
      2805
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2645
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      269
      1582
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1184
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      440
      1121
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1098
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      960
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      928
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      889
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      875
    Aihe