Help! Palettikalan poikaset!

nellero

Mulla on 2 palettikalaa, ja huomasinpa tänään, että niillä oli toistatusinaa poikasia! Altaani pH on 7,2 ja nitraattipitoisuus testien mukaan täysin moitteeton. Mutta olen kuiteskii aika amatööri näissä poikas jutuissa..joten hei VOISKO joku auttaa! Help! Jaa,..piti vielä kysyä onko rusokirjoahvenesta tai piikkisilmistä vaaraksi poikasille?

7

1591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      Palettikaloja on vaikea saada kaupaksi sillä ovat niin kovia sikiämään.
      Toivotaan vaikkapa että, kirjoahvenesi saisivat poikasista hyvän proteiini lähteen.

      Jos taas poikaset kasvavat täysmittaisiksi ja sukukypsiksi olet kuusessa sillä silloin akvaariossasi vasta sota alkaa.

      • nellero

        Mut entäs ruokinta? Ja kaikki? Enhän mä nyt vaan voi kattoa vierestä kun poikaset kituu nälkäänsä! IIIIK!


      • Pylpyrä
        nellero kirjoitti:

        Mut entäs ruokinta? Ja kaikki? Enhän mä nyt vaan voi kattoa vierestä kun poikaset kituu nälkäänsä! IIIIK!

        Elä välitä noiden toisten mielettömän mälsistä vastauksista, taitavat vaan olla kateellisia kun toiset onnistuu saamaan kalojen poikasia!! HEH! Tosikot vetäköön vaan herneitä nenään!! Joo, asiaan. Meillä on kaikenlaiset kalanpoikaset syöny mielellään ihan vaan monnien esim. Viformo-nappeja. Niistä kun irtoo ihan minimaalista hippusta kun ne liukeaa veteen, ja sit ihan joku hiutalekkin käy hätävaraksi kun hierot sen sormien välissä ihan jauhoksi. Sitten kun kerkeät niin voit hakea alan liikkeestä energiapitoista poikasruokaa... En ole ikinä ite kasvattanu sitä kehuttua artemiaa, mutta se olis kuulemma hyvä poikasille. Näillä mun konsteilla on kasvanu kultakalat(eilen taas yksi kutu valmistui), miljoonakalat, mollit, platyt,panssarimonniset, yms... Eli ei stressiä sullakaan! Ja yleensähän ne poikaset elelee parit ekat päivät sen ruskuaispussinsa varassa. Nyt vaan nautit perheen lisäyksestä ilman murheita. Oon muuten kuullu et paletit on mielettömän huolehtivaisia vanhempia, itellä ei niitä oo ollu koskaan. Mut eivät ihan helpolla anna muiden kalojen syödä lapsiaan... Lapsenryöstäjät saa nenäänsä siis! Se kookospallo ois nyt sulla hyvä, toimis piilona paleteille...


      • fish KING
        Pylpyrä kirjoitti:

        Elä välitä noiden toisten mielettömän mälsistä vastauksista, taitavat vaan olla kateellisia kun toiset onnistuu saamaan kalojen poikasia!! HEH! Tosikot vetäköön vaan herneitä nenään!! Joo, asiaan. Meillä on kaikenlaiset kalanpoikaset syöny mielellään ihan vaan monnien esim. Viformo-nappeja. Niistä kun irtoo ihan minimaalista hippusta kun ne liukeaa veteen, ja sit ihan joku hiutalekkin käy hätävaraksi kun hierot sen sormien välissä ihan jauhoksi. Sitten kun kerkeät niin voit hakea alan liikkeestä energiapitoista poikasruokaa... En ole ikinä ite kasvattanu sitä kehuttua artemiaa, mutta se olis kuulemma hyvä poikasille. Näillä mun konsteilla on kasvanu kultakalat(eilen taas yksi kutu valmistui), miljoonakalat, mollit, platyt,panssarimonniset, yms... Eli ei stressiä sullakaan! Ja yleensähän ne poikaset elelee parit ekat päivät sen ruskuaispussinsa varassa. Nyt vaan nautit perheen lisäyksestä ilman murheita. Oon muuten kuullu et paletit on mielettömän huolehtivaisia vanhempia, itellä ei niitä oo ollu koskaan. Mut eivät ihan helpolla anna muiden kalojen syödä lapsiaan... Lapsenryöstäjät saa nenäänsä siis! Se kookospallo ois nyt sulla hyvä, toimis piilona paleteille...

        ... mutta totta joka sana.

        Nyt vaan pohjaruoalla siten ruokkimaan poikasia... koita antaa täsmä ruokintana sinne missä poikaset ovat... varmista kuitenkin että saat ahvenesi kaupaksi!

        Artemiaa saa myös pakaste nappeina, kannattaa kokeilla mutta silloin voi käydä niin että muut kalat kerkiää ensin ennen kuin pennut kerkiää apajille, poikas allas olis nyt kaiken ä ja ö.

        Silti, pointti on nyt kuitenkin se minne saat poikaset kun ne on luovutus mitoissaan, muuten tulee onkelmia.


      • Pylpyrä
        fish KING kirjoitti:

        ... mutta totta joka sana.

        Nyt vaan pohjaruoalla siten ruokkimaan poikasia... koita antaa täsmä ruokintana sinne missä poikaset ovat... varmista kuitenkin että saat ahvenesi kaupaksi!

        Artemiaa saa myös pakaste nappeina, kannattaa kokeilla mutta silloin voi käydä niin että muut kalat kerkiää ensin ennen kuin pennut kerkiää apajille, poikas allas olis nyt kaiken ä ja ö.

        Silti, pointti on nyt kuitenkin se minne saat poikaset kun ne on luovutus mitoissaan, muuten tulee onkelmia.

        Johan sieltä alkoi tulla kannustaviakin kommentteja kun toinen on ihan innoissaan uusista altaansa asukkaista, hienoa ,hienoa fish king! =) Onhan se aina hienoa kun kalat lisääntyy, joskus se huuma tosiaan karisee hetkessä kun poikasista tulee ongelma. Ite hehkuin onnesta aikoinaan kun partikset teki ekan kudun, ja nyt jos näin kävis niin puhuisin rumia pitkän aikaa... Oppia ikä kaikki! Silti se eka kerta on aina niin hieno...


      • nellero
        Pylpyrä kirjoitti:

        Johan sieltä alkoi tulla kannustaviakin kommentteja kun toinen on ihan innoissaan uusista altaansa asukkaista, hienoa ,hienoa fish king! =) Onhan se aina hienoa kun kalat lisääntyy, joskus se huuma tosiaan karisee hetkessä kun poikasista tulee ongelma. Ite hehkuin onnesta aikoinaan kun partikset teki ekan kudun, ja nyt jos näin kävis niin puhuisin rumia pitkän aikaa... Oppia ikä kaikki! Silti se eka kerta on aina niin hieno...

        No niin. Nyt on jo poikaset kasvanut noin 7-8 mm mittoihin. Syövät pohjatabuja ja silloin tällöin myöskin surviasen toukkia. Pitäis kysyä, että milloin nämä pikku kalat on myynti iässä? Muistaakseni se oli vasta piiiiitkäm ajan päästä , mutta kysymällä oppii. Parvi on pienentynyt jokusen, mutta tämä lienee ihan tavallista. Vanhemmat ovat hyvin tulleet toimeen pikkuisten kanssa. Parvi on levittäytynyt jo koko altaan alalle, ja emolla onkin tavallista kovemmat vastuut vauvojen kanssa.

        Onko todennäköistä muuten, että vanhemmat syövät poikasensa?


    • nellero

      no niin..eli..poikaseni ovat siis tässä ajassa (2 kk) kasvaneet aika lailla, isoimmat jo kohta 3 cm. On erotettu vanhemmistaan ja ne syövätkin jo lähes kaikkea..

      Joo. Mennääs suoraan asiaan:
      1) Millon poikaset ovat myynti iässä?
      2) Millos poikaset alkavat saada ns. Palettikalan värejä/ulkonäköä muutenkin?

      ?? Millos ??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2230
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1741
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      157
      1596
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1378
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1372
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      292
      1233
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1099
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1053
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1052
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      928
    Aihe