Meitä on viisi sisarusta ja omistamme vanhan omakotitalon, johon minä jäin asumaan isäni kuoltua. Nyt nämä sisarukset vaativat, että minun pitää yksin maksaa asumiskustannukset. Eikö nämä asumiskustannukset pitäisi jakaa tasapuolisesti. Siis maksan kaiken kiinteistöveron, sähkön, vesilaskun, jätemaksun, vakuutuksen. Ainakin kiinteistöveroon ja vakuutusmaksuihin saisivat osallistua, mutta eivät muka voi, "kun saan asua ilmaiseksi yhteisessä talossa" Ja maalasin tuvan katon ja ostin itse maalin. Ja kaiken teen itse ilman palkkaa. siivoan ja teen lumityöt ja kesällä haravoin pihan ja leikkaan ruohon. Muut sisarukset käyvät joskus kylässä. Siskokin perheineen käy kerran vuodessa ja ovat 4-5 päivää, toki asuntoautossaan asuvat...ja lämmitän niille jopa saunan. Eivätkä maksa vedestä eikä saunapuista mitään.
Ja saunan nuohouksenkin minä maksan.
Kuolinpesän kiinteistössä
32
4715
Vastaukset
- Asuminen
Veljen akka käy poimimassa kaikki viinimarjat, eikä maksa niistä mitään minulle vaikka leikkaan ruohon niitten puskien juurelta ja laitoin muutamaan jopa uuden kehikon. Itse en välitä viiniarjaoista, kun net närästää...
- Perikunnan osakas
Jutustasi voi epäillä, että asut jakamattoman perikunnan kiinteistössä.
Vai onko äiti vielä elossa ja hänellä hallintaoikeus?
Jos kyseessä jakamaton kuolinpesä ja äitikin kuollut,niin onhan teillä toinen tasapuolinen vaihtoehto:
jaatte kustannukset tasan ja maksat käypää vuokraa (vähennettynä osuutesi 1/5)asumisestasi osakkaille. Luultavasti nykyinen malli on edullisempi.
Sinun tapauksessasi mielestäni vain isoista investoinneista (putkiremontti, katon maalaus, kph:n uusinta..) muiden kuuluu maksaa, ei juoksevista ylläpitokustannuksista, koska asut siellä.
On todella sisarsopua edistävää vaatia vierailun päätteeksi vedestä ja puista maksuja! Kyllähän siinä aikaa tuhraantuu, jos lasket klapien määriä ja pidät kirjaa nuohouksista ja jaat summan saunomisten lukumäärillä ja jyvität kustannuksia saunojille heh-heh..... - Just just!
Siis yks asuu suurelta osin muiden nurkissa joutumatta maksamaan vuokraa ja kehtaa valittaa kun joutuu maksamaan yksin vakuutukset ja kiinteistöverot!?
Toki olisi parasta että jokainen maksaisi osuutensa vakuutuksista ja kiinteistöveroista (kiinteistöverohan jaetaan automaattisesti omistajien kesken eli antavatko muut laskunsa sinulle?), mutta olisi myös parasta että sinä maksaisit muille vuokraa.
Pihatöiden ja puutarhatöiden tekemistä ei voi laskea muille tehtäväksi työksi tai sellaiseksi työksi joka olisi kiinteistön pidon kannalta välttämätöntä eli se on puhtaasti sinun asumismukavuutesi ylläpitoa joka kuuluu yksin sinulle.
Jos et omista yksin marjapensaita niin kuinka voisit kieltää muita hyödyntämästä niitä? Tukien asentaminen ja pensaiden huoltaminen ei anna sinulle yksinoikeutta pensaisiin.
Yhden huoneen sisäkaton maalaaminen omalla kustannuksellasi on oma asiasi eikä lisää oikeuksiasi tai saataviasi. Itseasiassa jos sinulla ei ollut toimenpiteelle muiden omistajien suostumusta niin olet heille täydessä vastuussa omavaltaisesta muutostyöstäsi.
Kaiken asumiseesi liittyvän työn teet tietenkin ilmaiseksi koska itsellesihän sinä ne työt teet ja oletan että ainakin suurin osa niistä liittyy puhtaasti vain sinun asumiseesi.
Saunapuista ja kyläilyn aikaisesta veden ja sähkön ymv kulutuksesta teidän on sovittava keskenänne, mutta se on jo pilkunn.. se. Nuohouskulut olisi mielestäni tosin jaettava koska nuohoominen on lakisääteisesti kaikkien omistajien vastuulla.
Takautuvasti kulujenjakaminen ei ole kohtuullista koska maksamasi kulut ovat olleet paljon vähäisempiä kuin kohtuullinen vuokra olisi ollut.
Eli suosittelen että teet vuokrasopimuksen muiden omistajien kanssa ja että kukin omistaja maksaa osuutensa VÄLTTÄMÄTTÖMISTÄ kuluista ja että sinä maksat kaikki asumisestasi aiheutuvat kulut yksin.
SOPIKAA asioista suoraan ja reilusti! Ja kirjallisesti! - Just just!
Siis annat ristiriitaista tietoa. Onko kyse kuolinpesän kiinteistöstä vai sisarusten yhdessä omistamasta kiinteistöstä? Joka tapauksessa kiinteistön omistaja tai omistajat vastaavat vain välttämättömästä kiinteistön huollosta ja asukkaan tulee vastata asumiskuluista.
- Just just!
Lämmität saunan siis ITSE vieraillesi eli eivät he tokikaan ole itse tarjoamasi saunomisen kuluista vastuussa jos toisin ei ole sovittu.
Ihme tyyppi olet. Asut ilmaiseksi suurelta osin muiden nurkissa ja valitat pikkujutuista joita teet kaiken lisäksi pääasiassa oman asumisviihtyvyytesi vuoksi! :P - Coiffeur
Siltä näyttää, että kyseessä on jakamaton kuolinpesä ja riitainen, kuten tavallista. Jos pesässä ei ole enää muita kuin perillisiä, niin ositus, jako ja myynti. Ja sinähän voit silloin lunastaa muut sisaresi pois. Ositus, jako ja myynti on pakko tehdä, jos yksikin osakas niin vaatii.
- Berrrrrillinen!
VOI KUN JO VIHDOINKIN SAISI SELVÄN VASTAUKSEN, MIKÄ ERO ON OSITUKSELLA JA JAKAMISELLA!!!???
- Asuminen...
Berrrrrillinen! kirjoitti:
VOI KUN JO VIHDOINKIN SAISI SELVÄN VASTAUKSEN, MIKÄ ERO ON OSITUKSELLA JA JAKAMISELLA!!!???
Siis tää on jakamaton kuolinpesä. Isä kuoli 7 kk sitten ja äidin kuolemasta on 6 vuotta.
Mitä tarkoitat että (kiinteistöverohan jaetaan automaattisesti omistajien kesken eli antavatko muut laskunsa sinulle?),
Kiinteistövero tuli kuolinpesän nimissä ja minä maksoin sen yksin.
ja mitä tulee siihen, että asun muka ilmaiseksi, niin minähän maksan kaiken tästä huusholista. Ja minä pidän kiinteistön kunnossa. Jos minä en asuisi joutusimme maksamaan menot yhdessä. Pitäähän kiinteistössä olla jokin peruslämpö ja vakuutukset yms.
Jos en asuisi niin kiinteistö pian rapistuisi ja sen arvo laskis. Ja sen katon maalasin muka liian vaaleaksi kun maalarinvalkoisella vetelin ja sehän tässä kans kyrsii, kun jotain muutan vaikkapa vain kiikkustuolin paikkaa niin joku joka joskus käväsee niin on sitä haalaamassa takasin entiselle paikalleen ja verhotki on kuulemma laitettu väärinpäin, kun kukat roikku alaspäin aina joku natisemassa. Millon olin kesällä leikannut nurmikon liian lyhyeski tai talvellä jättänyt lumikasan keskelle pihaa ja keväällä pitäs hajottaa niitä lumikasoja, että pikemmin sulaisivat ja vessanpönttö lorisee ja jajajjajjjjaaaaa. Hoidin kuitenkin molemmat vanhemmat hautaan ja he saivat nauttia viimeiset elinpäivänsä kotonaan. Äiti kuoli sairaalaan, oli siellä 2 vrk ja isä kuoli kotiin... Jotain kiitosta minäkin kaipaan. muut saivat mennä ja tulla minä hoidin kaiken ja hyvn hoidin. olin molemmille omaishoitaja ja kunta maksoi siittä vähämuka palkkaa... Toki elin vanhempieni siivellä ja pimitinkin vähän niiden varoja täytyy tunnustaa, etteivät sukulaiset ne haaskat vie kaikkea. Veljenakka vei senkin kastemaljan joka on ollut iät ajat tuossa piironginpäällä. Eip oo ennää kuin tyhjä kohta, Meenki sinne kyläileen ja puotan sen maljan niinku vahingossa. Oli siittä jo iso pala pois reunasta ennestäänki...
Jakoa ei kukaan ole ehdottanut tai vaatinut. - Jako = perillisten osuuksie...
Berrrrrillinen! kirjoitti:
Ositus = lesken puliskon irrotus kuolinpesästä. Siis eritellään mikä on lesken omaisuutta jatkossa. Muu jää kuolinpesän (=perilliset) yhteiseen omistukseen.
Jako = kuolinpesän omaisuus jaetaan perillisten kesken. - - varmin vaihtoehto!
Asuminen... kirjoitti:
Siis tää on jakamaton kuolinpesä. Isä kuoli 7 kk sitten ja äidin kuolemasta on 6 vuotta.
Mitä tarkoitat että (kiinteistöverohan jaetaan automaattisesti omistajien kesken eli antavatko muut laskunsa sinulle?),
Kiinteistövero tuli kuolinpesän nimissä ja minä maksoin sen yksin.
ja mitä tulee siihen, että asun muka ilmaiseksi, niin minähän maksan kaiken tästä huusholista. Ja minä pidän kiinteistön kunnossa. Jos minä en asuisi joutusimme maksamaan menot yhdessä. Pitäähän kiinteistössä olla jokin peruslämpö ja vakuutukset yms.
Jos en asuisi niin kiinteistö pian rapistuisi ja sen arvo laskis. Ja sen katon maalasin muka liian vaaleaksi kun maalarinvalkoisella vetelin ja sehän tässä kans kyrsii, kun jotain muutan vaikkapa vain kiikkustuolin paikkaa niin joku joka joskus käväsee niin on sitä haalaamassa takasin entiselle paikalleen ja verhotki on kuulemma laitettu väärinpäin, kun kukat roikku alaspäin aina joku natisemassa. Millon olin kesällä leikannut nurmikon liian lyhyeski tai talvellä jättänyt lumikasan keskelle pihaa ja keväällä pitäs hajottaa niitä lumikasoja, että pikemmin sulaisivat ja vessanpönttö lorisee ja jajajjajjjjaaaaa. Hoidin kuitenkin molemmat vanhemmat hautaan ja he saivat nauttia viimeiset elinpäivänsä kotonaan. Äiti kuoli sairaalaan, oli siellä 2 vrk ja isä kuoli kotiin... Jotain kiitosta minäkin kaipaan. muut saivat mennä ja tulla minä hoidin kaiken ja hyvn hoidin. olin molemmille omaishoitaja ja kunta maksoi siittä vähämuka palkkaa... Toki elin vanhempieni siivellä ja pimitinkin vähän niiden varoja täytyy tunnustaa, etteivät sukulaiset ne haaskat vie kaikkea. Veljenakka vei senkin kastemaljan joka on ollut iät ajat tuossa piironginpäällä. Eip oo ennää kuin tyhjä kohta, Meenki sinne kyläileen ja puotan sen maljan niinku vahingossa. Oli siittä jo iso pala pois reunasta ennestäänki...
Jakoa ei kukaan ole ehdottanut tai vaatinut.Säilytä KAIKKI kuitit, joita käytät omaisuuden ylläpitoon. Pystyt ne vähentämään perinnönjaon yhteydessä omaisuuden ylläpitomaksuina.
Kuolinpesälle kuuluvat kiinteistön ylläpidon kulut. Kuolinpesän tulee ne maksaa omista varoistaan.
Mikäli joku asuu kuolinpesän hallitsemaa asuntoa, on siihen oltava kaikkien kuolinpesän osakkaitten suostumus - myös siihen, miten asunnon käytöstä maksetaan: kuolinpesälle vuokraako vaiko jotkin kulut suoraan. Ehdotan, että teet tästä kirjallisen sopimuksen kuolinpesän kanssa.
Muutoin riita vain pahenee - ja pahimmillaan aikanaan perinnönjaossa tappelette siitä oletko sinä jopa laskeunut omaisuuden arvoa hoitotoimillasi, mihin eivät kaikki olekaan antaneet suostumustaan! - Coiffeur
Jako = perillisten osuuksie... kirjoitti:
Ositus = lesken puliskon irrotus kuolinpesästä. Siis eritellään mikä on lesken omaisuutta jatkossa. Muu jää kuolinpesän (=perilliset) yhteiseen omistukseen.
Jako = kuolinpesän omaisuus jaetaan perillisten kesken.Hyvä vastaus ja selvä.
Näissä jutuissa on tyypillistä se, että ongelmastaan kirjoittava, ei kerro kaikkia asiaan vaikuttavia seikkoja kerralla, vaan niitä pitää lypsää, niin kuin nytkin, että toinen vanhemmista oli kuollut jo vuosia sitten.
- Kokemusta on
Asuja sisaret tarvitsevat asianajajan palveluita. Kyseessä on kaksi jakamatonta kuolinpesää, joiden jäämistön jako ei ehkäpä edellä mainituilla ohjeilla onnistu. Ositus on kai jo tehty eka kuoleman jälkeen perukirjaan.
Joku odotteli kiinteistöverolappua osakkaille. Verottaja lähettää sen pesälle tietenkin!
Asujan pitäisi sopia korjauksista osakkaiden kanssa ennen hommaa. Vain välttämättömät saa tehdä kuten katon vuodon tilkitseminen jne.
Asuja on myös rikollisessa puuhassa pimittäessään varoja tileiltä.- Asuminen...
Kun äiti kuoli hänen rahansa jaettiin. Isällä ja äitillä oli yhteinen tili ja tämä tili jaettiin näin: Isälle jäi puolet ja siitä toisesta puoliskosta isä sai puolet ja loput jaettiin meidän viiden sisaruksen kesken. ensin maksettiin kaikki hautajais ym kulut. Isälle jäi tietenki asumisoikeus taloon. Ja se mitä minä aikoinani pimitin, oli aivan pientä. eivätpä korppikotkat saanu niin paljo sitte nyt
- osakas 3
Meillä on myös vähän samanlainen tilanne. Yksi sisaruksistamme jäi asumaan vanhempiemme kuoltua lapsuudenkotiamme. Toiset antoivat suostumuksensa siihen kunhan maksaa kulut.
Minusta se on aivan oikein, että joutuu maksamaan kulut, koska taloon jäänythän sitä kuluttaa ja hyödyntää yksin muiden asuessa muualla.
Kaikkihan omistavat saman verran miksi siis toiset ovat sen kummemmin korppikotkia.
Eiväthän he voi käytännössä kuin silloin tälloin käydä myös omistamassaan talossa. Kun yksi vaikka omistaa saman verran saa asua siellä koko ajan.- Puolen omistaja
En saa takuulla käydä perikunnan yhteisessä talossa, koska sitä emännöi sisareni kelvoton väkivaltainen tytär.
Vaikka omistan puolet, ja minulla olisi lain mukaan oikeus käydä talossa, tosin mitä minä siellä tekisinkään, niin siskoni ukkoineen panivat tyttärensä asumaan ilmaiseksi taloon kysymättä minun suostumustani.
Sanoin viimeksi tänään puhelimessa eräälle tuttavalleni, että kunhan tömäytän laskun perinnönjakotilaisuudessa, niin loppuu valehtelu ja kotirauhan rikkominen ynnä muu ilkivalta, mistä minulla on sekä kuvallista, että muuta materiaalia todisteena. Pe...le! - sivusta seurannut
Puolen omistaja kirjoitti:
En saa takuulla käydä perikunnan yhteisessä talossa, koska sitä emännöi sisareni kelvoton väkivaltainen tytär.
Vaikka omistan puolet, ja minulla olisi lain mukaan oikeus käydä talossa, tosin mitä minä siellä tekisinkään, niin siskoni ukkoineen panivat tyttärensä asumaan ilmaiseksi taloon kysymättä minun suostumustani.
Sanoin viimeksi tänään puhelimessa eräälle tuttavalleni, että kunhan tömäytän laskun perinnönjakotilaisuudessa, niin loppuu valehtelu ja kotirauhan rikkominen ynnä muu ilkivalta, mistä minulla on sekä kuvallista, että muuta materiaalia todisteena. Pe...le!Eikös olisi vihdoinki tarpeellista saada nämä "talonvaltaajat" kuriin, jotka luulevat, että asumalla talossa he jo omistavat koko talon.
Tuntuu, että heille pitäisi melkein maksaa siitä, että he voivat ilmaiseksi asua talossa. - Puolen omistaja
sivusta seurannut kirjoitti:
Eikös olisi vihdoinki tarpeellista saada nämä "talonvaltaajat" kuriin, jotka luulevat, että asumalla talossa he jo omistavat koko talon.
Tuntuu, että heille pitäisi melkein maksaa siitä, että he voivat ilmaiseksi asua talossa.Ainakin luulevat voivansa tehdä mitä tahtovat.
Olen ollut yhteydessä poliisiin, toistaiseksi tuloksetta. Olen käynyt Kelalla kysymässä, josko tämä helvetin valtaaja saa vielä asumistukeakin, eli sisko lurjus on taas tehnyt paperit, että on talon omistaja.
Koko sakki roistoja, oikein pesunkestäviä. Vaikka lipeässä keittäisi, niin sonta ei irtoa.
Minulla on nyt 40 A- nelosen kokoista arkkia todistusaineistoa vääryyksistä, sekä valvontakamera, että äänitysmateriaalia. Oli pakko alkaa suojella itseään kun puhelimessa tuli solkenaan haukkumasoittoja ja pihapiirissä käytiin yöaikaan tekemässä tihutöitä. - sivusta seurannut
Ainakin luulevat voivansa tehdä mitä tahtovat.
Olen ollut yhteydessä poliisiin, toistaiseksi tuloksetta. Olen käynyt Kelalla kysymässä, josko tämä helvetin valtaaja saa vielä asumistukeakin, eli sisko lurjus on taas tehnyt paperit, että on talon omistaja.
Koko sakki roistoja, oikein pesunkestäviä. Vaikka lipeässä keittäisi, niin sonta ei irtoa.
Minulla on nyt 40 A- nelosen kokoista arkkia todistusaineistoa vääryyksistä, sekä valvontakamera, että äänitysmateriaalia. Oli pakko alkaa suojella itseään kun puhelimessa tuli solkenaan haukkumasoittoja ja pihapiirissä käytiin yöaikaan tekemässä tihutöitä.Eihän sitä missään muuallakaan saa ilmaiseksi asua. Jos asut vuokralla maksat siitä, jos omassa osakkeessa maksat yhtiövastiketta.
Puhumattakaan siitä jos asut omassa talossa aina on jotain kuluja ja kustannuksia tulee.
Mistä nämä kuolenpesässä asuvat ovat saaneet päähänsä, että heillä on oikeus ilmaiseksi asua. - Puolen omistaja
Eihän sitä missään muuallakaan saa ilmaiseksi asua. Jos asut vuokralla maksat siitä, jos omassa osakkeessa maksat yhtiövastiketta.
Puhumattakaan siitä jos asut omassa talossa aina on jotain kuluja ja kustannuksia tulee.
Mistä nämä kuolenpesässä asuvat ovat saaneet päähänsä, että heillä on oikeus ilmaiseksi asua.Sen mistä ovat sellaista saaneet päähänsä tietää koko paikkakunta, kuten tietää erinäisiä muitakin asioita, mutta ei uskalla oilein puhua, sillä väkivaltaan valmiit henkilöt eivät kaihda mitään keinoja.
- # loppuu kina
Eikös olisi vihdoinki tarpeellista saada nämä "talonvaltaajat" kuriin, jotka luulevat, että asumalla talossa he jo omistavat koko talon.
Tuntuu, että heille pitäisi melkein maksaa siitä, että he voivat ilmaiseksi asua talossa.Vaadi perinnönjako suoritettavaksi.
Loppuu turha kina. - Kinan lopettaja
# loppuu kina kirjoitti:
Vaadi perinnönjako suoritettavaksi.
Loppuu turha kina.lakimieheen, joka suostuu pesän jakajaksi, kun teen jakopyynnön käräjäoikeudelle.
Loppuu uhkailut ja loppuu valheet, varkaudet, sekä saavat perintöön ryhtymisestä kunnon sanktiot. - pesänjakaja
Kinan lopettaja kirjoitti:
lakimieheen, joka suostuu pesän jakajaksi, kun teen jakopyynnön käräjäoikeudelle.
Loppuu uhkailut ja loppuu valheet, varkaudet, sekä saavat perintöön ryhtymisestä kunnon sanktiot.ottaa pesän haltuunsa oikeuden päätöksellä. Kun aikanne riitelette, ottaa hän "pesän laajuudesta riippuen, kohtuullisen korvauksen", joka ei ole pieni. Kannattaa sopia, loppulaskun nähdessänne ette olisi hakeneet jakajaa. Yritä sopia asia niin, että suoraan asumisesta tulevat kustannukset ovat sinun, loput yhteisiä.
- Kinan lopettaja
pesänjakaja kirjoitti:
ottaa pesän haltuunsa oikeuden päätöksellä. Kun aikanne riitelette, ottaa hän "pesän laajuudesta riippuen, kohtuullisen korvauksen", joka ei ole pieni. Kannattaa sopia, loppulaskun nähdessänne ette olisi hakeneet jakajaa. Yritä sopia asia niin, että suoraan asumisesta tulevat kustannukset ovat sinun, loput yhteisiä.
kuin kuppa Töölöstä.
.....Tässä on oltu pitkämielisiä, vaikka jokapäiväinen häirintä ja haistattelu on saanut jo käämit savuamaan. - tähän keskusteluun
kuin kuppa Töölöstä.
.....Tässä on oltu pitkämielisiä, vaikka jokapäiväinen häirintä ja haistattelu on saanut jo käämit savuamaan.Mitä sinä sekoilet, tähän keskusteluun. Ei mulla, alkuperäisellä kirjottajalla oon tuommoisia riitoja sukulaisten kaa...
- Seko seko
tähän keskusteluun kirjoitti:
Mitä sinä sekoilet, tähän keskusteluun. Ei mulla, alkuperäisellä kirjottajalla oon tuommoisia riitoja sukulaisten kaa...
järkkäämään Setalle uusia jäseniä.
- Ehkä sama kohtalo minulla
kuin kuppa Töölöstä.
.....Tässä on oltu pitkämielisiä, vaikka jokapäiväinen häirintä ja haistattelu on saanut jo käämit savuamaan.Perikunnan omistaman kuolinpesän on vallannut sisareni, kuten on vallannut paljon muutakin.
Minun kärsivällisyyteni lopahti ja olin yhteydessä tuomariin, joka suostuu pesänselvittäjäksi, kun haemme käräjäoikeudelta selvittäjän ja jakahan.
Lakimies oli sitä mieltä, että sisar joutuu luopumaan melkoisesta määrästä perittävää omaisuutta, hyvitykseksi minulle perintöön ryhtymisestä.
Taistele, pidä puolesi! Joillekin ihmisille on pantava niin kovat sanktiot, vaateet, että ne lopulta ottavat sen vähäisenkin järkiraukkansa käyttöön ja häipyvät maisemasta, mihin eivät kuulu. - Tosi paha
tähän keskusteluun kirjoitti:
Mitä sinä sekoilet, tähän keskusteluun. Ei mulla, alkuperäisellä kirjottajalla oon tuommoisia riitoja sukulaisten kaa...
Anna olla se laitimmainen kerta kun kiellät julkisella keslustelipalstalla ketään osallistumasta.
Sinut kyllä tunnen ja tiedän.
Ei ole paljon varaa lärviä aukoa. - otappa selvää laista
Ainakin luulevat voivansa tehdä mitä tahtovat.
Minulla on nyt 40 A- nelosen kokoista arkkia todistusaineistoa vääryyksistä, sekä valvontakamera, että äänitysmateriaalia. Oli pakko alkaa suojella itseään kun puhelimessa tuli solkenaan haukkumasoittoja ja pihapiirissä käytiin yöaikaan tekemässä tihutöitä.Ota selvää mitä saa käyttää ettet itse istu syytettyjen penkillä, käytä vain materiaalia joka on laillista. Tiedän kun olen itse ollut syytettynä mutten myöntänyt tallenteita olevan niin juttu raukesi.
- Oli pakko laittaa valvontak...
otappa selvää laista kirjoitti:
Ota selvää mitä saa käyttää ettet itse istu syytettyjen penkillä, käytä vain materiaalia joka on laillista. Tiedän kun olen itse ollut syytettynä mutten myöntänyt tallenteita olevan niin juttu raukesi.
asensimme kaksi valvontakameraa vastaisuuden varalle, sillä kuka ilkivaltaa tekee kerran, tekee sitä uudelleenkin.
Kameramme näyttivät vain omalla pihallamme tapahtunutta "liikennettä", ja saimme tarvitsemamme materiaalin. Voimme koska tahansa näyttää yövieraan käynnin, hänen 100% tunnistettavan kuvansa, jopa kasvojen jokaisen ilmeen.
Poliisin, sekä tuomarin kanssa olemme puhuneet, ja koska asia ei vanhene aivan heti, tulemme ottanmaan sen esiin myöhemmin.
Kiirettä ei ole. Tietäköön konna, että valvonnan alla on ja pysyy. - Asia kunnossa
Oli pakko laittaa valvontak... kirjoitti:
asensimme kaksi valvontakameraa vastaisuuden varalle, sillä kuka ilkivaltaa tekee kerran, tekee sitä uudelleenkin.
Kameramme näyttivät vain omalla pihallamme tapahtunutta "liikennettä", ja saimme tarvitsemamme materiaalin. Voimme koska tahansa näyttää yövieraan käynnin, hänen 100% tunnistettavan kuvansa, jopa kasvojen jokaisen ilmeen.
Poliisin, sekä tuomarin kanssa olemme puhuneet, ja koska asia ei vanhene aivan heti, tulemme ottanmaan sen esiin myöhemmin.
Kiirettä ei ole. Tietäköön konna, että valvonnan alla on ja pysyy.Asia vain lipsahtaa herkästi lain väärälle puolelle, meinaan kuvaaminen ja äänittäminen.
- Kuvannut sekä äänittänyt
Asia kunnossa kirjoitti:
Asia vain lipsahtaa herkästi lain väärälle puolelle, meinaan kuvaaminen ja äänittäminen.
Puheita ja puheluita saa myös äänittää, jos on niissä itse mukana.
Kerran otin nauhurin mukaani määrättyyn tilanteeseen, koska tiesin, että kierot, erittäin pahat ja kierot ihmiset vääristelevät jälkeenpäin sanomisiani.
Pikku nauhuri oli käsilaukussani, ja laukku sairaalan potilashuoneessa sängyn jalkopäässä.
Eräs kiero keskusteluun osallistja heitti sitä laukkua vähän, joten menin heti vessaan tsekkaamaan, ettei äänitys mennyt pilalle.
Sain hyvää "matskua" sillon, kuten kymmenen kertaa aikaisemminkin.
Niitä filmejä ja nauhoja on sitten tullut näytettyä ja annettu kuunneltaviksi erittäin monille ihmisille, jotka eivät olisi voineet uskoa, että noin katalia ja ilkeitä henkilöitä voi ollakaan.
- kkjss
Olihan asiattomia vastauksia. Aloittaja on hoitanut vanhempansa, ollut omaishoitajana ja tästä hänelle korvausta. Toivon, että hän meni asianajajalle ja varmisti selustansa. Juuri näin se menee. Sisarukset eivät ota vastuuta mistään eivätkä vanhemmistaan, mutta siitä ei kiitetä eikä olla tietävinään, että yksi sisarista kantoi vanhemmista vastuun loppuun asti. Korppikotkia ne toiset sisarukset ovat, ihan oikein sanottu aloittajalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823626
- 333006
- 612985
- 102906
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562353- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351669