Turpea näköhermonpää

Truusen?

Muutama viikko sitten silmälääkäri totesi rutiinitarkastuksen yhteydessä, että näköhermonpääni ovat turvoksissa. Ne valokuvattiin ja tehtiin näkökenttätutkimus. Silmälääkärin kommentti oli, että näköhermonpäät ovat "erittäin epänormaalin näköiset". Näkökenttätutkimuksen mukaan oikea silmä on normaaalin rajoissa ja vasen "borderline", eli epänormaalin rajoilla. Silmälääkärin mukaan kyseessä saattaa olla synnynnäinen ja harmiton "truuseni" (tai jotain sinnepäin), mutta minulle on tehty tämä tutkimus n. 5 kertaa ennenkin, eikä tällaista löydöstä ole ikinä aiemmin tehty. Eli tuskin on synnynnäistä. Silmälääkärin mukaan enää ei epäillä silmäsairautta, mutta on mahdollista että aivoissa on jotakin, joka painaa näköhermoa ja aiheuttaa turvotuksen. Jos näin on, on kyseessä silmälääkärin mukaan todennäköisesti kasvain. Minulla on siis mahdollisesti aivokasvain.

Kysymys ammattilaiselle: Onko muita syitä, kuin nuo edellä mainitutut, jotka voivat aiheuttaa molempien silmien näköhermonpäiden turvotuksen?

5

2126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • drusen

Minulla oli sama tilanne. Näkähermonpää turvoksissa molemmissa silmissä. Sitten kuvattiin pää magneettikuvauksessa. Kasvainta minullakin epäiltiin. Ei ollut. Viisi silmälääkäriä katso vuorotellen silmiä, kun olivat niin erikoiset. Drusen on vaan harmiton turvotus. Minulla oli näköhäiriöitä sillon kun ne kehitty. Nyt tilanne normaali, vaikkka siellä silmänpohjiassa ne edelleen on. Sanovat "valuvioiksi", toisilla niitä vaan on.

• Truusen

Kiitos sinulle rauhoittavasta vastauksestasi. Olen aika hermona ja peloissani tämän asian suhteen. Sinulle siis kehittyi näitä druseneita (näinkö se kirjoitetaan?) aikuisiällä? Minä ymmärsin (ilmeisesti väärin) silmälääkärini puheista, että ne ovat synnynnäisiä. Tämän takia olenkin ollut niin kauhuissani asian suhteen.

Onneksi on siis jotain toivoa, että kyse ei välttämättä ole aivokasvaimesta tai jostain muusta kamalasta.

• drusen
        Truusen kirjoitti:

Kiitos sinulle rauhoittavasta vastauksestasi. Olen aika hermona ja peloissani tämän asian suhteen. Sinulle siis kehittyi näitä druseneita (näinkö se kirjoitetaan?) aikuisiällä? Minä ymmärsin (ilmeisesti väärin) silmälääkärini puheista, että ne ovat synnynnäisiä. Tämän takia olenkin ollut niin kauhuissani asian suhteen.

Onneksi on siis jotain toivoa, että kyse ei välttämättä ole aivokasvaimesta tai jostain muusta kamalasta.

Joo, minulle ne kehitty pikkuhiljaa, olen ollut likinäköinen koko ikäni ja joutunut käymään aina säännöllisesti silmälääkärissä. Kyllä se minuakin ahisti kun odotti toista kuukautta magneettikuvausta, kun kuvittelin kaikki pahimmat vaihtoehdot. Drusen se kirjoitetaan, ainakin siinä silmäpolin diagnoosipaperissa, jonka kotiin lähettivät. En tiedä tuosta perinnöllisyydestä sen enempää, saavat viisaammat vastata. Toivotaan parasta sinulle! Hyvää kevättä!

• drusen
        drusen kirjoitti:

Joo, minulle ne kehitty pikkuhiljaa, olen ollut likinäköinen koko ikäni ja joutunut käymään aina säännöllisesti silmälääkärissä. Kyllä se minuakin ahisti kun odotti toista kuukautta magneettikuvausta, kun kuvittelin kaikki pahimmat vaihtoehdot. Drusen se kirjoitetaan, ainakin siinä silmäpolin diagnoosipaperissa, jonka kotiin lähettivät. En tiedä tuosta perinnöllisyydestä sen enempää, saavat viisaammat vastata. Toivotaan parasta sinulle! Hyvää kevättä!

synnynnäinen eikä perinnöllinen piti sanoman, eli en siis tiedä tuosta synnynnäisestä drusenista sen enempää :)

• Truusen
        drusen kirjoitti:

Kiitos sinulle ja hyvää kevättä myös sinnepäin. Tieto siitä, että kyseessä voi olla myös harmiton tilanne on helpottanut oloani huomattavasti. Enää ei minuakaan ahista ihan niin paljon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6917
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4431
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3826
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3508
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      188
      3455
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2959
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2664
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2501
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13