Vaadin

Kiki  

Palstaa myös yliherkälle makuasitille, joka on siis sama asia kuin olisi allerginen noin 400 ruualle, ja "sallittuja" alle 10!
Koska mikään BED ei ole oikea sairaus vaan oma päätös pääasiasassa, eli ns. pään sisäinen sairaus.

Lisäksi tämä sairaus on joka neljännelle miljoonalla, joten suomessa on mun lisäksi ainakin yksi!

11

1250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaadi jossain muualla

      BED on löytynyt tautiluokituksesta jo 1980-luvulta lähtien eli on sairaus eli syömishäiriö. Mene muualle valittamaan "heräkästä makuaistista", täällä olet aivan väärällä palstalla.

      Nopeastipa tännekin noita häiriköitä löytyy!

      • Kiki  

        Tuollainen asia josta voi ITSE päättää, tai asia joka rajottaa elämää, estäen esim. intin käynnin, luokkaretket, vankilaköynnit, liikelounaat ja ties mitä?

        No ylläpito voi vaihtaa tämä palstan nimeksi yliherkkä makuaisti


      • BED.
        Kiki   kirjoitti:

        Tuollainen asia josta voi ITSE päättää, tai asia joka rajottaa elämää, estäen esim. intin käynnin, luokkaretket, vankilaköynnit, liikelounaat ja ties mitä?

        No ylläpito voi vaihtaa tämä palstan nimeksi yliherkkä makuaisti

        Ei syömishäiriöitä valita yhtään sen enempää "yliherkkää makuaistia". Jos edes olet tosissasi. Voihan kirjoituksesi olla provo. Luuletko, että anoreksia, bulimia, BED tai ortoreksia on valintakysymyksiä?

        Pyydä ylläpidolta omaa palstaa, äläkä tunge tänne pilaamaan taas kerran joku asiallinen palsta. Jos teitä on niin vähän kuin kerroit, keskustelu voi jäädä aika laihaksi, mutta tämä palsta ei ole sinua varten.


    • Huhhuhuuu

      "Koska mikään BED ei ole oikea sairaus vaan oma päätös pääasiasassa, eli ns. pään sisäinen sairaus"

      Eli masennus, skitsofrenia tai muukaan ei siis ole oikeasti sairauksia.. Ihan kuviteltua hömppää vain...?

      Kiiitoooos!!! Kommentillasi paransit huomattavasti suomalaisten kansanterveyttä, kun kaikki masentuneet, syömishäiriöiset jne. tajusivat, ettei tää oikeasti ookkaan sairautta, vaan oma vapaaehtoinen päätös.. :) Siispä olen itse päättänyt tappaa itseni oksentelemalla, vaikka itkun kanssa koitan kaikin voimin ja ammattiauttajien kanssa laittaa vastaan..

    • poronhoitaja

      eksynyt väärälle sivulle :)

    • Kaikki syömishäiriöt eivät ole "ulkoisia sairauksia" vaan ovat nimenomaan PÄÄNSISÄISIA SAIRAUKSIA.

    • Vidja

      ..on olemassa kaikenlaisia sairauksia, joita ne joilla kyseistä sairautta ole eivät voi ymmärtää. Esim; alkoholismi, anoreksia, bed, ja allergia. Kuinkakohan monta kertaa sinä olet saanut hymähteleviä ilmeitä, kun olet kertonut´että olet allerginen? Onko tuntunut kivalta tunnu kun saat katseita " taas joku joka ei tykkää sipulista ja väittää olevansa allerginen". Sinulla on vakava sairaus, joka vaikeuttaa sinun elämääsi - haluaisit varmaan, että sinun sairautesi otetaan tosissaan, myös sellaisten ihmisten taholta, jotka eivät tiedä mitä sairautesi pitää sisällään. MUTTA tuskin voit sitä olettaa muilta, jos et kerran itskään ota toisten vakavia sairauksia tosissasi. Ota malka ensin pois omasta silmästäsi! Voimia sinulle sairautesi kanssa!

    • qwertyuiopåhghgfgh

      Täällä on jo monta palstaa näille pään sisäisille sairauksille joihin voi ITSE VAIKUTTAA koska sairas on vaan ja ainostaan pään sisäinen, ei siis ns. oikea.


      Joten OIKEILLE ja vakamillille sariauksille olisi varmana parempi saada palsta, kuin tllaisille, ns. ei oikeille.

      Uskon että sinäkin vaihtaisit omas BEDeen vaikkapa heti

      • löytyy

        vaikka millaisille sairauksille ja jos lisää palstoja haluaa -> esitys ylläpidolle. Se on instanssi joka päätökset tekee.


      • sedrftgyhugvfrt
        löytyy kirjoitti:

        vaikka millaisille sairauksille ja jos lisää palstoja haluaa -> esitys ylläpidolle. Se on instanssi joka päätökset tekee.

        Sisi yksi sairaus ns. softapuolen ongelmille, kuten tälle, ja yksi ns. laitteiston ongelmille, ktuen yliherkkä makuaisti ja allergiat jne.

        Ja softaan voi ITSE vaikuttaa, laitteistoon ei


      • ei oikea sairaus?

        On jäänyt psykantunnit väliin. Mielenterveydenhäiriöt ei ole yhtään sen vähempää sairauksia kuin somaattisetkaan sairaudet, jos ei liene enemmänkin, koska kroonistuvat usein helpommin. Ei ole mitään tekemistä valinnan kanssa, ihan niin kuin et voi valita sairastutko flunssaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10646
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3023
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1646
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1458
    Aihe