Punainen Irlanninsetteri

ttj

Onko kenelläkään tietoa että paljonko punaiset Irlanninsetterit maksaa??

Kuinka paljon setterit tarvitsevat liikuntaa?

19

9418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paljon metsästystä

      Ja onko seuraava kysymys, että tarvitseeko sitä välttämättä käyttää metsästykseen? No ei tarvitse, jos haluat auttaa tuonkin rodun pilaamista.

      Tarvitsevat liikuntaa PALJON kuten muutkin koirat. 3 kertaa päivässä - vähintään. Heti aamulla puoli tuntia, töistä tullessa puoli tuntia ja illalla sitten vielä vähintään tunti päälle. Juoksuttaa pitäisi myöskin useamman kerran viikossa, niin pysyy koira virkeänä ja terveenä.

      • setterillä metsästäjä.

        Mitäpä setteri tekee ku se on vapaana luonossa?
        Perkule se rupiaa hakee riistaa.


      • Joku pöllöpää... Ja Miro

        Eipä tarvii oikeen sitä metsästykseen käyttämistä. :)


    • emerik

      Seuraava teksti pohjautuu oman koiran pohjalta oleviin kokemuksiin joka on myös ensimmäinen setterini. Setteri on varsin energinen koira ja vaatii ensimmäisen vuoden aikana sangen paljon liikuntaa. Periaatteessa olen sitä mieltä, että koiran on päästävä jonnekin metsään liikkumaan irti koska taluttaminen ei pura sen energiaa. Kerran viikossa vähintään. Setteri on sangen vilkas luonteinen joten se vaatii varsin paljon tekemistä. Vastineeksi se on varsin pehmeä luonteinen ja älykäs eli oppivainen. Irti ollessa setteri pitää varsin hyvin kontaktin eli liikkumisetäisyydet on noin parisataa metriä maksimissaan kuitenkaan se ei pyöri jaloissa. Oppimisen ja miellyttämisen innon takia setterin saa myös helposti opetettua että sitä voi kuljettaa irti vierellä tai lähietäisyydellä. Vanhemmiten sen energian purkaminen ei ole niin välttämätön mutta vaatii kyllä sen kerran viikossa irti olemisen kuitenkin luonnossa. Eli siinä mielessä se sopeutuu sellaisiinkin päiviin jolloin vain käydään tarpeet tekemässä. Jos harrastat liikkumista luonnossa, metsästystä tai jotain koiraan liittyvää aktivoivaa harrastusta niin setteri voi olla sovelias. Setteristä on vaikea sanoa negatiivista asiaa, hieno rotu. Kiintyy omistajaan aika vahvasti. Koiran hintoja kannattaa kysellä kenneleistä.

      • Karita

        Oho, aika pieni liikunnan määrä teijän setterillä. Omat setterini ulkoilutetaan 1,5 h aamulla ja 1,5 h illalla mettässä tai pellolla irti juosten.


      • Kisura

        ?? Kerran viikossa metsään? Meidän setteri(näyttelylinjainen) tarvii päästä metsään vapaana juoksemaan kaksi kertaa päivässä, muuten hyppii seinille:))


    • Joku pöllöpää...Ja Miro

      Koira tarvitsee paljon liikuntaa ( 1-2 tuntia päivässä enemmänkin jos mahdollista ) Ja hintoja halvin minkä olen löytänyt on nn. 840 euroa. Eli ei mitään halpoja koiria. Vaikka suhteellisen halpoja. :) Heh.

      • daddaa

        ensimmäisemme maksoi 750 ja toinen 850, eli veikkaisin, että tuossa harukassa liikutaan. Ja juu paljon liikuntaa, mielellään vapaana juoksemista. remmilenkit eivät riitä energianpurkuun.


    • katja

      maksoi 850e, joka euron arvoinen.. liikuntaa tarvii hyvin paljon, mut nyt melkein kolme vuotiaana on jo niin rauhallinen et enää ei ole päivittäin "pakkoa"käydä mitenkään tajuttoman pitkillä lenkeillä.

      • chip munk

        Setteri älykäs,miellyttämishaluinen ja se käyttää älykkyyttään hyväksi temmeltämisessä:)
        Se tarvitsee liikuntaa hieman keskivertoa enemmän.ulos viemisen vähimmäisraja on nimittäin 3kertaa.
        Jos sinulla ei ole aikaa viedä se ulos ENEMPÄÄ kuin 3 kertaa päivässä niin leiki sen kanssa JOKA päivä noutaa leikkiä n.15 min .(setteri nimittäin pitää nouda leikeistä) vie se tapaamaan muita koiria(kerta iikossa riittää )esim. koirapuistoissa tapaamassa muita koiria setterin leikkisyys säilyy vanhuuteen asti.
        Setteri saa liikuntaa LEIKKIESSÄÄN!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • Punainesetterihoi

      Punaisen irlanninsetterin voit saada halvimmillaan noin 800 eurolla. Yleensä koira ostetaan sirutettuna, madotettuna, rekisteröitynä, lääkärin tarkastamana ja pentupaketti mukana. Hinta on tuolloin on korkeampi. Tämä koira on erittäin energinen ja ilman riittävää liikuntaa ja aktivoivaa leikkiä siitä tulee turhautunut, stressaantunut ja luultavasti purkaa sen omistajiin. Kannattaa harkita erittäin tarkkaan onko aikaa viedä setteriä pitkille lenkeille leikkiä aktivointi leikkejä. Koira on suht helppo kouluttaa, joskin se osaa jekuttaa omistajaansa ja settereillä on oma tahto mikä meinaa että jos setteriä ei huvita totella omistajaansa, se ei sitä aina myöskään tee. Toki on hyvä opettaa kunnolla esim luoksetulo ja koirapilli on tässä erityisen tärkeä settereille. Ne kuulevat sen pitkän matkan päähän ja tulevat hyvin koulutettuina heti kun puhalletaan. Tämä on kätevää esim vaaratilanteissa. Setteriä en suosittele kaupunkiin, sillä sen on liikuttava vapaana paljon. Jos et halua metsästää setterin kanssa, ota näyttelylinjainen setteri, joka on jalostettu enemmin näyttelyitä varten.(Ei kuitenkaan ole pakko näyttelyissä käydä) Setteri on hyvin älykäs eli sille EI riitä pelkkä noutoleikki, vaan se kaipaa haasteita. Keksi sille uusia leikkejä ja vaihtele lenkkipolkuja ! Ne pitävät vaihtelusta !

      • artsi18

        Kun hankitte punaisensetterin niin varmistakaa ettei ole suvussa EPILEPSIAA! On muuten ikävä katella kun koira saa kohtauksia vaikka lääkitys on päällä ja hoidettu e.lääkärin annettujen ohjeiden mukaan! Sama koskee muunkin rodun koiruuksia ottakaa asiasta selvää!


    • setteri on setteri

      Mulla kolmenvuotias näyttelylinjainen setteri. Harrastetaan tokoa, agia ja kesällä käydään muutamissa näyttelyissä.
      Päivittäin teen metsälenkin muut kusetukset päälle.
      Asun kaupungissa kerrostalossa ja hyvin tulee toimeen sosiaalisuutensa vuoksi.
      Maksoin 900 euroa.
      Vaatia kahtena ekana vuonna todella paljon koulutusta, ei mikään helppo koira. Rallattelia luonne, hyvällä huumorilla omistettuna ;)
      Jos haluaa ja sille päälle tulee niin kusee sua linssiin mennen tullen ja palatessa :D

    • Yks lapualta

      Tyhmiä koiria älä hanki. Naapurilla on sellainen koira ja pitää sanoa että samanlainen on koira kuin isäntäkin eli tyhmä ja kade homofoobikko.

      Naapurini leikkii vielä jotain suurta metsästäjää ja kerskailee olemattomilla saavutuksillaan kadehtien moottorikelkkaani,venettäni,taloani,muijaani,aseitani, jne,jne

      Minusta punaisten setterien omistajat ovat tyhmiä sekä miehiin vetovoimaa tuntevia
      kaapihomoja jotka pitävät mm painista ja alkoholista.

    • novoiperse

      öööööhhh????? Eihän se koira vaikuta omistajiin??!! Miten selität sen että pääsin yliopistoon ja mulla on irlanninsetteri?? HUOM! irlanninsetteri on äänestetty maailman viisaimmaksi koiraroduksi eikä turhaan.


      Taidat olla itse vain kade kun toisilla on elämä, ja sinulla EI ! : D Sitä se kateus teettää että pitää alkaa sortamaan toisia ! hah! Ja huom : tavarat ei tee onnelliseks, oon kokeillu! Irlanninsetteristä saat hyvän kaverin, joita sinulla ei taida ollakkaan! :) Varo ettei muija lähde karkuun, MINÄ ainakin lähtisin ja livakkaan! Mutta, tuo oli sinun mielipiteesi, joskin hieman hömelö alkaa haukkua koirien omistajia rodun perusteella, Eli jos esim syöpäpotilaalla ei ole muuta kaveria kuin oma koiransa, täsää tapauksessa irlanninsetteri hän on mielestäsi kaappihomo joka pitää painista ja alkoholista!!?? Ole kiltti äläkä yleistä jokaista koiranomistajaa, sillä se voi olla omistajan AINUT ystävä ! :) En voi sille mitään jos naapurisi on sellainen, se ei tarkota että muut olisivat samanmoisia! (: KIITOS ! (::: ps. ymmärrän asenteesi, olet lapualta! tunnen yhden joka on ja se on täysi mulkku! Joten: ootkohan sinäkin ?? EN VOI TIETÄÄ , sillä ett ole sama tyyppi jonka tunnen ja en yleistä asiaa ! esimerkki yleistämisestä :D

    • kiva koira

      Setteri tarvitsee VÄHINTÄÄN 1-2 tuntia lenkkeilyä /päivä ja mielellään mahdollisimman paljon vapaana oloa, .Tää mun koira ainakin juoksee ihan hulluna kun sen päästää vapaaksi=D pyörälenkkejä olen parisen kertaa viikossa tehnyt.

      • kiva koira

        Ainiin ja lisään vielä että ainakaan tää mun setteri ei vauhkoonnu ,jos jostain syystä pari päivää menee lyhyemmillä lenkeillä mut oin yleisesti kyllä tarvii aikast paljon liikuntaa :)


    • böö1

      Mulla kohta 2 vuotias setteri ja meno ei tunnu hiljenevän :D Tarvii todella paljon liikuntaa ym muuta tekemistä. Muuten voi olla kämppä uudelleen sisustettu. Meillä taisi saada aluksi liian vähän liikuntaa ja tekemistä kun keksi sitä kyllä sitten itse kun oltiin pois kotoa...(kaapit tyhjennetty, roskis, myös jääkaappi) Hieno luonteinen koira! Ei mikään rauhallinen sohvan koriste. Minä maksoin 900e.

    • setteristi

      Ei helvetti teiä kanssa, setterin kuuluis päästä JOKA_PÄIVÄ metsään juoksemaan vapaana vähintääki 1,5 h

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe