Jos ostaisin farmari Volvon?

Hurrikas

Olen ajatellut hankkia lähiaikoina 240-sarjan farmari Volvon. Mikä on viimeinen vuosimalli jolloin sitä valmistettiin ja mitä pitäisi ottaa huomioon sellaista käytettynä hankittaessa? Kuinka paljon ajettua kannattaa edes harkita ettei tarvitsisi heti alkaa esim. moottoriremonttia tekemään, missä ovat ruosteelle altteimmat paikat, miten niiden automaattilaatikot kestävät yms. Minulla on ollut tähän saakka eri merkkisiä sedan-malleja joten Volvo on minulle aivan uusi tuttavuus.
Kiitän jo etukäteen asiallisista neuvoista.

11

2758

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksilöitä

      Noin vanhoista ei pysty luotettavasti selvittämään enää edes ajomääriä. Tutkit vain kunnon ja siinä se.

    • volvistit

      www.volvolandia.com ja sieltä SVF - Suomen Volvo Foorumi, jos haluat asiallisia vastauksia.

    • 92tai91

      Muistelisin että -92 olis viimenen vuosi, -91 ainakin viä tehtiin, takaluukkuhan noista pahiten ruostuu, takaa varapyörän kotelo, ja lokasuojat on pahimmat paikat, kait se pohjakin voi olla jo mätä jos huonolla pidolla. Koneet kestää yli 500tkm jos matka-ajoo, automaattilaatikoista joku väitti ettei kestä kun 350tkm.

    • Ratakisko

      1993 rullasi viimeinen 240 Classic tehtaan linjalta ulos.

      • sunnuntai nautiskelu

        autona 240-sarjalainen ajettu 303500 km,ei minkäänlaisia vikoja.Tyyppiviat polttoaine/imuilma puolella ?


      • 240 farkku
        sunnuntai nautiskelu kirjoitti:

        autona 240-sarjalainen ajettu 303500 km,ei minkäänlaisia vikoja.Tyyppiviat polttoaine/imuilma puolella ?

        ajetto 400 000km ei mitään onkelmia.
        Pari asiaa on jotka kiusaa. Eka on se, kun tankkaa tankin täyteen haisee bensa jonkin aikaa voimakkaasti ulkona ja kesällä jos ajaa ikkunat auki tulee käry sisälle, mutta vain täydellä tankilla.

        Toinen ärsytys tulee maantiellä, koska laatikkoni on nelilovinen. Kierrokset ovat satasen yli mennessä melko korkeat, ja moottorin ääni sisällä on turhan kova. Jos nyt pääsisin valitsemaan, ostaisin ilman muuta automaatin tai sitten viisilovisen, mutten enää nelilovista.


      • eikö
        240 farkku kirjoitti:

        ajetto 400 000km ei mitään onkelmia.
        Pari asiaa on jotka kiusaa. Eka on se, kun tankkaa tankin täyteen haisee bensa jonkin aikaa voimakkaasti ulkona ja kesällä jos ajaa ikkunat auki tulee käry sisälle, mutta vain täydellä tankilla.

        Toinen ärsytys tulee maantiellä, koska laatikkoni on nelilovinen. Kierrokset ovat satasen yli mennessä melko korkeat, ja moottorin ääni sisällä on turhan kova. Jos nyt pääsisin valitsemaan, ostaisin ilman muuta automaatin tai sitten viisilovisen, mutten enää nelilovista.

        se automaattikin ole nelilovinen?


      • xxxxxxxx
        eikö kirjoitti:

        se automaattikin ole nelilovinen?

        mutta siinä on eri välitykset.


    • alttiita

      ovat farkun takaluukku, kynnyskotelot ja varapyöräkotelo(t). Sen verran uudempi kannattaa katsoa, että on ruiskukoneella ja mieluummin 5-vaihteisella manuaalilla. Jos on kaasarikone ja automaatti, niin bensaa kyllä menee reilusti.

      Aikoinaan ajoin 240 sedanilla jossa oli kaasutinkone (200K) ja valitettavasti 4-vaihteinen laatikko. Kesällä meni normaalissa matka-ajossa 8...9 l/100 km. Talvella pätkäajo kaupungissa vei reilusti yli 10. Yli 200 000 ajetussa alkaa taka-akselin tuennan kumipuslat olla finaalissa (niinkuin muissakin autoissa). Jos löydät auton joka on alusta lähtien hyvin ruostesuojattu niin se olisi hyvä.

      Nokka-akselin hammashihna kannatta vaihtaa määrävälein, muistaakseni 80 000 km. Itse kokeilin ja kesti melkein tuplamäärän ja poks - sitten tarvittiin 3000 mummon markaa, mutta tulipa samalla muutama venttiili ja venttiilivarsien kumit vaihdettua.

      • PenaMutteri

        Hankkia turbomalli jos meinaa pidentää hihnan vaihtovälejä ,ei ota venat mäntiin kiinni .


    • Hurrikas

      Onpas jäänyt kertomatta, että ostin sellaisen 300 tuhatta ajetun, täydellisen jarruremontin läpi käyneen 240 farmarin. Ruiskukone ja viisivaihdetta. Olen ainakin vielä ollut tyytyväinen vaikka en ole kovin paljon ajanutkaan. Vanhan luupää-Nissanin jälkeen ajo on ylellistä. Ystävänikin ajaa mieluummin Volvolla kuin ajoi Nissanilla.
      Kiitoksia kaíkille vinkeistä joita olen saanut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

      Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4482
    2. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      11
      2443
    3. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

      Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      172
      1615
    4. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      243
      1486
    5. Ei sua pysty unohtamaan

      Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1380
    6. Pitikö mennä rakastumaan

      Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      121
      1285
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

      Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      72
      1209
    8. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

      No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      8
      1186
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

      muistuttaa?
      Ikävä
      66
      1115
    10. Hei, huomenta komistus

      Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      966
    Aihe