Jos ostaisin farmari Volvon?

Hurrikas

Olen ajatellut hankkia lähiaikoina 240-sarjan farmari Volvon. Mikä on viimeinen vuosimalli jolloin sitä valmistettiin ja mitä pitäisi ottaa huomioon sellaista käytettynä hankittaessa? Kuinka paljon ajettua kannattaa edes harkita ettei tarvitsisi heti alkaa esim. moottoriremonttia tekemään, missä ovat ruosteelle altteimmat paikat, miten niiden automaattilaatikot kestävät yms. Minulla on ollut tähän saakka eri merkkisiä sedan-malleja joten Volvo on minulle aivan uusi tuttavuus.
Kiitän jo etukäteen asiallisista neuvoista.

11

2708

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksilöitä

      Noin vanhoista ei pysty luotettavasti selvittämään enää edes ajomääriä. Tutkit vain kunnon ja siinä se.

    • volvistit

      www.volvolandia.com ja sieltä SVF - Suomen Volvo Foorumi, jos haluat asiallisia vastauksia.

    • 92tai91

      Muistelisin että -92 olis viimenen vuosi, -91 ainakin viä tehtiin, takaluukkuhan noista pahiten ruostuu, takaa varapyörän kotelo, ja lokasuojat on pahimmat paikat, kait se pohjakin voi olla jo mätä jos huonolla pidolla. Koneet kestää yli 500tkm jos matka-ajoo, automaattilaatikoista joku väitti ettei kestä kun 350tkm.

    • Ratakisko

      1993 rullasi viimeinen 240 Classic tehtaan linjalta ulos.

      • sunnuntai nautiskelu

        autona 240-sarjalainen ajettu 303500 km,ei minkäänlaisia vikoja.Tyyppiviat polttoaine/imuilma puolella ?


      • 240 farkku
        sunnuntai nautiskelu kirjoitti:

        autona 240-sarjalainen ajettu 303500 km,ei minkäänlaisia vikoja.Tyyppiviat polttoaine/imuilma puolella ?

        ajetto 400 000km ei mitään onkelmia.
        Pari asiaa on jotka kiusaa. Eka on se, kun tankkaa tankin täyteen haisee bensa jonkin aikaa voimakkaasti ulkona ja kesällä jos ajaa ikkunat auki tulee käry sisälle, mutta vain täydellä tankilla.

        Toinen ärsytys tulee maantiellä, koska laatikkoni on nelilovinen. Kierrokset ovat satasen yli mennessä melko korkeat, ja moottorin ääni sisällä on turhan kova. Jos nyt pääsisin valitsemaan, ostaisin ilman muuta automaatin tai sitten viisilovisen, mutten enää nelilovista.


      • eikö
        240 farkku kirjoitti:

        ajetto 400 000km ei mitään onkelmia.
        Pari asiaa on jotka kiusaa. Eka on se, kun tankkaa tankin täyteen haisee bensa jonkin aikaa voimakkaasti ulkona ja kesällä jos ajaa ikkunat auki tulee käry sisälle, mutta vain täydellä tankilla.

        Toinen ärsytys tulee maantiellä, koska laatikkoni on nelilovinen. Kierrokset ovat satasen yli mennessä melko korkeat, ja moottorin ääni sisällä on turhan kova. Jos nyt pääsisin valitsemaan, ostaisin ilman muuta automaatin tai sitten viisilovisen, mutten enää nelilovista.

        se automaattikin ole nelilovinen?


      • xxxxxxxx
        eikö kirjoitti:

        se automaattikin ole nelilovinen?

        mutta siinä on eri välitykset.


    • alttiita

      ovat farkun takaluukku, kynnyskotelot ja varapyöräkotelo(t). Sen verran uudempi kannattaa katsoa, että on ruiskukoneella ja mieluummin 5-vaihteisella manuaalilla. Jos on kaasarikone ja automaatti, niin bensaa kyllä menee reilusti.

      Aikoinaan ajoin 240 sedanilla jossa oli kaasutinkone (200K) ja valitettavasti 4-vaihteinen laatikko. Kesällä meni normaalissa matka-ajossa 8...9 l/100 km. Talvella pätkäajo kaupungissa vei reilusti yli 10. Yli 200 000 ajetussa alkaa taka-akselin tuennan kumipuslat olla finaalissa (niinkuin muissakin autoissa). Jos löydät auton joka on alusta lähtien hyvin ruostesuojattu niin se olisi hyvä.

      Nokka-akselin hammashihna kannatta vaihtaa määrävälein, muistaakseni 80 000 km. Itse kokeilin ja kesti melkein tuplamäärän ja poks - sitten tarvittiin 3000 mummon markaa, mutta tulipa samalla muutama venttiili ja venttiilivarsien kumit vaihdettua.

      • PenaMutteri

        Hankkia turbomalli jos meinaa pidentää hihnan vaihtovälejä ,ei ota venat mäntiin kiinni .


    • Hurrikas

      Onpas jäänyt kertomatta, että ostin sellaisen 300 tuhatta ajetun, täydellisen jarruremontin läpi käyneen 240 farmarin. Ruiskukone ja viisivaihdetta. Olen ainakin vielä ollut tyytyväinen vaikka en ole kovin paljon ajanutkaan. Vanhan luupää-Nissanin jälkeen ajo on ylellistä. Ystävänikin ajaa mieluummin Volvolla kuin ajoi Nissanilla.
      Kiitoksia kaíkille vinkeistä joita olen saanut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      51
      3636
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2098
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1584
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1434
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1391
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1312
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1208
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1134
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1079
    10. 23
      1059
    Aihe