Olen ajatellut hankkia lähiaikoina 240-sarjan farmari Volvon. Mikä on viimeinen vuosimalli jolloin sitä valmistettiin ja mitä pitäisi ottaa huomioon sellaista käytettynä hankittaessa? Kuinka paljon ajettua kannattaa edes harkita ettei tarvitsisi heti alkaa esim. moottoriremonttia tekemään, missä ovat ruosteelle altteimmat paikat, miten niiden automaattilaatikot kestävät yms. Minulla on ollut tähän saakka eri merkkisiä sedan-malleja joten Volvo on minulle aivan uusi tuttavuus.
Kiitän jo etukäteen asiallisista neuvoista.
Jos ostaisin farmari Volvon?
11
2773
Vastaukset
- yksilöitä
Noin vanhoista ei pysty luotettavasti selvittämään enää edes ajomääriä. Tutkit vain kunnon ja siinä se.
- volvistit
www.volvolandia.com ja sieltä SVF - Suomen Volvo Foorumi, jos haluat asiallisia vastauksia.
- 92tai91
Muistelisin että -92 olis viimenen vuosi, -91 ainakin viä tehtiin, takaluukkuhan noista pahiten ruostuu, takaa varapyörän kotelo, ja lokasuojat on pahimmat paikat, kait se pohjakin voi olla jo mätä jos huonolla pidolla. Koneet kestää yli 500tkm jos matka-ajoo, automaattilaatikoista joku väitti ettei kestä kun 350tkm.
- Ratakisko
1993 rullasi viimeinen 240 Classic tehtaan linjalta ulos.
- sunnuntai nautiskelu
autona 240-sarjalainen ajettu 303500 km,ei minkäänlaisia vikoja.Tyyppiviat polttoaine/imuilma puolella ?
- 240 farkku
sunnuntai nautiskelu kirjoitti:
autona 240-sarjalainen ajettu 303500 km,ei minkäänlaisia vikoja.Tyyppiviat polttoaine/imuilma puolella ?
ajetto 400 000km ei mitään onkelmia.
Pari asiaa on jotka kiusaa. Eka on se, kun tankkaa tankin täyteen haisee bensa jonkin aikaa voimakkaasti ulkona ja kesällä jos ajaa ikkunat auki tulee käry sisälle, mutta vain täydellä tankilla.
Toinen ärsytys tulee maantiellä, koska laatikkoni on nelilovinen. Kierrokset ovat satasen yli mennessä melko korkeat, ja moottorin ääni sisällä on turhan kova. Jos nyt pääsisin valitsemaan, ostaisin ilman muuta automaatin tai sitten viisilovisen, mutten enää nelilovista. - eikö
240 farkku kirjoitti:
ajetto 400 000km ei mitään onkelmia.
Pari asiaa on jotka kiusaa. Eka on se, kun tankkaa tankin täyteen haisee bensa jonkin aikaa voimakkaasti ulkona ja kesällä jos ajaa ikkunat auki tulee käry sisälle, mutta vain täydellä tankilla.
Toinen ärsytys tulee maantiellä, koska laatikkoni on nelilovinen. Kierrokset ovat satasen yli mennessä melko korkeat, ja moottorin ääni sisällä on turhan kova. Jos nyt pääsisin valitsemaan, ostaisin ilman muuta automaatin tai sitten viisilovisen, mutten enää nelilovista.se automaattikin ole nelilovinen?
- xxxxxxxx
eikö kirjoitti:
se automaattikin ole nelilovinen?
mutta siinä on eri välitykset.
- alttiita
ovat farkun takaluukku, kynnyskotelot ja varapyöräkotelo(t). Sen verran uudempi kannattaa katsoa, että on ruiskukoneella ja mieluummin 5-vaihteisella manuaalilla. Jos on kaasarikone ja automaatti, niin bensaa kyllä menee reilusti.
Aikoinaan ajoin 240 sedanilla jossa oli kaasutinkone (200K) ja valitettavasti 4-vaihteinen laatikko. Kesällä meni normaalissa matka-ajossa 8...9 l/100 km. Talvella pätkäajo kaupungissa vei reilusti yli 10. Yli 200 000 ajetussa alkaa taka-akselin tuennan kumipuslat olla finaalissa (niinkuin muissakin autoissa). Jos löydät auton joka on alusta lähtien hyvin ruostesuojattu niin se olisi hyvä.
Nokka-akselin hammashihna kannatta vaihtaa määrävälein, muistaakseni 80 000 km. Itse kokeilin ja kesti melkein tuplamäärän ja poks - sitten tarvittiin 3000 mummon markaa, mutta tulipa samalla muutama venttiili ja venttiilivarsien kumit vaihdettua.- PenaMutteri
Hankkia turbomalli jos meinaa pidentää hihnan vaihtovälejä ,ei ota venat mäntiin kiinni .
- Hurrikas
Onpas jäänyt kertomatta, että ostin sellaisen 300 tuhatta ajetun, täydellisen jarruremontin läpi käyneen 240 farmarin. Ruiskukone ja viisivaihdetta. Olen ainakin vielä ollut tyytyväinen vaikka en ole kovin paljon ajanutkaan. Vanhan luupää-Nissanin jälkeen ajo on ylellistä. Ystävänikin ajaa mieluummin Volvolla kuin ajoi Nissanilla.
Kiitoksia kaíkille vinkeistä joita olen saanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti22839248Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole11324884SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude31115570Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy16010749Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1219665Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla538346Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump368341Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.2376772Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2136437Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri536039