Jos ostaisin farmari Volvon?

Hurrikas

Olen ajatellut hankkia lähiaikoina 240-sarjan farmari Volvon. Mikä on viimeinen vuosimalli jolloin sitä valmistettiin ja mitä pitäisi ottaa huomioon sellaista käytettynä hankittaessa? Kuinka paljon ajettua kannattaa edes harkita ettei tarvitsisi heti alkaa esim. moottoriremonttia tekemään, missä ovat ruosteelle altteimmat paikat, miten niiden automaattilaatikot kestävät yms. Minulla on ollut tähän saakka eri merkkisiä sedan-malleja joten Volvo on minulle aivan uusi tuttavuus.
Kiitän jo etukäteen asiallisista neuvoista.

11

2768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksilöitä

      Noin vanhoista ei pysty luotettavasti selvittämään enää edes ajomääriä. Tutkit vain kunnon ja siinä se.

    • volvistit

      www.volvolandia.com ja sieltä SVF - Suomen Volvo Foorumi, jos haluat asiallisia vastauksia.

    • 92tai91

      Muistelisin että -92 olis viimenen vuosi, -91 ainakin viä tehtiin, takaluukkuhan noista pahiten ruostuu, takaa varapyörän kotelo, ja lokasuojat on pahimmat paikat, kait se pohjakin voi olla jo mätä jos huonolla pidolla. Koneet kestää yli 500tkm jos matka-ajoo, automaattilaatikoista joku väitti ettei kestä kun 350tkm.

    • Ratakisko

      1993 rullasi viimeinen 240 Classic tehtaan linjalta ulos.

      • sunnuntai nautiskelu

        autona 240-sarjalainen ajettu 303500 km,ei minkäänlaisia vikoja.Tyyppiviat polttoaine/imuilma puolella ?


      • 240 farkku
        sunnuntai nautiskelu kirjoitti:

        autona 240-sarjalainen ajettu 303500 km,ei minkäänlaisia vikoja.Tyyppiviat polttoaine/imuilma puolella ?

        ajetto 400 000km ei mitään onkelmia.
        Pari asiaa on jotka kiusaa. Eka on se, kun tankkaa tankin täyteen haisee bensa jonkin aikaa voimakkaasti ulkona ja kesällä jos ajaa ikkunat auki tulee käry sisälle, mutta vain täydellä tankilla.

        Toinen ärsytys tulee maantiellä, koska laatikkoni on nelilovinen. Kierrokset ovat satasen yli mennessä melko korkeat, ja moottorin ääni sisällä on turhan kova. Jos nyt pääsisin valitsemaan, ostaisin ilman muuta automaatin tai sitten viisilovisen, mutten enää nelilovista.


      • eikö
        240 farkku kirjoitti:

        ajetto 400 000km ei mitään onkelmia.
        Pari asiaa on jotka kiusaa. Eka on se, kun tankkaa tankin täyteen haisee bensa jonkin aikaa voimakkaasti ulkona ja kesällä jos ajaa ikkunat auki tulee käry sisälle, mutta vain täydellä tankilla.

        Toinen ärsytys tulee maantiellä, koska laatikkoni on nelilovinen. Kierrokset ovat satasen yli mennessä melko korkeat, ja moottorin ääni sisällä on turhan kova. Jos nyt pääsisin valitsemaan, ostaisin ilman muuta automaatin tai sitten viisilovisen, mutten enää nelilovista.

        se automaattikin ole nelilovinen?


      • xxxxxxxx
        eikö kirjoitti:

        se automaattikin ole nelilovinen?

        mutta siinä on eri välitykset.


    • alttiita

      ovat farkun takaluukku, kynnyskotelot ja varapyöräkotelo(t). Sen verran uudempi kannattaa katsoa, että on ruiskukoneella ja mieluummin 5-vaihteisella manuaalilla. Jos on kaasarikone ja automaatti, niin bensaa kyllä menee reilusti.

      Aikoinaan ajoin 240 sedanilla jossa oli kaasutinkone (200K) ja valitettavasti 4-vaihteinen laatikko. Kesällä meni normaalissa matka-ajossa 8...9 l/100 km. Talvella pätkäajo kaupungissa vei reilusti yli 10. Yli 200 000 ajetussa alkaa taka-akselin tuennan kumipuslat olla finaalissa (niinkuin muissakin autoissa). Jos löydät auton joka on alusta lähtien hyvin ruostesuojattu niin se olisi hyvä.

      Nokka-akselin hammashihna kannatta vaihtaa määrävälein, muistaakseni 80 000 km. Itse kokeilin ja kesti melkein tuplamäärän ja poks - sitten tarvittiin 3000 mummon markaa, mutta tulipa samalla muutama venttiili ja venttiilivarsien kumit vaihdettua.

      • PenaMutteri

        Hankkia turbomalli jos meinaa pidentää hihnan vaihtovälejä ,ei ota venat mäntiin kiinni .


    • Hurrikas

      Onpas jäänyt kertomatta, että ostin sellaisen 300 tuhatta ajetun, täydellisen jarruremontin läpi käyneen 240 farmarin. Ruiskukone ja viisivaihdetta. Olen ainakin vielä ollut tyytyväinen vaikka en ole kovin paljon ajanutkaan. Vanhan luupää-Nissanin jälkeen ajo on ylellistä. Ystävänikin ajaa mieluummin Volvolla kuin ajoi Nissanilla.
      Kiitoksia kaíkille vinkeistä joita olen saanut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

      Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      331
      7179
    2. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      71
      4388
    3. Sinä eräs, pyydän......

      AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3175
    4. Kohta katson sun kuvaasi

      ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2987
    5. Nimikirjaimet

      Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1952
    6. VOI TÄTÄ ILON

      JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      153
      1826
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

      Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      216
      1773
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

      jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1587
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

      Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1548
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

      Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1448
    Aihe