Söin äskettäin valmiiksi marinoitua possua ja nyt muutaman tunnin jälkeen huuleni turposivat ja polttelee ihoa,olenkoha jollekkin mausteelle allerginen? Kauankohan tämä turvotus kestää ja saako sen jollakin laskemaan?
mausteallergia?
8
1363
Vastaukset
- mmm
Niin olen minäkin niille allerginen. Pitää vain ostaa maustamattomia ja kokeilla itse mausteet mitkä käy. Olen mm.pujo allerginen. ja siis kai myös useille mausteille .mm.sinapinsiemen, paprika , chili, kurkuma, curry(sehän sisältää useita mausteita), tilli ,kaneli . Näitähän juuri useat valmiiksimaustetut sisältääkin. Sitten valmiit salattikastikkeet saa aikaan myös vastaavan reaktion. Olen löytänyt merkin mille en oireile. Joten ei muuta kuin tarkkailemaan
- mmm
Voit ottaa jotain allergialääkettÄ ( zyrtek,atarax,aerus,ym)saattaa auttaa nopeammin normaalisoitumista.Ohi jo varmaan aamulla muutenkin
- Sietokysymys
mmm kirjoitti:
Voit ottaa jotain allergialääkettÄ ( zyrtek,atarax,aerus,ym)saattaa auttaa nopeammin normaalisoitumista.Ohi jo varmaan aamulla muutenkin
- Mauritz
Huomenta!
No niin,turvotus on nyt nukutun yön jälkeen laskenut, mutta nyt tilalle on tullut vesikelloja huulien ympärille.Pitäisiköhän käydä näyttämässä lääkärille?- 567.
Käy näyttämässä lääkärille, jos pääset sinne jo tänään. Rakkulat menevät itsestäänkin ohi, mutta voivat tulehtua. Älä vaan riko niitä itse.
- löytyy
Minulla vastaavat oireet tulevat sitrushedelmistä, niiden mehuista yms. ja nykyään monissa marinadeissa ja maustesekoituksissa on sitruksia. eli sitruuna, mandariini, appelsiini, lime....
- Karsee tulevaisuus meillä:-(
löytyy kirjoitti:
Minulla vastaavat oireet tulevat sitrushedelmistä, niiden mehuista yms. ja nykyään monissa marinadeissa ja maustesekoituksissa on sitruksia. eli sitruuna, mandariini, appelsiini, lime....
- tools
Karsee tulevaisuus meillä:-( kirjoitti:
Jos tilaat pihvin, et takuulla ole itse sitä marinoimassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482523
- 1801778
- 691613
- 921608
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k71051- 80978
- 79930
- 71925
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes188874- 65857