Lyhyestä virsi kaunis eli kauan kestää tunneissa lentomatka Tampereelta Lontooseen? Noin suunnilleen. Lentoajan kyllä nään Ryanairin sivuilta, mutta onko lähtö- ja laskeutumisaika miltä aikavyöhykkeeltä? Onko ne aina siltä ns. nollavyöhykkeeltä vai lähtö aika Suomen aikaa ja laskeutumisaika paikallista aikaa?
Vastauksesta kiitollisena!!! =)
Kauan kestää Tampere-Lontoo väli??
11
8451
Vastaukset
- '----.O.----'
AINA paikallista aikaa. Aikaero on 2 tuntia.
- NököNökö
Eli mun maalaisjärjen mukaan jos lähtö on 22.55 ja perillä 23.45 niin lentoaika on noin kolme tuntia?? Vai menikö nyt metsikköön...
- '----.O.----'
NököNökö kirjoitti:
Eli mun maalaisjärjen mukaan jos lähtö on 22.55 ja perillä 23.45 niin lentoaika on noin kolme tuntia?? Vai menikö nyt metsikköön...
Juuri näin.
- aina paikallinen
Mutta sekuntaattori mukaan, kun lähdet, pyörät ilmaan, sekkari päälle, laskeutuessa samoin, paluumatkalla samoin, tutki miten maapallon pyöriminen vaikuttaa lentoaikaan. Lennetään myötä- / vastapäivään aikavyöhykettä ? Siinä miettimistä, tuulet, katso myös maalentonopeus, tee merkintöjä...jne Lentoajat saattavat merkittävästi olla erilaisia pitkillä mannerten välisillä lennoilla....siinä miettimistä myös muillekin... ?
- Hansuli3
Finnair Airi n koneella 3 h 10min
- Tiedänenemmän
Te sekoittatte nyt kaksi asiaa. Varsinaiseen lentämiseen kuluvan ajan ja aikatauluun varatun ajan.
- Kaaak
Aikataulun mukainen lentoaika on 2 tuntia 50 min. Usein suostuisten tuulien vallitessa väli menee kahdessa ja puolessa tunnissa. Lentoaika Tampereelta Lontooseen on noin 10 min lyhyempi kuin Helsinki-Vantaalta.
- jepulis joo
Milloin länteen päin lennettäessä on päällä ns "suotuisat tuulet"? Maapallon oman akselinsa ympäri tapahtuvan kiertoliikkeen aiheuttama coriolis-ilmiö pitää huolen siitä että planetaariset tuulet tällä leveysasteella ovat aina vastaiset länteen päin mentäessä ja eri tasoista myötätuulta aina itään päin lennettäessä ainakin suihkuvirtausten kohdalla. Sama coriolis-ilmiö vaikuttaa suoraan itse koneeseen.
- kljklnhäl
tarkoitatte varmaan puhua pirkkalasta....
- Olisi luullut
että yli viiden vuoden hiljaisuuden jälkeen ketjun nostanut olisi harkinnut tarkemmin mitä kirjoittaa. Tampere-Pirkkalasta!
- Ramp lover 86
Lento aika Tampereelta Lontoon Stanstediin on 2h 15min.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 811426
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.1121345Tämän päivän puukotusuutinen
Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.181130- 211026
Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras13929Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne114888Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet46878- 18816
Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n65777- 40677