Kääpiöpinseri

pennut

Eli mikä olisi hyvä hinta paperittomille kääpiöpinserin pennuille? Puhdasrotuisia.

49

17232

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 100 e

paperiton ei ole puhdasrotuinen valitettavasti. Ohje on, sekarotuinen koira hinta 100 e maks.
      sorry nyt vaan kantsis rekata.
      Tyhmäkö oot.

• koira ei

todellakaan oo sekarotuinen,varsinkaan jos kyseessä o kahden samanrotusen koiran jälkeläiset,tommosella väitteellä teet ittestäs pellen,eli jos pystyt paremmin perustelee väittees nii antaa tulla.

• luokitellaan
        koira ei kirjoitti:

todellakaan oo sekarotuinen,varsinkaan jos kyseessä o kahden samanrotusen koiran jälkeläiset,tommosella väitteellä teet ittestäs pellen,eli jos pystyt paremmin perustelee väittees nii antaa tulla.

sekarotuiseksi (tai x-rotuiseksi) olipa siinä yhtä tai seitsemää rotua. Paperiton ei voi osallistua näyttelyihin eikä kilpailla agilityssä/tokossa tms. rotuisenaan.
        Jos ei osaa rekata rotupentuja,on parempi jättää ne teettämättä.

• Winterdust
        luokitellaan kirjoitti:

sekarotuiseksi (tai x-rotuiseksi) olipa siinä yhtä tai seitsemää rotua. Paperiton ei voi osallistua näyttelyihin eikä kilpailla agilityssä/tokossa tms. rotuisenaan.
        Jos ei osaa rekata rotupentuja,on parempi jättää ne teettämättä.

Kyllä agilityssä ja tokossa saa sekarotuinenkin käydä, älä nyt paskaa puhu =) Mut joo, sanoisin että 300e max on kohtuullinen. Oon tuolla nähny ilmoituksia kahden rodun sekoituksesta, kehtaavat pyytää 1200....että näin se maailma muuttuu kun ihmiset tyhmenee ja rupevat ahneiksi.

• ..
        Winterdust kirjoitti:

Kyllä agilityssä ja tokossa saa sekarotuinenkin käydä, älä nyt paskaa puhu =) Mut joo, sanoisin että 300e max on kohtuullinen. Oon tuolla nähny ilmoituksia kahden rodun sekoituksesta, kehtaavat pyytää 1200....että näin se maailma muuttuu kun ihmiset tyhmenee ja rupevat ahneiksi.

Saa toki käydä kisaamassa, mutta ei "rotuisenaan". Eli tässä tapauksessa paperitonta kääpiöpinseriä ei saisi ilmoittaa kisaan kääpiöpinserinä, koska rodusta ei ole todisteita, vaan sekarotuisena. Ikävää, mutta totta.

• uskallanko sanoa

Hohhoijaa taas joku älypää... Ihan oikeesti ei se koira tarvitse papereita ollakseen puhdasrotuinen. Vain näyttelykoirat tartteen rekisterin.

Itellä on koirat puhadasrotuisia ilman rekisteröintiä. Mutta sirut ja passit löytyy... Ei käytetä näyttelyissä ja kasvattajan yhteysissä oltiin jo alusta asti jolloin tuli värivirhe selville ja rekisteröinti jätettiin tekemättä...
        Maksettiin käypä hinta terveestä, hyvin hoidetusta koirasta.

Mutta toki kannattaa varoa jos ei ole mahdollisuutta nähdä pennun kotioloja ja vanhempia.

• tarjoat

paperillisia myydään n,800e ylöspäin,ite olisin valmis maksamaan n,600e,hakusessa on kyllä aikuinen ja siitä olen valmis maksamaan n,500e.

• itse etsiskelin

parisen kuukautta sitte kääpiöpinseriä, ja muutamia paperittomia tarjottiin. Toiset pennut olisivat maksaneet 700e, ja toiset 850e, mutta päädyin kuitenkin odottelemaan sitä paperillista koska ei näemmä tarvitse laittaa kauheasti lisää rahaa , että saa jo hyväsukuisen pennun papereiden kera.

• jepulisjoo

Miksi pennuilla ei ole papereita, jos kerran ovat puhdasrotuisia??? Eli ovatko tosiaan puhdasrotuisia, onko emä pennutettu liian tiheään vai miksi? En varmasti itse ostaisi paperitonta pentua!!!

• puhdas paperiton

Esimerkiksi meidän puhdasrotuinen kääkkäpoikamme ei ole rekisterissä koska pentuja ei ollut tarkoitus tehdä ja emän vaadittava silmäpeilaus (tms en muista enää tarkasti) ollut enää voimassa, kun ei tosiaan pentuja ollut tarkoitus tehdä. Liiasta pennuttamisesta ei ollut kyse, pentueita oli ennen tätä kaksi. Perheessä kuitenkin asusteli nuori, leikkaamaton uros joka pääsi nartun kanssa yksiin ennen leikkaustaan juuri kriittisellä hetkellä. No, siitäpä syntyi ihanat pennut ja meidän poikamme. Hintaa oli 450€, joka oli mielestäni sopiva.

• Vilijonkka*

Olemme kauan harkinneet koiraa. Pieni pitäisi olla, joka tulisi ehdottomasti lasten kanssa toimeen. Olen perhepäivähoitaja nimittäin. Ja jos karvaa ei kovasti irtoa, mikä parasta...

Olemme miettineet bolognesea, cotonia mutta nyt näin tämän sinun juttusi ja kurkkasin hieman millaisesta koirasta kyse, ja ihanahan tuo rotu oli.

Osaatko kertoa miten lapsiystävällinen tämä rotu yleisesti on? Ja tuo karvanlähtökin hieman kiinnostaa...

• ainakin

kääpiöpinserin pentuja,sekä tietysti niiden emä ja uros,ja lapsia perheessä 5 nuorin 1v,omat koirat ainakin tulevat lasten kanssa mainiosti toimeen,kyllähän jokaisesta karvakuonosta vähän karvaa lähtee,kääpiöpinseristä ei mielestäni karvaa kauheasti lähde,kaikilla omat mielipiteet.

• Vilijonkka*
        ainakin kirjoitti:

kääpiöpinserin pentuja,sekä tietysti niiden emä ja uros,ja lapsia perheessä 5 nuorin 1v,omat koirat ainakin tulevat lasten kanssa mainiosti toimeen,kyllähän jokaisesta karvakuonosta vähän karvaa lähtee,kääpiöpinseristä ei mielestäni karvaa kauheasti lähde,kaikilla omat mielipiteet.

Tuo kuulosti kyllä jo todella lupaavalta... Jos pienin on 1v ja noin monta koiraa ja lapsiakin noin paljon, ja kaikki sovussa elävät. Tarkoitin, ettei kauhean lapsivihaajakoira voi siis olla kyseessä...

Pieni karvanlähtö ei haittaa, kunhan nyt ei tuppoja joka puolella ;) Ja eihän tuon rodun karva kovin pitkä olekaan...

Kiitos paljon vastauksesta!!!

• muista opettaa
        Vilijonkka* kirjoitti:

Tuo kuulosti kyllä jo todella lupaavalta... Jos pienin on 1v ja noin monta koiraa ja lapsiakin noin paljon, ja kaikki sovussa elävät. Tarkoitin, ettei kauhean lapsivihaajakoira voi siis olla kyseessä...

Pieni karvanlähtö ei haittaa, kunhan nyt ei tuppoja joka puolella ;) Ja eihän tuon rodun karva kovin pitkä olekaan...

Kiitos paljon vastauksesta!!!

Kääpiöpinserin pentu on tosi pieni luovutusiässä, pidä huoli ettei lapset satuta tai kiusaa sitä. Jo jatkuva kantelu ja silittely stressaa koiraa ja kääpiöpinseri on sen verran sähäkkä että äkkiä ilmoittaa hampailla milloin mitta täyttyy. Jos siis kääkkäsi puree, saat syyttää itseäsi.
        Antakaa sen nukkua rauhassa ja hankkikaa sille mieluiten ikioma boksi jonne ihmisillä eikä etenkään lapsilla ole asiaa. Kun pentu tulee, olisi hyvä jos silloin kotosalla ei olisi kuin oma perhe.
        Kääpiöpinserit myös haukkuu ja vahtii ja pojat voi alkaa pissiä sisälle. Huom siis VOI. Joka muuta väittää on valehtelija eikä oikeasti ole kiinnostunut kasvattinsa hyvinvoinnista perheessa.
        Kun kääkkä voi hyvin, se on mitä mainioin perhe ja harrastuskoira. Onnea teille jos päädytte kääkkään! Kannattaa kuitenkin tutustua USEISIIN eri yksilöihin ennenkuin suinpäin ryntäätte pientä karvanakkia ostamaan.

• ryynis

Koira on pieni ja erittäin sirojalkainen aikuisenakin, joten askeliaan saa varoa. Muutenkin lapsi kääpiökoirayhdistelmä ei jostain syystä kuulosta minun korvaani hyvältä.

Jotkut kääkät tuppaavat olemaan melkoisia egoilijoita ja rähinää saattaa syntyä. Tämä koira ei todellakaan sovi lasten "retuutettavaksi" (kuten ei mielestäni mikään koira, joten silmät tarkkana että lapset kohtelevat koiraa kuten kuuluu).

Ongelmaksi saattaa kehkeytyä myös lapsilauma kääkän lähes loppumaton energisyys ja häsellys.

• vaan taas...

Vastuulliset kasvattajat tutkivat jalostukseen käyttämänsä koirat, joten minua syvästi harmittaa, että puhdasrotuisia koiria edelleen esiintyy ilman rekisteröintiä. Liian moni kääpiökoira kärsii liian useista pennutuksista, se on pääasia, miksi pennut jääkin sitten rekisteröimättä..:o/ Miettikää kahdesti te, jotka harkitsette rekisteröimättömän pennun ostamista, pentutehtailu ei ole yleensä kaukana näistä jutuista.. 'helpon' rahan toivossa tätä esiintyy liian paljon.. harmittaa:o(

• vbvbvbvbvbvb

Kääpiöpinseriurokseni maksoi paperillisena, ei näyttelykoirana, 500 e. Joten kannattaa todella vertailla hintoja...ei pidä maksaa itseään kipeäksi vaikka kuinka koiraa haluaisikin.

Itse maksaisin paerittomasta kääpiöpinseristä 400e. En enempää koska aina miettii miksi koiralla ei ole papareita ja jo se saa miettimään miksi osatisin tällaisen koiran!

• ...

en tiedä mutta vinkkinä se että ostin itse kääpiöpinserin hyvistä vanhemmista, papereilla ja rokotuksella 800e.

• Kpp

400-500, älä todellakaan myy niitä alle 400! :)

• Teddy

Paperiton koira on tosiaan aina sekarotuinen. Silloin sen arvo on 100€.

Joskus olen tavannut tapauksia jolloin 200-300€. Enempää en todellakaan maksaisi...

toistan. PAPERITON = SEKAROTUINEN

• Kiiseri rotu

MINÄ en todellakaan aio myydä Kiisereitäni alle 2000 euron! Kiiseri on Kiinanharjakoiran-Snautserin-Pinserin yhteymä, ja hyvin erikoinen ja harvinainen koira. Toisia sellaisia ei löydy mistään! Todella SULOINEN koira.

Älkää siis aliarvioiko ns. "sekarotuisia" koiria ikinä. Jenkeissä niistä maksetaan suuria summia. Ne ovat terveitä, eikä jalostettuja sairaiksi.

ÄLKÄÄ myykö ns. sekarotuisianne HALVALLA! Niillä on kysyntää!!!

Kun autoista maksetaan kymmeniätuhansia euroja, niin kyllä yhdestä suloisesta hauvasta pitää olla valmis maksamaan muutama tuhatlappunen. Mitätön hinta perheen rakkaasta jäsenestä.

• ASIANTUNTEVA
        Kiiseri rotu kirjoitti:

MINÄ en todellakaan aio myydä Kiisereitäni alle 2000 euron! Kiiseri on Kiinanharjakoiran-Snautserin-Pinserin yhteymä, ja hyvin erikoinen ja harvinainen koira. Toisia sellaisia ei löydy mistään! Todella SULOINEN koira.

Älkää siis aliarvioiko ns. "sekarotuisia" koiria ikinä. Jenkeissä niistä maksetaan suuria summia. Ne ovat terveitä, eikä jalostettuja sairaiksi.

ÄLKÄÄ myykö ns. sekarotuisianne HALVALLA! Niillä on kysyntää!!!

Kun autoista maksetaan kymmeniätuhansia euroja, niin kyllä yhdestä suloisesta hauvasta pitää olla valmis maksamaan muutama tuhatlappunen. Mitätön hinta perheen rakkaasta jäsenestä.

Sekarotuinen koira ei ole sen terveempi kuin rotukoirakaan. Jos emä on esim. dalmatialainen ja isä kultainennoutaja niin on hyvin mahdollista että pennulla voi esiintyä esim. kuuroutta ja vähän vanhempana lonkkavikoja ym.
        Koirien hinnat eivät riipu pelkästään siitä onko se sitten puhdas- tai sekarotuinen. Myös koirarotujen käyttö vaikuttaa paljon asiaan. Hyvää koiraa joka on kasvatettu oikeissa olosuhteissa ja sen emä on hyvässä kunnossa ym. ei pitäisi myydä parilla sadalla eurolla. Jos puhdasrotuinen myydään niin halvalla, saattaa jokin olla pielessä, esim. pennulla saattaa olla vakavia sairauksia ym. Kun ostaa pentua, kannattaa AINA käyttää se eläinlääkärillä ennen kuin vie kotiin.Saattaa nimittäin ilmetä jotain minkä vuoksi pentu pitäisi palauttaa kasvattajalle(tosin näin käy hyvin harvoin). Suosittelen koiran ostamista hyvämaineiselta kasvattajalta, joka on myös rokottanut ja tarkastattaut pennut ja siitä pitäisi myös nähdä todistus.
        Jos koira tottuu pieniin lapsiin, niin perheen ei ole ongelmaa ottaa pinseriä. Lapsille pitää kuitenkin kertoa, mitä koiralle saa tehdä ja mitä ei.
        OSTKAKAA PENTUJA JOILLA ON PAPERIT, JOTTA VARMISTUT ETTÄ NOIDEN VANHEMMAT JA NE ITSE ON KASVATETTU, TARKISTETTU JA PIDETTY HYVISSÄ OLOISSA!

• jippii

700-1000euroa on perus hinta

• >=(

700-1000€ perushinta REKATULLE kääkälle! Joten mitä järkeä maksaa saman verran rekkaamattomasta, jonka vanhempia ei tutkittu eikä mitään muutakaan hyvässä lykyssä!!!>=(

• kääkkäräinen
        >=( kirjoitti:

700-1000€ perushinta REKATULLE kääkälle! Joten mitä järkeä maksaa saman verran rekkaamattomasta, jonka vanhempia ei tutkittu eikä mitään muutakaan hyvässä lykyssä!!!>=(

Samaa mieltä edellisen kanssa. Jos pentua ei ole rekisteröity, ei ole mitään takeita terveydestä, suvusta tai mistään muustakaan. Paperit EI tarkoita sitä että niillä mennään VAIN näyttelyyn. Rekkaamattoman pennun suvussa voi olla vaikka oravaa.

Toisena jo tuo mainittu miksi ei rekisteröidä?? Rekisteröinti ei maksa kuin joitain kymppejä joten tuskin rahastakaan kiinni? Herää aina epäilys että emää on pennutettu liikaa tai on jotain muuta hämärää. Kyllähän se kasvattaja voi väittää että "puhdasrotuisia" ja terveistä vanhemmista ovat mutta milläs todistat?

• virn

sanoisin että 400-700 euroa. moni myy paperittomia myös 800 eurolla. MUT sen verra vinkkiä kohta tulee kaiketi pakolliseks siruttaa pennut.

• jmp

ehkä 100 euroo ois hyvä hinta

• pinseriä etsinyt

hei jos olet myymässä paperitonta pinseriä niin olisin ilomielin ostamassa.. :) jos hinta tosiaan ei ole samaa luokkaa kun paperillisilla.. vast.. s-postiin: [email protected]

• vaan

näitä tehtailijoita, olkaa hyvä..
        harmittaa kun monet kasvattajat tekevät vuosikausia töitä rodun terveyden ja luonteen eteen ja sitten tulee näitä jotka teettävät rekisteröimättömiä pentuja... :o(
        hyvin usein tällaisissa tapauksissa narttu astutetaan joka juoksusta, mikä ei ole todellakaan emällä hyvinvoinnin kannalta ok..
        voisitteko ihmiset ajatella kaksi kertaa mitä pentujen emä joutuu kokemaan liian tiheistä pennutuksista ettekä aina vaan sitä, että nytpä saan pennun halvalla.

• edukke
        vaan kirjoitti:

harmittaa kun monet kasvattajat tekevät vuosikausia töitä rodun terveyden ja luonteen eteen ja sitten tulee näitä jotka teettävät rekisteröimättömiä pentuja... :o(
        hyvin usein tällaisissa tapauksissa narttu astutetaan joka juoksusta, mikä ei ole todellakaan emällä hyvinvoinnin kannalta ok..
        voisitteko ihmiset ajatella kaksi kertaa mitä pentujen emä joutuu kokemaan liian tiheistä pennutuksista ettekä aina vaan sitä, että nytpä saan pennun halvalla.

koiran osto ei todellakaan ole viisasta, miksi koiralle ei ole papereita? vain siksikö kun ei ole kasvattaja jaksanut hakea, hei miettikääs nyt jos sinulle olisi rotukoiria joista paperittomina saa max500e tai paprullliset pennut joista saa 1000e.. kyse on vain siitä että kyseiset pennut eivät täytä jalostusohjelman "sääntöjä"
        Jolloin niissä voi olla vaikka mitä perinnöllisiä sairauksia tai korkeaa sukusiitosta..

Ei moista pentutehtailua kannata hyväksyä ja jos ei ole valmis maksamaan paperillisesta koirasta niin kannattaa odottaa, tai sitten ottaa sijoituskoira :)

• vastailijanne
        vaan kirjoitti:

samaa mieltä! ajatelkaa itsenne koiran asemassa. nykyajan ihmisistä suurin osa on ääliöitä, anteeksi että sanon tosiasian!

• apuliini
        vastailijanne kirjoitti:

samaa mieltä! ajatelkaa itsenne koiran asemassa. nykyajan ihmisistä suurin osa on ääliöitä, anteeksi että sanon tosiasian!

Tää ei kyllä liity tähän aiheeseen, mutta en keksiny muutakaan paikkaa josta kysellä.. Eli toivon että joku osais auttaa.. :) Oon siis hakemassa ti itselleni kääkkä uroksen (6 vuotiaan) ja tuli mieleeni, että pitäisikö koiruuden kanssa laittaa heti rytmi kohdalleen (esim. lenkit yms.) vai antaa aluksi vain tutustua uuteen kotiin ja ihmisiin?

• apuliini
        apuliini kirjoitti:

Tää ei kyllä liity tähän aiheeseen, mutta en keksiny muutakaan paikkaa josta kysellä.. Eli toivon että joku osais auttaa.. :) Oon siis hakemassa ti itselleni kääkkä uroksen (6 vuotiaan) ja tuli mieleeni, että pitäisikö koiruuden kanssa laittaa heti rytmi kohdalleen (esim. lenkit yms.) vai antaa aluksi vain tutustua uuteen kotiin ja ihmisiin?

Itseasiassa mullaki olis lisättävää näihin halpoihin koiriin.. Eräs tuttuni osti koiran venäläiseltä naiselta, ja vieläpä aivan pilkkahintaan. Noh... Aluksi tuttavani tottakai oli onnellinen ja tyytyväinen "hyvään" ostokseensa. Noin kuukauden kuluttua tuttavani joutui kuitenkin palauttamaan koiran myyjälle. Eläinlääkärissä oli selvinnyt, ettei koira ollut saanut tarvittavia rokotuksia mm. vesikauhu yms. Tiedot passissa olivat väärennettyjä.. Näin :( Miettikää siis oikeasti hyvät immeiset :)a

• halpa sen olla pitää
        apuliini kirjoitti:

Itseasiassa mullaki olis lisättävää näihin halpoihin koiriin.. Eräs tuttuni osti koiran venäläiseltä naiselta, ja vieläpä aivan pilkkahintaan. Noh... Aluksi tuttavani tottakai oli onnellinen ja tyytyväinen "hyvään" ostokseensa. Noin kuukauden kuluttua tuttavani joutui kuitenkin palauttamaan koiran myyjälle. Eläinlääkärissä oli selvinnyt, ettei koira ollut saanut tarvittavia rokotuksia mm. vesikauhu yms. Tiedot passissa olivat väärennettyjä.. Näin :( Miettikää siis oikeasti hyvät immeiset :)a

jos ei ole saanut kaikkia rokotuksia, jos koira kuitenkin on terve, kyllä ne rokotukset voi myöhemminkin antaa.
        Sai sit kuitenkin palautettua pennun ja mä kun luulin, että näitä tehtailijoita ei sen jälkeen näy kun koira on vaihtanut sylii :)

• apuliini
        halpa sen olla pitää kirjoitti:

jos ei ole saanut kaikkia rokotuksia, jos koira kuitenkin on terve, kyllä ne rokotukset voi myöhemminkin antaa.
        Sai sit kuitenkin palautettua pennun ja mä kun luulin, että näitä tehtailijoita ei sen jälkeen näy kun koira on vaihtanut sylii :)

Tätä koiraa ei enää suostuttu tarkastamaan/rokottamaan, ja kävi onneks niin hyvin, että (pitkän ja hartaan) selvittelyn jälkeen koira saatiin kumminkin palautettua myyjälle.

• mitä kummaa
        apuliini kirjoitti:

Tätä koiraa ei enää suostuttu tarkastamaan/rokottamaan, ja kävi onneks niin hyvin, että (pitkän ja hartaan) selvittelyn jälkeen koira saatiin kumminkin palautettua myyjälle.

ei suostuttu rokottamaan, en ole koskaan törmännyt asiaan, ettei koiralle voisi antaa rokotusta????????

• apuliini
        mitä kummaa kirjoitti:

ei suostuttu rokottamaan, en ole koskaan törmännyt asiaan, ettei koiralle voisi antaa rokotusta????????

Vastaus aikasempaan.. En myöskään itse ole ko. asiaa aikaisemmin kuullut.. Mut en tiedä että vaikuttaako ku kyseessä oli vesikauhu rokotteen puuttuminen.. Ei tiedä..

• koiraraksu
        apuliini kirjoitti:

Mä olen sitä mieltä, että koiralle kannattaa heti alusta asti laittaa rytmi kohdalleen. Koira tykkää rutiineista ja siitä että toimitaan aina samojen rutiinien ja sääntöjen puitteissa. Sen on paljon helpompi silloin tottua uuteen ympäristöön. Mulla itsellä on 1v. kääkkä uros ja olen ollut tosi tyytyväinen kaveriin. Aiemmin mulla on ollut lyhytkarvaisia collieita.

• epskula
        koiraraksu kirjoitti:

Mä olen sitä mieltä, että koiralle kannattaa heti alusta asti laittaa rytmi kohdalleen. Koira tykkää rutiineista ja siitä että toimitaan aina samojen rutiinien ja sääntöjen puitteissa. Sen on paljon helpompi silloin tottua uuteen ympäristöön. Mulla itsellä on 1v. kääkkä uros ja olen ollut tosi tyytyväinen kaveriin. Aiemmin mulla on ollut lyhytkarvaisia collieita.

300- 500 € ois sellane hyvä summa.

Täällä puhutaan -tehtailijoista- mistä te sen kekseitte, että on tehtailija, todellisuudessa ette edes tiedä, mitä se loppujenlop. tarkottaa.

Hetihän sitä tehtailusta aletaan puhumaan, ku yhden rekisteröimättömän pentueen teettää. voi vituska minkälaista touhua tämäkin.

Rekisteröimättömän suvuista ei välttämättä tiedä, mutta mulle ainakin esim. villakoira rekkaamaton, esim keskari, on aina mulle villakoira yks hailee!

• 5+1
        apuliini kirjoitti:

Vastaus aikasempaan.. En myöskään itse ole ko. asiaa aikaisemmin kuullut.. Mut en tiedä että vaikuttaako ku kyseessä oli vesikauhu rokotteen puuttuminen.. Ei tiedä..

Ihmiset on kyllä pönttöjä ku tulee edelleen huijatuks, joka paikassa kun on juttua ja muiden kokemuksia ja varoituksia... Hölmö ku osti halvan salakuljetetun pennun, ja vielä hölmömpi kun uskoi jonkun puoskarin sepustusta ettei voi enää rokottaa. Totta kai voi. Olisi ottanut vähän asioista selvää ja soitellut vielä muille eläinlääkäreille ja kysynyt. Toisaalta, jos on noin hölmö, niin parempi ehkä olla hetki ilman koiraa ja ottaa opiksi kokemuksesta, ja ottaa ensi kerralla kasvattajalta paperillinen koira.

• ap

Itsellä kääkkä. Alkuperäinen hinta oli 1000e, mutta omani oli sijoitus narttu. Ostin kuitenkin koiran itselleni ns. viallisena yksilönä. Eli kärsi paljon valeraskauksista, minkä takia en halunnut jalostukseen sitä. Hintaa koiralle tuli 400e, enkä enempää maksaisi paperittomastakaan.

• Zip*

KääpiöPinserit ovat yleensä hyvin äkäisiä. Tai vaikka se olisi sekarotuinen jossa on kääpiöpinseriä iihen saatta tulla pinserin äksy luonne.

• Kääpiöpinseri

Itselläni ei ole koskaan tullut vastaan äkäistä kääpiöpinseriä. Kääpiöpinserit ovat toki kovia vahtimaan ja ilmoittavat herkästi haukkumalla kaikesta poikkeavasta. Mutta kaikki mitä itse olen tavannut, tai mistä olen kuullut, ovat hyvin hellyydenkipeitä. Äksyä kääpiöpinseriä en ole tavannut (toki silloin ollaan äksynä kun lapset yrittää nostaa syliin tai kiskoa hännästä).

• ................

se on koulutuskysymys! Hyväsukuisesta kääkästäkin saa äksyn ja pomottavan, jos ei sitä kouluta kunnolla ja päästää koiran pomoksi.

• Kääpiöpinserit

Se on koulutuksesta kiinni! Kyllä saa hyvän ja seurallisen(ei aggressiivisen) kääkän kun on aikaa ja pinnaa kouluttaa :)

• Tuleva kasvattaja

Vaikka kuinka molemmat vanhemmat ovat puhdasrotuisia, ei pentuja Suomen Kennelliiton mukaan luokitella puhdarotuisiksi mikäli ovat paperittomia. Minä itse en henkilökohtaisesti menisi ikinä maksamaan rekisteröimättömästä pennusta 200€ enempää. Ok, jotkut haluavat koiran pelkästään kotikoiraksi, ei siis käyttöön -> näyttelyt, muut kisat. Kuitenkin rekisterissä olevan pennun omistaminen on aina turvallisempaa kuin rekisteröimättömän. Terveystuloksia voidaan tarkastella monen sukupolven päähän kuin myös niitä käyttötuloksia. Rekisteröinti tuo myös tiettyä turvaa koiran tulevaisuuden kannalta. Itse olen suunnittelemassa Kääpiöpinserinartulleni ensimmäistä pentuetta ja tätä suunnittelua on kestänyt jo vuoden. Haluan, että molemmat vanhemmat ovat tutkitusti terveitä (silmät peilattuina, polvet tutkittuna), näyttelymenestystä tai menestystä muissa harrastuksissa esim. agilityssa. Molempien vanhempien tulee olla SKL:n rekisterissä. Pennut tullaan myymään eläinlääkärin tarkastamina, madotettuina, sirutettuina ja rekisteröityinä.

Sitten siihen luonteeseen. Kääpiöpinseri on aktiivisen ihmisen koira, eikä mikään kainalonlämmike saati Paris Hilton -käsilaukkukoira. Itse käytän aina vertausta lämminveriseen; mitä enemmän juoksutat, sitä enemmän kuumuu. Lapsien kanssa tulee varmasti toimeen, mutta pitää muistaa, että koira ei ole leikkikalu. Pennusta asti tulee koiralle opettaa, laumajärjestyksessä koira tulee viimeisenä. Koiraa ei kuitenkaan tule kouluttaa väkivalloin. Vaikka Kääpiöpinseri on pieni ja suloinen, ei sen luonne aina sitä ole. Puutteellinen koulutus ja liian vähäiset aktiviteetit näkyvät varsinkin uros Kääpiöpinsereiden kohdalla, liian moni joutuu kiertokodista toiseen. Kääpiöpinserit ovat hyvin älykkäitä koiria ja nopeita oppimaan, joten hyvin nopeasti tulet huomaamaan että pikkusormen mukana saattaa mennä koko käsi :) Kääpiöpinseri on mitä mukavin kumppani lenkille ja harrastuksiin, pieni koko saattaa hämätä, sillä tästä koirasta löytyy energiaa ja tahdonvoimaa. Oikealla koulutuksella saat tästä rodusta itsellesi uskollisen kumppanin! Onnea tulevalle taipaleelle :)

• MIETI TYKÖNÄS

Mikään täällä ei ole niin älytöntä kun tuo sopiva hinta.Olkoon sulla mitä hyvänsä myynnissä,vaikka talo,kai lähet senkin sopivaa hintaa täältä kyselemään? Sitten väitellään pitkään onko se puu-vai tiilitalo.(sekarotuinen vai puhdasrotuinen)

• kääkkä<3

Hei! Mikä on sopiva hinta rekisteröidylle ja puhtaalle kääkälle hyvästä suvusta? Saako niitä alle 850 € ?

• Justiina76

Olen tutkinut näitä kääpiökoirien hintoja ja juuri näin Apulassa ilmoituksen jossa myydään Kääpiöpinseri/Venäjän toy/Chihuahua sekoitus pentuja 800€. Voit mielestäni surutta pyytää n 1000€ siis jos kyseessä on pentu. Jos taas tarkoitat että olisit ostamassa niin hyvin harvoin pentuja saa alle tuon 1000€:n. Varsinkin B&T nartut ovat kalliita ja erittäin haluttuja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2314
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1559
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1372
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1310
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      268
      1293
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe