Ranskanbulldoggi+allergia

ranskis1

Onko kenelläkään allergikolla tietoa, miten paljon ranskis tuottaa oireita? Itselläni on kääpiösnautseri ennestään, enkä saa siitä juurikaan oireita. Minulla on astma ja lievä eläinallergia, mutta haluaisin ranskanbulldogin.

13

6723

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

"enkä saa siitä juurikaan oireita" ????

Eli siis sinulle tulee oireita nykyisestä koirastasi jonkun verran ja haluaisit toisen koiran? Muista että kaksi on aina enenemmän kuin yksi. Onhan se varmaan kiva ottaa se toinen koira ja sitten lähtee melkein henki ja joudut luopumaan kummastakin koirasta...

Ehkä kannattaisi pitäytyä siinä yhdessä koirassa ja elää mahdollisimman allergiaoireetonta elämää sen kanssa. Bulldogilla on sellainen turkki, että hilse pääsee sieltä hyvin ja voi aiheuttaa siis enemmänkin oireita kuin snautserisi. Samaten syljen eritys on vähän eri luokkaa.

• Lagotto!!!

Luulenpa että et saa oireita kääpiösnutserista koska niistä ei irtoa karvaa.
      Rankanbulldoggista irtoaa karvaa!!!!!

• allergiaa

aiheuttaa, se on eläimen hilse. Ja kyllä meillä ainakin kääpiksestä karva irtoaa mielettömästi joten se on ihan puppua ettei siitä karva irtoais. Ranskiksista en tiedä, kun ei sellasta ole, mutta itselläni ei myöskään kääpiösnautseri aiheuta juuri mitään, mutta rotikkamme taas aiheuttaa mulle pientä silmien kutinaa.

• karvapeite
        allergiaa kirjoitti:

aiheuttaa, se on eläimen hilse. Ja kyllä meillä ainakin kääpiksestä karva irtoaa mielettömästi joten se on ihan puppua ettei siitä karva irtoais. Ranskiksista en tiedä, kun ei sellasta ole, mutta itselläni ei myöskään kääpiösnautseri aiheuta juuri mitään, mutta rotikkamme taas aiheuttaa mulle pientä silmien kutinaa.

on sellaista, että sieltä ei hilse pääse niin helposti leijailemaan pois. Kun taas ranskiksen aj myöskin rotikan karva on sileää suoraa, josta hilse pääsee pois helpommin ja näin ollen aiheuttavat suuremmalla todennäköisyydellä niitä allergiaoireita.

• huomioitavaa
        karvapeite kirjoitti:

on sellaista, että sieltä ei hilse pääse niin helposti leijailemaan pois. Kun taas ranskiksen aj myöskin rotikan karva on sileää suoraa, josta hilse pääsee pois helpommin ja näin ollen aiheuttavat suuremmalla todennäköisyydellä niitä allergiaoireita.

😂🤣......mieletön mielikuvitus, toivottavasti ei kukaan usko tommosia juttuja.
        Koiran karva, ja myös kuola allergisoi, eli karvapeite ja hilseily ei pelkästään vaikuta.Koirat on yksilöitä, kuten ihmisetkin.Kaikki koirat ei kaikille allergigoille aiheuta oireita, toiset aiheuttaa enemmän.Ei pelkkä rotu vaikuta, vasn yksilö.

• Kukkis***

Meillä oli 12 vuotta ranskis, eikä koskaan tullut mitään allergisia oireita. Muuten olen kyllä allerginen kissoille, hevosille ym. ym. Muutama vuosi sitten kävin kylässä perheessä, jossa oli cavalier ja olin 20 minuutissa niin tukossa ja silmät punaisina, että mun oli pakko lähteä ulos. Tuli aika yllätyksenä, koska millekkään koiralle en koskaan ollut havainnut olevani allerginen. Enkä siis edelleenkään ole esim. ranskiksille ja boksereille (lyhyt karva!) mutta juuri ainakin cavaliereille (pitkä karva!) ehdottomasti olen... eli taitaa olla aika yksilöllistä, eikä suinkaan pelkästään karvan piituudella selitettävissä...

• on yksilöllistä

että joillekin rodun edustajille on allerginen ja joillekin ei ole. Eihän se karvan pituus niinkään sitä katso miten se hilse sieltä tulee, vaan karvan laatu, pituus ja tuuheus kaikki yhdessä.

• kotona ranskis

Josta sain alussa ihan mielettömät allergia oireet. Nyt koira on ollut emillä kolme vuotta, eikä oireita tulee enää ollenkaan. Mutta kun käyn kylässä, jossa on ranskikseni sisaruksia niin näistä saan oireita. Samoin kaikista muista koirista. Eli olen kait tottunut oman koirani hilseeseen ja karvaan, mutta muuta aiheuttaa siis oireita.

• chiata

Olisi varmasti harmillista luopua koirasta, jos allergiasi puhkeaisikin voimakkaampana. Niin paljon näkee ilmoituksia koiran luopumisesta juuri allergian takia.

• -girl-93-

yrittäisin ottaa kyseisen rodun eddustajan hoitoon. Näin saisit tietää ainakin, että saatko heti oireita koirasta jolloin voisit unohtaa koko jutun. Toki oireet voivat ilmentyä vasta kuukausien päästä. Harkitse tarkkaan koiran ottoa!

• Vierailija4

Yhdellä perheenjäsenelläni on koira allergiaa ja siis astma emmekä uskalla ottaa koiraa haluaisin itse ranskanbuldogin onko kenellekään tapahtunut jotain tälläistä että haluaa koiran mutta ei voi ottaa sitä että olisiko teillä yhtäkään rotua mitä ehdottaa?

• fthfth

Älkää ottako ranskanbulldoggia, niillä on paljon allergioita mikä aiheuttaa hilseilyä ym. ja se on pahaksi koira-allergiselle ihmiselle.

• toinenvaihtoehto

On todella sairas rotu, mielummin kannattaa ottaa joku villakoira.Ne on terveempiä, ja monia kokoja, ja karvan trimmaustapoja.Itekkin helppo trimmata, eikä tiputtele karvaa, muutenkin siistejä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      109
      1974
    2. 254
      1729
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      61
      1106
    4. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1030
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      64
      1003
    6. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      67
      967
    7. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      68
      860
    8. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      37
      847
    9. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      6
      831
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      815
    Aihe