Ranskanbulldoggi+allergia

ranskis1

Onko kenelläkään allergikolla tietoa, miten paljon ranskis tuottaa oireita? Itselläni on kääpiösnautseri ennestään, enkä saa siitä juurikaan oireita. Minulla on astma ja lievä eläinallergia, mutta haluaisin ranskanbulldogin.

13

7068

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

"enkä saa siitä juurikaan oireita" ????

Eli siis sinulle tulee oireita nykyisestä koirastasi jonkun verran ja haluaisit toisen koiran? Muista että kaksi on aina enenemmän kuin yksi. Onhan se varmaan kiva ottaa se toinen koira ja sitten lähtee melkein henki ja joudut luopumaan kummastakin koirasta...

Ehkä kannattaisi pitäytyä siinä yhdessä koirassa ja elää mahdollisimman allergiaoireetonta elämää sen kanssa. Bulldogilla on sellainen turkki, että hilse pääsee sieltä hyvin ja voi aiheuttaa siis enemmänkin oireita kuin snautserisi. Samaten syljen eritys on vähän eri luokkaa.

• Lagotto!!!

Luulenpa että et saa oireita kääpiösnutserista koska niistä ei irtoa karvaa.
      Rankanbulldoggista irtoaa karvaa!!!!!

• allergiaa

aiheuttaa, se on eläimen hilse. Ja kyllä meillä ainakin kääpiksestä karva irtoaa mielettömästi joten se on ihan puppua ettei siitä karva irtoais. Ranskiksista en tiedä, kun ei sellasta ole, mutta itselläni ei myöskään kääpiösnautseri aiheuta juuri mitään, mutta rotikkamme taas aiheuttaa mulle pientä silmien kutinaa.

• karvapeite
        allergiaa kirjoitti:

aiheuttaa, se on eläimen hilse. Ja kyllä meillä ainakin kääpiksestä karva irtoaa mielettömästi joten se on ihan puppua ettei siitä karva irtoais. Ranskiksista en tiedä, kun ei sellasta ole, mutta itselläni ei myöskään kääpiösnautseri aiheuta juuri mitään, mutta rotikkamme taas aiheuttaa mulle pientä silmien kutinaa.

on sellaista, että sieltä ei hilse pääse niin helposti leijailemaan pois. Kun taas ranskiksen aj myöskin rotikan karva on sileää suoraa, josta hilse pääsee pois helpommin ja näin ollen aiheuttavat suuremmalla todennäköisyydellä niitä allergiaoireita.

• huomioitavaa
        karvapeite kirjoitti:

on sellaista, että sieltä ei hilse pääse niin helposti leijailemaan pois. Kun taas ranskiksen aj myöskin rotikan karva on sileää suoraa, josta hilse pääsee pois helpommin ja näin ollen aiheuttavat suuremmalla todennäköisyydellä niitä allergiaoireita.

😂🤣......mieletön mielikuvitus, toivottavasti ei kukaan usko tommosia juttuja.
        Koiran karva, ja myös kuola allergisoi, eli karvapeite ja hilseily ei pelkästään vaikuta.Koirat on yksilöitä, kuten ihmisetkin.Kaikki koirat ei kaikille allergigoille aiheuta oireita, toiset aiheuttaa enemmän.Ei pelkkä rotu vaikuta, vasn yksilö.

• Kukkis***

Meillä oli 12 vuotta ranskis, eikä koskaan tullut mitään allergisia oireita. Muuten olen kyllä allerginen kissoille, hevosille ym. ym. Muutama vuosi sitten kävin kylässä perheessä, jossa oli cavalier ja olin 20 minuutissa niin tukossa ja silmät punaisina, että mun oli pakko lähteä ulos. Tuli aika yllätyksenä, koska millekkään koiralle en koskaan ollut havainnut olevani allerginen. Enkä siis edelleenkään ole esim. ranskiksille ja boksereille (lyhyt karva!) mutta juuri ainakin cavaliereille (pitkä karva!) ehdottomasti olen... eli taitaa olla aika yksilöllistä, eikä suinkaan pelkästään karvan piituudella selitettävissä...

• on yksilöllistä

että joillekin rodun edustajille on allerginen ja joillekin ei ole. Eihän se karvan pituus niinkään sitä katso miten se hilse sieltä tulee, vaan karvan laatu, pituus ja tuuheus kaikki yhdessä.

• kotona ranskis

Josta sain alussa ihan mielettömät allergia oireet. Nyt koira on ollut emillä kolme vuotta, eikä oireita tulee enää ollenkaan. Mutta kun käyn kylässä, jossa on ranskikseni sisaruksia niin näistä saan oireita. Samoin kaikista muista koirista. Eli olen kait tottunut oman koirani hilseeseen ja karvaan, mutta muuta aiheuttaa siis oireita.

• chiata

Olisi varmasti harmillista luopua koirasta, jos allergiasi puhkeaisikin voimakkaampana. Niin paljon näkee ilmoituksia koiran luopumisesta juuri allergian takia.

• -girl-93-

yrittäisin ottaa kyseisen rodun eddustajan hoitoon. Näin saisit tietää ainakin, että saatko heti oireita koirasta jolloin voisit unohtaa koko jutun. Toki oireet voivat ilmentyä vasta kuukausien päästä. Harkitse tarkkaan koiran ottoa!

• Vierailija4

Yhdellä perheenjäsenelläni on koira allergiaa ja siis astma emmekä uskalla ottaa koiraa haluaisin itse ranskanbuldogin onko kenellekään tapahtunut jotain tälläistä että haluaa koiran mutta ei voi ottaa sitä että olisiko teillä yhtäkään rotua mitä ehdottaa?

• fthfth

Älkää ottako ranskanbulldoggia, niillä on paljon allergioita mikä aiheuttaa hilseilyä ym. ja se on pahaksi koira-allergiselle ihmiselle.

• toinenvaihtoehto

On todella sairas rotu, mielummin kannattaa ottaa joku villakoira.Ne on terveempiä, ja monia kokoja, ja karvan trimmaustapoja.Itekkin helppo trimmata, eikä tiputtele karvaa, muutenkin siistejä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      364
      13026
    2. S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam
      Maailman menoa
      105
      3995
    3. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      27
      3988
    4. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      61
      3844
    5. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      85
      3294
    6. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      60
      3170
    7. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      138
      3106
    8. 104
      3071
    9. Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju
      Maailman menoa
      48
      2933
    10. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      159
      2764
    Aihe