Sain noin vuosi sitten sydäninfarktin enkä mennyt lääkäriin, olenko mahdollisesti saanut pysyviä vaurioita sydämeeni? EKG otettu viikko sitten ei näkynyt mitään.
sydäninfarkti
1
710
Vastaukset
- että se oli
infarkti, ellet mennyt lääkäriin? Jos oli kunnon infarkti ja sydänlihasta meni kuolioon, niin sen kuolleen sydänlihassolukon kohdalla on nyt arpi. Eli silloin on pysyvä vaurio. Jos EKG on kunnossa, niin kovin iso vaurio taitaa olla epätodennäköinen, niistä yleensä jää jotakin merkkejä EKG:hen. Jos taas ei ollut sydänlihaskuolioon johtava infarkti vaan vain jotakin ohimennyttä hapenpuutetta (jos vaikkapa sepelvaltimo ei mennyt täysin tukkoon tai tukos aukeni itsestään) niin välttämättä sydänlihaksessa ei enää ole mitään vaurioita.
Sydämen vajaatoimintaa infarkti voi aiheuttaa, onkohan sinulta katsottu keuhkoröntgenkuvasta sydämen kokoa ja muuta, tai itse sydäntä ultraäänellä. Tai onko vajaatoimintaan sopivia oireita kuten helposti hengästymistä kevyessä liikunnassa.
Jos olet sairastanut infarktin, tarvitset lääkitykset uusien infarktien estoon. Ainakin kolesterolilääkkeet ja aspiriinin, ehkä muutakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi614260Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1531799Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141503Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351258Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1671056- 56904
- 76895
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.165823Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781