Muurame-talot

herättää ihmetystä

Kuulin, että 170-180m2 Muurame-talon saisi täysin avaimet käteen periaattella hintaan 15 000e.Vähän epäilyttää voiko tuo olla totta, taitaa asiasta kertonut olla käsittänyt jotain väärin. Eihän kenenkään kannata palkata kirvesmiehiä ja uhrata aikaa rakentamiseen, jos tuo on totta. Tuohon hintaan, kun lisää laadukkaammat materiaalit, koneet ym. niin siltikin talo on halpa....

Joku asiasta oikeasti tietävä valaiskaapa vähän. Tälläkin palstalla, kun väitetään, että talon neliöhinnat pyörii 1500-2000e/m2, eihän tuossa Muuramessa neliöhinta ole edes 1000e.

Minä olen käsittänyt, että avaimet käteen rakentaminen maksaa...

25

9372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ottaa

      noita taloja heti parikymmentä tohon hintaan.
      Pitääkin lähteä heti aamusta kyseleen pankinjohtajalta lainarahaa tontteja varten.
      Taloihin olis rahat koossa, mutta tontit velaksi
      PS. ei haittaa vaikka hinnat vähän rommais.

    • ihmetyttäisi

      jos saisit valmiin talon tuohon hintaan, kun ei saa tonttiakaan ihmistenilmoilta tolla hinnalla... ;D

    • tuohon hintaan

      lupa-asiat, vesi- ja viemäritputket, sähkökaapeli tontille, tontin raivaus mahd. paalutus tai muut toimenpiteet sekä tietty hiekkapatja perustuksen alle (sorat äkkiä jo 10.000€)... ja tontti tietty...

    • hinnaston takaa

      182m2 224700e

    • muurametalo tulossa

      Meille on tulossa n. 150 m2 muurametalo viikolla 20. Hinta yläkertavarauksella on 136600 euroa alakerta muuttovalmiina. Toimitus sisältää perustukset. Tuon hinnan päälle tulee vielä pohjatyöt, liittymät ja tietysti tontti. Hinnaston saat varmasti ottamalla yhteyttä edustajaan.

    • kesällä

      Muurame talo, avaimet käteen, 121/136 neliöö, maksaa siinä 152 000 euroa, elikkäs kannattaa lisätä tuohon sinun hintaasi nyt ainakin 120 000 euroa lisää. Hinnat tietysti jonkun verran vaihtelevat paikkakunnittain ja talon varustustason mukaan. Ja tämä hinta tosiaan siis pelkästä talosta.

    • .....

      Et voi edes kysyä tuota tosissas... huh huh....

      • korjaa

        Väsymys teki tepposet... eli tarkoitin 150 000e, jonka suurin osa olikin tajunnut :)

        Silti hinta ei ole uskottava, kun tämä henkilö väittää, että talo tulee maksamaan vain sen. Taitaa olla pettymys suuri, kun totuus paljastuu.


      • riippuu mitä laskee
        korjaa kirjoitti:

        Väsymys teki tepposet... eli tarkoitin 150 000e, jonka suurin osa olikin tajunnut :)

        Silti hinta ei ole uskottava, kun tämä henkilö väittää, että talo tulee maksamaan vain sen. Taitaa olla pettymys suuri, kun totuus paljastuu.

        Muurametalojen paketit pyörii juuri noissa lukemissa. Peketit sisältävät muuttovalmiintalon ja sokkelin. Hintaan pitää lisätä perustusten teko, siis pois lukien sokkeli, liittymismaksut, valvominen, pihojen teko... Kustannuksia kertyy varmasti vähintään 20 000 - 40 000, paketin päälle.

        Talon siis saa 150 000 tuhannella, mutta koti tulee maksamaan lähemmäksi 200 000 tontti.


      • ei tajuu
        korjaa kirjoitti:

        Väsymys teki tepposet... eli tarkoitin 150 000e, jonka suurin osa olikin tajunnut :)

        Silti hinta ei ole uskottava, kun tämä henkilö väittää, että talo tulee maksamaan vain sen. Taitaa olla pettymys suuri, kun totuus paljastuu.

        Miten niin hinta ei ole uskottava? Mitä muita kustannuksia tuolle TALOlle keksit kun mielestäsi talo tulee maksamaan paljon enemmän? No joo, ulkomaalihan tulee maksamaan jonkun satasen.


      • ja pitkälti materiaalit
        riippuu mitä laskee kirjoitti:

        Muurametalojen paketit pyörii juuri noissa lukemissa. Peketit sisältävät muuttovalmiintalon ja sokkelin. Hintaan pitää lisätä perustusten teko, siis pois lukien sokkeli, liittymismaksut, valvominen, pihojen teko... Kustannuksia kertyy varmasti vähintään 20 000 - 40 000, paketin päälle.

        Talon siis saa 150 000 tuhannella, mutta koti tulee maksamaan lähemmäksi 200 000 tontti.

        tuohon päälle. Lisäksi vielä kaikki talon muutokset ja vaihdot jotta siitä perusvarusteisesta tulee se haluttu. Jos ei perusvarusteinen riitä, alkaa hintaa syntymään niin paljon että melkein mikä tahansa talo on samoissa hinnoissa. Riippuu tietysti vaatimustasosta.


      • Muutamalla satasella ei
        ei tajuu kirjoitti:

        Miten niin hinta ei ole uskottava? Mitä muita kustannuksia tuolle TALOlle keksit kun mielestäsi talo tulee maksamaan paljon enemmän? No joo, ulkomaalihan tulee maksamaan jonkun satasen.

        talomaaleja ostella.


    • 150000

      vertailun vuoksi meille tuli juuri Älvsby, alakerta 120 m2 periaatteessa täysin valmiiksi tehtynä (ml. tapetit ja jääkaapit yms). Tehtaan hinta on 120 000 mutta omat perustukset ja tontti 48 000 viemärit ja kaivot sun muut veivät vielä 100 000 lisää. Eli koko kulut ovat yli 220 000. Muurame on kalliimpi kuin Älvsby, mutta tuntuu kyllä uskottavalta 150 000. Mutta se on vasta talo ilman muita kuluja (50 000 - 100 000).

      • ei voi olla

        Miten ihmeessä saa viemäreihin ja kaivoihin upotettua 100 000 euroa?


      • tarpeeksi syvät
        ei voi olla kirjoitti:

        Miten ihmeessä saa viemäreihin ja kaivoihin upotettua 100 000 euroa?

        tai teettää virolaisella halpatyövoimalla kuuteen kertaan tai ostaa valmiin avaimetkaivoon kaivopaketin.Suosittelen Kankkulan kaivopakettia hyvä mutta kallis.


      • tonttihinta-arviokin
        ei voi olla kirjoitti:

        Miten ihmeessä saa viemäreihin ja kaivoihin upotettua 100 000 euroa?

        ainakin minä tulkitsin asian noin


    • vastaus tässä

      Sain syksyllä Muurametaloilta tarjouksen,
      151 neliöisestä 1-kerros talosta. Hinta muuttovalmiina 169000e.

      hintaa nosti muotolauteet, lämmityskaapelit lattiassa, sälekahtimet, keskusp. imuri ym.

      Ilman yllämainittuja hinta olisi ollut n. 10000e halvempi.

    • muurame

      ja talo 172m2.Yläkertaa naputellaan itse, tarvikkeet otettiin talotehtaan kautta.
      Kaikki kustannukset:
      Talo muutoksilla n 145 000
      Talli, antura, tontti, liittymät, sorat ym kaivuutyöt, kaapeli, jne jne jne
      kokonaiskustannukset 193 000€
      Keskisuuressa kaupungissa.
      Oman työn osuus kork 20% (lähinnä alkuvaiheessa ja nyt yläkerrassa ja pihassa)
      Suosittelen!

    • rakentaja-raju

      Toukokuussa tulossa 151/169 paketti. Perushinta 154000 ja meidän paketin hinta 175000 (vesikiertoinen lattialämmitys, käyttöullakko, keittiöön rosterikoneilla, khh muutoksia allas, kp-imuri, parempi saunapaketti vuolukiukaalla yms). Kokonaisarvio tällä hetkellä 260000-280000 (tontti, sorapatja salaojineen yms, autotalli/katos/varastosysteemi, pihatyöt, ISOT liukkarikaapit kaikkialle taloon vakiokaappien tilalle jne) joten ihan samoihin menee kuin muillakin.

      • Tauski

        ...tätä vanhaa aihetta, kun tahtoisin tietää millaiset toimitusajat Muurametaloilla on? Oletetaan, että teen huomenna tilauksen, koska saan avaimet käteen?


      • Len
        Tauski kirjoitti:

        ...tätä vanhaa aihetta, kun tahtoisin tietää millaiset toimitusajat Muurametaloilla on? Oletetaan, että teen huomenna tilauksen, koska saan avaimet käteen?

        Up!
        Vastauksia odotellen...


    • Rakentaja?

      Onko kenelläkään kokemusta/tietoa kokonaiskustannuksista, Paljonko tulee maksamaan halvin muurame talopaketti vuokratontille? Perus,perus sisustuksilla,liittymineen,lupineen, mestarineen jne. -Kiitos.

      • muurikkapannu

        Meille tulossa muuramelta maaliskuun toimituksessa oma muokkaamamme malli. Tilauksen teimme joskus kesäkuun alussa ja valmis talo tulee olemaan joskus toukokuussa ensi vuonna.. Eniten petyimme vasta tilauksen jälkeen huomaamaamme "pikku seikkaan" toimitussisällössä.. Lukkopesät ja painikkeet eivät kuulu hintaan!!! tästä ei ollut projektipäällikön kanssa mitään puhetta (tietenkään), vaan hän vain vakuutteli että kaikki tulee valmiina.. voi v**tu kun suututtaa.. tulee maksamaan neljään ulko-oveen talossamme varmaan yli tonnin..! Olkaahan tarkkoina sopimuksia tehdessänne, ettei tuu yllätyksiä. Muurame on kunnon "avaimet käteen" talovalmistaja, ei vaan oo lukkoja mihin ne avaimet sopis...tästä "huijauksesta" pitkä miinus muuramelle, vaikkei taloprojekti edes kunnolla vielä käynnissä.


      • itselläkin muurame
        muurikkapannu kirjoitti:

        Meille tulossa muuramelta maaliskuun toimituksessa oma muokkaamamme malli. Tilauksen teimme joskus kesäkuun alussa ja valmis talo tulee olemaan joskus toukokuussa ensi vuonna.. Eniten petyimme vasta tilauksen jälkeen huomaamaamme "pikku seikkaan" toimitussisällössä.. Lukkopesät ja painikkeet eivät kuulu hintaan!!! tästä ei ollut projektipäällikön kanssa mitään puhetta (tietenkään), vaan hän vain vakuutteli että kaikki tulee valmiina.. voi v**tu kun suututtaa.. tulee maksamaan neljään ulko-oveen talossamme varmaan yli tonnin..! Olkaahan tarkkoina sopimuksia tehdessänne, ettei tuu yllätyksiä. Muurame on kunnon "avaimet käteen" talovalmistaja, ei vaan oo lukkoja mihin ne avaimet sopis...tästä "huijauksesta" pitkä miinus muuramelle, vaikkei taloprojekti edes kunnolla vielä käynnissä.

        no joo, toimitussisällön kai sentään jokainen lukee ennen sopimuksen allekirjoittamista?? Siellä tuokin ihan selvästi sanotaan. Ja jos ihan rehellisiä ollaan, niin jos taloa lähtee rakennuttamaan, niin on loppupeleissä aika pieni rikka sopassa tuo lukkojen ja avainten hankinta...


      • muurikkapannu
        itselläkin muurame kirjoitti:

        no joo, toimitussisällön kai sentään jokainen lukee ennen sopimuksen allekirjoittamista?? Siellä tuokin ihan selvästi sanotaan. Ja jos ihan rehellisiä ollaan, niin jos taloa lähtee rakennuttamaan, niin on loppupeleissä aika pieni rikka sopassa tuo lukkojen ja avainten hankinta...

        no "pienistä" menoeristä koostuu kuitenkin loppupeleissä iso summa... ja myönnetään, ettei tullut niiiin niin tarkasti joka kohtaa toimitussisällöstä syynättyä, kun koko ajan puhe oli täysin valmiista talosta.. okei ehkä oma moga, mut olishan tosta voinut projektipäällikkökin vaikka mainita.. eikä tää projekti nyt yksiin lukkoihin kaadu, kyse vaan on periaatteesta....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      916
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      281
      682
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      40
      532
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe