Malaria

Itikoiden liittoutumaa pelk...

Malariarokotusta mulla ei ole Thaimaahan ja olen alle 2 viikossa lähdössä. Sitä ei ole painotettu kun oleskelen ainoastaan Bangkokissa ja Pattayalla sekä muutaman tunnin matkustusajan Bangkokista-Pattayalle. En tiedä tuleeko siinä poistuttua bussista.

Kuulemma ilmankin pärjää. Joka toinen malariaan sairastunut kuolee. Aiemmmin sitä ajatteli että hyvät mahdollisuudethan siitä' on selvitä mutta nyt arveluttaa.

Sairastuuko jokaisen itikan pistoksesta eli onko jokainen itikka Thaimaassa malariankantaja vai kuinka mones itikka aiheuttaa malarian? Tai kuinka mones itikan pistos aiheuttaa keskimäärin malarian?

8

2030

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pesämuna

      kolmas ja yksi seitsämäs osa tartuttaa ja kaikki kuooolee, ennemmin tai myöhemmin.

      • joskus siellä tai täällä

        Ensiksi, malariaan ei ole rokotusta, vaan pillerit.Itse en ole koskaan niitä syönyt,enkä syö


      • olisin huolissaani
        joskus siellä tai täällä kirjoitti:

        Ensiksi, malariaan ei ole rokotusta, vaan pillerit.Itse en ole koskaan niitä syönyt,enkä syö

        dengue kuumeesta...


      • malluska
        olisin huolissaani kirjoitti:

        dengue kuumeesta...

        olet huolissasi Thaimaassa? Otapa kartta käteen ja kattele uudelleen.


    • -nainen-

      Kohdemaahan tarvitaan rokotustodistus, josta ilmenee mitkä rokotukset ja lääkkeet ovat pakollisia saavuttaessa kyseisessä kohdemaahan.

      Jos sinulla ei ole Malarialääkitystä, niin

      - Älä liiku ulkona hämärässä tai pimeällä, käytä suojaavia vaatteita, hyttysverkkoja tai hyönteiskarkotteita.

      -Käytä iltaisin ja öisin ulkosalla liikkuessasi vaaleita, pitkähihaisia ja -lahkeisia vaatteita.

      -Hävitä makuutiloista hyttyset ennen nukkumaan menoa hyttysmyrkkysuihkeella, tai nuku huolella tiivistetyn verkon alla

      -Vältä sademetsään menoa.

    • =))

      Oltiin Thaimaassa Pattayalla viime elokuussa ja Kwai-joen risteilylläkin kävimme. Silloin ainakin sanottiin, että jos ei mene aivan metsiin niin ei tarvitse syödä kuuria.
      Meitä oli 6hengen porukka etelä, länsi ja pohjois-Suomesta ja Pohjois-Suomen porukka ei saanut reseptiä lainkaan. Yksikään lääkäri siellä ei suostunut sitä kirjoittaman kun ei enää ole suosituksissakaan kuulemma.

    • Mit

      Joo, tulee vaan mieleen, että kannattako pohjalaisen matkustaa noinkin eksoottiseen kohteeseen, jos sitten ollaan jostain hyttysistä paniikissa! Mitä niitä itikoita laskemaan, vedä pitkähihaiset ja -punttiset illalla päälle ja vielä hyttysmyrkyt lisäksi! Pattayalla malaria ei kai ole se yleisin tartuntatauti... taitaa olla yleisempiä noi vyön alapuolelle sijoittuvat tartunnat!!

    • jes,,

      Thaimaassa ei saa malariaa, se on hyvin harvinainen sielä. Sitä on vain jossain burman rajalla ja ehkä jossain suoalueilla. Olin siläö useita kuukausia ja ei mitään hätää vaikka joku itikka välillä purikin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1368
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1125
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1078
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe