vatsakipu

potilas

Mistä voi johtua alituinen, lähes jokapäiväinen vatsakipu, jota on nyt kestänyt jo useamman kuukauden (luulen). Se tulee aina ruokailun jälkeen. Aloin epäillä laktoosi-intoleranssia ja siirryin hylatuotteisiin, ei ole auttanut paljoakaan. Vatsa ei ole koskaan kipeä ennen ruokailua, mutta lähes aina enemmän tai vähemmän sen jälkeen.

Miten kattavia allergiatestejä on olemassa, jos en yhtään osaa epäillä mistä tämä johtuu. Joku ruoka-aineyliherkkyys tämä varmaan on. En usko, että stressiperäistä, sillä en ole mitenkään erityisen stressaantunut.

Help!

5

7839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minni

      mulla on kanssa lähes aina ruokailun jälkeen vatsa kipee...kysyin ohimennen lääkäriltä syytä(laktoosi-int.mulla jo on mutta en käytä maitotuotteita) kipuihin ja hän sanoi tunnusteltuaan vatsaani ettei se mitään ihmeellistä ole.luultavasti johtuu siitä että syö liian nopeasti ihan huomaamatta, jolloin vatsa kipeytyy. Olen kyllä tosin menossa keliakia-testeihin..tällaiset yleiset jutut kannattaa tarkistaa!Oon kyllä pyrkinyt kiinnittämään huomiota siihen syömisen nopeuteen, ei muutosta kipuihin...

      • timppa

        Koittakaa luomumaitoa, joka ei ole homogenoitu. Sillä lähti mun vatsavaivat ja kasvoihottumakin on melkein parantunut. Homogenointi tarkoittaa sitä että maito puristetaan pienen suuttimen läpi ja se hajottaa rasvapalloset pinemmiksi jotka levittäytyvät koko maitoon eivätkä nouse pinnalle. Tämä aiheuttaa sen että etenkin atoopikoilla ja allergisilla muutenkin yliläpäisevä suoli läpäisee sulamattomat pienen pienet "epänormaalit" rasvapalloset, joiden pinnalle on tarttunut proteiineja ja aiheuttaa yliherkkyyttä ruoka-aineille, laktoosi-intoleranssia, nuoruusiän diabeetesta, keliakia-oireita ym. ym.
        Katsokaa tämä sivu Raija Tukkisesta
        http://www.susiraja.net/sivut/susielamanmeno/2286?aid=527


    • Marja

      Sinulla saattaa olla keliakia. Kokeile välttää pari viikkoa vehnää, ruista, ohraa ja kauraa. Vältä samalla myös laktoosia sisältäviä maitotuotteita, koska usein keliaakikolla on myös laktoosi-intoleranssi.

      Keliakasta voit lukea täältä: http://www.keliakia.org/

      Tai sinun kannattaa mennä lääkäriin ja pyytää ottamaan veritesti, josta alustavasti näkee, onko keliakia. Veritesti ei kuitenkaan ole ihan luotettava, vasta vatsan tähystyksessä keliakia näkyy.

    • Hanna

      Oletko kokeillut Valion Laktoositonta Maitojuomaa?? Mulla ilmeni kans vähä aika sitten mahakipua ja turvotusta ruokailun jälkeen. Kokeilin homogenisoitua maitoa, ei auttanut, pahensi vain. Hyla-tuotteissa sama juttu. Mutta laktoositonta maitojuomaa kestää vaikka litra tolkulla! Ja se ei maistu edes makealle kuin hyla-maito!! :) Tietysti voi olla mahdollista myös keliakia, mutta kokeile vaihtaa maito ensiksi, koska se on laktoosi-intorelanssi on yleisempää kuin keliakia.

    • myyy76

      niin keliakia aiheuttaa vatsavaivoja ootko testannut ????

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 123
      3069
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      88
      2813
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2208
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      21
      1776
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe