Ripulitaudit

pytylle ja nopsaan

Lueskelin tossa juttua jossa mainittiin että ripuli on yleisin matkailijan tauti kuten varmasti onkin. Itsellänikin oli nuorempana ja naiivimpana paha vatsatauti jonka Bulgariasta sain. Kesti yli viikon ja lähti 8 kiloa painoa pois. Eikö tosiaan ole oikein mitään kunnollista ehkäisevää lääkitystä joka helpottaisi vaikka sopeutumista eri baktaarikantaan?
Lisää taudista:

http://www.kookas.fi/articles/read/3970

6

2452

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaa kokeilla

matkailijaripuliin. Nykykäsityksen mukaan suun kautta otettava koleralääke antaa n. 70% suojan myös turistiripuleja vastaan. Reseptilääke

• ....

Itse kysyin terveydenhoitajalta aivan samaa, kun joka reissulla jossain välissä vatsa iloittelee ja menee reissutkin vähän metsään vatsani vuoksi. Sanoi, että on kuullut lavantautirokotteesta, mutta sitä tulee erikseen anoa ja eivät taida sitä pahemmin suositella. Tuttavani Ruotsissa kertoi, että sielä hän sai jonkun rokotteen, joka on auttanut eikä ole ripulia tai muuta sellaista tullut. saisipa täälläkin...

• on yksi
        .... kirjoitti:

Itse kysyin terveydenhoitajalta aivan samaa, kun joka reissulla jossain välissä vatsa iloittelee ja menee reissutkin vähän metsään vatsani vuoksi. Sanoi, että on kuullut lavantautirokotteesta, mutta sitä tulee erikseen anoa ja eivät taida sitä pahemmin suositella. Tuttavani Ruotsissa kertoi, että sielä hän sai jonkun rokotteen, joka on auttanut eikä ole ripulia tai muuta sellaista tullut. saisipa täälläkin...

lääke .immodium!!

• ...
        on yksi kirjoitti:

lääke .immodium!!

noita lääkkeitä ei suositella jos epäillään bakteeriperäistä ripulia..en tiedä miksi mutta omasta kokemuksesta voin kyllä sanoa ettei kyllä tehoakaan

• kolerarokotetta
        .... kirjoitti:

ennaltaehkäisemään turistiripuleita yleisesti. Lavantautirokote taas tehoaa vain ja ainoastaan salmonellaan. Kolerabakteerissa ja turistiripuleidein aiheuttajabakteereissa on rakenteellisesti niin paljon samankaltaisuuksia, että siksi kolerarokotusta voi kokeilla ennaltaehkäisemään turistiripulia. Kannattaa soittaa oman alueen matkailuneuvontaan.

• LIEVIIN JUTTUIHIN
        on yksi kirjoitti:

lääke .immodium!!

IMMODIUMISTA EI OLE MITÄÄN APUA KUN KUNNON RIPULI ISKEE. KOKEMUSTA ON. VASTA TOISEN LÄÄKÄRISSÄ KÄYNNIN JÄLKEEN SAIN RIPULIN LOPETTAVAT TABUT 4 PÄIVÄÄ MENI AIVAN HUKKAAN.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1816
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe