PITKÄKESTOINEN KUUMEETON FLUNSSA

DocOne

Onko kellään ollut / tiedossa että liikkeellä olisi tänä keväänä seuraavanlaista virustautia jossa seuraavia oireita: kovaa tai lievää yskää (keuhkoputkentulehduksen oireita), ja lisäksi poskiontelontulehdus/sen oireita (paineen tunnetta kasvojen alueella), pitkäkestoista nuhaa, nenän kovaa tukkoisuutta (ehkä korvatkin lukossa), väsymyksen tunnetta, vilunväristyksiä mutta ei varsinaista kuumetta ja kurkkukipu vain lievää/ajoittaista tai ei ole?
- flunssa kestää pitkään, jopa useita viikkoja
- olo aamulla parempi mutta iltaa kohti väsyttää

Muutamilla tutuilla ollut tällaista tänä keväänä ja mietin onko tämä laajempikin "epidemia"....

44

32946

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • missä on

      vain pään ja niskan särkyä?

      • podetaan ja

        lapseni poti sitä pitkään. Välillä meni kouluun, sitten taas kurkku kipeä ja koulusta pois, jne. Nyt hän näyttää parin viikon jälkeen tervehtyneen, mutta itse röhiskelen ja niistän. Väsyttää, mutta kuumetta ei ole.


      • nuhakuume

        onhan toki!itsellä jo viidesviikko menos.miehellä vasta kolmas,pari muuta meiltä kävi jo lekuris samoista oireista.virusta ,menee ohi ennenpitkää.masku,naantali ja turku linjalla


    • olla

      maailmanlaajuinen pandemia. Mä olen saksassa ja olen kärvistellyt kyseisenlaisissa oireissa jo joulusta saakka. Ensin tuli kuukauden kestävä kurkkukipu, jonka jälkeen oireet poistuivat viikoksi. Sen jälkeen tuli yhtenä iltana 37,1 astetta lämpöä ja heti seuraavana päivänä sellainen yskä että keuhkot meinasivat revetä. Lääkäriltä sain antibiootit kolmeen eri tulehdukseen. Nyt vain yskiskelen tätä yskää edelleen pois. Onneksi ei ole enää kovin paha :)

    • Ja kestää

      kouluikäiseni lapset eivät ole tervettä päivää nähneet yli kuukauteen. Kuumekaudet uusivat, yskä tulee ja menee, varsinkin tulee.

      • samaa tautia

        Mulla on tuo tauti ja kolmatta viikkoa nyt.Syön antibiootteja tähän ja nuo oireet sopii just hyvin munkin tautiin.


    • j23j

      Itsellä tässä menossa 4 viikko. Kuumetta oli vain muutamana päivänä aluksi, eikä sitäkään paljon 37.2. Sitten tuli heikko olo, pulssi nousi sellaiseksi että hankala nukkua, pientä köhimistä. Viikko sitten iski vielä keuhkoputkentulehdus, siihen antibioottikuuri joka veti ihan veteläksi ja hengästyin kun kävelin vessaan ja takaisin. Nyt ei enää keuhkoputkeen satu mutta vieläkin meinaa vähän hengästyttää kun vähänkin liikkuu ja henkeä vähän ahdistaa. Aamulla kävin tulehdusarvot mittaamassa. Oli alle 8. Onko muilla ollut tuota että pulssi nousee vähän häiritseväksi?

      • ahdistusta

        mulla on vähän sellasta hengästymistä ja ahdistusta kun vähän jotain pientä tekee..ja tosiaan tässä taustalla mullakin pitkäkestoinne flunssa ja nyt antibioottikuuri.en tiedä voisko johtuu siitä että pitkään kestänyt flunssa vie ihmisen kunnon huonommaksi ja siksi helposti väsättää pikku puuhistakin..


    • OR.
    • Sairastunut kundi

      Tuollaista tautia on tosiaan liikkeellä tänä vuonna. :( Olen kärsinyt samanlaisista oireista jo yli kuukauden ja hermot meinaavat mennä.

      Lääkärikin totesi vain, että kyllä se lepäämällä menee ohi, eikä antanut mitään lääkkeitä. :(

      Tässä ei kai auta muu kuin levätä ja olla paikallaan.

    • tvkh

      Tuollaista pitkäkestoista flunssaa on liikkeellä juuri nyt. Otan osaa, jos olet sairastanut siihen.

      Olen itse kärsinyt huonosta olosta, pahoinvoinnista, säryistä ja pienestä kuumeilusta jo muutaman viikon. Pahin särky ja kuumeilu on jo ohi, mutta vatsa menee vielä toisinaan sekaisin. Juuri kun luulin parantuneeni, niin vatsaa alkoi vääntämään. Tähän mun flunssatartuntaan kuuluvat siis myös vatsaoireet.

      Kävin pari viikkoa sitten lääkärissä. Minulle määrättiin sairaslomaa ja käskettiin potemaan tautia kotona. Antibiootteja en saanut, kun kyseessä on virustauti.

      • markku_kalevi

        Kyllä sitä on tosiaan liikkeellä. Mulla on ollut jo pitkään ja alkaa voimat menemään. Hyvä, kun jaksaa olla pystyssä ja liikkua huoneesta toiseen.

        Tämä tauti taita ilmetä mm. seuraavilla tavoilla:
        - pientä kuumeilua tai ei ollenkaan kuumetta
        - paikkojen särkyä
        - kipeä niska / selkä
        - väsymystä -> heikko olo
        - nenä voi olla tukossa toisinaan
        - kurkkukipua joko on tai ei ole
        - pahoinvointia joko on tai ei ole

        Kyseessä on virustauti, eikä siihen ole muuta parannuskeinoa kuin riittävä lepo. Kaikenlainen rehkiminen vain pahentaa oloa.


      • markku_kalevi
        markku_kalevi kirjoitti:

        Kyllä sitä on tosiaan liikkeellä. Mulla on ollut jo pitkään ja alkaa voimat menemään. Hyvä, kun jaksaa olla pystyssä ja liikkua huoneesta toiseen.

        Tämä tauti taita ilmetä mm. seuraavilla tavoilla:
        - pientä kuumeilua tai ei ollenkaan kuumetta
        - paikkojen särkyä
        - kipeä niska / selkä
        - väsymystä -> heikko olo
        - nenä voi olla tukossa toisinaan
        - kurkkukipua joko on tai ei ole
        - pahoinvointia joko on tai ei ole

        Kyseessä on virustauti, eikä siihen ole muuta parannuskeinoa kuin riittävä lepo. Kaikenlainen rehkiminen vain pahentaa oloa.

        Kirjoitan vielä jatkoa...

        Työkaverillani on ollut tämä tauti jo 9 viikkoa. Eli on kyse todella sitkeästä flunssaviruksesta.


      • lissukkaxx
        markku_kalevi kirjoitti:

        Kirjoitan vielä jatkoa...

        Työkaverillani on ollut tämä tauti jo 9 viikkoa. Eli on kyse todella sitkeästä flunssaviruksesta.

        ..samat kurjuudet. Noin 1 kk sitten olin pitkässä flunssassa, joka päättyi poskiontelontulehdukseen. Uusi flunssa alkoi viikko sitten, lämpöä n. 37.1 koko ajan, selkä särkee, päähän sattuu, korvat lukossa jne. Voimaton olo kaiken kaikkiaan. Ei vaan huvittaisi levätä! Miten tästä pääsee nopeasti eroon??


      • kuumeton potilas
        lissukkaxx kirjoitti:

        ..samat kurjuudet. Noin 1 kk sitten olin pitkässä flunssassa, joka päättyi poskiontelontulehdukseen. Uusi flunssa alkoi viikko sitten, lämpöä n. 37.1 koko ajan, selkä särkee, päähän sattuu, korvat lukossa jne. Voimaton olo kaiken kaikkiaan. Ei vaan huvittaisi levätä! Miten tästä pääsee nopeasti eroon??

        Olen ollut jo viidettä viikkoa kuumeettomassa flunssassa ja mikään ei tunnu tehoavan. Lääkärikin määräsi vain lepoa, enkä saanut lääkkeitä.

        Lepääminen helpottaa oloa, mutta kun koko kevättä ei voi olla paikallaan, niin olisi kiva tietää miten tästä parannutaan. Vinkkejä?


      • (mahd. näiden lisäksi)

        myös huimausta/heikotusta/epätodellista oloa?
        silmien väsymistä?
        itselläni on.
        Huh... ei mitään jaksaisi tehdä. Ulkona lenkkeilyn jälkeen olo vain paheni.
        Vasta nyt aloin epäilemään pitkittynyttä (lievää tai puhkeamaisillaan olevaa?) flunssaa syyksi.
        Mietityttää...


      • on samanlaista...
        (mahd. näiden lisäksi) kirjoitti:

        myös huimausta/heikotusta/epätodellista oloa?
        silmien väsymistä?
        itselläni on.
        Huh... ei mitään jaksaisi tehdä. Ulkona lenkkeilyn jälkeen olo vain paheni.
        Vasta nyt aloin epäilemään pitkittynyttä (lievää tai puhkeamaisillaan olevaa?) flunssaa syyksi.
        Mietityttää...

        3vk ollu tätä enemmän tai vähemmän oireisena. Nyt viimeaikoina tosiaan silmät väsyy, kun pitäisi näyttöä tuijotella. Ei pysty keskittymään mihinkään, väsyttää. Ei kuumetta, ei nuhaa, ei kurkku kipeä. Lihakset särkee varsinkin iltaa kohti. Kävelylenkki toi oireet takaisin, vaikka olo ennen lenkkiä tuntui vaihteeksi terveeltä.


      • JariPoju
        on samanlaista... kirjoitti:

        3vk ollu tätä enemmän tai vähemmän oireisena. Nyt viimeaikoina tosiaan silmät väsyy, kun pitäisi näyttöä tuijotella. Ei pysty keskittymään mihinkään, väsyttää. Ei kuumetta, ei nuhaa, ei kurkku kipeä. Lihakset särkee varsinkin iltaa kohti. Kävelylenkki toi oireet takaisin, vaikka olo ennen lenkkiä tuntui vaihteeksi terveeltä.

        Mulla on saman tyyppistä ja tautiin ei tehoa mikään. Pitää vain kärsiä. :(


      • vasta viikko
        (mahd. näiden lisäksi) kirjoitti:

        myös huimausta/heikotusta/epätodellista oloa?
        silmien väsymistä?
        itselläni on.
        Huh... ei mitään jaksaisi tehdä. Ulkona lenkkeilyn jälkeen olo vain paheni.
        Vasta nyt aloin epäilemään pitkittynyttä (lievää tai puhkeamaisillaan olevaa?) flunssaa syyksi.
        Mietityttää...

        Mulla on myös tota todella häiritsevää huimausta...
        Viikko sairastelua takana; alilämpöä, räkä lentää, päänsärkyä, yskää, heikottaa ja vielä korvatulehdus... muttei todellakaan ole kuumetta ollu missään vaiheessa, sitä vastoin alilämpöä riittää.


      • Saarasusanna
        (mahd. näiden lisäksi) kirjoitti:

        myös huimausta/heikotusta/epätodellista oloa?
        silmien väsymistä?
        itselläni on.
        Huh... ei mitään jaksaisi tehdä. Ulkona lenkkeilyn jälkeen olo vain paheni.
        Vasta nyt aloin epäilemään pitkittynyttä (lievää tai puhkeamaisillaan olevaa?) flunssaa syyksi.
        Mietityttää...

        Pää on pökkelö, väsyttää, silmiin sattuu pääkipu vaihtelee, ajoittain ei paljoa kipua ja sitten taas on pääkin kipeä. Ajoin tänään autolla ja oikeesti ajttelin, että pyörrynköhän ja olisikohan turvallisinta pysäyttää auto. Just sellaista huimausta ja varsinkin epätodellista oloa


    • meri5

      Itse poden juuri sitä.Vuoden sisällä 5x poskiontelontulehdus.Tk lääkärit ei löydä syytä vaivaan.Allergiatestien mukaan olen terve.Huomenna menen yksityiselle.Jos vaikka olisivat vähän viisaampia..

    • Täällä yksi

      Jep! Neljäs viikko tässä menossa. Ekalla viikolla todella hirveät lihassäryt jaloissa ja hartioissa. Ei kertakaikkiaan pystynyt kävelemään metriäkään, ellei ollut pakko. Ääni meni täysin. Vain todella epämääräistä pihinää sain aikaiseksi. Kesti muutamia päiviä. Loppuviikosta tuli kuume, viimeks ollu sen luokan kuumetta n.8-10-vuotta sitten. Koko ajan hirveän heikko olo. Ei jaksanut muuta kuin olla paikoillaan sängyllä tai sohvalla.

      Seuraavalla viikolla sama jatkui. Loppuviikosta uskalsin jo lähteä ulos, kun kuume laski. Tuli ihan hirveä yskä. Jossain vaiheessaa luulin jo päässeeni yskästä, mutta tuli osittain uudestaan takaisin. Pientä hengenahdistusta aina, kun liikun tarmokkaammin, tai hengästyn. Saatan hengästyä jo kävellessäni pienet portaat ylös. Aamulla kertakaikkiaan en meinaa päästä ylös sängystä. Ainoa ajatus on, että pitäis päästä nukkumaan uudestaan. Enpä tiedä, mikä tähän auttais. Kouluun olis mentävä, ja työssäkin käytävä.

      • Justusman

        Joo, on tosiaankin samanlaisia oireita kaikilla mausteilla. :( Kaikkein pahinta on se, kun tätä tautia on kestänyt jo melkein kuukauden.

        Lievää kuumetta oli vain parina päivänä ja sitten se meni ohi. Lihakset ovat olleet toisinaa hirveän hellät ja niska on ollut pahimmillaan kuin tulessa. Olo on koko ajan heikko, eikä jaksa liikkua kunnolla. Pienikin liikkuminen vie voimat ja pulssi nousee nopeasti. Lisäksi keuhkoissa tuntuu välillä pistoksia.

        Kävin lääkärissä, mutta eipä siitä ollut apua. :( Sain antibioottikuurin keuhkotulehduksen, mutta se ei auttanut ollenkaan. Kävin toisen kerran lääkärissä, mutta en saanut enää mitään antibiootteja, kun mulle sanottiin, että tauti paranee lepäämällä.

        Voin sanoa, että hermot alkavat menemään, kun koko ajan saa levätä, eikä se auta mitään.


      • Täällä yksi
        Justusman kirjoitti:

        Joo, on tosiaankin samanlaisia oireita kaikilla mausteilla. :( Kaikkein pahinta on se, kun tätä tautia on kestänyt jo melkein kuukauden.

        Lievää kuumetta oli vain parina päivänä ja sitten se meni ohi. Lihakset ovat olleet toisinaa hirveän hellät ja niska on ollut pahimmillaan kuin tulessa. Olo on koko ajan heikko, eikä jaksa liikkua kunnolla. Pienikin liikkuminen vie voimat ja pulssi nousee nopeasti. Lisäksi keuhkoissa tuntuu välillä pistoksia.

        Kävin lääkärissä, mutta eipä siitä ollut apua. :( Sain antibioottikuurin keuhkotulehduksen, mutta se ei auttanut ollenkaan. Kävin toisen kerran lääkärissä, mutta en saanut enää mitään antibiootteja, kun mulle sanottiin, että tauti paranee lepäämällä.

        Voin sanoa, että hermot alkavat menemään, kun koko ajan saa levätä, eikä se auta mitään.

        Kävin tänään lääkärissä. Sanoivat, että on pitkittynyttä flunssaa. Ottivat jopa ekg:n, tulehdusarvot, happisaturaation jne. Arvot olivat kuitenkin normaalit. Sain kuitenkin antibiootit ja keuhkoja avaavaa astmaan tarkoitettua lääkettä. Pitää katsoa, tehoisko nuo. Kouluterkkarin arvio tosin aiemmin oli, et mul on A-virus. Sillonhan antibiootit eivät tehoa, ellei tämä "uusi" flunssa ole jotain muuta. Koulussa pystyy viel olemaan, kun voi istua, mutta työhön ei ole menemistä.


      • potilas myös
        Täällä yksi kirjoitti:

        Kävin tänään lääkärissä. Sanoivat, että on pitkittynyttä flunssaa. Ottivat jopa ekg:n, tulehdusarvot, happisaturaation jne. Arvot olivat kuitenkin normaalit. Sain kuitenkin antibiootit ja keuhkoja avaavaa astmaan tarkoitettua lääkettä. Pitää katsoa, tehoisko nuo. Kouluterkkarin arvio tosin aiemmin oli, et mul on A-virus. Sillonhan antibiootit eivät tehoa, ellei tämä "uusi" flunssa ole jotain muuta. Koulussa pystyy viel olemaan, kun voi istua, mutta työhön ei ole menemistä.

        Mulla on ollut samanlaisia oireita ja piti käydä varmuuden vuoksi lekurilla. Lekuri sanoi, että mulla on keuhkoputkentulehdus, joka ei ole parantunut. Sain antibiootit ja ne paransivat tulehduksen, mutta muuten tauti ei ole parantunut. Tulehdusarvot olivat normaalit, vaikka oli tulehdus, joten niihin ei näköjään voi luottaa.

        En voi muuta sanoa kuin, että onpahan sitkeä tauti. :( Rehellisesti sanottuna mua ärsyttää, kun voimat häviää ja paikkoja särkee välillä helvetillisesti.

        Pitää ehkä marssia uudestaan lekurin puheille.


      • Täällä yksi
        potilas myös kirjoitti:

        Mulla on ollut samanlaisia oireita ja piti käydä varmuuden vuoksi lekurilla. Lekuri sanoi, että mulla on keuhkoputkentulehdus, joka ei ole parantunut. Sain antibiootit ja ne paransivat tulehduksen, mutta muuten tauti ei ole parantunut. Tulehdusarvot olivat normaalit, vaikka oli tulehdus, joten niihin ei näköjään voi luottaa.

        En voi muuta sanoa kuin, että onpahan sitkeä tauti. :( Rehellisesti sanottuna mua ärsyttää, kun voimat häviää ja paikkoja särkee välillä helvetillisesti.

        Pitää ehkä marssia uudestaan lekurin puheille.

        Jep! Todella ärsyttävää tämä on! Kaikkein ärsyttävintä on se, että vaikka vie työnantajalle todistuksen sairaudesta ja sairaslomasta, niin tulee kommenttia että "säkö sitten et pysty tekemään nyt töitä?" jne. Ihan kuin olisivat epäuskoisia taudin suhteen.

        Ja eihän se ihme olekaan, koska paikoillaan ollessa normaali olo. Ei ole kuumetta, en näytä sairaalta tai pahoinvoivalta, jaksan huolehtia välttämättömimmät asiat jne. Ongelmahan tulee esille vasta, kun tekee jotain fyysistä. Hiki tulee pintaan välittömästi, ääni lähtee, keuhkoon pistää, hengästyy heti jne. Mutta sehän ei ulkopuolisille näy, jos vain on paikoillaan.


      • NiiKo
        Täällä yksi kirjoitti:

        Jep! Todella ärsyttävää tämä on! Kaikkein ärsyttävintä on se, että vaikka vie työnantajalle todistuksen sairaudesta ja sairaslomasta, niin tulee kommenttia että "säkö sitten et pysty tekemään nyt töitä?" jne. Ihan kuin olisivat epäuskoisia taudin suhteen.

        Ja eihän se ihme olekaan, koska paikoillaan ollessa normaali olo. Ei ole kuumetta, en näytä sairaalta tai pahoinvoivalta, jaksan huolehtia välttämättömimmät asiat jne. Ongelmahan tulee esille vasta, kun tekee jotain fyysistä. Hiki tulee pintaan välittömästi, ääni lähtee, keuhkoon pistää, hengästyy heti jne. Mutta sehän ei ulkopuolisille näy, jos vain on paikoillaan.

        Niinhän se on, että flunssa ei aina näy ulospäin. Jos kyseessä on kuumeeton ja mahdollisesti melko köhätön tauti, oireet ovat "sisäisiä".

        Kaikkein pahinta on se, kun hengästyy pienestäkin jutuista, eikä jaksa tehdä mitään. Myös särky on aika inhottavaa.


      • mummu 2
        NiiKo kirjoitti:

        Niinhän se on, että flunssa ei aina näy ulospäin. Jos kyseessä on kuumeeton ja mahdollisesti melko köhätön tauti, oireet ovat "sisäisiä".

        Kaikkein pahinta on se, kun hengästyy pienestäkin jutuista, eikä jaksa tehdä mitään. Myös särky on aika inhottavaa.

        Samaa tautia, tuli tänään 5 viikkoa täyteen. Pari kertaa lääkärissä, joka sanoi että ei mitään löydy ja paranee aikanaan, eikä mitään sairaslomaa. Kaikki vapaa-aika menee lepäämiseen. Meinaa vain usein pinna palaa kun työkseni hoidan neljää 2-5 vuotiasta lasta 10 tuntia päivässä.


      • s_the_man
        mummu 2 kirjoitti:

        Samaa tautia, tuli tänään 5 viikkoa täyteen. Pari kertaa lääkärissä, joka sanoi että ei mitään löydy ja paranee aikanaan, eikä mitään sairaslomaa. Kaikki vapaa-aika menee lepäämiseen. Meinaa vain usein pinna palaa kun työkseni hoidan neljää 2-5 vuotiasta lasta 10 tuntia päivässä.

        Otan osaa. Koeta kestää. Mäkin olen sairastellut jo pitkän aikaa ja nyt olo alkaa vasta vähitellen paranemaan, vaikka on koko ajan väsymystä, heikotusta ja huimausta. Jos tekee jotain vähän rankempaa tai liikkuu, niin voimat menevät heti. Tämä tauti on tosi pitkäkestoista. :(


      • Saarasusanna
        Täällä yksi kirjoitti:

        Jep! Todella ärsyttävää tämä on! Kaikkein ärsyttävintä on se, että vaikka vie työnantajalle todistuksen sairaudesta ja sairaslomasta, niin tulee kommenttia että "säkö sitten et pysty tekemään nyt töitä?" jne. Ihan kuin olisivat epäuskoisia taudin suhteen.

        Ja eihän se ihme olekaan, koska paikoillaan ollessa normaali olo. Ei ole kuumetta, en näytä sairaalta tai pahoinvoivalta, jaksan huolehtia välttämättömimmät asiat jne. Ongelmahan tulee esille vasta, kun tekee jotain fyysistä. Hiki tulee pintaan välittömästi, ääni lähtee, keuhkoon pistää, hengästyy heti jne. Mutta sehän ei ulkopuolisille näy, jos vain on paikoillaan.

        Ihan samalla lailla tulee stoppi, jos pitää ajatella jotakin hankalampaa asiaa tai tehdä jotakin pidempää kirjallista työtä. Töihin voisi hyvin mennä istumaan, mutta jos joutuu oikeesti käyttämään aivojaan, niin on huonompi homma. Ehkä menen töihin huomenna ja koetan olla näkymätön ja kuulumaton.


    • lähes täysin parantunut

      Lähes täysin on ääni palautunut, enkä yski juurikaan yhtään. Viime viikon tiistaista lähtien olen syönyt voimakkaita antibiootteja sekä Cocillana-yskänlääkettä. Lisäksi sain ke-to sairaslomaa.

    • vaikuttaa

      Saman oloista itselläni nyt.Toissa yönä alkoi tuntua syvällä keuhkoputkessa kuivuutta ja aamulla hieman yskitti, se helpotti päivän aikana jonkin verran.Sitten kävin tyhmyyksissäni lenkillä jonka jälkeen alkoikin tuntua että niska on ihan jäkissä ja hartioita/niskaa kolottaa polttelee.Viime yön aikaan nyt sitten tulehtuikin ylähengitysteitäkin ja tuntuu että kaulan rauhaset ovat todella turvoksissa,puhe outoa,korviin säteilee,paineen tuntua päässä mutta kuumetta ei nyt ainakaan aamulla ollut.

      • olla täälläkin

        Juu, parisen viikkoa ainakin kestänyt minulla, eikä vielä ole paranemisen merkkejä ilmassa. Tuntuu vain, että tämä flunssa ei puhkea kunnolla. Kuumetta ei ole koko aikana ollut, mutta pikemminkin sellainen outo olo kylläkin. Olo ei ole kovin terve, muttei kovin sairaskaan. Enemmänkin sellainen nuutunut. Lievää pahoinvointia. Kurkkukipu se inhottavin tässä on. Aluksi se tuntui vain nielurisoissa, sitten se lakkasi ja rupesi tuntumaan keskellä kurkkua, että kaiken karhean nieleminen oli tuskallista. Nyt se tuntuu jälleen nielurisoissa, jonka takia korvanikin ovat omituiset. Myös erittäin olemattoman nielrisani näkyvät, tai oikeastaan vain oikea nielurisa on lievästi turvonnut. En tiedä sitten, kun minulla on AINA nielrisassa jokin valkoinen täplä, ei siinä ole aina sellaista ollut, mutta ainakin puolisen vuotta se on siinä tököttänyt, niin nyt sekin on kasvanut. Voin peräti tuntea sen kielelläni. Ihmeissäni olen että mikä se oikein on... Minulla on ennemminkin tuo samanlainen valkoinen täplä ollut nielurisassa, tismalleen samassa kohtaa. Kerran vain se on ollut angiinaa, ja silloinkin minulla ei ollut flunssaisia oireita ja minulla oli kuumetta. Nyt sitä ei ole. Joskus se valkoinen täplä tulee flunssankin aikana, kellään muulla tällaista?

        Yskääkin tässä olisi hieman, tai sellaista pientä kohää. Aivastuttaa jatkuvasti ja nenä on välillä tukossa tai vuotaa. Lenkillekkään ei innosta mennä, kun tuntuu, että kävelykin rasittaa niin kauheasti. Eilen olin 5km kävelylenkillä, mutta ei se ainakaan tuntunut parattavan oloa. Puoliväliä matkassa tuntui jo olevan ihan naatti. Eilen illalla oli muutenkin kauhean kylmä, mutta eipä ollut kuumetta, vaan alilämpöä, 35.7. vaikka normaalilämpöni on 36.6.


    • Sydia

      Liittyykö tähän pitkään flunssaan myös tinnitus? Korvat soineet jo pari kuukautta.

    • Jussi -58

      Just samat oireet vuotta myöhemmin Vihdissä. Kaksi viikkoa mennyt, eikä loppua näy. Ensin muutaman päivän kurkku kipeä, siitä asti on naamaa (poskionteloita) jomottanut ja yskittänyt sikana. Antibiootti ei oo purru, 3. päivä menossa. Tenavalla alkoi eilen.

    • hartsa74-

      Tuota aamu/iltaeroa en ole huomannut, mutta muutoin ollut TISMALLEEN NUO OIREET. Kesti useita viikkoja, ihan tolkuttoman kauan. Ja vieläkin hiukan räkäinen olo.

      Mietin että olikohan joku sikainfluenssan (sairastin marraskuussa) "jälkitauti" ? Tosi moni valitellut samantapaista mielestäni tänä talvena.

      • Midzi81

        Vois olla jokin virus liikkeellä, esimerkiksi Adenovirus.


    • Nuhanenä!

      Eli loppu vuonna -09 minä sairastuin juuri nuihin oireisiin jotka kesti 4 viikkoa, ehkä ylikin.

      • niisevuanon

        on tuota. Nuha, yskä ja sitten kuume pariksi päiväksi, hengitysvaikeuksia ja vatsakipuja. Vatsa outo vieläki, toinen viikko menossa ja vielä ajoittain nokka tukossa ja yskittää. Mies selvisi vähemmällä lämmönnousulla ja ilman vatsaoireita.


      • Midzi81
        niisevuanon kirjoitti:

        on tuota. Nuha, yskä ja sitten kuume pariksi päiväksi, hengitysvaikeuksia ja vatsakipuja. Vatsa outo vieläki, toinen viikko menossa ja vielä ajoittain nokka tukossa ja yskittää. Mies selvisi vähemmällä lämmönnousulla ja ilman vatsaoireita.

        Mulla vieläkin tuota samaa tautia, vatsaoireita ajoittain ja nenä niiskuttaa vieläkin (oli välillä parempi). Oireita on jatkunut sen 2kk. Nielurisan päällä on nyt rakkula, kuuluu ilmeisesti virusten oireisiin (huomasin vasta muutama päivä sitten ja rupesi uudelleen niiskuttamaan). Edelleen veikkaan Adenovirusta, siinä juuri poskiontelotulehduksia, kurkkukipua, nieluoireita, flunssaa ja vatsakipua. Voi olla jopa silmätulehdusta, sekin monta kuukautta.

        Tuossa näkyy mitä tuo virus voi aiheuttaa: http://fi.wikipedia.org/wiki/Adenovirus


      • 6 henkeä
        Midzi81 kirjoitti:

        Mulla vieläkin tuota samaa tautia, vatsaoireita ajoittain ja nenä niiskuttaa vieläkin (oli välillä parempi). Oireita on jatkunut sen 2kk. Nielurisan päällä on nyt rakkula, kuuluu ilmeisesti virusten oireisiin (huomasin vasta muutama päivä sitten ja rupesi uudelleen niiskuttamaan). Edelleen veikkaan Adenovirusta, siinä juuri poskiontelotulehduksia, kurkkukipua, nieluoireita, flunssaa ja vatsakipua. Voi olla jopa silmätulehdusta, sekin monta kuukautta.

        Tuossa näkyy mitä tuo virus voi aiheuttaa: http://fi.wikipedia.org/wiki/Adenovirus

        perhe vähän väliä sairaana. Flunssaa flunssaa flunssaa koko elämä.. joulusta asti jatkunut, välillä jollain vatsakipuja ja lämpöä, menee taas viikoksi ja eikun uudestaan koko rumba. Raskasta, koko ajan useampi sairaana/puolikuntoisena. Outoa, varsinkin kun niin hyvä talvi ollut, luulisi, etteivät pöpöt viihdy.. tätä talvea ennen meillä todella harvoin mitään.


      • niisevuanon
        6 henkeä kirjoitti:

        perhe vähän väliä sairaana. Flunssaa flunssaa flunssaa koko elämä.. joulusta asti jatkunut, välillä jollain vatsakipuja ja lämpöä, menee taas viikoksi ja eikun uudestaan koko rumba. Raskasta, koko ajan useampi sairaana/puolikuntoisena. Outoa, varsinkin kun niin hyvä talvi ollut, luulisi, etteivät pöpöt viihdy.. tätä talvea ennen meillä todella harvoin mitään.

        olen ollut huonokuntoinen. Yhden viikon sain olla maaliskuussa hyvässä kunnossa, kunnes tuli tämä tauti, joka aiheuttaa hengenahdistusta ja mahan turvotusta ja nenän niiskutusta. Lääkäri sanoi, että ei keksi mitään minun vatsaturvotukseni ja hengitysvaikeuteni syyksi. Hyperventilaatiota se ei ole. Poskiontelot ultrattiin, mutta ei niissä erikoista ole. Otetaan nyt sitten suoliston loiset tutkimukseen. Mulla oli antibioottiripuli tammikuussa poskiontelolääkityksen jälkeen. Silloin tutkittiin monet bakteerit, Clostridium difficile Salmonellat ja Cryptosporidium ja Giardia. Oisko sitten hiivat vai mitkä Adenovirukset kysymyksessä?


      • Midzi81
        niisevuanon kirjoitti:

        olen ollut huonokuntoinen. Yhden viikon sain olla maaliskuussa hyvässä kunnossa, kunnes tuli tämä tauti, joka aiheuttaa hengenahdistusta ja mahan turvotusta ja nenän niiskutusta. Lääkäri sanoi, että ei keksi mitään minun vatsaturvotukseni ja hengitysvaikeuteni syyksi. Hyperventilaatiota se ei ole. Poskiontelot ultrattiin, mutta ei niissä erikoista ole. Otetaan nyt sitten suoliston loiset tutkimukseen. Mulla oli antibioottiripuli tammikuussa poskiontelolääkityksen jälkeen. Silloin tutkittiin monet bakteerit, Clostridium difficile Salmonellat ja Cryptosporidium ja Giardia. Oisko sitten hiivat vai mitkä Adenovirukset kysymyksessä?

        Adenovirusta vois tosiaan olla, oireet ainakin sopivat juuri siihen. Hiivaakin voi olla kaverina. Jospa tauti menee pian ohi, on mennyt jo jotain 2 kk oireilujen kanssa.


    • OR.

      altistus, jota lääkärit eivät tunnista, hoito-ohje on lopussa.
      ---
      ""=>KVHT-altistuneen oiretesti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5500
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3517
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1642
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1604
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1058
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe