koiran anaalirauhasten tyhjennys ?

maane122323

missä sijaitsee koiran anaalirauhaset?? jos joku tietää älä sano että 4 ja 8 asteen välillä koska en tajua siitä yhtäään mitään :D mutta selittäkää sillä lailla ku selittäisitte tyhmälle :D:D:D eli mulle :D:D oikeesti pliiis mun koira hinkkaa persettä maahan kokoajan mun on pakko tyhjentää ne auttakaa

8

3984

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on niin

että;koiran anaalirauhaset sijaitsee koiran hännänjuuressa,alapuolella olevassa aukossa,josta koiran paska tulee.Ja,kun katsot kelloa ja viisarit osoittaa kymmentävaille kaksi,anaalirauhaset sijaitsee peräaukossa hieman yläviistossa SISÄPUOLELLA viisareitten näyttämässä oletetussa kohdassa.Rasvaa sormeen,sormi peräaukkoon ja lypsät anaalirauhaset VAROVASTI tyhjäksi.Jos ei tokene muutaman tyhjennyksen jälkeen,mene lääkäriin,siis eläinlääkäriin koiran kanssa.

• me..

.. työntää sormia peräaukkoon, vaan venuttaa ja purista varovasti kello taulun mukaisista vitosen ja seiskan paikoista. Ja tosiaan jottet vahingoita mitään niin varovasti puristaa ja hieroo kohtia.
        Itse tyhjennän molempien koirieni rauhaset enkä ole koskaan eläinlääkärillä niitä tyhjennyttänyt ja hyvin on onnistunut, mutta toki jos hiukankin epäilyttää niin kannattaa käydä opettelemassa lekurin kanssa.

• terristi

ensimmäistä tyhjennystä suorittaa itse, varsinkin jos ei oikein tiedä mitä suorittaa ja miten. Eli ota yhteys eläinlääkäriin joka tyhjentään ekan kerran, samalla voit pyytää häntä neuvomaan sinua ihan "kädestä pitäen", miten toimit seuraavalla kerralla.

• muuten mieleeni!

Koirallani oli nuorempana vähän väliä anaalirauhaset täynnä. Aina kun käytiin eläinlääkärillä muustakin syystä, ne tyhjennettiin. Sitten koirani joutui herkkävatsaisen koiran ruokavaliolle, koska oli gastriitti. Nyt on syönyt tuota eläinlääkäriltä ostettavaa ruokaa jo yli vuoden. Ei ole yhtään anaalit haisseet eikä ole tarvinnut tyhjentääkään. Onko sattumaa, vai johtuisiko tuosta ruokavaliosta?

• ploploplop

meillä kyl onnistui toi anaaleitten tyhjennys ihan vaan kasvattajan ohjeitten avulla ensikertalaiseltakin mutta jos siis pahalta tuntuu niin lekuriin...

elikkäs koira suihkuun ja pestään takapuolta lämpimällä vedellä, että lihakset rentoutuu. sitten jos katselet sitä reikää, niin jos häntä on klo 12:ssa niin ne anaalit on about klo 5 ja 7 tai sitten 4 ja 8, ihan miten vaan. siitä sitten vaan ihan kevyesti puristelemalla ne tyhjenee eli ei tartte tunkea sormea sinne reikään...
      muutama pikkuvinkki kannattaa huomioida ennenkun aloitat puuhaa eli ne anaalit saattaa tyhjentyä vauhdilla ja kaaressa eli mieti minne tähtäät ja katso ettei vaan oma naama ole siinä edessä...

kokemuksen tullessa tunnet jo esim pesun yhteydessä onko ne täynnä vai ei...

• akkeli

... tehä itse, ite oon kyllä k.o. toimenpiteen suorittanu mut vie koira eläinlääkärille jos tuntuu vaikeelta. ne on siellä peräreiässä, tunnet kun sormella tunnustelet.. eli joudut siis työntään sormen koiran peräaukkoon ja sillai liu`uttamalla tyhjentää ne. koiralle se on yhtä tuskaa (myös itelle!) koska ne on kipeet. kannattaa siis öljytä sormet esim kasviöljyllä. ei hajustetuilla käsivoiteilla! sieltä pitäs tulla sellasta harmaanruskeeta mönjää, TOSI pahanhajusta & muutenki epämiellyttävää. ja voihan kyse olla myös sisäloisista, ootko muistanu madottaa? mutta koira kärsii jos ne anaalirauhaset on tukossa, tee siis jotain, joko itse tai eläinlääkäri jota kyllä suosittelen!

• paikkaansa...

kertaakaan en ole työntänyt sormiani koiran peräreikään jo olen silti tyhjentänyt anaalit monta kertaa.

koirani ei ole kertaakaan siitä kärsinyt (johtuu varmaan siitä, kun EN työnnä sormiani sinne) vaan on ihan kiltisti paikoillaan ja häntä heiluu, kun toimenpide on tehty ja tulee myös vapaaehtoisesti pesuhuoneeseen vaikka tietää, että mitä on tulossa...

anaalit menee tukkoon yleensä sen takia, että koira on ripulilla tai sen maha on löysällä, jolloin anaalit ei pääse tyhjentymään normaalisti 'pusattaessa'

• maane22323

joo oon antanu matokuurin sille... että mun mielestä se kyllä johtuu niistä anaalirauhasista ja ku se nuoleeki sen persettä koko ajan... :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2265
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1978
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1529
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1377
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      95
      1076
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      997
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      116
      759
    Aihe