kaksi vuotta

ennustaja eukko

Väitän että Suomessa susi tappaa ihmisen kahden vuoden sisällä mikäli niiden annetaan vapaasti lisääntyä.

16

827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eichmanni

      kuolee viisi urheilumetsästäjää ja haavottuu seitsemän metsästysaseen kautta.

    • Sudenpyynnissä näyttää toimivan, ehkä näitten uhkakuvien luominen lyö itseä korville. Kunhan saatais vielä susi pois erittäinuhanalaisten listalta, niin kyllä homma rupeaisi rullaamaan omalla painollaan. Susikanta pysyisi vähintään nykyisen kokoisena, mutta tasaisemmin levittäytyneenä, ongelmat vähäisenä. Luulisin kaikkien osapuolten olevan siihen tyytyväinen, jopa pahat sudet voisivat paremmin.

    • kätkäläinen-1

      minä ennustin kaksi vuotta sitten etä 10,v, enintään ja tapahtuu konflikti suden ja ihmisen välillä, eli ns, päälle karkaus joko kuolemaan johtava tai ei mutta 8,v, on jäljellä,,,, edellyttäin että suurpeto politiikka pysyy ennallaan eikä kaatolupia heru enempää. itse ainakin äänestän tulevissa vaaleissa ehdokasta joka haluaa kaatolupa päätökset paikallis tasolla riistanhoito yhdistyksiin tai paikalliselle poliisille.

      • mokomakin kätkäkäinen jo

        aiemmin.huomena et kirjottel täälä palstalla kunhan otan yhteyttä webbimasteriin.ei nuita sinun pilkku viestejä jaksa kukkaan lukea


    • Pikinokka

      Kyllä se lähellä on että susi vie tenavan koulumatkalta.

      • herää jo unistasi

        voin rehellisesti sanoa että olen tavannut suden ainakin puolensataa kertaa.yksin ja laumoina.uskon että puhun kokemuksesta kun sanon että susi pelkää kuollakseen ihmistä .oli sitten kysymyksessä lapsi tai aikuinen.kyllä täälä rajavartiossa kaikenlaista näkee mutta en usko sitä tullaan näkemään että susi vahingoittaa ihmistä fyysisesti.ainakin kaavilaisia se on jo vahingoittanut henkisesti......:)


      • eichmanni
        herää jo unistasi kirjoitti:

        voin rehellisesti sanoa että olen tavannut suden ainakin puolensataa kertaa.yksin ja laumoina.uskon että puhun kokemuksesta kun sanon että susi pelkää kuollakseen ihmistä .oli sitten kysymyksessä lapsi tai aikuinen.kyllä täälä rajavartiossa kaikenlaista näkee mutta en usko sitä tullaan näkemään että susi vahingoittaa ihmistä fyysisesti.ainakin kaavilaisia se on jo vahingoittanut henkisesti......:)

        koulutaksilla. eihä sekkää ole turvallista. Porissa päin punasia ajanut kiiluvasilmänen peto rysäytti taksin kylkeen, koululainen kuoli ja usea loukkaantu. Missään ei ole turvallista. Silti susi voi huomenna tai sadan vuodensisällä vahingoittaa ihmistä.Pelätään yhdessä!Se tapahtuu ehkä kai luultavasti varmaan.


      • kätkäläinen-1
        herää jo unistasi kirjoitti:

        voin rehellisesti sanoa että olen tavannut suden ainakin puolensataa kertaa.yksin ja laumoina.uskon että puhun kokemuksesta kun sanon että susi pelkää kuollakseen ihmistä .oli sitten kysymyksessä lapsi tai aikuinen.kyllä täälä rajavartiossa kaikenlaista näkee mutta en usko sitä tullaan näkemään että susi vahingoittaa ihmistä fyysisesti.ainakin kaavilaisia se on jo vahingoittanut henkisesti......:)

        en tiennytkään että rajavartiostossa on pikku lapsiakin,,,,,, mikähän lienee heillä tehtävänä... muistelkaahan kuinka monta läheltä piti tilannetta on lehitien sivuilta saanut lukea,,,,, älkää luottako susiin, pitäkää huolta lapsistanne,,,, ettei tarvitse katua jälkeenpäin.


      • edellisessä kysseessä
        kätkäläinen-1 kirjoitti:

        en tiennytkään että rajavartiostossa on pikku lapsiakin,,,,,, mikähän lienee heillä tehtävänä... muistelkaahan kuinka monta läheltä piti tilannetta on lehitien sivuilta saanut lukea,,,,, älkää luottako susiin, pitäkää huolta lapsistanne,,,, ettei tarvitse katua jälkeenpäin.

        sellanen lapsenmielinen ;).


      • ggggddd
        herää jo unistasi kirjoitti:

        voin rehellisesti sanoa että olen tavannut suden ainakin puolensataa kertaa.yksin ja laumoina.uskon että puhun kokemuksesta kun sanon että susi pelkää kuollakseen ihmistä .oli sitten kysymyksessä lapsi tai aikuinen.kyllä täälä rajavartiossa kaikenlaista näkee mutta en usko sitä tullaan näkemään että susi vahingoittaa ihmistä fyysisesti.ainakin kaavilaisia se on jo vahingoittanut henkisesti......:)

        Sinä et ole tainnut rajavartiota nähdä kuin televisiossa.


    • kun ei ole vastuuta

      Likenne tapaturmien, ym. vahinkojen ja myös rikosten kanssa susilla ei ole mitää tekemistä. Panen paremmaksi, suden tappama ihminen, on 1 vuoden sisällä tosiasia.

      • uhriksi joutuva

        on savolainen tai joku muu mongertaja.mielellään kaavilainen niin saavat aihetta fobioillensa


    • kahden vuoden

      mä veikkaa että seuraavan kahden vuoden aikana ihminen kuolee metsästysonnettomuudessa ja lisäksi tulee muutama haavoittunut..

      • ymmärrätkö

        todella vertauksen sisällön?

        Työpaikalla ennustaa, että kahden vuoden sisällä tapahtuu työtapaturma. Poistamalla kaikki suojat koneista tapaturma tapahtuu varmemmin.

        Laskemalla susi lasten keskuuteen koulumatkoille, tapahtuu onnettomuus varmasti, mutta satojentuhansien metsästäjien aseenkäsittelyä verrata harvaan asutun alueen susilauman aiheuttamaan vaaratilanteeseen, käsittämätön vertaus.


    • askartelija2

      susi pelkää ihmisiä ja pyrkii välttelemään niitä.

      Mitä susia ovat ne, jotka liikkuvat melko säännöllisesti taajamissa, ihmisten pihoissa ja lisääntyvät vielä taajamien läheisyydessä?

      Muualla maailmassa ihmiset ja villieläimet -myös pedot- ovat olleet törmäyskurssilla jo hyvän aikaa, eikä siellä ole vältytty ikäviltäkään tilanteilta.

      Tässä näkökulmassa tuo kahden vuoden ennustus voisi pitää paikkaansakin. Itse en ole huolissani niistä susista, joita näkee vahingossa metsästysreissuilla korvessa, tuntuu vaan niin hullulta, että niitä on alkanut näkyä myös taajamien läheisyydessä. Onko mennyt jollakin susikannan laskelmat pieleen?

      • Asuu vaikka pihalla koirankopissa , jos siihen annetaan mahdollisuus. Helppo ravinto niitä taajamien liepeille ajaa, sekä paikottainen erämaareviirien puute. Loukkaantuneen eläimen ruuanhankinta heikkenee, erotetaan/ eroaa laumastaan, ongelma on yleensä valmis. Jokaisen susilauman reviirillä on asutusta, jopa kymmeniä kyliä, näitä talojen lähettyvillä käyviä susia riittää, jopa ilman tarkoitusta hankkia välttämättä niistä mitään syötävää. Laskelmat varmaan ovat alakantissa, mutta kyllä Suomeen susia mahtuu, kunhan pidetään järki niiden kanssa päässä, vikaa löytyy niin suojelu,- kuin hysteria piireistäkin. Niinkauan kun yksikin susi on maaperällämme, on periaatteessa kontakti ihmisen kanssa mahdollinen, mutta oikein toimittuna epätodennäköinen. Eihän karhujakaan ole tapettu susupuuttoon, vaikka on huomattavasti vaarallisempi/ varmenpi seuraavan uhrin aiheuttaja. Tämä hysterian lietsonta on jopa erittäin haitallista oikeisiin ratkaisuihin pääsemiseksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      424
      4655
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1660
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      91
      1401
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1309
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      17
      1204
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1141
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1055
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      950
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      829
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      54
      827
    Aihe