Onko tosiaan näin yleistä nikkeliallergia kuin tässä lukee? Kai siihen on joku syy miksi se joillekin tulee ja joillekin ei. Minulle ei ole tullut vaikka on monta lävistystä...
http://www.kookas.fi/articles/read/4764
Nikkeliallergia
4
1220
Vastaukset
- allergiatestit
Olen nikkelille ja muille metalliseoksille allerginen, vaikka se ei ole vielä puhjennut allergiaksi eli ei ole vielä näkyvää ihottumaa. Minun pitää vältää mahdollisimman paljon nikkeliä sisältäviä esineitä, ettei se puhkea esim. silmälasin kehykset ovat titaania.
- aasee*
Mulla ollut myös koko ikäni nikkeli- ja kobolttiallergia. Silmälasit mullakin titaania. Farkun napit on vuorattava laastarilla, yhdessä kultasormuksessa, jonka sain oli ilmeisesti myös jotain allergisoivaa, en sitäkään voi käyttää. Ym.
Lisäksi joissakin ruoka-aineissa on nikkeliä. Tee mm. on niitä. Sain joskus listan vältettävistä ruoka-aineista, mutta olen sen hukannut, enkä muutenkaan enää ole niistä huolehtinut. Pitäisi kai, kun saattaa yllättäen iskeä joku ihottuma, jonka syytä en tiedä. - Pienestä on kiinni hyvä olo!
aasee* kirjoitti:
Mulla ollut myös koko ikäni nikkeli- ja kobolttiallergia. Silmälasit mullakin titaania. Farkun napit on vuorattava laastarilla, yhdessä kultasormuksessa, jonka sain oli ilmeisesti myös jotain allergisoivaa, en sitäkään voi käyttää. Ym.
Lisäksi joissakin ruoka-aineissa on nikkeliä. Tee mm. on niitä. Sain joskus listan vältettävistä ruoka-aineista, mutta olen sen hukannut, enkä muutenkaan enää ole niistä huolehtinut. Pitäisi kai, kun saattaa yllättäen iskeä joku ihottuma, jonka syytä en tiedä.
- Ruokavalio oltava myös sopiva
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 123169
- 181801
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit191662En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m321555- 731553
- 231511
- 281360
Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91334Hyvää Huomenta Rakas Neiti
Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies111284Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui341262